Karty umożliwiające transakcje w różnych, międzynarodowych walutach to bardzo pożądane narzędzie w ostatnich latach. Korzystają z niego chętnie nie tylko osoby lubujące się w podróżach, ale także ci, którzy przemieszczają się w celach biznesowych czy robią zakupy w zagranicznych sklepach online bez wychodzenia z domu. Sprawdzamy, co oferuje ciekawa alternatywa dla Revoluta – karta Curve
Revolut to narzędzie, które bez wątpienia było małą rewolucją w świecie finansowym. Wielowalutowa karta reklamowana jako pozbawiona prowizji skusiła miliony Europejczyków, znajdując szereg entuzjastów także w Polsce. Na Revolucie jednak świat się nie kończy i niech pozory nie mylą, że nie warto przyglądać się konkurencji, bo co może ona zaoferować? Okazuje się, że całkiem sporo.
Czym jest karta Curve i kto ją oferuje?
Curve to brytyjska inicjatywa, która powstała w kwietniu 2015 roku w Londynie na fali rozwoju licznych w tym regionie młodych, kreatywnych startupów celujących w cyfrowe usługi finansowe. Za produktem karty płatniczej Curve stoi spółka Curve OS Ltd., która działa na podstawie autoryzacji i zezwolenia brytyjskiego organu Financial Conduct Authority. W ten sposób, Curve może w sposób legalny i bezpieczny zarządzać elektronicznymi transakcjami opartymi na środkach pieniężnych.
Choć Curve to inicjatywa wywodząca się i posiadająca siedzibę w Wielkiej Brytanii, to jednak dzięki oparciu usług na języku angielskim równocześnie kieruje ona swoje funkcjonalności do praktycznie nieograniczonego grona klientów – także w Polsce, o ile oczywiście czujemy się na siłach swobodnie czytać i posługiwać się językiem Szekspira. W zależności od kraju, z którego wywodzi się użytkownik Curve, operator przygotował trzy warianty serwisu.
- Międzynarodowy dla osób z Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
- Dla klientów z Wielkiej Brytanii.
- Dla klientów z Rumunii.
Kto wie, być może zasięg działalności wkrótce zostanie poszerzony także o dedykowane pakiety usług dla osób z Polski (wzorem Rumunii). Na razie klientom z naszego kraju pozostaje międzynarodowy wariant serwisu.

Jak działa?
Karta Curve to nowoczesne narzędzie w postaci aplikacji mobilnej i karty płatniczej, za których pomocą można dokonywać transakcji zarówno w świecie wirtualnym, jak i rzeczywistym. Warto tutaj dodać, że w zależności od preferencji operator umożliwia nam zarówno płatności fizyczną kartą, jak i dzięki smartfonowi za pośrednictwem systemów ApplePay czy GooglePay.
To, co wyróżnia opisywany produkt to fakt, że Curve nie jest powiązane z żadnym dedykowanym, oddzielnym rachunkiem płatniczym. Korzystając z niej, posiadamy coś, co porównać można do nakładki, za której pomocą możemy płacić dowolną ze wszystkich posiadanych przez nas kart, wybierając je za pomocą mobilnego centrum dowodzenia – czyli aplikacji Curve.
To, co zatem wyróżnia Curve na tle wspomnianego na wstępie Revoluta, którego wielu uznaje za kluczowego rywala, to fakt, że klient nie musi zasilać konta, nie traci czasu na zarządzanie kolejnym rachunkiem, lecz uzyskuje narzędzie, które ma ułatwić dysponowanie dotychczas posiadanymi kontami i kartami. Dodatkowo, dzięki licznym pakietom w ramach np. usługi cashback, karta Curve może przynosić namacalne korzyści.
Przedstawmy zatem to na krótkim schemacie.
- Płacisz dzięki karcie Curve w sklepie za pomocą plastiku lub telefonu.
- Środki pobierane są za jej zasługą z rachunku bankowego, który wskazałeś.
