Lokaty Santander Consumer Bank – opinie i szczegóły

Nasza ocena
0.0
Ocena użytkowników
4.4
Zobacz opinie użytkowników

Lokata lokacie nierówna – o czym przekonujemy się praktycznie na każdym kroku, chcąc oszczędzić parę groszy na przyszłość. Dodatkowo spory wybór ofert może utrudnić nam podjęcie najlepszej decyzji, dlatego w naszych recenzjach wnikliwie opisujemy oferty lokat w każdym z banków. Dziś – lokaty w Santander Consumer Banku.

Choć prezentując, lokaty oszczędnościowe często przytacza się ich przeznaczenie dla klientów indywidualnych, to produkty te sprawdzają się równie dobrze wobec np. przedsiębiorców. Co więcej, w dobie nowoczesnej bankowości internetowej mamy bardzo elastyczne pole do działania w kwestii złożenia wniosku. Możemy taki depozyt założyć online, stacjonarnie lub telefonicznie. Nie inaczej jest w przypadku opisywanego banku.

Oprocentowanie lokat plasuje Santander Consumer Bank pod tym względem w czołówce najlepiej oprocentowanych lokat z gwarantowanym polskim BFG.

Lokaty Santander Consumer Bank – opinie i szczegóły oferty

Choć nazwa „Santander” w kontekście bankowości jest doskonale znana polskim konsumentom, to jednak dzisiejszy bohater nie ma zbyt wiele wspólnego z popularnym Santander Bank Polska. Nie bez powodu w reklamach słyszymy często dodatkowe: bank od kredytów lub … z siedzibą we Wrocławiu – ma to na celu zaakcentować odrębność SCB w stosunku do jego imiennika.

Santander Consumer Bank, zgodnie z reklamowym sloganem jest instytucją skoncentrowaną przede wszystkim na udzielaniu kredytów (gotówkowych, samochodowych czy kart kredytowych), a także produktów pozwalających konsumentom na spełnianie swoich finansowych potrzeb. Odnajdziemy tutaj również lokaty oszczędnościowe.

Oferta lokat Santander Consumer Banku jest na tyle bogata, że bez problemu każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Natomiast, jeśli nie jesteś do niej w pełni przekonany, polecamy Ci najnowszy ranking lokat. Znajdziecie tam najlepsze propozycje depozytów innych banków.

Santander Consumer Bank – lokaty 2022

Zapoznajmy się dokładnie z samą ofertą, którą widoczna jest w zakładce Oszczędności na stronie internetowej santanderconsumer.pl. Mamy w niej do dyspozycji 4 typy lokat terminowych.

oferta lokat santander consumer bank
Oferta lokat dostępna w Santander Consumer Bank, dane na dzień 14.07.2022 r., santanderconsumer.pl

Lokaty przez internet

Pod tą nazwą kryje się lokata Online Nowe Środki. Oprocentowanie lokaty zaczyna się od 5,50% na 3M, 6% na 6M i kończy na 6,20% na 12M.

  • Założymy ją bez wychodzenia z domu, w 100% przez internet,
  • Obsługa depozytu dostępna jest w bankowości internetowej,
  • Wybór okresów lokacyjnych od 1 miesiąca do 36 miesięcy,
  • Kapitalizacja odsetek na koniec okresu lokaty,
  • Automatyczne przedłużenie lokaty na ten sam okres,
  • Brak opłat za uruchomienie i prowadzenie lokaty,
  • Minimalna kwota wynosi 1 tys. zł a maksymalna kwota lokaty 400 tys. zł.

Sprawdźmy, jak przedstawia się oprocentowanie nominalne w przypadku lokaty Online Nowe Środki (wg tabeli oprocentowania z dn. 14.07.2022 r.).

Wysokość oprocentowania nominalnego w skali roku dla kwoty lokaty:

Okres lokatyod 1 000 zł do 400 000 zł
1 mies.2%
3 mies.5,50%
6 mies.6%
12 mies.6,20%
24 mies.5%
36 mies.5%
Propozycja oprocentowania tyczy się wyłącznie nowych środków, znajdujących się na lokatach terminowych klienta w Santander Consumer Banku
Załóż lokatę Online Nowe Środki

Lokaty przez telefon

Tutaj do dyspozycji mamy telelokatę, czyli tzw. lokatę Direct+. Założymy ją, wypełniając krótki formularz kontaktowy na stronie banku. Po czym wystarczy, że poczekamy na telefon konsultanta.

