Przelewy24 – jak działa ten system płatności? Opinie

Przelewy24 to jeden z najpopularniejszych systemów płatności w naszym kraju. Można poznać go od dwóch stron – z perspektywy kupującego produkty w internecie, jak i prowadzącego własny sklep online, który może pobierać płatności od klientów dzięki przygotowanej bramce. Jak działa platforma Przelewy24 i czy warto z niej korzystać?

Ułatwienie internetowych płatności było prawdziwą rewolucją dla kupujących w sieci płyty, książki czy ubrania, jak i osób np. rezerwujących hotel na weekend.

Raczej nikt z radością nie wspomina czasów, gdy należało skopiować numer konta sprzedawcy, następnie wejść na swoje konto osobiste, aby wykonać przelew. Taka operacja trwała nawet kilkanaście minut (a późniejsze księgowanie przelewu nawet kilka dni). Dlatego nie ma się co dziwić, że pojawiły się firmy, które postanowiły usprawnić ten proces. Jedną z nich jest platforma Przelewy24.

Jak powstało Przelewy24

Przelewy24 to działający od 2004 roku pośrednik płatności, dzięki któremu ekspresowo zapłacimy za nasze internetowe zakupy lub szybciej otrzymamy przelew, gdy jako właściciele sklepu online skorzystamy z tej bramki płatniczej.

Na samym początku Przelewy24 to była tylko raczkująca inicjatywa, tworzona przez kilkuosobowy zespół zapaleńców. Postawili oni jednak na dobrego konia – rynek internetowego handlu dynamicznie się rozwinął, nagradzając śmiałków, którzy uwierzyli w jego możliwości.

W tym momencie Przelewy24 zatrudniają ponad 250 specjalistów, udostępniają 350 metod płatności i współpracują aż z 150 000 sklepami internetowymi. Według informacji umieszczonych na stronie tego dostawcy aż 91% polskich konsumentów kojarzy Przelewy24.1

To jednak nie koniec rozwoju – w 2020 roku nastąpiło połączenie Przelewy24, DotPay i eCard. Platformy te jednak wciąż będą funkcjonowały pod swoimi nazwami.

W 2021 roku portal Przelewy24 razem z Santander Consumer Bank wprowadził na rynek metodę płatności P24NOW, działającą na zasadach płatności odroczonych – nawet do 54 dni. O szczegółach tego projektu opowiedział nam w wywiadzie dyrektor rozwoju produktów w Santander Consumer Bank -> Bank obserwuje nowe pokolenia – wywiad z Maciejem Dąbrowskim.

przelewy24 now
https://www.przelewy24.pl/

Jak działa ten system płatności?

Podstawowym klientem Przelewy24 są firmy, które zdecydowały się na sprzedaż produktów i usług w internecie. Mogą one skorzystać z bramki płatności i dodatkowych funkcjonalności e-commerce, które podpina się do swojej strony internetowej. Te narzędzia, w postaci wtyczek są na tyle proste w instalacji, że powinien poradzić sobie z ich uruchomieniem nawet klient z małym doświadczeniem informatycznym.

Trzeba zaznaczyć, że dzięki darmowym narzędziom, tj. platforma WordPress z dodatkiem WooCommerce, oraz właśnie pośrednikom typu PayU, DotPay czy Przelewy24 tak spektakularnie rozwija się w naszym kraju handel online.

Nawet mali producenci czy usługodawcy mogą odpalić swoje strony internetowe, zainstalować bramki płatności oraz realizować zamówienia. Proste i funkcjonalne narzędzia sprzyjają rozwojowi przedsiębiorczości.

Za usługę pośrednictwa w płatnościach, platforma Przelewy24 pobiera od sklepu internetowego prowizję, najczęściej w wysokości 1,9%. Daje jednak w zamian szereg metod płatności, które mogą być realizowane na wszystkich urządzeniach, poprzez portfele elektroniczne czy BLIK.