- W aplikacji możesz później sprawdzić historię transakcji, zmienić konto, z którego przy kolejnej transakcji pobrane zostaną pieniądze.
Czy karta Curve jest bezpieczna?
Curve zdaje sobie sprawę z tego, jak powszechna jest rezerwa i ostrożność wobec nowatorskich operatorów oferujących usługi finansowe w internecie. Jako że miliony klientów tej firmy znajduje się nawet kilkaset-kilka tysięcy kilometrów od Wielkiej Brytanii, usługi Curve mogą być jeszcze bardziej abstrakcyjne i wzbudzające niepewność – i dlatego w sekcji blogowej pojawił się obszerny wpis odpowiadający na pytanie „Is Curve safe?”, czyli „czy Curve jest bezpieczne”?
Odpowiedź jest prosta – tak, jest bezpieczne. Świadczą o tym niżej wyliczone środki zabezpieczające zarówno ogólne funkcjonowanie Curve, jak i transakcje, jakie codziennie się wykonuje.
- Platforma posiada licencję brytyjskiego organu nadzorującego rynek finansowy pod nazwą FCA (Financial Conduct Authority).
- Transakcje płatnicze, w których pośredniczy Curve, opatrzone są też certyfikatem bezpieczeństwa od tzw. dowolnych scenariuszy, GDPR.
- Curve działa też zgodnie ze standardem bezpieczeństwa transakcji przy pomocy kart płatniczych pt. PCI DSS.

Jak założyć kartę Curve?
Aby skorzystać z funkcjonalności karty Curve, konieczne będzie wzięcie do ręki smartfona i pobranie aplikacji ze stosownego sklepu. W przypadku użytkowników iPhonów z systemem iOS, będzie to Appstore, z kolei osoby posiadające urządzenia z systemem Android będą musiały zajrzeć do Google Play. Warto tutaj uściślić jedną kwestię – kartę Curve zamówimy tylko za pośrednictwem aplikacji na smartfonie.
Pobrane i gotowe? A zatem przyjrzyjmy się teraz wszystkim kolejnym etapom, jakie konieczne są do poczynienia w celu uzyskania karty. Pomoże nam w tym schemat przedstawiony na stronie internetowej pod zakładką „How it works”.
- Po otwarciu aplikacji należy wstukać swój adres e-mail.
- Na adres zostanie przesłana wiadomość od Curve z „magicznym linkiem”.
- Gdy na niego naciśniemy, zostaniemy przerzucani z powrotem do aplikacji, w której musimy podać numer telefonu.
- Po jego podaniu, otrzymamy SMS’em 5-cyfrowy kod weryfikacyjny, który oczywiście należy wstukać w okienku aplikacji.
- Teraz przychodzi czas na ustalenie 4-cyfrowego passcodu, z którego pomocą będziemy logować się do aplikacji
- W kolejnym kroku należy wypełnić dane personalne – imię, nazwisko, datę urodzenia, adres i kraj zamieszkania oraz rodzaj zatrudnienia.
- Gdy już wszystkie wstępne działania są za nam, należy stworzyć swój wirtualny portfel w aplikacji Curve. Aby to zrobić, trzeba umieścić w obiektywie aparatu dane naszych kart i zeskanować je w okamgnieniu lub wprowadzić numer i inne oznaczenia manualnie.
- Do wirtualnego portfela można wprowadzić dane wszystkich naszych kart, które chcemy, aby były zarządzane poprzez aplikację Curve. Mogą być to karty debetowe, kredytowe czy nawet podarunkowe. Wystarczy je tylko aktywować poprzez aplikację, dokonując dwóch prostych kliknięć!
- W ten sposób będziemy mogli korzystać ze wszystkich naszych „plastików” poprzez jedną kartę Curve, której model możemy wybrać przed jej zamówieniem.
- Po otrzymaniu przesyłki z kartą Curve (3-5 dni dla osób mieszkających w Wielkiej Brytanii i do ok. 2 tygodni dla mieszkańców Polski), konieczne będzie aktywowanie karty w systemie aplikacji.
