Rynek usług bankowych może sprawiać wrażenie, że jest dość przewidywalnym i monotonnym środowiskiem. Wbrew pozorom, nie tworzą go jednak tylko duże instytucje o wieloletnim doświadczeniu, których reklamy, a także i stacjonarne placówki możemy spotkać na każdym kroku. Niedawno w tej hermetycznej branży pojawił się powiew świeżości prosto z Estonii, gdzie zrodziła się myśl utworzenia internetowego banku na miarę XXI wieku. Sprawdzamy, co ma do zaoferowania In Bank.
W ostatnich latach można zaobserwować poświęcanie coraz większej uwagi sieci przez banki. Rozwijają one coraz przyjaźniej wyglądające portale internetowe, tworzą aplikacje mobilne i przygotowują szereg ułatwień dla miłośników korzystania z usług bankowych w sieci. Wciąż jednak usługi internetowe to tło dla tradycyjnej bankowości stacjonarnej, w jakiej specjalizuje się zdecydowana większość banków w Polsce. Nie jest to jednak reguła – wyjątkiem jest tutaj w pełni internetowy In Bank, który wkroczył niedawno na Polski rynek i chce zachęcić do skorzystania ze swoich usług tych, którzy w sieci czują się jak ryby w wodzie. Poznajemy szczegóły jego oferty.
Pod wyjątkowo zwięzłą i szybko wpadającą w ucho nazwą In Bank kryje się młoda wiekiem inicjatywa prosto ze stolicy Estonii, Tallinna. To tam w 2011 roku założony został fintechowy startup Cofi, którego jednym z pierwszych dużych przedsięwzięć było właśnie utworzenie banku In Bank nastawionego na klientów internetowych. W 2015 roku uzyskał on estońską licencję bankową, a kolejnym ważnym momentem było rozpoczęcie notowania akcji In Banku na estońskim odpowiedniku Giełdy Papierów Wartościowych.
Już po niespełna 5 latach działalności, opisywana instytucja może mianować się na macierzystym rynku pozycją jednego z liderów rynku consumer finance. In Bank może pochwalić się tam 25% udziałem w sprzedaży kredytów ratalnych i 20% udziałem w oferowaniu kredytów gotówkowych. W kolejnych latach opisywany bank rozpoczął ekspansję na rynki zagraniczne, otwierając swoje usługi dla klientów w takich krajach, jak Łotwa, Litwa, Niemcy, Austria, Holandia oraz Francja.
Polski rozdział w stosunkowo krótkiej historii In Banku rozpoczyna się w marcu 2017 roku, kiedy to Estończycy podjęli decyzję o poszerzeniu obszaru swojej działalności także o nasz kraj. W tym celu utworzono spółkę AS In Bank Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie. Od samego początku In Bank funkcjonuje na zasadzie Oddziału na jednolitej licencji bankowej. Podlega on nie tylko nadzorowi estońskiego odpowiednika Komisji Nadzoru Finansowego, ale i nadzorowany jest także przez polskie organy finansowe. Jeszcze przed rozpoczęciem działalności, w styczniu 2017 roku KNF określiła zasady działania In Banku, a sama instytucja stała się członkiem Związku Banków Polskich.
Podobnie jak na rynku estońskim, polski oddział In Banku jest komercyjnym bankiem o internetowym charakterze działalności, specjalizując się głównie w udzielaniu internetowych kredytów gotówkowych na zróżnicowane, konsumenckie potrzeby. Inaczej niż inne banki działające na polskim rynku, opisywana instytucja nie prowadzi stacjonarnych placówek usługowych i świadczy usługi wyłącznie za pośrednictwem swojej strony internetowej. Znając już historię i profil działalności In Bank, pora teraz bliżej przyjrzeć się jego ofercie.
In Bank opinie
Jako że mamy do czynienia z bankiem o internetowym profilu działalności, nic dziwnego, że to właśnie w obszarze sieci można zauważyć zainteresowanie, jakie wzbudza jego oferta. Wybór internetu jako pola, w którym funkcjonuje In Bank, otwiera przed konsumentami dużo udogodnień pod kątem wygody i szybkości. Wystarczy w końcu jedynie kilka minut, aby szybko zapoznać się ze szczegółami na temat oferty, a w razie potrzeby – skonfrontować ją z innymi dzięki takim porównywarkom, jak Czerwona Skarbonka.