Z Przelewy24 spotykamy się także od drugiej strony – jako zwykli konsumenci, którzy chcą opłacić swoje internetowe zakupy. Ten system jest zwykle jedną z opcji do wyboru, a gdy go wybierzemy, zostaniemy przeniesieni do bramki płatności. W następnych krokach musimy zaznaczyć nasz bank i zrealizować przelew. Dużą zaletą tej metody jest to, że niepotrzebne jest konto klienta, logowanie czy rejestracja. Pomaga to w dokonaniu transakcji w ekspresowym tempie.

Dlaczego możliwe są tak szybkie transakcje za pośrednictwem Przelewy24? Ta firma posiada konta w praktycznie wszystkich polskich bankach – dlatego rozliczenie pomiędzy kupującym a sprzedającym odbywa się poprzez szybki przelew wewnętrzny. Przelewy24 ekspresowo wysyła informację o zaksięgowanej płatności do danego sklepu internetowego, który może natychmiast rozpocząć realizację usługi czy wysyłki zamówionego towaru.

Przelewy24 – opinie dotychczasowych klientów

Jak każda duża inicjatywa, także Przelewy24 spotykają się różnymi opiniami. Klienci najczęściej chwalą dużą dostępność metod płatności i łatwość w zainstalowaniu w swoim sklepie tej bramki płatności.

Wiele sklepów dzięki takiemu rozwiązaniu zwiększyło swoje przychody. Dla kupujących w sieci liczy się przede wszystkim wygoda, więc wielu z nich wybiera tylko te sklepy online, w których dostępne są ekspresowe metody płatności.

Poza pozytywnymi opiniami pojawiają się też te negatywne. Niektóre osoby korzystające z usług Przelewy24 miały kłopoty z ekspresowymi płatnościami. Przelewy były również blokowane, co skutkowało długą przeprawą w telefonicznym czy mailowym biurze obsługi klienta.

przelewy24 mobilne
https://www.przelewy24.pl/metody-platnosci/przelewy-i-przekazy-bankowe

Bramki płatności online – czy warto?

Z punktu widzenia klienta, który nabywa usługę lub produkt w sklepie internetowym możliwość szybkiej płatności to bardzo wygodne rozwiązanie. W takim przypadku wybór pomiędzy Przelewy24, PayU czy DotPay nie ma aż takiego znaczenia – każdy z tych systemów pozwoli na ekspresowe zakończenie transakcji.

Dla przedsiębiorców prowadzących mniejsze lub większe sklepy internetowe dodanie na stronę bramki płatności jest udostępnieniem swoim klientom potrzebnego udogodnienia. Jest to także spory skok technologiczny. Przelewy24 jako jeden z rynkowych liderów proponuje atrakcyjną prowizję i łatwe w instalacji narzędzia. Warto skorzystać z tego rozwiązania, nawet jeśli od czasu do czasu pojawiają się kłopoty z ekspresowymi przelewami na tej platformie.

Portal Przelewy24 zapewnia duże bezpieczeństwo transakcjom. Stosuje takie certyfikaty jak Thawte, PCI DSS oraz McAfee Secure.

Przelewy24 – najczęściej zadawane pytania

1. Moja transakcja jest nieopłacona – dlaczego?

Mógł nastąpić problem z zaksięgowaniem środków. Jeśli pieniądze zostały pobrane z konta, a transakcja widnieje jako nieopłacona, można jeszcze chwilę poczekać lub zadzwonić na infolinię Przelewy24 pod numer -> +48 61 642 93 44.

2. Przelewy 24 – nie ma mojego banku?

Ten system płatności współpracuje z większością polskich banków, nawet z mniejszymi bankami spółdzielczymi. Jeśli Twojego banku nie ma na liście, może być to spowodowane problemami technicznymi danej instytucji finansowej. Utrudnienia mogą wynikać też z określonych godzin, kiedy transakcje nie są możliwe. Np. w Deutsche Banku nie są obsługiwane przelewy w weekend za pośrednictwem Przelewy24.

