Wraz z rozwojem i umacnianiem rynkowej pozycji pojawia się chęć ekspansji, niekiedy w skali regionalnej, a często – ogólnokrajowej. Zasada ta działa także wśród wielu polskich firm zajmujących się usługami wymiany walut, jednak nie w każdym przypadku znajduje ona przełożenie. Dobrym przykładem jest kantor Conti z Gdańska, który po trzech dekadach działania nie wybiera się ani do internetu, ani nigdzie dalej w Polskę!
Tradycyjne usługi wymiany walut nie są rzecz jasna czynnikiem świadczącym o mniejszej atrakcyjności danej firmy. Choć coraz więcej starych graczy otwiera platformy do wymiany online, to ogromne rzesze klientów jednak nadal za najbardziej interesujące uznają udanie się do stacjonarnego punktu, krótkie spotkanie twarzą w twarz i otrzymanie wybranej obcej waluty w formie gotówki. Taka postać w końcu nie tylko okazuje się przydatna podczas wyjazdów do niektórych państw, ale i niekiedy staje się niezbędna – i to wcale nie tylko w regionach mniej rozwiniętych, ale i u naszych zachodnich sąsiadów, jak np. w Niemczech!
Informacje o firmie
Kantor Conti, jak sam przedstawia w swojej krótkiej notce na stronie internetowej, to jedna z najstarszych tego typu platform w Polsce. Jako Conti Co sp. z o.o. rozpoczęła ona działalność w 1989 roku w Gdańsku, koncentrując się w kolejnych latach na budowaniu silnej pozycji jako regionalny usługodawca. Przez kolejne 30 lat działalności Conti otworzyło 4 placówki głównie w regionach bliskich centrum stolicy Pomorza, budując przy tym trudne do podważenia doświadczenie. Od początków istnienia po dziś dzień, opisywana firma kantorowa obsłużyła ponad 7,5 miliona klientów.
To, co wyróżnia Conti na tle konkurencji, to skupienie się na tradycyjnym modelu działania. Pomimo coraz silniej widocznych trendów skupiania się wyłącznie na działalności w sieci lub co najmniej otwierania tam dodatkowego pola do świadczenia usług, Conti ogranicza się jedynie do usług stacjonarnych.
Jeżeli zdecydujemy się na wymianę waluty u tego operatora, w sieci można sprawdzić jedynie aktualny kurs i skontaktować się telefonicznie z biurem obsługi klienta. Do końca transakcję przeprowadzić można jednak tylko w jednym z czterech punktów na terenie Gdańska.

Jak działa Conti?
Jako że Conti funkcjonuje tylko jako sieć stacjonarnych kantorów wymiany walut, przyglądając się zasadom działania tej firmy, przedstawimy je nieco inaczej niż w przypadku podobnej mu konkurencji.
- Przyjdź do jednej z czterech stacjonarnych placówek Conti w Gdańsku lub najpierw wejdź na stronę internetową kantoru, sprawdź aktualny kurs kupna lub sprzedaży waluty, a następnie skontaktuj się telefonicznie z biurem obsługi klienta. Tą metodą możliwe jest prowadzenie negocjacji w sprawie ostatecznej ceny za dokonanie wymiany danej waluty.
- Podczas wizyty w placówce, wskaż interesujący Ciebie sposób dokonania wymiany środków i przygotuj kartę płatniczą lub gotówkę.
- Poczekaj na przeliczenie obcej waluty do wydania, odbierz paragon z potwierdzeniem sumy wydanych środków i weź gotówkę.
- Gotowe!
Warunki korzystania z usług Conti
Zasady korzystania z usług wymiany walut świadczonych przez Conti są jeszcze prostsze niż w przypadku kantorów elektronicznych i ograniczają się do niezbędnego minimum, które wskazujemy w niżej przedstawionych punktach.
- Osoba korzystająca z usług kantoru może być zarówno obywatelem Polski, jak i cudzoziemcem.
- Do transakcji wymiany waluty można przygotować zarówno gotówkę, jak i kartę płatniczą do przekazu bezgotówkowego.
- Z usługi wymiany waluty może skorzystać zarówno osoba fizyczna, jak i przedsiębiorca, czyli podmiot prowadzący działalność gospodarczą.
Jak przelać pieniądze do Conti?
Jako tradycyjny Kantor, Conti nie przyjmuje rzecz jasna przelewów ze środkami walutowymi. Pieniądze do wymiany możemy przekazać na dwa możliwe sposoby w kasie kantoru.
- Oddanie odliczonej sumy gotówki do wymiany na wskazaną obcą walutę.
- Przyłożenie karty do terminala w celu dokonania wymiany bezgotówkowej.
Opłaty w Conti
Jak przystało na kantor świadczący usługi stacjonarnie, opłaty w kantorze Conti nie są wygórowane ani rozbudowane. Płacimy za usługę kupna lub sprzedaży danej waluty, za co pobierana jest prowizja proporcjonalna do kursu określonej waluty w danym dniu. Warto przypomnieć, że Conti umożliwia negocjację ceny wymiany waluty telefonicznie – a zatem klient ma realny wpływ na to, ile będzie kosztować go wizyta w kantorze!
Jak odebrać wymienioną walutę?
I znów – jako że mowa o firmie zajmującej się tzw. tradycyjnymi usługami wymiany walut, cała procedura odbywa się w stacjonarnej placówce kantoru. Jeżeli zdecydujemy się na formę gotówkową, wówczas obcą walutę odbieramy w klasycznej formie w kasie. Do wyboru jest również postać bezgotówkowa – wówczas wymienione środki przekazywane są na nasze konto po przyłożeniu karty do terminala.
Ważne! Spośród 16 dostępnych walut, jedynie 7 z nich może zostać wypłacone w formie gotówkowej na konto klienta. Są to euro, dolary amerykańskie, funty brytyjskie, franki szwajcarskie oraz korony szwedzkie, duńskie lub norweskie.

Kantory internetowe – dodatkowe informacje
Już sama forma świadczenia usług przez Conti wyróżnia ją na tle konkurencji. Przyjrzyjmy się, pod jakimi jeszcze względami ten kantor wymiany walut może zwrócić uwagę klienta.
- Conti szczyci się na swojej stronie internetowej, że podczas ponad 3 dekad działalności obsłużyło ponad 7,5 miliona klientów.
- Firma działa tylko na obszarze Gdańska, posiadając 4 placówki głównie w okolicach ścisłego centrum tego miasta.
- Conti to jedna z najstarszych firm w Polsce zajmujących się usługami walutowymi.
- W ofercie tego kantoru znajduje się 16 różnych walut zarówno z Europy, jak i innych regionów świata.
Conti opinie i nasza recenzja
Choć teoretycznie apetyt rośnie w miarę jedzenia, to niektórzy gracze na rynku wymiany walut działają nieco poza tym schematem. Pomimo imponującego doświadczenia i doskonałej znajomości realiów, wynikającej chcąc nie chcąc z działania ponad 30 lat, Conti nie wykazuje chęci na ogólnopolską ekspansję. Firma woli zamiast tego stabilną pozycję regionalnego lidera, działając wyłącznie jako placówka stacjonarna na obszarze Gdańska.
Szkoda, że firma nie zdecydowała się na wkroczenie do branży kantorów internetowych, szczególnie po zapoznaniu się ze stroną internetową. Jest ona w końcu całkiem czytelna i przejrzysta, nowoczesnym projektem sugerując, że po sprawdzeniu widocznych kursów można je szybko wymienić bez wychodzenia z domu. Niestety, nic z tych rzeczy.
Jeżeli jednak mieszkamy w Gdańsku lub okolicach, preferujemy otrzymanie obcej waluty w formie fizycznej gotówki i korzystanie ze stacjonarnych kantorów to nie utrudnienie, a korzyść – usługi Conti możemy polecić z pełną stanowczością! Tradycyjne kantory w końcu to nadal bardzo popularna i ceniona forma usług.
Zalety:
- Aż 16 różnych walut z całego świata dostępnych do wymiany w ramach platformy Conti – brawo za nie ograniczanie się tylko do schematu funty-euro-dolary-franki!
- Możliwość negocjowania kosztów transakcji przewalutowania.
- Firma o ogromnym, bo ponad 30-letnim doświadczeniu, mieniąca się jako jeden z najstarszych polskich kantorów walutowych.
- Dzięki współpracy z kilkunastoma najpopularniejszymi bankami w Polsce, grono klientów z szansami na szybkie otrzymanie waluty na konto jest duże.
- Możliwość zapoznania się z aktualnymi kursami walut za pomocą tabeli na stronie głównej w czytelnym miejscu.
- Strona internetowa dostępna w czterech różnych językach – dla cudzoziemców pozostaje do wyboru także angielski, niemiecki oraz rosyjski.
Wady:
- Conti nie oferuje usług walutowych online – z poziomu strony internetowej można tylko sprawdzić aktualnie obowiązujące kursy walut i skontaktować się z placówką stacjonarną, by umówić wizytę.
- Niestety, to firma o jedynie ściśle regionalnym zasięgu – stacjonarne placówki znajdują się tylko na terenie Gdańska, ograniczając się do czterech różnych punktów.
- Dziwnie sformatowana nawigacja strony podczas przesuwania, utrudniająca zapoznawanie się z zawartymi na niej informacjami.
- Okrojona gama walut dostępnych w ramach bezgotówkowej wymiany.
Conti – dane kontaktowe
Telefon.
- +48 58 341 04 79
- +48 601 09 09 09
E-mail.
- conti_co@wp.pl
Biuro obsługi klienta w Conti pozostaje do dyspozycji klientów w każdy dzień roboczy, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 19:00, a także w soboty o takich samych godzinach, o ile nie są to dni ustawowo wolne od pracy.
Informacje na temat spółki
|
|
Nazwa firmy |
Conti Co sp. z o.o. |
Zastrzeżenie: Informacje o tej ofercie oraz jej szczegółowych parametrach przedstawiają stan aktualny w momencie powstawania tekstu, tzn. 7 października 2020 roku.