Ranking aplikacji bankowych 2021 – najlepsze aplikacje mobilne

Sprawdzamy saldo i historię rachunku, robimy przelewy, płacimy BLIKiem, zmieniamy limity czy wymieniamy waluty – a to dopiero początek unikalnych możliwości aplikacji mobilnych, które oferują nam banki. Rozwój „apek” wciąż trwa i w tej dziedzinie istnieje duże pole do popisu. Sprawdźmy najlepsze aplikacje bankowe, triumfujące na rynku oraz ranking, który podpowie nam, na co powinniśmy zwrócić uwagę przy wyborze oferty.

Najczęściej wybierane konta:

Ostatnia aktualizacja: 2 Czerwca 2021
Ranking tworzony według najczęściej wybieranych ofert
BNP Paribas Konto Otwarte na Ciebie
Nie
Promocja
Tak
? własne i Planet Cash
Darmowe bankomaty - Polska
Tak
? min. jedna transakcja w miesiącu
Bezpłatna karta
Nie
Darmowe bankomaty - za granicą
Tak
Darmowe konto
» SPRAWDŹ «
Dodaj do porównania
Usuń z porównania
PKO BP Konto za Zero - 350 zł na Allegro III edycja
Tak
? 350 zł na Allegro
Promocja
Tak
? wypłaty w PLN BLIKIEM ze wszystkich bankomatów w Polsce
Darmowe bankomaty - Polska
Tak
? gdy zostanie dokonanych 5 transakcji bezgotówkowych (z wyjątkiem przelewów) kartą lub BLIK-iem w okresie rozliczeniowym karty - W przeciwnym razie opłata wyniesie 10 zł miesięcznie.
Bezpłatna karta
Tak
? Za wypłaty gotówki w walutach obcych z bankomatów ich operatorzy mogą pobierać opłaty
Darmowe bankomaty - za granicą
Tak
Darmowe konto
» SPRAWDŹ «
Dodaj do porównania
Usuń z porównania
Konto Direct z Moim ING + 160 zł w gotówce!
Tak
? do 160 zł premii za otwarcie Konta Direct, promocja trwa do 30.06.2021 r.
Promocja
Tak
? bankomaty własne i Planet Cash
Darmowe bankomaty - Polska
Tak
? transakcje kartą min 300 PLN miesięcznie
Bezpłatna karta
Nie
Darmowe bankomaty - za granicą
Tak
Darmowe konto
» SPRAWDŹ «
Dodaj do porównania
Usuń z porównania

Aplikacje mobilne banków biją rekordy popularności

W czasach wyraźnej dominacji technologii mobilnej jakość aplikacji bankowych często decyduje o tym, czy w ogóle skorzystamy z konkretnej oferty bankowej. Pod względem popularności bankowości internetowej Polska plasuje się w ścisłej czołówce. Jak wynika z danych ZBP, liczba aktywnych użytkowników aplikacji bankowych na koniec III kw. 2020 r. wyniosła 13,69 mln. Za aktywnego użytkownika uznaje się osobę, która w każdym z 3 miesięcy kwartału zalogowała się do „apki” bankowej minimum 1 raz. W ujęciu rocznym jest to wzrost aż o 31 proc.1

Jesteś wśród nich? A może chcesz dołączyć do tego grona? Sprawdźmy, które instytucje oferują najlepsze aplikacje bankowe.

aplikacje bankowe

Ranking aplikacji bankowych – kto jest na czele stawki?

Urządzenia z systemem operacyjnym Android oraz iOS są dziś furtką do informacji i rozrywki w dowolnym miejscu i czasie. Z danych, jakie udało się zebrać Czerwonej-Skarbonce, stworzyliśmy ranking najlepiej ocenianych „apek” bankowych przez użytkowników Google Play oraz App Store.

Lista TOP 10 prezentuje się następująco.

Bank
/ Nazwa aplikacji
Ocena w Google Play
/App Store
Liczba ocen w Google Play
/App Store
PKO BP
IKO
4,8443 619/216,2 tys.
ING Bank Śląski
Moje ING mobile
4,8/4,9164 345/79,7 tys.
mBank
mBank PL
4,7/4,8230 873/169 tys.
Santander Bank Polska
Santander mobile
4,7/4,6147 198/108,5 tys.
Pekao SA
PeoPay
4,6/4,5108 033/48,2 tys.
Getin Bank
Getin Mobile
4,6/4,715 601/8 tys.
Millennium Bank
Bank Millennium
4,4/4,7101 404/22,8 tys.
BNP Paribas
GOmobile
4,4/4,622 941/33,3 tys.
Credit Agricole
CA24 mobile
4,2/3,840 331/1,9 tys.
Alior Bank
Alior Mobile
4,0/4,637 039/33,7 tys.