- Gotowe! Teraz możemy już w swobodny sposób płacić za dowolne zakupy przy pomocy różnych kart płatniczych.
- Jak sprawdzić historię dokonywanych transakcji? To nic trudnego – wystarczy zajrzeć do aplikacji i sprawdzić, gdzie oraz ile wydaliśmy przy pomocy poszczególnych kart.
Karta Curve – funkcjonalności
Kluczową funkcjonalnością, którą oferuje karta Curve, jest usługa pod nazwą „Go Back in Time” – czyli „cofnij się w czasie”. Umożliwia ona z poziomu aplikacji zmianę karty i powiązanego z nią rachunku bankowego na inny po dokonaniu płatności. Co warto wiedzieć o tej usłudze?
- Możesz z niej skorzystać w czasie do 30 dni od wykonania transakcji.
- Do skorzystania z tej usługi wystarczy tylko kilka kliknięć przy pomocy Twojego smartfona.
- Curve jest tak dumne z tej usługi, że funkcjonuje ona pod zastrzeżonym znakiem handlowym.
To jednak nie wszystko. Curve oferuje także usługę 1% Cashback, który możliwy jest do uzyskania przy korzystaniu z usług takich marek, jak Lidl, Apple, Amazon, McDonald’s, Ikea czy UBER.
1. Aktualnie każdy nowy użytkownik otrzymuje 1% od wszystkich transakcji przez pierwszy miesiąc korzystania z aplikacji. Po upływie miesiąca – ten okres może zostać wydłużony poprzez polecenie aplikacji Curve znajomym.
2. Jeśli Twój obecny bank oferuje Cashback, nie musisz z niego rezygnować. Cashback od Curve zostanie dodany do Twojego dotychczasowego Cashbacku.
Curve – którą kartę wybrać?
Curve umożliwia swoim klientom wybranie kilku rodzajów karty. Co mamy do wyboru?
- Curve Blue.
– Darmowa obsługa.
– Darmowe wypłaty w zagranicznych bankomatach do 200 euro miesięcznie.
Płatności w innych walutach po kursach międzybankowych do 500 euro miesięcznie.
2. Curve Black.
– Opłata 9,99 euro miesięcznie.
– Darmowe wypłaty w zagranicznych bankomatach do 400 euro.
– Nieograniczone płatności w innych walutach po kursach międzybankowych.
– Ubezpieczenie podróżnicze.
3. Curve Metal.
– Opłata 14,99 euro miesięcznie.
– Darmowe wypłaty w zagranicznych bankomatach do 600 euro.
– Nieograniczone płatności w innych walutach po kursach międzybankowych.
– Ubezpieczenie podróżnicze.
– Ubezpieczenie transakcji telefonem.
Wyżej przytoczone cechy każdego z produktów to tylko wybrane elementy przedstawione przez operatora na stronie głównej. Aby sprawdzić dokładne różnice – wejdź na stronę curve.com/cards!

Curve – kontakt
Chcąc nawiązać kontakt z biurem obsługi operatora Curve, konieczne będzie przejście następujących, niżej scharakteryzowanych kroków.
- Wejdź na stronę internetową curve.com.
- Wybierz zakładkę „HELP”.
- Spośród wskazanych, najpopularniejszych przyczyn, z których konsumenci kontaktują się z Curve, wybierz, która dotyczyć może Ciebie.
- Po wybraniu wskazanego pytania, przygotowana została obszerna odpowiedź mająca na celu wyjście z kłopotliwej sytuacji.
- Jeżeli nie uda się znaleźć problemu, jaki dotyczy Twojej karty Curve, wypełnij formularz kontaktowy.
Dodatkowe Funkcje
- Anti-Embarrassment Mode:
Jeśli płatność wybraną kartą się nie powiedzie, automatycznie aplikacja Curve zastąpi ją kartą backupową, którą wybrałeś, abyś mógł oszczędzić sobie stresu.
Wybór karty backupowej:
- 1. Krok: Przejdź do zakładki “account” w aplikacji Curve.
