PayU ułatwia dokonywanie płatności internetowych. Dzięki usłudze odbieranie oraz przesyłanie pieniędzy może być szybkie i dodatkowo bezpieczne. Operator posiada w swojej ofercie również inne produkty przeznaczone zarówno dla osób kupujących, jak i sprzedających w sieci. Największą popularnością cieszy się usługa „PayU płacę później” oraz zakupy na raty.
W Polsce funkcjonuje kilku operatorów płatności internetowych. Wśród nich możemy wyróżnić polską spółkę technologiczną Blue Media czy też Przelewy24, należące do PayPro S.A. Płatności PayU to rozwiązanie globalne, stosowane zarówno w Europie, Azji, Ameryce Łacińskiej czy na Bliskim Wschodzie. Czy szeroki zasięg idzie w parze ze światowym poziomem obsługi klientów? Na jakie przywileje mogą liczyć osoby, które zdecydowały się założyć konto PayU? Sprawdźmy.
Podstawowe informacje o PayU
PayU S.A. to spółka działająca w branży FinTech, która przede wszystkim zajmuje się innowacjami technologicznymi w sektorze finansów. W Polsce najbardziej znana jest z płatności internetowych, które można wykonać za pomocą karty kredytowej czy transferu bankowego. Co ciekawe, szybkie przelewy internetowe docierają nawet do tych odbiorców, którzy nie posiadają konta osobistego.
Instytucja należąca do Naspers Group działa na rynku już od 2002 roku i oferuje swoim klientom wiele rozwiązań płatniczych. Wśród nich możemy wyróżnić:
- szybkie przelewy elektroniczne,
- płatności wykonywane kartą kredytową czy debetową,
- możliwość dokonania wypłaty środków na kartę – dzięki usłudze PayU Card Push środki rozliczane są nie tylko w dni robocze, ale też w weekendy i święta przez 24 godziny na dobę,
- szybkie płatności wykonywane za pomocą kodu BLIK,
- płatności kredytowe – dzięki usłudze PayU Raty,
- możliwość stworzenia i wysłania klientowi specjalnego linku do płatności,
- korzystanie z usługi PayU doładowanie, która umożliwia szybkie i komfortowe doładowanie telefonu.
Aktualnie, według danych podanych na stronie PayU, za pomocą usługi, wykonywanych jest ponad 6 mln transakcji dziennie. 1

PayU – jak działa?
Wiesz już, co to jest PayU, jednak w jaki sposób działa? Na szczęście jest to niezwykle proste. Kiedy zdecydujesz się na zakup jakiegokolwiek przedmiotu w sklepie internetowym, zaraz po złożeniu zamówienia otrzymasz link do zapłaty. Po kliknięciu łącza zostaniesz przeniesiony na stronę PayU, gdzie będziesz mógł wybrać konkretną opcję płatności spośród: przelewu internetowego, płatności kartą czy też tej wykonanej z konta PayU. Następnie, w zależności od wybranej opcji, zostaniesz przeprowadzony przez całą transakcję krok po kroku.
Możliwość wykonywania przelewu z panelu klienta to nowa funkcjonalność, która wymaga wcześniejszej rejestracji na stronie. Zanim dokonasz pierwszej transakcji, wejdź na Payu.pl, a następnie, utwórz konto kupującego. Dzięki temu będziesz mógł dokonywać płatności bez konieczności zlecania przelewów czy wpisywania danych z karty płatniczej.
Jeśli zdecydujesz się „opuścić” płatność w połowie transakcji, przed realizacją, zostanie ona automatycznie anulowana w ciągu godziny, jeśli dotyczy przelewu kartą. Dla tradycyjnych przelewów czas ten może wynosić maksymalnie 10 dni. Jednak jeśli środki zostały przekazane już do sprzedawcy, operator nie może ich samodzielnie zwrócić.
Jak odzyskać pieniądze z PayU? Transakcja ta może odbyć się jedynie za pośrednictwem sprzedawcy, który formalnie dokonuje zwrotu. Operator odpowiednia jedynie za bezpieczeństwo operacji i przekazanie wpłaty.
Czym są płatności kredytowe PayU?
W niektórych sytuacjach dzięki płatnościom kredytowym PayU możesz dokonać płatności dopiero po otrzymaniu towaru. Usługa została stworzona z myślą o klientach, którzy nie mogą skorzystać z oferty kredytu w tradycyjnym banku.
