Jak zamknąć konto w Banku Pocztowym?

Bank Pocztowy to polski podmiot gospodarczy oferujący tradycyjne usługi bankowe. Wyróżnia go liczba możliwych miejsc, w których można skorzystać z jego usług – a mowa o wielu tysiącach placówek pocztowych. Między innymi ten fakt docenia prawie milion klientów tej instytucji finansowej1. Sprawdźmy dzisiaj, w jaki sposób zamknąć konto w Banku Pocztowym. 

Zamknięcie konta w Banku Pocztowym

Aby zlikwidować rachunek w Banku Pocztowym, można skorzystać z trzech różnych metod:

  • wysłanie listu poleconego do centrali,
  • przesłanie maila na adres banku,
  • wizyta w oddziale.

Niestety klienci Banku Pocztowego nie mają możliwości złożenia dyspozycji o likwidację konta przez infolinię czy też przez system bankowości internetowej. Na szczęście istnieje jedna metoda, aby zamknąć konto bez wychodzenia z domu. Jest nią przesłanie maila. Poniżej wyjaśniamy na czym polega każda z metod likwidacji rachunku.

Listowne zamknięcie konta w Banku Pocztowym

Tak jak inne banki, Pocztowy także udostępnia możliwość zamknięcia rachunku poprzez przesłanie listu na adres centralnej placówki. Wypowiedzenie z odręcznym podpisem, który jest zgodny ze wzorem, który posiada bank, należy przesłać na adres:

Bank Pocztowy S.A.
ul. Jagiellońska 17
85-959 Bydgoszcz

W oświadczeniu wypowiedzenia rachunku powinny znaleźć się taki informacje, jak:

  • prośba o zamknięcie konta,
  • numer konta, które chce się zamknąć,
  • numer nowego rachunku, na które zostanie przesłana nadwyżka środków, jeśli taka wystąpi,
  • data sporządzenia pisma,
  • dane personalne – imię, nazwisko, PESEL, numer dowodu,
  • czytelny podpis, zgodny ze wzorem, który posiada bank w swojej bazie.

Jeśli nie chcesz przygotowywać pisma samodzielnie, możesz skorzystać z naszych gotowych wzorów:


Wypowiedzenie warto przesłać listem poleconym z potwierdzeniem odbioru. Dzięki temu zyskamy nie tylko dowód wysłania pisma, ale także informację, kiedy dyspozycję otrzymał sam bank.

Zakończenie współpracy poprzez wysłanie maila

Takie samo pismo może zostać wysłane także mailem, co pozwoli na zaoszczędzenie cennego czasu. Odręcznie podpisane oświadczenie należy zeskanować i dodać je do wiadomości jako załącznik. W mailu warto określić, że pisze się w sprawie zamknięcia konta i poprosić o zapoznanie się z wypowiedzeniem, dodanym w załączniku. Pismo należy przesłać na adres mailowy:

informacja@pocztowy.pl

Likwidacja konta w Banku Pocztowym podczas wizyty w oddziale

Klienci, którzy mają ochotę załatwić sprawę osobiście, mogą odwiedzić najbliższą placówkę Banku Pocztowego. Przed spotkaniem warto przygotować sobie dwa egzemplarze wydrukowanego oświadczenia o zamknięciu rachunku, aby jeden z nich zachować jako formę potwierdzenia. Konieczne może okazać się również przedstawienie dowodu osobistego w celu weryfikacji tożsamości. Warto więc wziąć ze sobą na spotkanie w banku właśnie ten dokument.

Jak zamknąć kartę do rachunku w Banku Pocztowym?

Likwidacja karty w Banku Pocztowym jest możliwa z wykorzystaniem trzech wymienionych na górze sposobów. To jednak nie wszystko, ponieważ można zrezygnować z karty także dzięki kontaktowi z infolinią. Jest to zdecydowanie najwygodniejsza metoda.

Numery na infolinię Banku Pocztowego:

801 100 500, 

52 34 99 499.


Polecamy uniwersalny poradnik: Jak zamknąć konto w banku?


Zamknięcie konta w Banku Pocztowym – o czym należy pamiętać?

  • Bank nie wyrazi zgody na zamknięcie konta z debetem, dlatego warto zostawić na swoim rachunku odpowiednią nadwyżkę środków.
  • W momencie, gdy bank otrzyma wniosek o usunięcia konta, rozpoczyna się 30-dniowy okres wypowiedzenia – po jego upływie rachunek zostanie automatycznie zamknięty.
  • Wzór podpisu, który złożyło się na umowie z bankiem, należy zapamiętać i powtórzyć we wniosku o zamknięcie konta – w przeciwnym razie mogą wystąpić duże kłopoty ze złożeniem dyspozycji.

Konto w Banku Pocztowym nie spełniło Twoich oczekiwań? Sprawdź nasz ranking kont osobistych, aby znaleźć najlepszy rachunek dostosowany do Twoich potrzeb:

Przelew online
0 zł
? za przelewy krajowe i 3 pierwsze przelewy Express Elixir
Bankomaty
0 zł
? za wypłaty z bankomatów Citi i 4 wypłaty z innych bankomatów
Konto
0 zł
? za prowadzenie konta i karty z usługą wielowalutową
Karta
0 zł
? za prowadzenie konta i karty z usługą wielowalutową

235 osób

wybrało ofertę
Sprawdź
Przelew online
0 zł
Bankomaty
0/7 zł
? 0 zł - osoby do ukończenia 26 r.ż./ wypłaty z bankomatów własnych banku/ dwie pierwsze wypłaty w bankomatach obcych w każdym miesiącu (jeśli wykonasz 1 transakcję bezgotówk. i wpływ w wys.500 zł/ mies.)
W pozostałych przypadkach koszt wypłaty to 2,3% min. 5 zł.
Konto
0 zł
Karta
0/7 zł
? Nic nie zapłacisz, jeżeli:
- masz mniej niż 26 lat,
- wykonasz min. 3 transakcje bezgotówkowe, min. 1 raz zalogujesz się do bankowości GOonline lub aplikacji GOmobile oraz wyrazisz zgody na komunikację marketingową.
W przeciwnym razie opłata za kartę wynosi 7 zł.

323 osób

wybrało ofertę
Sprawdź
Przelew online
0 zł
Bankomaty
0/5 zł
? - 0 zł za wypłaty w bankomatach własnych, w bankomatach za granicą oraz powyżej 100 zł w bankomatach sieci Euronet,
- 5 zł za wypłaty w bankomatach obcych oraz poniżej 100 zł w bankomatach sieci Euronet
Konto
0 zł
Karta
0/6 zł
? Unikniesz opłaty za kartę, jeśli dokonasz płatności bezgotówkowych na kwotę 300 zł/ mies.
W przeciwnym razie koszt karty wyniesie 6 zł.

324 osób

wybrało ofertę
Sprawdź

Źródła:

1. https://prnews.pl/raport-prnews-pl-liczba-klientow-w-bankach-i-kw-2019-443643

Jak podobała Ci się treść?
5 - ciekawa, 1 - nieciekawa
4.7/5 - (3 votes)
Komentarze (1)

Odpowiadasz na komentarz:

Komentarz zostanie opublikowany pod tą nazwą

Adres e-mail nie zostanie nigdzie opublikowany

Treści, które udostępniasz w serwisie są weryfikowane

  • M
    M

    Marta

    28.04.2022, 22:20

    Wyróżniający się komentarz

    Najgorsze dziadostwo

Polecane artykuły

Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie
Porównywarka ofert
Porównaj ()