Przelewy24 – jak działa ten system płatności? Opinie

Przelewy24 to jeden z najpopularniejszych systemów płatności w naszym kraju. Można poznać go od dwóch stron – z perspektywy kupującego produkty w internecie, jak i prowadzącego własny sklep online, który może pobierać płatności od klientów dzięki przygotowanej bramce. Jak działa platforma Przelewy24 i czy warto z niej korzystać?

Ułatwienie internetowych płatności było prawdziwą rewolucją dla kupujących w sieci płyty, książki czy ubrania, jak i osób np. rezerwujących hotel na weekend.

Raczej nikt z radością nie wspomina czasów, gdy należało skopiować numer konta sprzedawcy, następnie wejść na swoje konto osobiste, aby wykonać przelew. Taka operacja trwała nawet kilkanaście minut (a późniejsze księgowanie przelewu nawet kilka dni). Dlatego nie ma się co dziwić, że pojawiły się firmy, które postanowiły usprawnić ten proces. Jedną z nich jest platforma Przelewy24.

Jak powstało Przelewy24

Przelewy24 to działający od 2004 roku pośrednik płatności, dzięki któremu ekspresowo zapłacimy za nasze internetowe zakupy lub szybciej otrzymamy przelew, gdy jako właściciele sklepu online skorzystamy z tej bramki płatniczej.

Na samym początku Przelewy24 to była tylko raczkująca inicjatywa, tworzona przez kilkuosobowy zespół zapaleńców. Postawili oni jednak na dobrego konia – rynek internetowego handlu dynamicznie się rozwinął, nagradzając śmiałków, którzy uwierzyli w jego możliwości.

W tym momencie Przelewy24 zatrudniają ponad 250 specjalistów, udostępniają 350 metod płatności i współpracują aż z 150 000 sklepami internetowymi. Według informacji umieszczonych na stronie tego dostawcy aż 91% polskich konsumentów kojarzy Przelewy24.1

To jednak nie koniec rozwoju – w 2020 roku nastąpiło połączenie Przelewy24, DotPay i eCard. Platformy te jednak wciąż będą funkcjonowały pod swoimi nazwami.

W 2021 roku portal Przelewy24 razem z Santander Consumer Bank wprowadził na rynek metodę płatności P24NOW, działającą na zasadach płatności odroczonych – nawet do 54 dni. O szczegółach tego projektu opowiedział nam w wywiadzie dyrektor rozwoju produktów w Santander Consumer Bank -> Bank obserwuje nowe pokolenia – wywiad z Maciejem Dąbrowskim.

przelewy24 now
https://www.przelewy24.pl/

Jak działa ten system płatności?

Podstawowym klientem Przelewy24 są firmy, które zdecydowały się na sprzedaż produktów i usług w internecie. Mogą one skorzystać z bramki płatności i dodatkowych funkcjonalności e-commerce, które podpina się do swojej strony internetowej. Te narzędzia, w postaci wtyczek są na tyle proste w instalacji, że powinien poradzić sobie z ich uruchomieniem nawet klient z małym doświadczeniem informatycznym.

Trzeba zaznaczyć, że dzięki darmowym narzędziom, tj. platforma WordPress z dodatkiem WooCommerce, oraz właśnie pośrednikom typu PayU, DotPay czy Przelewy24 tak spektakularnie rozwija się w naszym kraju handel online.

Nawet mali producenci czy usługodawcy mogą odpalić swoje strony internetowe, zainstalować bramki płatności oraz realizować zamówienia. Proste i funkcjonalne narzędzia sprzyjają rozwojowi przedsiębiorczości.

Za usługę pośrednictwa w płatnościach, platforma Przelewy24 pobiera od sklepu internetowego prowizję, najczęściej w wysokości 1,9%. Daje jednak w zamian szereg metod płatności, które mogą być realizowane na wszystkich urządzeniach, poprzez portfele elektroniczne czy BLIK.

Z Przelewy24 spotykamy się także od drugiej strony – jako zwykli konsumenci, którzy chcą opłacić swoje internetowe zakupy. Ten system jest zwykle jedną z opcji do wyboru, a gdy go wybierzemy, zostaniemy przeniesieni do bramki płatności. W następnych krokach musimy zaznaczyć nasz bank i zrealizować przelew. Dużą zaletą tej metody jest to, że niepotrzebne jest konto klienta, logowanie czy rejestracja. Pomaga to w dokonaniu transakcji w ekspresowym tempie.