Pamiętaj o tym, że innym rozwiązaniem, który pozwoli Ci zdobyć potrzebne środki na zakup wymarzonego produktu, jest skorzystanie z oferty pożyczki udzielonej przez instytucję pozabankową. Jeśli chcesz znaleźć najkorzystniejszą propozycję i porównać wysokość prowizji czy innych opłat, skorzystaj z naszego rankingu.
1832
osób wybrało tę ofertę157
osób wybrało tę ofertę5170
osób wybrało tę ofertęUsługa PayU płacę później z Twisto
Dzięki usłudze PayU płacę później z Twisto możesz rozłożyć spłatę swoich należności na kilka rat bez zbędnych formalności. Wybór trzech miesięcznych rat sprawi, że oferta będzie darmowa. Maksymalnie możesz odroczyć spłatę 5 tys. złotych, rozkładając ją na 12 miesięcy, jednak wtedy możesz spodziewać się naliczenia dodatkowych kosztów.
->Poznaj też: Opinie o Twisto.
Jak skorzystać z opcji PayU Płacę później z Twisto?
Składając zamówienie w sklepie internetowym, wybierz opcję Twisto (lub też Twisto PayU płacę później). Następnie, podaj swoje dane w tym numer PESEL. Po otrzymaniu pozytywnej decyzji Twisto ureguluje należność wobec sprzedawcy, a Tobie prześle wiadomość mailową z harmonogramem spłaty.
Oferta skierowana jest jedynie dla części klientów. Limit przyznawany jest na podstawie indywidualnej analizy zdolności kredytowej oraz historii współpracy z Twisto. W przypadku pierwszej transakcji możliwość skorzystania z opcji będzie możliwa jedynie w sytuacji, gdy wartość zakupu nie przekroczy 1500 zł.
PayU płacę później z PayPro
Płatność za zakup produktów możesz odroczyć również dzięki usłudze Payu Płacę później z PayPro. Wystarczy wybrać usługę Payu PayPro jako metodę płatności, a następnie poczekać na dostarczenie towaru. Po sprawdzeniu zawartości przesyłki masz 30 dni na uregulowanie należności. Jeśli tego nie zrobisz, zobowiązanie zostanie automatycznie rozłożone na 4 raty, które należy uregulować zgodnie z harmonogramem lub też jednorazowo, w całości. Korzystając regularnie z usługi PayU Płacę później z PayPro, możesz liczyć, na to, że zostanie przyznany Ci indywidualny limit zakupowy.
PayU raty jako nowy sposób korzystania z pożyczki
Usługa PayU Raty dostępna jest w wybranych sklepach internetowych. Z opcji mogą skorzystać klienci, którzy dokonają zakupów o wartości od 300 zł do 20 tys. złotych, licząc już z kosztami wysyłki. Instytucją finansową, która udziela pożyczki jest jeden z partnerów PayU, czyli Alior Bank, AS INBANK lub też mBank. W przypadku otrzymania negatywnej decyzji kredytowej płatność za zakup nie zostanie zrealizowana, a zamówienie zostanie anulowane. Jeśli chcesz kontynuować zakupy, możesz wrócić do sklepu i zdecydować się na inną formę płatności.
Jeśli chcesz uniknąć przykrej sytuacji, w której otrzymasz decyzję odmowną od PayU, to możesz swoje zakupy sfinansować dzięki pożyczce z dużą przyznawalnością.
Chcąc skorzystać z usługi PayU Raty, musisz spełnić kilka podstawowych wymagań:
- mieć pełną zdolność do czynności prawnych,
- być obywatelem Polski i posiadać ważny dowód osobisty,
- wykazać odpowiednią zdolność kredytową,
- być właścicielem rachunku bankowego.
PayU – kontakt
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące sposobu płatności za wykonywane transakcje, możesz skontaktować się z PayU za pośrednictwem infolinii, dzwoniąc pod numer: +48 61 628 45 05. Biuro Obsługi Klienta czynne jest w dni robocze w godzinach od 8:00 do 20:00. Możesz też skontaktować się z PayU za pomocą formularza dostępnego na stronie internetowej.
Czy warto korzystać z PayU?
