Citi Handlowy to polski bank z wielkimi tradycjami. Doświadczenie poparte 150 latami w branży robi wrażenie w czasach szybko zmieniających się marek i zaledwie kilkuletnich inicjatyw. Dzisiaj sprawdzimy, w jaki sposób zamknąć swoje konto w tej instytucji finansowej.
- Zamknięcie konta bankowego w Citi Handlowy
- Usunięcie rachunku w Citi Handlowy poprzez kontakt telefoniczny
- Zamknięcie konta Citi Handlowy online
- Likwidacja rachunku Citi Handlowy listownie
- Zamknięcie konta w banku Citi Handlowy podczas wizyty w placówce
- Jak zamknąć kartę do rachunku w Citi Handlowym?
- Zamknięcie konta w Citi Handlowy – o czym należy pamiętać?
Zamknięcie konta bankowego w Citi Handlowy
W celu zamknięcia konta w banku Citi Handlowy można wykorzystać cztery różne metody, aby tego dokonać. Mowa o takich sposobach jak:
- kontakt z infolinią,
- kontakt korespondencyjny,
- zgłoszenie poprzez internetową platformę,
- odwiedziny w placówce banki.
Zajmijmy się teraz krótkim opisem każdej z tych metod, aby wskazać zdecydowanie najwygodniejszą i najbardziej skuteczną opcję zamknięcia konta w Citi Handlowym.
Usunięcie rachunku w Citi Handlowy poprzez kontakt telefoniczny
Pierwszym ze sposobów jest kontakt telefoniczny z bankiem i przekazanie konsultantowi dyspozycji dotyczącej chęci zamknięcia swojego konta. Będzie to możliwe po przejściu weryfikacji tożsamości w celu zachowania bezpieczeństwa usług bankowych.
Numery na infolinię Citi Handlowego to:
+48 22 362 24 84
+48 22 692 24 84
Kontakt z infolinią to zdecydowanie najwygodniejszy sposób na likwidację swojego rachunku w Citi – dodatkowo można spytać konsultanta o kwestie, które nie są dla nas do końca jasne. Na przykład te dotyczące zgód marketingowych, ilości środków, które powinny pozostać na koncie czy dalszej możliwości korzystania z platformy internetowej podczas okresu wypowiedzenia.
Zamknięcie konta Citi Handlowy online
Jeśli z jakichś powodów klient nie chce zamknąć swojego konta telefonicznie, może zdecydować się na skorzystanie z platformy internetowej banku Citi Handlowy. Jak to zrobić?
- Zaloguj się na stronie banku.
- Otwórz zakładkę Kontakt/Napisz nową wiadomość.
- Wybierz opcje: Dyspozycje – Rachunki osobiste/oszczędnościowe – Zamknięcie konta głównego w PLN.
- W treści wiadomości zawrzyj: numer swojego konta oraz numer nowego rachunku, na który bank prześle nadwyżkę środków, jeśli taka wystąpi.
Okres wypowiedzenia trwa 30 dni i właśnie po takim okresie rachunek zostanie zamknięty.
Likwidacja rachunku Citi Handlowy listownie
Innym sposobem na zamknięcie konta w banku Citi Handlowy jest wysłanie listu poleconego z wnioskiem o wypowiedzenie umowy. List należy przesłać na poniższy adres:
Bank Handlowy w Warszawie S.A.
Biuro Obsługi Rachunków
ul. Goleszowska 6
01-249 Warszawa
Niestety Citi Handlowy nie udostępnia żadnego wzoru oświadczenia, dlatego pismo można przygotować samodzielnie. W wypowiedzeniu należy zawrzeć:
- imię i nazwisko, PESEL, adres, numer telefonu i konta, które chce się zlikwidować,
- numer rachunku, na który zostanie przesłana nadwyżka pieniędzy, jeśli taka wystąpi,
- prośba o usunięcie danych osobowych,
- prośba o potwierdzenie zamknięcia konta (jeśli ta opcja jest darmowa) – korespondencyjne lub telefoniczne.
Jeśli jednak nie chcesz samodzielnie tworzyć wzoru pisma, możesz skorzystać z przygotowanych przez nas propozycji.
Pamiętaj o tym, aby oświadczenie podpisać zgodnie ze wzorem. Jeśli bank nie potwierdzi zgodności, nie przystąpi do likwidacji konta.
Zamknięcie konta w banku Citi Handlowy podczas wizyty w placówce
Gdy jednak najbardziej ufa się kontaktom osobistym, warto wybrać się do najbliższego oddziału banku. Nie ma potrzeby brania ze sobą wydrukowanego wzoru wypowiedzenia – na miejscu konsultant przekaże wszystkie odpowiednie dokumenty. Aby zamknąć konto w oddziale banku, należy bezwzględnie mieć przy sobie dowód osobisty, który pozwoli na skuteczną weryfikację tożsamości i załatwienie formalności.
Jak zamknąć kartę do rachunku w Citi Handlowym?
Zamknięcie karty do rachunku jest możliwe także na cztery wymienione wyżej sposoby, najlepiej jednak skorzystać z infolinii (CitiPhone), dzwoniąc pod któryś z numerów – +48 22 362 24 84/+48 22 692 24 84 lub korzystając z platformy internetowej – Kontakt – Napisz nową wiadomość – Dyspozycje – Karty Kredytowe – Zamknięcie karty.
Zamknięcie konta w Citi Handlowy – o czym należy pamiętać?
- bank nie zamknie konta, na którym istnieje debet, dlatego warto zostawić na nim drobną nadwyżkę środków, aby pokryć potencjalne opłaty stałe czy manipulacyjne,
- warto poprosić o potwierdzenie zamknięcia konta i gdy się je otrzyma, przechowywać je w bezpiecznym miejscu, ponieważ może się ono przydać w przyszłości.
Konto w Banku Citi Handlowy nie spełniło Twoich oczekiwań? Sprawdź nasz ranking kont osobistych, aby znaleźć najlepszy rachunek dostosowany do Twoich potrzeb:
- Do 620 zł premii
- Do 5% na koncie oszczędnościowym
- 0 zł za konto i kartę wielowalutową
Nie znaleziono ofert spełniających kryteria wyszukiwania
5 zł - pozostałe bankomaty bez spełnienia warunku aktywności
12 osób
wybrało ofertęSprawdź również:
Monika
03.05.2023, 00:41
Dobry wieczór ,mam takie pytanie ? Otóż jakieś 15 lat temu założyłam konto w city banku handlowym a,ponieważ miałam także założona działalność gospodarczą ,od jakiś dziesięciu dobrych lat nie korzystam z tego konta a wręcz zapomniałam że jeszcze istnieje ponieważ jak tylko skończyła się przygoda z działalnością i ja zamknęłam to wyjechałam za granicę i już nie korzystałam z tego konta ,aż niedawno będąc na wakacjach w Polsce przyszło jakieś pismo z city banku na adres mojej mamy ten który miałam jak otwierałam konto z (oczywiście już nie aktualny bo mieszkam za granica)i tak mnie olsnilo że ja mam tam niezamknięte konto o którym całkiem zapomniałam i tu moje pytanie ?Czy jesli nie korzystałam od ponad 10 lat z tego konta nadal są naliczane jakieś opłaty czy cos w tym rodzaju??? Jak najszybciej mam to konto zamknąć skoro nie jest już mi potrzebne i czy jeśli już naliczane są jakieś opłaty to czy można to jakoś rozsądnie rozłożyć na jakieś raty ,bo podejrzewam że jeśli coś jest naliczane to przez tak długi okres czasu mogłaby to być ogromną kwota,???od czego tu zacząć likwidować te konto bankowe z góry dziękuję za odpowiedź 🙂
Redakcja Czerwona-Skarbonka
04.05.2023, 17:55
Pani Moniko, najlepszy w tej sytuacji jest bezpośredni kontakt z bankiem. Jeśli w Pani przypadku niemożliwe jest osobiste stawienie się w oddziale, to sprawdzi się kontakt telefoniczny lub e-mailowy. Generalnie, przez tak długi okres mogło dojść do wielu zmian w taryfie opłat i prowizji za rachunek. Mogło też się zdarzyć, że bank zauważył, że od dłuższego czasu konto jest nieużywane, i nie naliczał za nie opłat. Ale też, warto sprawdzić, czy opłaty, które pobierał bank lub będzie rościł wobec Pani, nie uległy przedawnieniu.