Nasze zestawienie stanowi jedynie wskazówkę, co do wyboru konkretnego banku. Może się bowiem okazać, że najlepsza aplikacja bankowa w rankingu, nie jest wcale najlepsza dla Ciebie. Wiele zależy od Twoich prywatnych preferencji. Być może PKO BP nie posiada akurat usług, które lubisz bądź, z których chciałbyś zacząć korzystać, a ma je, np. Alior Bank? Ponadto na ocenę banku wpływa wiele czynników, a bankowość mobilna jest tylko jednym z nich.

Mobilne aplikacje bankowe – czym są i jak działają?

Aplikacje bankowe to autorskie i chronione programy, które służą do obsługi konta bankowego za pomocą telefonu. Tworzone są przez same banki, dlatego nie ma możliwości, aby na rynku istniało kilka podobnych do siebie „apek”. Początkowo służyły one do komunikacji, a później zaczęły przydawać się także w codziennych sprawach – zapewniając rozrywkę i w końcu – dostęp do finansów.

Pierwsze bankowe aplikacje mobilne budziły sporą ciekawość, by obecnie stać się nieodłącznym elementem nowoczesnego bankowania. W konsekwencji z poziomu „apki” możemy wykonywać niemal każdą czynność, która jeszcze kilka lat temu zarezerwowana była dla bankowości internetowej.

Z poziomu aplikacji bankowej możemy, np.:

  • logować się na rachunek,
  • zlecać przelewy i transakcje bez użycia karty płatniczej,
  • płacić BLIKiem,
  • realizować płatności zbliżeniowe,
  • otworzyć lokatę, konto oszczędnościowe czy nawet zaciągnąć kredyt lub pożyczkę.

Czy aplikacje mobilne banków są w ogóle potrzebne?

Co sprawia, że chętnie korzystamy z aplikacji mobilnej naszego banku? Czy tradycyjny dostęp do bankowości z poziomu komputera jest już niewystarczający?

Być może tak właśnie jest. Oczywiście laptop jest nieodłącznym urządzeniem, z którego chętnie i często korzystamy – jednak to właśnie smartfona potrzebujemy, gdy nie ma nas w domu, a musimy pilnie zlecić przelewy, zastrzec kartę czy chociażby podać komuś nasz numer rachunku bankowego. Również metody autoryzacji operacji zlecanych przez internet wymagają dodatkowych zabezpieczeń. Czasem jest to kod SMS, a niekiedy kliknięcie powiadomienia w telefonie. W obu przypadkach, posiadanie dostępu do smartfona jest niezbędne.

Najlepsze aplikacje bankowe – co bierzemy pod uwagę?

Zasady oceny aplikacji bankowych są bardzo proste. Spróbujmy odpowiedzieć sobie na pytanie: która z nich ma największe szanse spełnić nasze oczekiwani? Jako wskazówki mogą nam posłużyć poniższe kryteria.

  • Średnia ocena użytkowników w App Store oraz Google Play.
  • Sposób logowania. Przykładowo, ile metod logowania oferuje aplikacja (PIN, odcisk palcem, Face ID bądź inne).
  • Ekran startowy. Czy użytkownik ma możliwość zmiany ustawień ekranu startowego? Jeśli tak, to w jakim stopniu?
  • Ustawienia rachunku i karty. Czy z poziomu „apki” mamy możliwość, np. zastrzec kartę, zmienić PIN do karty, otworzyć konto oszczędnościowe/lokatę, ubiegać się o limit kredytowy, kartę kredytową albo pożyczkę? Warto też sprawdzić, czy aplikacja udostępnia usługę wielowalutową, kurs walutowy i kalkulator walut? Czy mamy dostęp do zarządzania powiadomieniami PUSH?
  • Transakcje. Czy w aplikacji zlecimy przelew natychmiastowy, walutowy bądź podatkowy? Czy mamy dostęp do historii rachunku i szczegółowy podgląd każdej transakcji? Jakie dodatkowe funkcje oferuje „apka”? Przykładowo, spłatę karty kredytowej, doładowania telefonu albo wygodne opłacanie rachunków, itp. Czy aplikacja umożliwia wygenerowanie kodu BLIK i dostępne jest dodanie karty do Google Pay/Apple Pay?
  • Praktyczne i unikalne funkcjonalności. Jakie funkcje oferuje bankowa aplikacja mobilna? Może to być, m.in. tymczasowe blokowanie karty, opłacanie autostrad, doładowania gier i multimediów, dostęp do programów lojalnościowych, usługi typu „sejf”, zakup biletów komunikacji miejskiej czy do kin, ukraińska wersja językowa.
  • Kompatybilność. Czy aplikacja „słynie” z awaryjności i powolnego działania? Czy bank często wprowadza przerwy techniczne w korzystaniu z bankowości mobilnej? Jakie formy kontaktu oferuje bank? Może to być, np. telefon, czat, czatbot, wideorozmowa. Czy korzystanie z „apki” jest intuicyjne i przycisk wylogowania się umieszczony jest w widocznym miejscu? Czy może wylogowanie się następuje automatycznie, tuż po zamknięciu strony?