  • Oprocentowanie do 3% dla lokat na min. 12 miesięcy,
  • Okresy lokacyjne dostępne od 1 miesiąca do maks. 36 miesięcy,
  • Automatyczne przedłużenie depozytu na kolejny okres,
  • Minimalna kwota wpłaty 1 tys. zł.

Wysokość oprocentowania nominalnego w skali roku dla kwoty lokaty (na 14.07.2022 r.):

Okres lokaty1 000 zł lub więcej
3 mies.2,50%
6 mies.2,50%
9 mies.2,50%
12 mies.3%
15 mies.3%
24 mies.3%
36 mies.3%

Lokaty w oddziale

Do wyboru posiadamy:

  • Lokata Zysk+ (oprocentowanie do 3%, okresy lokacyjne od 1 miesiąca do 36 miesięcy),
  • Lokata Zysk + Wzrost (oprocentowanie 6%, okresy lokacyjne od 1 miesiąca do 36 miesięcy),
  • oraz Lokata Zysk + Progresja (na 12 miesięcy, oprocentowanie rosnące z miesiąca na miesiąc + opcja wcześniejszych wypłat z odsetkami).

W każdym z powyższych depozytów minimalna kwota wpłaty wynosi 1 tys. zł, a sama kapitalizacja odsetek naliczana jest na koniec okresu. Oczywiście otworzymy je w trakcie osobistej wizyty w jednej z placówek Santander Consumer Bank.

Jak przedstawia się oprocentowanie lokat?

Wysokość oprocentowania nominalnego w skali roku dla kwoty lokaty (na dn. 14.07.2022 r. dla kwot od 1 tys. zł lub więcej):

Okres lokatyLokata Zysk+Lokata Zysk + WzrostLokata Zysk + Progresja
3 mies.2,50%5,25%4%
6 mies.2,50%5,50%6%
12 mies.3%6%10%
15 mies.3%6%
24 mies.3%5%
36 mies.3%5%
W przypadku lokaty Zysk + Progresja, maksymalny okres obowiązywania umowy wynosi 12 miesięcy

Lokata dla firm

To produkt skrojony dla klientów firmowych i widniejący w ofercie jako lokata dla firm Direct+ Corporate. Istnieje możliwość zawarcia takiego depozytu – także telefonicznie bez konieczności wizyty w oddziale. Dostępna jest też negocjacja warunków, w tym oprocentowania bezpośrednio z Departamentem Skarbu na dowolny okres.

Minimalna kwota wpłaty wynosi 100 tys. zł. Dodatkowo możemy skorzystać z profesjonalnej obsługi menadżera, który będzie zawsze do naszej dyspozycji we wskazanym wcześniej dniu i godzinie.

Najważniejsze cechy lokaty bankowej w Santander Consumer Bank

Znając już kluczowe cechy każdego z produktów tworzących ofertę lokat w Santander Consumer Bank, pora je wypunktować.

  • Lokaty przez internet
    • Atrakcyjne oprocentowanie,
    • Elastyczne okresy trwania depozytu,
    • Minimalna kwota wpłaty 1 tys. zł,
    • Lokata może zostać automatycznie przedłużona.
  • Lokaty przez telefon
    • Lokata również może zostać automatycznie przedłużona,
    • Zdalnie otwarcie depozytu bez wychodzenia z domu,
    • Duży wybór okresów lokacyjnych (od 3 miesięcy do 36 miesięcy).
  • Lokaty w oddziale
    • Oprocentowanie nawet do 10%,
    • Minimalna kwota lokaty 1 tys. zł,
    • Spora oferta lokat dopasowanych do oczekiwań klientów.
  • Lokata dla firm
    • Dedykowana obsługa menadżera,
    • Dostępne wnioskowanie telefoniczne,
    • Negocjacja warunków z Departamentem Skarbu.

Niezależnie od tego, na jaką lokatę się zdecydujemy, od skapitalizowanych odsetek zawsze pobierany jest automatycznie podatek dochodowy od osób fizycznych.

Jak założyć lokatę bankową w Santander Consumer Bank?

Na koniec recenzji, sprawdźmy jeszcze, jak przebiega proces utworzenia lokaty w Santander Consumer Bank. Dokonajmy tego na przykładzie lokaty Online na Nowe Środki.

  1. Wejdź na stronę banku i wybierz zakładkę Oszczędności w menu.
  2. Kliknij na kafelek Lokaty przez internet i później w przycisk Załóż lokatę.
  3. Za pomocą suwaków wybierz kwotę lokaty oraz okres jej trwania.
  4. Złóż wniosek i uzupełnij je o swoje dane osobowe.
  5. Poczekaj na telefon zwrotny od konsultanta i dokończ proces zakładania lokaty.