3. Jak dokończyć płatność?

Jeśli z jakiegoś powodu płatność została przerwana, można do niej wrócić:

  • klikając w link przysłany w wiadomości z potwierdzeniem zamówienia,
  • albo logując się na swoje konto (rejestracja konta trwa zaledwie kilka minut) i wybierając zakładkę „Zamówienia”.

4. Przelewy24 czy PayU?

Wszystko zależy od indywidualnych preferencji, jednak prowizje dla sprzedawców w Przelewy24 zaczynają się od 1,9%, a w PayU od 2,3%. Dodatkowo w Przelewy24 jest niższa opłata aktywacyjna, która wynosi zaledwie 1,5 złotych wobec 199 złotych w PayU.

5. W sklepie internetowym po wybraniu Przelewy24 nie ma dostępnych wszystkich metod płatności.

Nie jest to zależne od dostawcy usługi, czyli Przelewy24. Dany sklep internetowy może wybrać, z jakich metod płatności skorzystają klienci.

Źródła:

1. https://www.przelewy24.pl/o-nas

Jak podobała Ci się treść?
5 - ciekawa, 1 - nieciekawa
2/5 - (13 votes)
Komentarze (27)

Odpowiadasz na komentarz:

Komentarz zostanie opublikowany pod tą nazwą

Adres e-mail nie zostanie nigdzie opublikowany

Treści, które udostępniasz w serwisie są weryfikowane

  • A
    A

    Artur

    10.05.2023, 21:10

    Wyróżniający się komentarz

    Przelewy 24 to najgorsza firma do obsługi opłat w Polsce. Jeżeli tylko możecie nigdy nie korzystajcie z jej usług. Pobiera pieniądze z konta po czym odrzuca transakcje i trzeba czekać do tygodnia czasu na zwrot pieniędzy. Ponadto automatycznie odrzuca zagraniczne karty płatnicze tłumacząc się możliwością oszustwa. Nie pomaga nawet zadzwonienie do firmy w celu wyjaśnienia sprawy. Unikać trzeba tak jak ognia. Usiłowałem dokonać zakupu biletów kolejowych na Intercity i odrzuciło mi dwie karty zagraniczne i dwie polskie

  • J
    J

    JunaK

    13.03.2023, 14:45

    Wyróżniający się komentarz

    Patologia …….. szkoda pisać .
    przelew poszedł a pieniędzy brak ……

  • M
    M

    Mac

    24.02.2023, 09:52

    Wyróżniający się komentarz

    Po raz kolejny 2 razy zapłaciłem blikiem, kasę ściągnęli z konta a pieniądze do odbiorcy nie trafiły, zwykli oszuści!

  • P
    P

    Przemo

    11.01.2023, 13:54

    Wyróżniający się komentarz

    wypłata z konta Allegro przez ten serwis to jakaś kpina odrzucili przelew bez podania przyczyny i nie chcą podać tej przyczyny telefonicznie

  • b
    b

    bogdan

    01.11.2022, 12:20

    Wyróżniający się komentarz

    Przelew 24 to totalna porażka nie działa tak jak chwali się jej twórca przybyły z kosmosu to samo jest z blikiem też dno

  • J
    J

    JBB

    26.10.2022, 11:15

    Wyróżniający się komentarz

    Moje pytanie do Przelewy24:
    Kupowałem bilet PKP dziś o godz. 11:57. Nie dostałem biletu więc zadzwoniłem do was. Wasz pracownik poinformował mnie, że przelew z Millennium nie przyszedł z powodu „problemów technicznych w banku”. Ale pracownik Millennium twierdzi, że to wy odrzuciliście tę transakcję o 12:42. Czy można się dowiedzieć z jakiego powodu została odrzucona i co robicie, aby takie incydenty nie powtarzaly się w przyszłości?
    Pragnę zauważyć, że w lipcu 2020r straciłem ponad 100 zł próbując kupić bilet PKP. Wówczas przelew pieniędzy trwał tak długo, że sądziłem, że został odrzucony i kupiłem bilet po raz drugi. W efekcie Millennium obciążył mnie za tę transakcję podwójnie.