Najlepsze aplikacje bankowe – wyróżnienia z ostatnich lat

  • Moje ING – w 2021 r. aplikacja ING Banku Śląskiego została doceniona w konkursie „Najlepsza aplikacja mobilna” za możliwości jakie daje użytkownikom oraz łatwość poruszania się po systemie mobilnym.
  • IKO – aplikacja PKO BP w 2019 r. została uznana przez prestiżowy miesięcznik Retail Banker International – najlepszą mobilną bankowością na świecie. Ranking przygotowano na podstawie ocen użytkowników ponad 100 banków z całego świata.
  • Santander Mobile – w 2019 r. aplikacja Santander Bank Polska zwyciężyła w głosowaniu internautów w konkursie Mobile Trends Awards. Doceniono ją także w Programie „Obsługa bez barier” za wprowadzone ułatwienia dla użytkowników niewidomych i słabowidzących.
  • GOmobile – „apka” BNP Paribas zajęła 2. miejsce w kategorii „Bankowość Zdalna” w rankingu Przyjazny Bank Newsweeka.

Czy aplikacje bankowe są bezpieczne?

Technologie bankowe starają się iść wraz z duchem czasu, dlatego wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich użytkowników. Banki dokładają wszelkich starań, aby bezpieczeństwo bankowości mobilnej stało na najwyższym poziomie. Po pierwsze, bankowość zabezpieczona jest przed atakami cyberprzestępców oraz realizowaniem nieautoryzowanych operacji. Po drugie, obowiązują zabezpieczenia nałożone na szyfrowanie danych i ich przechowywanie.

W przeciwieństwie do reszty aplikacji mobilnych – te bankowe nie zapisują żadnych poufnych informacji w pamięci podręcznej. Nie ma więc żadnej możliwości, by osoba trzecia miała do nich jakikolwiek dostęp. Nawet gdy nasz smartfon trafi w ręce, np. złodzieja istnieje niewielka szansa, by mógł on skorzystać z „apki” bankowej. Ponadto bankowe aplikacje mobilne są regularnie aktualizowane, dzięki czemu po kilku minutach bezczynności, automatycznie wylogowują nas z konta.

Banki stosują różne metody zapewniające bezpieczeństwo:

  • unikalny kod PIN, służący do logowania,
  • dwustopniowa autoryzacja wszystkich transakcji,
  • automatyczne wylogowanie aplikacji po kilku minutach bezczynności na stronie,
  • ewentualnie – zabezpieczenia biometryczne, np. odcisk palcem.

Jak bezpieczenie korzystać z aplikacji bankowych?

Choć banki stosują wysokie zabezpieczenia aplikacji, to hakerzy bardzo często wykorzystują naszą naiwność, nieostrożność czy też niedokładne sprawdzanie danych bankowych.

Co kwestie mamy na myśli?

  • Logowanie się do aplikacji bankowej za pomocą niezabezpieczonej, ogólnie dostępnej sieci Wi-Fi.
  • Wysyłanie SMSów i wiadomości ze spreparowanymi linkami bądź fałszywymi kodami QR.
  • Phishing, czyli podszywanie się pod instytucję bankową i wyłudzanie danych.
  • Fałszowanie aplikacji banków. Dlatego, zanim pobierzemy „apkę”, sprawdźmy jej autora oraz to, czy posiada licencję banku!
  • Złośliwe oprogramowanie malware, które infekuje urządzenie i wykrada nasze dane osobowe, hasła, pieniądze czy też blokuje dostęp do urządzeń.

Pełne bezpieczeństwo zapewnimy sobie, dzięki ostrożności i korzystaniu tylko z zaufanych źródeł informacji.

Aplikacje mobilne banków. Co jest potrzebne, aby z nich korzystać?

Jeśli czujemy, że jesteśmy gotowi przejść na poziom „wyżej” i na co dzień korzystać z nowoczesnej bankowości, na początku musimy dokonać wyboru konkretnej oferty banku z aplikacją mobilną.

Pamiętajmy, że dostęp do bankowości elektronicznej posiadają wyłącznie klienci banku, mający niezbędne dane do logowania. Kolejnym ważnym punktem jest system, jaki posiada nasz telefon – Android, iOs albo Windows Phone. Praktycznie każda instytucja proponuje dwie pierwsze wersje systemu, konieczne do prawidłowego działania aplikacji mobilnej.

Czy warto korzystać z aplikacji bankowych?

Bankowe „apki” różnią się między sobą oferowanymi funkcjami i możliwościami. Do tego każdy z nas ma swoje własne preferencje. Dlatego pokusiliśmy się o wskazanie trzech najczęściej spotykanych grup użytkowników. Gdy już zidentyfikujemy się jako użytkownik którejś z nich, łatwiej dokonamy wyboru interesującej nas aplikacji.

1. Początkujący użytkownicy bankowej aplikacji, którzy chcą zacząć korzystać z bankowości z poziomu smartfona. Dotychczas większość transakcji realizowali jednak za pomocą bankowości internetowej albo w oddziale, i chcą to zmienić.

2. Średniozaawansowani klienci, którym zależy na podstawowych funkcjach aplikacji. Traktują „apkę” jako narzędzie szybkiego dostępu do produktów, choć nie są zainteresowani wszystkimi możliwościami, jakie oferuje bankowość mobilna.

3. Zaawansowani klienci, dla których telefon jest głównym narzędziem bankowania. Takie osoby chętnie i często korzystają z rozwiązań, jakie daje im bankowość mobilna.

Nieważne, jak duże znaczenie ma dla nas aplikacja bankowa – pamiętajmy, że jest to jeden z czynników, który decyduje o wyborze danego rachunku czy karty. Nawet najlepsza bankowa aplikacja mobilna nie zrobi na nas dobrego wrażenia, gdy wybrane konto osobiste czy firmowe nie spełni naszych oczekiwań…

Zalety bankowości mobilnej

Choć naszym zdaniem – i milionów innych klientów – smartfon jest wygodnym narzędziem do codziennego zarządzania finansami, to nic na siłę. Nie chcemy za wszelką cenę zmieniać Waszych przyzwyczajeń.

Spójrzmy tylko na korzyści, jakie niesie ze sobą bankowość mobilna.

  • Bezpieczeństwo, gwarantowane przez banki.
  • Stały dostęp do gotówki, niezależnie od miejsca i czasu.
  • Pełna kontrola nad stanem konta i wydatkami.
  • Możliwość realizacji płatności natychmiastowych.
  • Szybki kontakt z bankiem poprzez czat albo wideo.
  • Możliwość wnioskowania o różne produkty, np. kredyt gotówkowy.
  • Natychmiastowe powiadomienia o nadejściu przelewu, zwrocie gotówki czy aktualnych promocjach.
  • Lepiej zaplanowany budżet domowy (możemy zlecać zlecenia stałe, polecenia zapłaty, wyznaczać daty najważniejszych przelewów, określać limity transakcji).
  • Możliwość założenia rachunku poprzez aplikacje (oferują to niektóre banki).

Aby zalogować się do aplikacji mobilnej banku, potrzebujemy do tego tylko loginu i hasła. Co ważne, za każdym razem, gdy skorzystamy z „apki” zostaniemy z niej automatycznie wylogowani. Wszystko po to, by zapewnić najwyższe bezpieczeństwo.

Ranking aplikacji bankowych 2021 – dodatkowe informacje

Nasz ranking aplikacji bankowych uwzględnia te „apki”, które cieszą się największym zaufaniem klientów. Traktujmy go jako cenną podpowiedź w momencie, gdy będziemy rozdarci między kilkoma ofertami różnych instytucji.

W takim przypadku ciekawa z naszego punktu widzenia aplikacja mobilna może przechylić szalę na korzyść jednego rachunku, który udostępni nam możliwości pełnego dostępu do jego funkcji – również z poziomu telefonu.

Aplikacja bankowa – szybki sposób na wygodne bankowanie!

Można oczywiście dyskutować, czy telefon do dobra platforma do usług finansowych. Można również zastanawiać się, czy jest wystarczająco bezpieczny. Nie zmienia to jednak faktu, że aplikacje mobilne banków sprawdzają się w życiu, a najlepszym dowodem na to, są miliony zadowolonych użytkowników.

Ponadto bankowanie przez telefon, podobnie jak bankowanie online z poziomu komputera, jest bezpieczne, o ile uważny jest jego użytkownik. Tak samo zresztą, jak podczas rozmowy telefonicznej, czy wizyty w oddziale. Póki co warto korzystać z aplikacji mobilnych, bo są one nie tylko wygodne, ale i bezpieczne.

A jaka jest Wasza ulubiona aplikacja bankowa? Korzystacie z bankowości mobilnej w każdym miejscu na świecie? Dajcie znać, jakie macie doświadczenia z „apkami” bankowymi!


Źródło:

1. „Bankowość internetowa i mobilna, płatności bezgotówkowe”, Raport Netb@nk, III kw. 2020

Komentarze (0)
Dodaj komentarz

Podobne artykuły
NOWOŚĆ
pobierz-pwa

Pobierz aplikacje

czerwona-skarbonka.pl

x