Dlaczego możliwe są tak szybkie transakcje za pośrednictwem Przelewy24? Ta firma posiada konta w praktycznie wszystkich polskich bankach – dlatego rozliczenie pomiędzy kupującym a sprzedającym odbywa się poprzez szybki przelew wewnętrzny. Przelewy24 ekspresowo wysyła informację o zaksięgowanej płatności do danego sklepu internetowego, który może natychmiast rozpocząć realizację usługi czy wysyłki zamówionego towaru.

Przelewy24 – opinie dotychczasowych klientów

Jak każda duża inicjatywa, także Przelewy24 spotykają się różnymi opiniami. Klienci najczęściej chwalą dużą dostępność metod płatności i łatwość w zainstalowaniu w swoim sklepie tej bramki płatności.

Wiele sklepów dzięki takiemu rozwiązaniu zwiększyło swoje przychody. Dla kupujących w sieci liczy się przede wszystkim wygoda, więc wielu z nich wybiera tylko te sklepy online, w których dostępne są ekspresowe metody płatności.

Poza pozytywnymi opiniami pojawiają się też te negatywne. Niektóre osoby korzystające z usług Przelewy24 miały kłopoty z ekspresowymi płatnościami. Przelewy były również blokowane, co skutkowało długą przeprawą w telefonicznym czy mailowym biurze obsługi klienta.

przelewy24 mobilne
https://www.przelewy24.pl/metody-platnosci/przelewy-i-przekazy-bankowe

Bramki płatności online – czy warto?

Z punktu widzenia klienta, który nabywa usługę lub produkt w sklepie internetowym możliwość szybkiej płatności to bardzo wygodne rozwiązanie. W takim przypadku wybór pomiędzy Przelewy24, PayU czy DotPay nie ma aż takiego znaczenia – każdy z tych systemów pozwoli na ekspresowe zakończenie transakcji.

Dla przedsiębiorców prowadzących mniejsze lub większe sklepy internetowe dodanie na stronę bramki płatności jest udostępnieniem swoim klientom potrzebnego udogodnienia. Jest to także spory skok technologiczny. Przelewy24 jako jeden z rynkowych liderów proponuje atrakcyjną prowizję i łatwe w instalacji narzędzia. Warto skorzystać z tego rozwiązania, nawet jeśli od czasu do czasu pojawiają się kłopoty z ekspresowymi przelewami na tej platformie.

Portal Przelewy24 zapewnia duże bezpieczeństwo transakcjom. Stosuje takie certyfikaty jak Thawte, PCI DSS oraz McAfee Secure.

Przelewy24 – najczęściej zadawane pytania

1. Moja transakcja jest nieopłacona – dlaczego?

Mógł nastąpić problem z zaksięgowaniem środków. Jeśli pieniądze zostały pobrane z konta, a transakcja widnieje jako nieopłacona, można jeszcze chwilę poczekać lub zadzwonić na infolinię Przelewy24 pod numer -> +48 61 642 93 44.

2. Przelewy 24 – nie ma mojego banku?

Ten system płatności współpracuje z większością polskich banków, nawet z mniejszymi bankami spółdzielczymi. Jeśli Twojego banku nie ma na liście, może być to spowodowane problemami technicznymi danej instytucji finansowej. Utrudnienia mogą wynikać też z określonych godzin, kiedy transakcje nie są możliwe. Np. w Deutsche Banku nie są obsługiwane przelewy w weekend za pośrednictwem Przelewy24.

3. Jak dokończyć płatność?

Jeśli z jakiegoś powodu płatność została przerwana, można do niej wrócić:

  • klikając w link przysłany w wiadomości z potwierdzeniem zamówienia,
  • albo logując się na swoje konto (rejestracja konta trwa zaledwie kilka minut) i wybierając zakładkę „Zamówienia”.

4. Przelewy24 czy PayU?

Wszystko zależy od indywidualnych preferencji, jednak prowizje dla sprzedawców w Przelewy24 zaczynają się od 1,9%, a w PayU od 2,3%. Dodatkowo w Przelewy24 jest niższa opłata aktywacyjna, która wynosi zaledwie 1,5 złotych wobec 199 złotych w PayU.

5. W sklepie internetowym po wybraniu Przelewy24 nie ma dostępnych wszystkich metod płatności.

Nie jest to zależne od dostawcy usługi, czyli Przelewy24. Dany sklep internetowy może wybrać, z jakich metod płatności skorzystają klienci.

Źródła:

1. https://www.przelewy24.pl/o-nas

Jak podobała Ci się treść?
5 - ciekawa, 1 - nieciekawa
2/5 - (13 votes)
Komentarze (27)

Odpowiadasz na komentarz:

Komentarz zostanie opublikowany pod tą nazwą

Adres e-mail nie zostanie nigdzie opublikowany

Treści, które udostępniasz w serwisie są weryfikowane

  • C
    C

    Cezary

    18.02.2022, 06:31

    Wyróżniający się komentarz

    Serwis Przelewy24 nie działa jak powinien. Płaciłem karta używana na co dzień w kraju w UE, karta została odrzucona podczas wykonywania przelewu, jedyne co mi zostało to koszta za przewalutowanie. Serwis tłumaczył się tym iż nie ma pewności co do źródła karty, zarzucał mi, że jest nie legalna… Gdy tej karty używałem w innych serwisach nie było żadnego problemu, karta jest zarejestrowana w tym kraju i powszechnie stosowana przez setki tysięcy osób, to serwis był w błędzie, nie polecam, uniknięcie Państwo zbędnych problemów

    • A
      A

      Ada

      04.03.2022, 16:47

      Wyróżniający się komentarz

      Totalna porażka!! Zrobiłam zakupy zrobiłam przelew i zostałam z niczym!! Sklep anulował zamówienie (a było to ważne by dotarło jutro do mnie ) bo nie dotarły płatności za zamówione rzeczy. Przelewy24 również twierdzą że płatność nie została dokonana. To jak to jest pieniądze z konta zabrali w trybie natychmiastowym i zniknęły w „eterze” po interwencji telefonicznej każą wysyłać potwierdzenie z banku. Nagle pieniądze docierają po 30min. A teraz kto ma oddać przelewy? Słyszę proszę zadzwonić za godzinę. Dzwonię po 2,5godz. I słyszę proszę czekać na rozpatrzenie sprawy bo nic więcej powiedzieć nie mogą. Towaru nie ma pieniędzy nie ma a ty człowieku się martw!!! Nie polecam porażka porażka i jeszcze raz porażka!!! Pierwszy i ostatni raz korzystałam z przelewy24!!

    • M
      M

      Marysienka

      29.11.2022, 15:43

      Wyróżniający się komentarz

      od dawna unikam jak moge sklepow z platnosciami przelewy24, nigdy nie udalo sie zaplacic karta a serwis klienta powtarza z automatu 'platnosc odrzucona-transakcja wysokiego ryzyka, sprobuj inna karta’ dla odmiany inna karte blokuje moj bank gdyz platnosc przelewy24 uwaza za niebezpieczne

      mieszkam poza Unia Europejska, ale kupuje sporo w Polsce z roznych powodow i unikam jak moge sklepow oferujacych platnosc przelewy24

    • M
      M

      Maciek

      18.05.2023, 19:04

      Wyróżniający się komentarz

      Mialem dokładnie tak samo.

      Stanowczo odradzam dokonywania jakichkolwiek transakcji przez „Przelewy24”.
      Pracownicy nie starają się w zaden sposób pomoc klientowi w porównaniu do konkurencyjnych portali platnosciowych.
      Mega DYSKRYMINACJA osób posługujących się kartami zagranicznymi i nie mającymi możliwości korzystać z innych sposobów płatności – jedyna odpowiedzią infolinii jest zwalanie winy na system fraudowy przy odrzucanej transakcji, a powinni być po to aby tam pomoc pomimo tego, ze maja prace właśnie z tych transakcji.
      Mialem podobna sytuacje z ich konkurencja i pracownicy bez problemu rozwiązali problem i byłem w stanie dokonywać transakcji bez problemu po wysłaniu stosownych dokumentów.
      Nikt nie próbuje w zadek sposób pomoc.
      Bardzo negatywne doświadczenie – zero kompetencji pracownikow, pomimo tego, ze są tam po to, aby pomoc !

      Trzymajcie się z daleka od tej platformy !

  • M
    M

    Maciek

    25.04.2022, 09:46

    Wyróżniający się komentarz

    przelewy 24 to firma ktora wspiera nieuczciwych przedsiebiorcow i pozwala im na oszukiwanie konsumentow. Wogole nie chca pomoc konsumentowi i zerwac wspolprace z nieuczciwym przedsieborca. mozna powiedziec, ze firma przelewy 24 jest paserem kradzieży. nastepnym razem jak zobacze przelewy 24 to nie zrobie zakupu w danym sklepie. uwazajcie konsumenci na oszostow i paserow ktorzy to wspieraja .