- 2. Krok: Kliknij w “Settings” w prawym górnym rogu.
- 3. Krok: Skieruj się w dół do funkcji “Anti-Embarrassment Mode”.
Podsumowanie
Zalety
- Prosty i przejrzysty system wnioskowania o założenie karty – darmowe wystawienie oraz doręczenie karty.
- Usługa „go back in time”, czyli zmiana konta, z którego pobrane zostały środki pierwotnie.
- Doskonale zaprojektowana, czytelna i miła dla oka strona internetowa.
- Pomysłowe narzędzie, które ułatwia dysponowanie swoimi finansami.
- Sprawdzony operator gwarantujący bezpieczne usługi.
- Elastyczne metody korzystania z karty – zarówno w płatnościach fizycznych, jak i wirtualnych.
- Możliwość skorzystania z różnych pakietów w zależności od usług.
- Transgraniczna działalność firmy powoduje, że choć mamy do czynienia z przedsiębiorstwem brytyjskim – możemy korzystać z jego usług także na drugim końcu Europy.
- Możliwość personalizacji wyglądu karty.
- Cashback.
- Transakcje zagraniczne wykonywane po kursie międzybankowym.
Wady
- Brak polskiej wersji językowej serwisu.
- Usługi skierowane wyłącznie do osób, które posiadają smartfona.
- Czas oczekiwania na kartę to w przypadku polskiego klienta nawet 2 tygodnie – siłą rzeczy, przesyłka dociera z zagranicy.
Curve – dane firmy
Curve OS Ltd. | |
---|---|
Typ przedsiębiorstwa: | Private limited company (Odpowiednik spółki z ograniczoną odpowiedzialnością) |
Numer rejestru: | 09523903 |
Numer indeksu SIC: | 82990 |
Dyrektor: | Shahar Bialick |
Data założenia: | 2 kwietnia 2015 |
Adres: | 15-19 Bloomsbury Way, London , WC1A 2TH |
Jan
11.09.2021, 20:08
Odpaliłem aplikację, założyłem konto – zamówiłem kartę . Czekam już 3 miesiące. Pobrali z konta kasę. A karty ani widu, ani słychu. przez 3 miesiące otrzymałem tylko jedną odpowiedź, że karta będzie za 10-14 dni roboczych.
Wojtek
12.06.2021, 17:46
Dlaczego recenzja nie wspomina ani słowem o głównej zalecie tej karty, którą jest ponoć możliwość płatności bezgotówkowych w różnych walutach po kursie międzybankowym? Nie ma też nic o tym jakie waluty są w ten sposób obsługiwane.
Sławo
04.12.2021, 17:41
jak to nie ma? przeczytaj o cechach poszczególnych kart: blue, black i metal
Tatiana
17.02.2022, 15:34
Ludzie, kto korzysta z Curve? Potrzebuję tłumaczenia.
Przeczytałam artykuł
totalmoney.pl/artykuly/karta-curve-co-to-jest-i-jak-dziala-curve
Mam pytanie odnośnie darmowego przewalutowania płatności zagranicznych.
Za pomocą karty Curve robiłam swoją pierwszą płatność zagraniczną przez Google Pay ze swojej karty w banku Kasy Stefczyka.
Miałam do spłaty 18€.
Po dokonaniu przelewu zwróciłam uwagę na kwotę, która została pobrana z konta. 82,23 zł. Sprawdziłam, jakbym płaciła że swojego konta w Kantor walutowy w Alior banku, to wyszłoby 18*4,53=81,53zł, a w banku Millennium tym samym momencie zapłaciłabym kartą tego banku mniej więcej tyle samo jak kartą Curve.
Mógłby ktoś mi wytłumaczyć, co ja zrobiłam nie tak i czego nie rozumiem w korzystaniu z tej karty? To moje doświadczenie mówi mi o tym, że te transakcje nie są wcale darmowe, jak Krzysztof napisał w artykule.
Będę bardzo wdzięczna za wyjaśnienia.
Marcin
15.03.2022, 17:14
Też się zastanawiałem nad płatnościami po kursie międzybankowych , w przypadku mojego rachunku w AION-ie. Robiąc transakcję, miałem otwarte inne okna z kursami, zarówno e-kantorowymi (w promocji bez spreadu), jak i owym międzybankowym. Zawsze była pewna niewielka różnica – oczywiście nie na korzyść klienta;)), ale nie aż taka jak w opisanym przypadku. Być może poszczególne banki mogą „odczytywać” kurs w jakichś różnych przedziałach czasowych i stosować ten najkorzystniejszy? a może to jakieś milisekundy kolejnych notowań? Może ktoś z wnętrza systemu objaśni nam , jak to działa….
Tomasz
10.04.2022, 17:03
Już państwo odpowiadam, jak wygląda to od środka. Bank tak naprawdę nie ma nic do rzeczy. W przypadku operacji kartą VISA lub MasterCard, jeśli mówimy o płatnościach w obcej walucie, zawsze stosuje się kurs organizacji płatniczej, jeśli nie mamy środków zapewnionych na koncie walutowym w danej walucie. Natomiast to jaki kurs zostanie zastosowany, zależy od momentu w którym operacja zostanie rozliczona. W skrócie mówiąc, gdy dokonujemy płatności kartą, bank nas obciążą kartą po obecnym kursie. Natomiast w momencie rozliczenia transakcji kurs jest sprawdzany raz jeszcze. I tutaj – możemy w efekcie zapłacić mniej lub więcej. Zdarzają się naprawdę różne sytuacje. To jak szybko operacja zostanie rozliczona tak naprawdę też niewiele zależy od banku, natomiast maksymalnie w ciągu 7 dni. Znowu w skrócie mówiąc w momencie dokonania operacji jest wysyłane zestawienie przez bank do danej organizacji (Visa lub Mastercard), ona następnie takie rozliczenie przesyła do usługodawcy (agenta), a następnie jeśli zostanie przez niego potwierdzone to, przesyła informację zwrotną do Visy lub MasterCard, a on ostatecznie sprawdza kurs raz jeszcze, przesyła rozliczenie do banku i bank nas obciąża.
Mario
19.11.2022, 11:46
Niestety są już płatne na darmowym planie. Na płatnym jest limit miesięczny. Ja jestem zawiedziony. Na razie trzymam to awaryjnie. Przed odnowieniem karty rezygnuję.
Andrzej
24.02.2023, 00:51
Chyba to ich zasadnicza wada to brak kart fizycznych ktore obiecuja a nie wysylaja
Czy ktos moze dostal fizyczna karte??
Rafal
01.01.2023, 15:13
Czytałem o tym trochę i dla mnie to jest chore skoro mam kartę np w banku ING i nie mogę jej tu dodać bo muszę zamówić nowa Karte z curve za którą dodatkowo muszę płacić co miesiąc 4.99Euro to wolę już wyciągać plastik z portfela i płacić tradycyjnie
Robert
25.07.2022, 17:14
Beznadziejna! Miesiąc po założeniu konta nadal brak karty. W aplikacji napisane że dotrze po 14 dniach. Jak widać szukają frajerów którzy zapłacą za kartę i na tym koniec – oszuści. Likwiduję konto, bo jeżeli oni tak zaczynają współpracę z klientem, to co będzie dalej?
Kamil
24.06.2022, 14:24
Mam na koncie 314f I nie moge ich odzyskac widze ich na koncie a nie moge wyplacic co mam zrobic przepadna mi pieniądze
Ciemi88
20.11.2021, 01:24
Czy apka dziala na p40 , chcialbym placic wkoncu z tel.
Małgorzata
30.01.2022, 00:49
Ja mam P40. Śmigają dwa rodzaje kart z dwóch banków. Czekam aż śmignie na zegarkach Huawei-a bo na Garminie śmiga jak złoto. Mam niebieską, darmową.
Kaczy
27.10.2021, 17:45
Fajnie że jest link do 10 funtów, ale szkoda że brak kodu promocyjnego.