Jak zamknąć konto w Santander Bank Polska?

Santander Bank Polska należy do wielkiej hiszpańskiej grupy finansowej. W Polsce znany jest przede wszystkim z powodu wchłonięcia BZWBK oraz atrakcyjnych reklam, w których występują znani na całym świecie aktorzy. Sprawdźmy dzisiaj, jak zamknąć konto w Santander Bank Polska i którą z metod warto wybrać, aby cały proces był skuteczny i przede wszystkim wygodny. 

Planujesz zmienić bank, ale nie wiesz, gdzie otworzyć konto? Sprawdź nasz ranking kont osobistych! W jednym miejscu znajdziesz zestawienie zalet, wad i kosztów prowadzenia konta we wszystkich bankach w Polsce.

Klienci Santander Bank Polska mogą skorzystać z jednej z czterech metod zamknięcia rachunku:

  • przez kontakt z infolinią,
  • wysyłając wniosek listownie,
  • wybierając stacjonarną wizytę w oddziale banku,
  • za pomocą bankowości internetowej.

Które z metod są najwygodniejsze? Z pewnością te, które umożliwiają złożenie dyspozycji bez wychodzenia z domu. Zajmiemy się jednak omówienie niem każdej z nich.

Zamknięcie konta w Santander Bank Polska poprzez kontakt telefoniczny

Pierwszą metodą zamknięcia rachunku w Santander Bank Polska jest kontakt z infolinią. Gdy dodzwonimy się do konsultanta, warto poprosić go o przekierowanie rozmowy do działu likwidacji kont. Podczas weryfikacji tożsamości dobrze mieć przy sobie dowód tożsamości, numer konta oraz wszelkie dane, które pomogą w uwierzytelnieniu się jako klient banku. Bardzo możliwe, że konsultant zada pytanie o powody chęci rozstania się z bankiem.

Numery na infolinię Santander Bank Polska to: 

1 9999 w Polsce

+48 61 81 1 9999 dzwoniąc z zagranicy

Przez telefon można zamknąć konto w Santander Bank Polska, jednak rezygnacja nie obejmie dostępu do usług bankowości elektronicznej – taką dyspozycję można złożyć tylko na żywo w którejś z placówek tej instytucji finansowej.

Listowne zamknięcie konta w Santander Bank Polska

Likwidacja rachunku w Santander Bank Polska przy pomocy listu wysłanego na adres banku, jak już wspomnieliśmy, nie należy do prostych czynności. Według wytycznych tej firmy podpis oraz dokumenty, które zostały wymienione we wniosku, muszą zostać potwierdzone przez notariusza. W innym wypadku bank nie weźmie ich pod uwagę i nie zrealizuje usługi zamknięcia rachunku. Z tego powodu zdecydowanie prościej jest udać się do banku lub zadzwonić na infolinię, niż ustawić się w kolejce do notariusza, aby załatwić tak prostą sprawę. Jeśli jednak ktoś ma ochotę przejść przez tę urzędniczą niedogodność, powinien w swoim wypowiedzeniu zawrzeć takie informacje, jak:

  • aktualna data,
  • PESEL, imię i nazwisko, numer telefonu, adres, numer i seria dowodu,
  • numer rachunku, który chce się zlikwidować,
  • numer konta, na które zostanie przelana nadwyżka środków (jeśli taka nastąpi),
  • prośba o usunięcie danych osobowych.

Jeśli jednak nie chcesz przygotowywać wniosku samodzielnie, możesz skorzystać z przegotowanych przez nas wzorów.


Zamknięcie rachunku w Santander Bank Polska podczas wizyty w oddziale

Ostatni ze sposobów na likwidację konta jest przeznaczony dla osób, które najlepiej się czują, załatwiając sprawy na żywo, kiedy mogą przy okazji wypytać konsultanta o interesujące ich kwestie. Idąc do placówki banku, należy zebrać ze sobą dowód osobisty oraz pamiętać o wzorze podpisu, który widnieje w bazie banku. W oddziale otrzyma się wzór wypowiedzenia i po jego wypełnieniu oraz akceptacji bank przystąpi do zamknięcia rachunku, co nastąpi po 30 dniach po skończeniu się okresu wypowiedzenia. Warto wziąć z banku potwierdzenie rozwiązania umowy, które może przydać się w przyszłości.