Wiele dostępnych opcji realizowania szybkich płatności internetowych sprawia, że grono klientów mogących korzystać z usługi jest naprawdę szerokie. Dodatkowo możliwość otrzymania darmowej pożyczki na określony czas oraz wysoki limit zakupów na raty, przyciąga nawet tych, którzy nie mogą pozwolić sobie na standardową płatność za wymarzone zakupy. PayU chcąc zachęcić do korzystania ze swoich usług, organizuje też cykliczne promocje, a firmy współpracujące z operatorem oferują wiele zniżek za wybór płatności.
Czy w takim razie transakcje w internecie wykonywane za pomocą PayU mają same zalety? Niekoniecznie. Wielu klientów, którzy chcieliby skorzystać z opcji odroczonej płatności, skarży się na dyskryminację ze względu na wiek. Seniorzy powyżej 70. roku życia często otrzymują negatywną decyzję kredytową, mimo spełniania dodatkowych warunków. Klienci narzekają również na niski poziom obsługi oraz utrudnienia w kontakcie z fizycznym pracownikiem.
Źródła:
1. https://poland.payu.com/
Abart
26.09.2022, 11:05
Pobrali mi pieniądze z konta, przelew nie doszedł do odbiorcy. Nie ma ŻADNEJ formy kontaktu, tylko roboty. Kiedy chce się dowiedzieć, co z moimi pieniądzmi, roboty każą mi wypełniać formularz, który i tak do niczego nie prowadzi. Czy mogę się spodziewać zwrotu MOICH pieniędzy?
Paweł
09.11.2022, 21:17
U mnie to samo. Kasa poszła ponad 3tys na aliexpress, tam dostałem info , że nie doszło i anulowali tranzakcji z powodu braku wpłaty…aliexpress 3razy sprawdzali w różnych systemach po ud , które podaje PayU…i nic , PayU twierdzi, że transakcja pomyślna i tyle…3takue same maile od nich tylko z innymi nazwiskami i nie ich wina, i Ali dostało … Muszę chyba iść na policję
tADEUSZ
14.06.2022, 12:17
Strasznie wolno działa – NIE POLECAM
Tomasz Wilk
23.05.2023, 08:12
ten payu to jakis dramat, odradzam no chyba ze chcesz stracic swoje pieniadze
Maga
30.03.2023, 06:38
Payu to największe dziadostwo z jakim przyszło mi pracować. Załatwienei tam najprostszych spraw to droga przez mękę. Doradcy nic nie wiedzą, oddzwonią, napisza i cisza. Dno totalne dno. Przelewy24 o niebo lepsze,
Max
19.09.2023, 22:23
BUe wiem czy takie lepsze. Od tygodnia nie mogę podpiąć bramki płatności, bo mnie zlewają. A że oddzwonią, a jak ja dzwonię to konsultant przekierowuje i zrywa połączenie, dzwonię jeszcze raz, to mówią, że oddzwonią i cisza. I tak już kilka dni.
walicpayu
08.02.2023, 15:58
UWAGA PayU bez Waszej wiedzy i zgody zmienia numer konta przy wyplatach z Allegro jesli macie komornika „na głowie” i przy wyplacie za np. sprzedany towar ,wszystko oddaje komornikowi razem z Waszymi danymi !
Pinacolada
27.01.2023, 13:38
Na moje pieniądze czekam już dwa miesiące, masakra!
Piotr
30.11.2022, 14:27
Taka sytuacja:
Wpłaciłem pieniądze przez serwis PayU zarejestrowany w Poznaniu.
Klientem jest słynna firma TUI, która nie dostarczyła numerów konta do zapłacenia pełnej kwoty za wycieczkę. Zapłaciłem na konta dotyczące zaliczki na wycieczkę. TUI nie otrzymała wpłaty, zatem mam dwa dni na dostarczenie środków do TUI. Po złożeniu reklamacji do PayU dostałem informację, że mają czas do 15 dni.
Dziwne jest to, że posiadamy konta w tym samym banku a po dwóch dniach od transakcji PayU nie jest w stanie stwierdzić gdzie są pieniądze???!!!
Mój bank potwierdził, że wpłyneły na konto PayU.
Wszelka forma kontaktu z PayU kończy się konkluzją „nie mamy Pana płaszcza i co Pan nam zrobi”.
Chodzi o kwotę kilkunastu tysięcy złotych.
Nick
29.03.2023, 21:21
Właśnie dobrze że przeczytałem opinie ))) niech spadają, nie klikam Akceptuję i tyle. Dzięki wszystkim za informację