Zalety i wady

Zalety:

  • Bogata i atrakcyjna oferta lokat,
  • Możliwość złożenia wniosku o utworzenie depozytu zarówno przez internet, telefonicznie, jak i podczas wizyty w oddziale,
  • Atrakcyjne, promocyjne oprocentowanie,
  • Możliwość wcześniejszych wypłat z odsetkami (w przypadku lokaty Zysk + Progresja),
  • Bardzo wygodna metoda wyboru kwoty oraz czasu trwania lokaty za pomocą czytelnych i przejrzystych suwaków, niczym przy kredytach lub pożyczkach – brawo!

Wady:

  • Niskie oprocentowanie standardowe dla lokat na krótsze okresy (1 miesiąc = 1% w skali roku).

Czy warto otworzyć lokatę w Santander CB?

Na nasze wyróżnienie zasługują przede wszystkim depozyty o nazwie: lokata Online Nowe Środki oraz lokata Zysk + Wzrost. W praktyce pozwalają na całkiem przyzwoity zysk nawet w wariancie 3-miesięcznym. Przy okazji musimy podkreślić, że zakładając lokatę w SCB nie trzeba zakładać konta osobistego w tym banku. Dzięki czemu wszystkie formalności ograniczamy do absolutnego minimum.

Co ciekawe, doczekaliśmy się również oferty konta oszczędnościowego (bez opłat za prowadzenie i przelewy) z promocyjnym oprocentowaniem 5% na nowe środki. Także oferta oszczędnościowa przygotowana przez Santander CB jest solidna i na pewno znajdzie swoich zwolenników.

Załóż lokatę Online Nowe Środki
Komentarze (1)
Dodaj komentarz

Sortuj wg
  • K
    K
    Kristof73
    22.12.2021, 22:46

    Powiem tak,właśnie mam przyjemność,dowiedzieć sie jak ważny jest klient dla Santander Consumer Bank,nie mam u nich konta i chyba mogę dziekować Bogu,kiedyś kupiłem coś na raty,do tego wciśli mi karte kredytową,bo niby inaczej się nie da.Nie dawno załatwiłem kredyt hipoteczny ,oczywiscie w innym banku ,tam gdzie mam konto,kredyt jest do podpisania juz od prawie dwóch tygodni,miedzy czasie wyszło ze w podpisaniu umowy przeszkadza mi limit na owej karcie kredytowej.Zamknięcie owej karty nie wchodzi w grę bo to u nich 60 dni,wiec obniżenie limitu to jedyna droga ,tyle że to 30 dni,gdzie normalnie w wielu bankach .to kwestia góra czterech dni.Po złożeniu wniosku o zmniejszenie limitu i kilku jeszcze wizyt w owym odziele,kilku godzinnych rozmowach z konsultantami i zapewnianiu mnie że mój wniosek o zmniejszenie limitu jest pilny,ręce mi opadły i straciłem wiare na szybsze rozwiązanie problemu,zapytacie zapewne dlaczego?,a no dlatego że równolegle próbowaliśmy ominąć problem limitu w inny sposób,i znów trafiłem do oddziału by uzyskać zwykłe potwierdzenie że owa karta była prowadzona prawidłowo i nie ma na niej jakiego kolwiek wymagalnego zadłużenia,a tak na marginesie karta jest nadpłacona,nieaktywna od dawna,co wiecej zablokowana jeszcze przez bank,co i tak nie przeszkadza im pobierać im opłaty za nią odemnie,i teraz co się dowiaduje, po ponad dwóch tygodnia czekania na zmniejszenie limitu?że żeby uzyskać takie potwierdzenie muszę zamknąć kartę ,a to jak pisałem jest 60 dni,więc po co czekałem ponad dwa tygodnie?zwykłej kartki nie byli mi w stanie nawet wygenerować.Stoje przez nich i zastanawiam się co jeszcze mogę zrobić,bo umowa przedwstępna niedługo mi też dobiegnie końca.Nasuwa się jeden wniosek ,brak jakejkolwiek empatii,brak zrozumienia,i kompletny brak dobrej woli ,by cokolwiek zrobić dla klienta,myślę że oni kłamią rano i kłamią wieczorem,kłamią w dzień ,kłamią i w nocy,więc Drodzy obecni ,ale i przyszli klienci,pamiętajcie próżno u nich szukać pomocy.

Podobne artykuły