Zamknięcie konta w Santander Bank Polska przez internet

Jest to zdecydowanie najłatwiejsza i najwygodniejsza opcja. Wystarczy zalogować się do bankowości internetowej oraz przejść do opcji: Twoje sprawy. Następnie, w sekcji Twoje produkty, wybrać Konta. Na ekranie pojawi się opcja zamknięcia rachunku. Należy wybrać tę opcję i połączyć się z konsultantem wybierając rozmowę wideo lub audio.

Konsultant poprowadzi Cię przez cały proces jednak bez konieczności weryfikacji Twojej tożsamości. Podczas rozmowy nie musisz mieć też włączonej kamery, wystarczy że usłyszy Twój głos.

Zamknięcie konta w Santander Banku – o czym należy pamiętać?

  • Bank nie zamknie konta z debetem, dlatego warto zostawić na nim część środków, które pokryją potencjalne opłaty.
  • Dzwoniąc na infolinię, pisząc wniosek do banku lub rozmawiając na żywo z konsultantem, dobrze poprosić także o likdwidację karty do rachunku.

Konto w Santander Bank Polska nie spełniło Twoich oczekiwań? Sprawdź nasz ranking kont osobistych, aby znaleźć najlepszy rachunek dostosowany do Twoich potrzeb:

Przelew online
0 zł
Bankomaty
0/7 zł
? 0 zł - osoby do ukończenia 26 r.ż./ wypłaty z bankomatów własnych banku/ dwie pierwsze wypłaty w bankomatach obcych w każdym miesiącu (jeśli wykonasz 1 transakcję bezgotówk. i wpływ w wys.500 zł/ mies.)
W pozostałych przypadkach koszt wypłaty to 2,3% min. 5 zł.
Konto
0 zł
Karta
0/7 zł
? Nic nie zapłacisz, jeżeli:
- masz mniej niż 26 lat,
- wykonasz min. 3 transakcje bezgotówkowe, min. 1 raz zalogujesz się do bankowości GOonline lub aplikacji GOmobile oraz wyrazisz zgody na komunikację marketingową.
W przeciwnym razie opłata za kartę wynosi 7 zł.

330 osób

wybrało ofertę
Sprawdź
Przelew online
0 zł
? za przelewy krajowe i 3 pierwsze przelewy Express Elixir
Bankomaty
0 zł
? za wypłaty z bankomatów Citi i 4 wypłaty z innych bankomatów
Konto
0 zł
? za prowadzenie konta i karty z usługą wielowalutową
Karta
0 zł
? za prowadzenie konta i karty z usługą wielowalutową

667 osób

wybrało ofertę
Sprawdź
Przelew online
0 zł
Bankomaty
0/5 zł
? - 0 zł za wypłaty w bankomatach własnych, w bankomatach za granicą oraz powyżej 100 zł w bankomatach sieci Euronet,
- 5 zł za wypłaty w bankomatach obcych oraz poniżej 100 zł w bankomatach sieci Euronet
Konto
0 zł
Karta
0/6 zł
? Unikniesz opłaty za kartę, jeśli dokonasz płatności bezgotówkowych na kwotę 300 zł/ mies.
W przeciwnym razie koszt karty wyniesie 6 zł.

574 osób

wybrało ofertę
Sprawdź
Jak podobała Ci się treść?
5 - ciekawa, 1 - nieciekawa
5/5 - (4 votes)
Komentarze (4)

Odpowiadasz na komentarz:

Komentarz zostanie opublikowany pod tą nazwą

Adres e-mail nie zostanie nigdzie opublikowany

Treści, które udostępniasz w serwisie są weryfikowane

  • W
    W

    Weronika

    13.10.2020, 14:02

    Wyróżniający się komentarz

    No tak, bo zamknięcie konta automatycznie tak jak było mówione to problem dla banku. Trzeba chodzić. Prosić się.

  • A
    A

    Artur

    29.03.2021, 08:10

    Wyróżniający się komentarz

    Wielkie dzięki bardzo pomocne .

  • j
    j

    jacek

    26.04.2023, 16:28

    Wyróżniający się komentarz

    wszędzie na stronach powielane są te same bzdury. Oczywiście, że nie można zamknąć konta PRZEZ INTERNET. Mam podłączony internet, mam komputer stacjonarny, ale dla zamknięcia konta nie zamierzam dokupować ani kamerki, ani mikrofonu. Więc zamkniecie przez internet według tych opisów jest niemożliwe…

  • D
    D

    Dagmara

    18.01.2022, 12:03

    Wyróżniający się komentarz

    Dzieki. Czyli najbezpieczniejsza jest wizyta w placowce.

Polecane artykuły

Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie
Porównywarka ofert
Porównaj ()