Wartościowym uzupełnieniem dla tych informacji często jest istotny dodatek – recenzje dotychczasowych użytkowników. W tym celu, pomocna okazuje się fraza „In Bank opinie„. Dzięki niej możemy się dowiedzieć, że klienci tej instytucji cenią ją za prostą i czytelną stronę internetową, a także atrakcyjną gamę kredytów konsumenckich – i to nie tylko gotówkowych, ale i na bardziej wymagające potrzeby jak np. zakup samochodu czy remont.
Choć In Bank obrał inną ścieżkę funkcjonowania w stosunku do licznych konkurencyjnych banków, to jednak jego oferta powinna mile zaskoczyć konsumentów skupionych na poszukiwaniu wsparcia finansowego na konsumenckie potrzeby lub miejsca do zdeponowania swoich oszczędności. Sprawdźmy teraz, na jakich filarach In Bank opiera swoją ofertę.
Jak widać na przykładzie wyżej przytoczonych informacji o podstawowych elementach oferty In Banku, jest ona znacznie mniej obszerna od dużych komercyjnych banków i koncentruje się na oferowaniu produktów wyłącznie dla ściśle określonego grona klientów. Są to klienci indywidualni, zwani też detalicznymi, którzy poszukują przede wszystkim szybko oraz łatwo dostępnych rozwiązań finansowych bez potrzeby wychodzenia z domu. Posiłkując się informacjami prosto ze strony internetowej In Banku, przedstawiamy szczegółową ofertę usług.
Pora obszernie scharakteryzować produkt finansowy będący podstawowym i najważniejszym elementem oferty In Bank. Podobnie jak u innych, konkurencyjnych instytucji, jest to oferta kredytu gotówkowego, który tutaj firmowany jest bez żadnych marketingowych przydomków – po prostu, jako „kredyt gotówkowy„. Poniżej charakteryzujemy obszernie reprezentatywne parametry tego kredytu, nakreślając wszystkie elementy tworzące jego koszty w przykładowej kalkulacji. Zasięgnęliśmy ją, rzecz jasna, ze strony internetowej In Banku w najbardziej aktualnej postaci.
Jako że piszemy o wyjątkowo specyficznej odmianie banku działającej tylko w internecie, warto opisać jeszcze schemat, na jakim oparty jest proces wnioskowania o kredyt. Na szczęście, In Bank tuż pod stroną reklamującą swoje kredyty przedstawia przejrzystą instrukcję, według której przebiega proces uzyskiwania wsparcia finansowego 100% online.
Rejestracja w serwisie. – W pierwszej kolejności należy podać swoje dane osobowe. – Następnie konieczne będzie kliknięcie w link na poczcie e-mail. – Kolejny krok to ustalenie hasła do konta. – Następnie należy podpisać kodem na wiadomości SMS umowę o dostęp do bankowości elektronicznej.
Wniosek. Na tym etapie należy wypełnić wniosek o kredyt online, uzupełniając wszystkie wymagane przez bank pola.
Przelew weryfikacyjny. Teraz pora dokonać przelewu na symboliczną kwotę 1 złotego w celu dokonania potwierdzenia podawanej we wniosku kredytowym tożsamości.
Wypłata środków. Teraz pozostaje konsumentowi już tylko zapoznać się z ofertą i podpisać umowę. Po spełnieniu warunków, jakie omawiany bank określa w regulaminie wobec kredytobiorców, środki zostaną przelane na konto bankowe klienta.
In Bank w liczbach
338 000 000 – taką wartość w euro wyniósł portfel kredytów udzielonych przez In Bank w 2019 roku.
305 000 000 – tyle w euro wynosiła wartość finansowania kredytów udzielonych przez omawiany bank w 2019 roku.
52 000 000 – tyle wynosił kapitał własny In Banku po pierwszym pełnym roku działalności.
10 000 000 – tyle euro zysku wypracował opisywany bank w 2019 roku.
550 000 – ponad tylu aktywnych klientów obsługuje obecnie In Bank.
4000 – z ponad tyloma partnerami handlowymi współpracuje opisywany bank.
2017 – od tego roku opisywana instytucja oficjalnie działa także w Polsce.
2011 – w tym roku w Estonii założono startup Cofi, który poprzedził utworzenie In Banku 4 lata później.
8 – na tylu rynkach europejskich obecny jest In Bank.
In Bank – czym się wyróżnia?
Już po pobieżnym zapoznaniu się z historią oraz podstawowymi informacjami na temat świadczonych przez In Bank usług nie trudno odnieść wrażenie, że to instytucja nietypowa. W stosunku do gigantów rynku bankowego idzie ona własną ścieżką, sukcesywnie powiększając grono obsługiwanych klientów, zasięg rynkowy i zdobywając rozgłos wśród coraz szerszego grona konsumentów – i nie tylko. Niżej przedstawiamy najciekawsze informacje i aspekty, pod których względem In Bank wyróżnia się.
In Bank jest instytucją działającą w 100% online, koncentrując się na oferowaniu produktów finansowych bez potrzeby wychodzenia z domu.
W grudniu 2018 roku opisywany bank wdrożył nowy standard e-commerce, który ze współpracy z Neo24 pozwala szybko obliczyć wysokość miesięcznej raty podczas tej formy zakupu.
W 2017 roku In Bank został uznany przez e-Commerce Polska za jeden z najbardziej cyfrowych banków działających w Polsce.
Już w pierwszym roku działalności kapituła konkursu Laur Konsumenta uznała omawiany bank za konsumenckie odkrycie 2017 roku.
W 2018 roku serwis Bankier uznał lokatę In Banku na 12 miesięcy za najlepszą lokatę bankową w tej kategorii.
In Bank jest też pierwszym bankiem, który komercyjnie zastosował wideoweryfikację klienta.
Opisywany bank stosuje nowoczesną technologię SimplySign, która polega na przenoszeniu podpisu elektronicznego do chmury, zapewniając deklarowane bezpieczeństwo podczas transakcji online.
Opisywany bank jest tworzy liczne grono estońskich startupów o profilu finansowo-elektronicznym, których w Estonii jest najwięcej na głowę mieszkańca na świecie.
In Bank – nasza opinia
Dokonując wnikliwej analizy zarówno sylwetki In Banku, jak i świadczonych przez niego usług kredytowych, nie ulega wątpliwości, że mamy do czynienia z jednym z najbardziej oryginalnych i najciekawszych banków na polskim rynku finansowym. Już samo rozwiązanie polegające na oferowaniu kredytów dostępnych w 100% za pośrednictwem internetu, jest ruchem odważnym, ale i innowacyjnym, który powinien zainteresować tysiące klientów o elastycznych upodobaniach. Przy szybkim tempie życia w końcu nie zawsze mamy czas na załatwianie skomplikowanych formalności, z czym dotychczas kojarzyła się bankowość.
In Bank udowadnia, że uzyskanie kredytu może być nie tylko szybkie, ale i odbywać się w wygodny sposób, opierając się na prostych i czytelnych zasadach. Zgodnie z przytoczonym wyżej schematem, proces wnioskowania o wsparcie jest niezwykle prosty i bardziej przypomina wręcz nowoczesną firmę pożyczkową online niż klasyczny bank – a mówimy dalej o instytucji bankowej, która należy do ZBP i posiada wszystkie niezbędne zgody! Nie ulega wątpliwości, że oferta In Banku zasługuje na uwagę osób szukających szybkiego i bezpiecznego źródła kredytu na konsumenckie cele.
Dane kontaktowe dla klientów
Infolinia dla klientów indywidualnych:
801 805 805
Informacje na temat spółki
AS In Bank SA Oddział w Polsce
Rodzaj:
Bank komercyjny
Charakter działalności:
Bank internetowy
Utworzony:
2017
Numer REGON:
365371021
Numer KRS:
0000635086
Numer NIP:
1070036848
Adres siedziby:
ul. Fabryczna 5A, 00-446 Warszawa
Zastrzeżenie: Informacje o ofercie banku i jej elementach przedstawiają stan aktualny w momencie powstawania tekstu, tzn. 22 kwietnia 2020 roku.
Inbank robi wszystko, żeby tylko nie zamknąć moich lokat i nie zwrócić mi pieniędzy. Przez kilka dni ten bank w ogóle nie odpowiadał na moje emaile, a emaile to niestety jedyna forma obsługi aktywnych lokat. Pomimo, że dokładnie wyspecyfikowałem jakie lokaty mają być zamknięte, bank udaje, że nie wie o jakie konkretnie lokaty chodzi, bawiąc się w emailowego ping-ponga. Tymczasem czas ucieka, pieniądze nie są zwracane, marnują się potencjalne odsetki. Polecam omijać ten bank szerokim łukiem, albo przygotować się na szarpaninę z nim i tłumaczenia rodem z czeskiego filmu.
L
L
L
03.05.2022, 11:01
U mnie odpisali od razu. Rzekomo zerwali lokate, ale pieniadze jeszcze nie przyszly na moje konto. Co gorsze … historia lokat to jakas komedia. Mam w historii jakas lokate z zeszlego roku, a tej ktora sie niedawno skonczyla nie mam. Po tym jak zerwali lokate, to mam na koncie 0 i 0 lokat. Nic nie wiadomo. Mam nadzieje, ze pieniadze przyjda, ale juz nigdy nie wplace tam nawet zlotowki.
J
J
Jan K.
28.09.2021, 13:22
Od kilku lat zakładam lokaty w tym banku. Na razie – bez uwag.
a
a
antbank
03.10.2021, 09:11
Ja u nich nie mam żadnego kredytu i jestem z tego powodu bardzo szczęśliwy.
Życzę tego samego Wszystkim
A
A
Anka
12.01.2022, 14:03
I ja się cieszę,że w żadnym banku nie mam kredytu.Bardziej interesują mnie lokaty bez konta.
K
K
Karolina
23.01.2023, 22:41
Ja również próbowałam założyć kilka razy lokatę, po przekierowaniu do mojego banku w celu potwierdzenia tożsamości pobierało 1 zł i gdy przekierowało na stronę inbank, pokazywał się komunikat „wystąpił błąd.spróbuj ponownie” . Robiłam kilka prób za każdym razem to samo. Co prawda złotówki wracały na konto w kolejnym dniu.
Zastanawiałam się, czy tylko ja tak mam? Napisałam do banku, ale zero odzewu.
Oprocentowanie lokat kuszące, ale jeżeli występuje cały czas błąd, to czy bank jest bezpieczny?
w
w
wk
22.11.2022, 14:35
Przelewy w czasie rzeczywistym działają tylko w jedna stronę, ale jak już Ty chesz szybko odzyskać pieniądze to musisz czekać kilka dni. Miałem u nich lokatę i po zakończeniu na pieniądze czekałem 4 dni co w obecnych czasach jest jakąś pomyłką.Więcej tam nic nie wpłacę!!!
J
J
Jermin
14.11.2022, 20:09
Żona usiłowała założyć lokatę jako nowy klient. Identyfikacja przebiegała za pośrednictwem Banku PKO BP Inteligo. Po przelaniu za pośrednictwem Blue Media kwoty 1 zł system zawiesił się, pojawił się komunikat „Wystąpił błąd. Spróbuj ponownie”. Oczywiście złotówka została połknięta. Przypuszczam, że dalsze próby kończyłyby się kolejnym połykaniem złotówek. System informatyczny In Banku albo Blue Media jest niesprawny. Niestety nie można powierzyć temu bankowi większych kwot. Przypuszczam, że z większą kwota stałoby się to samo. Zostałaby ściągnięta z konta i pojawiłby się ww. komunikat.
O
O
Oleg
19.10.2022, 14:35
Bank poprosił mnie o dostęp do mojego konta w innym banku i to w postacie loginu i hasła do konta. Każdego z nas w każdym banku uprzedzają że tylko oszuści mogą prosić nas o podanie ww.. informacji.
P
P
Piotr
03.09.2022, 18:02
Polecam, otrzymałem kredyt mając zły BiK
N
N
Natalia
30.07.2022, 21:34
Nie polecam ciężki bank do spłaty całkowitej nie chcą podawać informacji drążąc temat oraz nachalnym dzwonieniem wkoncu uzyskałam info także nie nie nie polecam
M
M
Marian
23.07.2022, 08:22
Mam kredyt w INBANKU,12 800 00 zł.naliczono mi prowizje w wysokości 4 082 68 zł.Dlaczego tak wysoka prowizja?
Strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie.
Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że akceptujesz ich użycie zgodnie z
polityką prywatności
.
Inbank robi wszystko, żeby tylko nie zamknąć moich lokat i nie zwrócić mi pieniędzy. Przez kilka dni ten bank w ogóle nie odpowiadał na moje emaile, a emaile to niestety jedyna forma obsługi aktywnych lokat. Pomimo, że dokładnie wyspecyfikowałem jakie lokaty mają być zamknięte, bank udaje, że nie wie o jakie konkretnie lokaty chodzi, bawiąc się w emailowego ping-ponga. Tymczasem czas ucieka, pieniądze nie są zwracane, marnują się potencjalne odsetki. Polecam omijać ten bank szerokim łukiem, albo przygotować się na szarpaninę z nim i tłumaczenia rodem z czeskiego filmu.