  • r
    r

    raf

    14.05.2022, 13:51

    Wyróżniający się komentarz

    nie warto – transakcje nie przechodza i nawet nie ma info ze nie doszło a klient traci towar. nie polecam

    • P
      P

      Pati

      31.05.2022, 17:30

      Wyróżniający się komentarz

      Zgadzam się. Nie korzystajcie z przelewów 24! Dokonałam wpłaty ekspres, przelew tradycyjny, mam potwierdzenie SMS ze wpłata została przekazana na konto a Ci twierdzą że pieniądze nie doszły i od kilku dni przez maila i tel próbuje dowiedzieć się co zrobili z moimi pieniędzmi. Skandal :/ Zgrywają głupa. To nie pierwszy raz gdy pieniądze nie dochodziły na czas ale teraz to już przegieli na całego :/

  • K
    K

    Krzysztof

    15.03.2024, 17:18

    Wyróżniający się komentarz

    Uważać na tę bramkę płatności, zarówno kupujący, jak i sprzedający! Jeżeli chcesz mieć pieniądze zablokowane do 30 dni przez Przelewy24 płacąc przez ich system w sklepie internetowym, to jest to bramka płatności dla Ciebie. Złożone zamówienie, pieniądze pobrane z konta (płatność kartą, weryfikacja 3ds pozytywna), po czym komunikat, że transakcja będzie weryfikowana do końca następnego dnia roboczego. Zamówienie pilne, dzwonię na infolinię P24 i… najgorsza obsługa klienta, z jaką miałem do czynienia. pan Patryk zabłysną bezczelnością i olewczym podejściem do tematu. Zero rzeczowego info, jedynie w kółko powtarzany jak przez papugę tekst „ze względów bezpieczeństwa” mam sobie czekać, bo „szybkie płatności” będą mi trzymać pieniądze (ponad 2500 zł) do 30 dni i w ogóle to wina dostawcy mojej karty. Na pytanie co ja mam zrobić, jak mam opłacić zamówienie i czy jeżeli znowu opłacę „szybkimi płatnościami” to się nie powtórzy i czy nie zablokują mi 5000 zł – „może się powtórzyć”. Przecież to brzmi jak scam. Spodziewałbym się tego po jakimś biednym sklepie internetowym, a nie po dostawcy usług płatności online. Ani pieniędzy, ani zamówienia „ze względów bezpieczeństwa”. Zgłoszone do UOKIK. Co geniusz na infolinii mówił na prośbę o przekierowanie do przełożonego to też hit. Odpowiedź pisemna na moje zgłoszenie sytuacji – nie wysyłają. Żart, nie bramka płatności.

  • U
    U

    Urszula

    15.01.2024, 16:35

    Wyróżniający się komentarz

    Firma nie sprawdza jakich sprzedawców obsługuje firmy nie istnieją i mimo pobiera pieniądze za produkty ,żeby przekazać oszustom.
    Zapłaciłam za produkt tylko dlatego, bo myślałam, że jak obsługuje to Polska firma to musi być wiarygodny sklep i pierwszy raz tego nie sprawdzilam i straciłam 71 zł.
    Czy firma ma obowiązek sprawdzać z kim ma umowę i czy ta firma istnieje naprawdę , a nie tylko ma stronę w internecie?

  • M
    M

    Max

    19.09.2023, 22:18

    Wyróżniający się komentarz

    Dobrze, że że tutaj trafiłem i tak czytam te opinie o przelewy24.
    Od paru dni probowałem zintegrować swój sklep z tą bramką płatności, ale czuję się olany przez firmę, I teraz jak czytam te wszystkie komentarze to już wiem, że nie warto się opierać na tej bramce, tym bardziej, że firma niepomaga także przedsiębiorcom, czego sam doświadczam.

  • N
    N

    Nie polecam

    17.06.2023, 18:51

    Wyróżniający się komentarz

    jednym słowem :porażka !!!!!

  • a
    a

    aniak

    16.06.2023, 18:00

    Wyróżniający się komentarz

    Od tygodnia przelewy nie przechodzą, zostają odrzucone już na etapie logowania. Nikt nie pomoże, nie ma po co dzwonić, koleś na infolinii kasę bierze, ale na pytania nie odpowie tylko puszcza muzykę i zostawia tak człowieka. To jest kpina!!! Wstydu nie mają. Nie polecam. Zwykły przelew był tego samego dnia u sprzedającego. Od teraz tylko tak będę płacić, bezpieczniej i jak się okazuje szybciej.

  • K
    K

    Krzysztof

    09.06.2023, 12:07

    Wyróżniający się komentarz

    Dramat, kolejny raz czekam na zwrot płatności ponad tydzień… w tym czasie firma z moich pieniędzy finansuje usługi pożyczkowe, którymi się chwali

  • M
    M

    Michal

    18.05.2023, 19:21

    Wyróżniający się komentarz

    Nie korzystajcie z tego serwisu, wszystkie transakcje są odrzucane jeżeli posiadasz kartę kredytowa z poza UE. Mały pionek na rynku, który chyba dopiero raczkuje i nie jest przygotowany do funkcjonowania w obecnych czasach gdzie większość transakcji jest dokonywana przez internet!

Polecane artykuły

Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie