Na rynku oferowanych jest kilkaset lokat bankowych i czasem trudno się zdecydować, z której z nich skorzystać. Na szczęście wybór odpowiedniego depozytu nie jest taki trudny. Przed nami lokaty terminowe oferowane przez Santander Bank Polska, będący jednym z najpopularniejszych instytucji finansowych w Polsce.
Lokata bankowa w Santander Bank Polska – opinie i szczegóły oferty
Przechowywanie sporych sum na rachunku osobistym to nie zbyt opłacalne rozwiązanie. Klasyczne ROR-y nie są oprocentowane i tym sposobem nie masz szansy na wypracowanie żadnego zysku. Inaczej rzecz ma się w przypadku lokaty bankowej. Jest ona oprocentowana i chroni Twoje oszczędności przed negatywnym wpływem inflacji.
Oto najlepsze lokaty bankowe oferowane przez Santander Bank Polska. Spójrzmy, ile wynosi ich oprocentowanie, czas trwania oraz jak przedstawiają się kwoty minimalne wpłacone na depozyty.
Santander Bank Polska został nagrodzony 2. miejscem w rankingu Bankowiec Roku 2019 magazynu “Forbes”. Według przyznanej punktacji (77 pkt na 100 możliwych), Bank miał najwyższe wskaźniki efektywności oraz bezpieczeństwa ze wszystkich instytucji ujętych w rankingu.
Oferta lokat bankowych w Santander Bank Polska
Wystarczy chwila na zastanowienie, jakie są Twoje potrzeby i oczekiwania oraz przede wszystkim – możliwości finansowe. Wówczas decyzja o założeniu lokaty nie powinna sprawić Ci problemu. Kto wie, być może zdecydujesz się na jeden z poniższych produktów dostępnych w Santander Bank Polska.
- Lokata Mobilna (dostępna wyłącznie w walucie krajowej PLN). Oprocentowanie stałe w skali roku: 1,5%, okres oszczędzania: 4 miesiące. Kwota minimalna, od której możesz rozpocząć oszczędzanie: 1 tys. zł a maksymalna: 20 tys. zł. Depozyt mobilny założysz poprzez aplikację Santander mobile. Z tego typu promocyjnej lokaty masz możliwość skorzystać tylko jeden raz i tylko wtedy, gdy jesteś posiadaczem rachunku osobistego lub konta oszczędnościowego w Santander Bank Polska.
- eLokata (lokata krótkoterminowa dostępna wyłącznie w walucie krajowej PLN). Oprocentowanie stałe w skali roku: 0,01%, okres oszczędzania: 1 miesiąc. Kwota minimalna, od której możesz rozpocząć oszczędzanie: 1 tys. zł a maksymalna: 1 mln zł. eLokatę założysz w Santander internet lub w Santander mobile. Możesz posiadać dowolną liczbę eLokat (lokata odnawia się automatycznie).
- Lokata negocjowana (dostępna jest w walutach: PLN, GBP, EUR, CHF oraz USD). Oprocentowanie, jak i okres trwania depozytu ustalany jest indywidualnie z doradcą Banku (choć instytucja zastrzega sobie, że czas trwania lokaty nie może przekroczyć 24 miesiące dla lokaty złotowej oraz 36 miesięcy dla lokaty w walucie obcej). Kwota minimalna, od której rozpoczniesz oszczędzanie zależy od wybranej waluty (od: 100 tys. PLN, 30 tys. EUR, 30 tys. USD, 15 tys. GBP albo 45 tys. CHF). Nie ma górnego limitu dla wysokości wpłaty na depozyt. Lokata nie jest odnawialna i jednocześnie możesz posiadać ich dowolną liczbę. Założysz ją w każdym oddziale, choć jej oferta nie jest dostępna w placówkach partnerskich Santander Bank Polska!
Najważniejsze cechy lokat bankowych w Santander Bank Polska
Ciekawym uzupełnieniem informacji na temat powyższych depozytów będzie podanie najważniejszych cech, które wyróżniają je na tle konkurencyjnych produktów.
- Typ oprocentowania: stałe,
- Kapitalizacja odsetek: na koniec okresu umownego lokaty,
- Możliwość założenia lokaty: w PLN, GBP, EUR, CHF lub USD,
- Lokatę możesz zerwać w dowolnym momencie (jeszcze przed zakończeniem okresu umownego). Skutkuje to jednak utratą “wypracowanych” odsetek,
- Lokata automatycznie odnawialna albo nieodnawialna (w zależności od wyboru konkretnej oferty),
- Depozyt założysz za pomocą bankowości elektronicznej, aplikacji Santander mobile albo bezpośrednio w oddziale Banku,
- W tym samym czasie możesz otworzyć dowolną liczbę lokat (w przypadku eLokaty oraz Lokaty Negocjowanej),
- Lepsze warunki promocyjne dla posiadaczy konta osobistego lub rachunku oszczędnościowego w Satander Bank Polska,
- Środki zgromadzone na lokatach chronione są przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny (do wartości 100 tys. EUR).
Jak wybrać dobrą lokatę w banku? To bardzo proste! Wybór depozytu warto rozważyć sprawdzając nasz najnowszy ranking lokat bankowych. Nie dość, że możesz otworzyć je bez wychodzenia z domu, to niektóre z nich nie wymagają otwarcia konta osobistego.
Jak założyć lokatę w Santander Bank Polska?
Jeśli zainteresowałeś się którąś z dostępnych lokat w Banku i chcesz z niej skorzystać, to możesz założyć ją na jeden z poniższych sposobów:
- Osobiście, udając się do placówki Santander Bank Polska (w przypadku Lokaty negocjowanej jest to jedyna możliwość),
- Online, pobierając aplikację mobilną Santander mobile bądź kontaktując się z doradcą Banku,
- Telefonicznie, dzwoniąc pod numer: 1 9999 (w Polsce) albo +48 61 81 1 9999 (z zagranicy).
Z kolei, gdy już jesteś klientem instytucji to wystarczy, że zalogujesz się do aplikacji Santander mobile lub bankowości elektronicznej. Później z pozycji Menu wybierzesz sekcję “Lokaty” i klikniesz na konkretną lokatę (eLokatę albo Lokatę Mobilną).
Zalety i wady:
Zalety:
- Zróżnicowana oferta lokat dopasowana do potrzeb klientów,
- Różny okres oszczędzania: od 1 miesiąca do 4 miesięcy albo czas trwania ustalany indywidualnie,
- Atrakcyjne oprocentowanie depozytów,
- Możliwość otwarcia lokaty dla walut obcych,
- Środki zgromadzone na depozytach chronione są przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny,
- Lokaty na “nowe środki”,
- Brak kwoty maksymalnej wpłaty (w przypadku Lokaty negocjowanej).
Wady:
- Atrakcyjne oprocentowanie tylko dla posiadaczy konta osobistego lub rachunku oszczędnościowego w Banku,
- Wypłata całości lub części pieniędzy zgromadzonych na lokacie przed końcem okresu umownego, oznacza utratę “wypracowanych” odsetek.
wydra
18.12.2020, 19:11
Najgorszy bank z jakim miałam do czynienia, a korzystam czy korzystałam z prawie wszystkich, ponieważ wykorzystuję różne promocje. W innych bankach też „doradcy” klienta potrafią kłamać, zatajać prawdę czy po prostu być niekompetentni, ale w innych dało się to zawsze odkręcić, reklamacja była uwzględniana, nawet można było usłyszeć „przepraszam”. Tutaj tego nie ma. Na infolinii, przez Internet i w placówce usłyszysz różne wersje. W odpowiedzi na reklamacje wprost przyznają, że „doradca” klienta może cię nie poinformować o różnych rzeczach, bo możesz sobie to sprawdzić na stronie banku (więc uwaga szczególnie dla osób starszych!!! bo młodsza osoba faktycznie może coś sama wyniuchać i sprawdzić). W ogóle odpowiedź na reklamację z literówkami, napisana językiem potocznym, jakby to była jakaś malutka firemka, w której pracuje na sekretariacie pani Grażynka, a nie poważny bank, w których przechowujesz swoje oszczędności, czy z którego bierzesz kredyt. Zresztą odpowiedź na reklamację zupełnie nie porusza tematu powodu reklamacji, a także zawiera rażący błąd sprzeczny z regulaminem banku. I jak tu poważnie traktować taki bank? Za czasu BZ WBK było naprawdę w porządku, nic zarzucić nie mogłam, a teraz – omijać szerokim łukiem.
klient
18.10.2023, 11:20
Lokata negocjowana – żadna oferta, tylko pic marketingowy.
Oferta banku 2% przy min. kwocie 100.000 PLN ogólnie szkoda czasu na prezentacje takiego produktu.