    Odpowiedź z Przelewy24: Transakcja nie otrzymała autoryzacji i nie będzie realizowana. Niestety nie znamy dokładnej przyczyny odrzucenia płatności.

    Moja opinia: Serwis do d…

  • K
    K

    Krzysztof

    12.10.2022, 17:32

    Wyróżniający się komentarz

    Korzystałem z serisu przelewy 24 z fatalnym skutkiem. W dniu 30 września przelałem sumę 249 PLN na zakup towaru w sklepie internetowym za pośrednictwem tego serwisu i pieniądze zniknęły. Myślałem że w/w serwis dopilnuje dostawy – jednak zawiodłem się sromotnie. Od tygodnia staram się ustalić co się stało z moimi pieniędzmi. Serwis przelewy 24 mota się w odpowiedziach między innymi radzi zgłosić przestępstwo do organów ścigania. Ja nie znam (wbrew temu co oni twierdzą) adresu sklepu do którego przelali moje 249 PLN, zresztą dlaczego mam wykonywać robotę za którą oni pobierają prowizję. Nie jest to firma godna zaufania a ludzie tam zatrudnieni (przynajmniej w moim przypadku) robią wszystko aby odepchnąć problem od siebie. Nie radzę korzystać z usług tego serwisu.

    • K
      K

      Kris

      12.11.2022, 11:32

      Wyróżniający się komentarz

      Obawiam sie, ze masz racje. Nalezy ta firme omijac szerokim lukiem.

  • K
    K

    Krzysztof

    11.10.2022, 10:30

    Wyróżniający się komentarz

    Żadnej odpowiedzialności za przebieg transakcji. Biorą pieniądze i nic więcej ich nie obchodzi. Płaciłem przez Przelewy24 a otrzymałem maila, że faktycznie wpłata poszła przez czeską firmę GoPay! Przedziwne, bo wcześniej nie było o tym żadnej informacji. Jeśli sprzedawca nie zrealizował zamówienia a płatność odbyła się przez Przelewy24 to ich to nic nie obchodzi, czyli że pośrednio biorą udział w oszustwie. Zdecydowanie nie polecam.

  • k
    k

    kicia

    25.08.2022, 23:00

    Wyróżniający się komentarz

    system jest beznadziejny i nie wiadomo o co w nim chodzi, dno, z banku przychodzą smsy i komunikaty a przelewy nie przechodzą, 2 raz się nacięłam tym razem za zakup wycieczki w biurze podróży i straciłąm dobrą ofertę. NIGDY WIĘCEJ !!!!!!!!!!!!!!

  • M
    M

    Marta

    26.07.2022, 15:55

    Wyróżniający się komentarz

    Ten serwis to jest kompletne nieporozumienie. Opłaciłam transakcję, pieniądze z konta zostały pobrane, natomiast serwis przelewu nie widział. Transakcja uzyskała status nieopłaconej. Zatem pobrałam potwierdzenie płatności, wysłałam przez formularz zgłoszeniowy i telefonicznie próbowałam dowiedzieć się co dalej z pieniędzmi. Po drugiej stronie niekompetentna pracownica powiedziała, że nie wie bo ona nie widzi tej płatności a skoro wysłałam potwierdzenie mailowo, mam czekać aż skontaktują się ze mną pracownicy innego działu, uwaga, w ciągu 2 dni roboczych! do tego czasu środki mają u siebie przetrzymane. U sprzedawcy zamówienie zostało anulowane z powodu nieopłaconej transakcji. W międzyczasie zanim doczekałam się kontaktu z firmą P24, promocja u sprzedawcy się skończyła i w efekcie byliśmy stratni.

Polecane artykuły

Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie