Santander Bank Polska – opinie i recenzja

Siedziba banku

Adres:

Santander Bank Polska S.A

al. Jana Pawła II 17

00-854 Warszawa

Dane banku

KRS:0000008723
NIP:896-000-56-73
REGON:930041341
Produkty

Bankowość to dziedzina, która podlega nieustannym przemianom – zarówno lokalnie, jak i globalnie. Niektóre zmiany pozostają niezauważone przez konsumentów, inne mają na nich bezpośredni wpływ. Dobrym przykładem jest Santander Bank Polska, który dużo namieszał na polskim rynku bankowym w ostatnich latach. Czym wyróżnia się oferta tego dużego gracza i jakie ciekawe usługi proponuje on dla potencjalnych klientów? Przyjrzymy się temu z bliska.

Banki nie dają o sobie zapomnieć w codziennym życiu. Słyszymy o nich w reklamach pojawiających się w telewizji, radiu, internecie i prasie, dają o sobie znać podczas zmian tendencji gospodarczych, a ponadto miliony osób kierują się do tych instytucji finansowych, gdy chcą np. założyć konto osobiste czy uzyskać kredyt. Z tego względu, znaczna część Polaków jest na bieżąco z nazwami największych i najpopularniejszych banków, gdyż te ich zwyczajnie nieustannie otaczają. Zdarza się jednak, że na skutek przetasowań, giganci zmieniają się nie do poznania, np. porzucając dobrze znane nazwy. Taki proces przeszło przedsiębiorstwo bankowe, który dziś znamy pod nazwą Santander Bank Polska. Oto szczegóły na jego temat.

Sprawdź najnowsze promocje bankowe

Santander Bank Polska – historia i podstawowe informacje

Santander Bank Polska to bank uniwersalny o nieprofilowanym charakterze działalności, kierujący zróżnicowane produkty finansowe do zróżnicowanego grona klientów takich jak osoby prywatne, przedsiębiorcy czy przedstawiciele dużych firm i korporacji. Tworzy go spółka akcyjna Santander Bank Polska, która zarejestrowana jest od 2001 roku, swoją siedzibę posiadając w Warszawie. Historia tej instytucji jest niezwykle bogata, skrywając pod sobą markę, którą jeszcze niedawno można było zobaczyć w barwnych spotach reklamowych z gwiazdami Hollywood. Zdawało się, że jest ona nieodłącznym elementem polskiego rynku bankowego – a jednak ta karta historii została na trwałe zamknięta.

Jeszcze przed wrześniem 2018 roku Santander Bank Polska działał pod nazwą Bank Zachodni WBK, pod którą powstawał on dwie dekady wcześniej i z sukcesem funkcjonował przez kolejne lata, zmieniając się razem z polską bankowością aż do postaci, w jakiej znamy ją dziś. Bank Zachodni powstał dokładnie w kwietniu 1988 roku z inicjatywy Rady Ministrów, a dwa lata później stał się spółką Skarbu Państwa. Przełomowymi momentami było przejęcie 80% akcji BZ przez irlandzki Allied Irish Banks w ramach prywatyzacji w 1999 roku, a także fuzja z Wielkopolskim Bankiem Kredytowym w 2001 roku. Wtedy to bank ten objął nazwę, pod którą funkcjonował przez kolejne 17 lat, jako Bank Zachodni WBK. Od tamtego roku opisywana instytucja zaczęła być też notowana przez Giełdę Papierów Wartościowych.

Pierwszym wątkiem w historii BZ WBK, w którym pojawiła się nazwa Santander, było wyrażenie przez dotychczasowego irlandzkiego właściciela chęci sprzedaży go hiszpańskiemu Banco Santander w 2010 roku. Transakcja ta została sfinalizowana rok później, czyniąc Bank Zachodni WBK częścią grupy Santander. W 2011 roku nastąpiła kolejna fuzja – tym razem z popularnym w pierwszej dekadzie XXI wieku Kredyt Bankiem. Pierwszym krokiem ku zmianie nazwy instytucji była zapowiedź chęci dostosowania nazewnictwa i wyglądu placówek BZ WBK to standardów grupy Santander. Faktem stało się to we wrześniu 2018 roku, kiedy to zielono-biała kolorystyka Banku Zachodniego przeszła do historii, ustępując miejsca biało-czerwonemu Santander Bank Polska. Czas jednak sprawdzić – jak atrakcyjny jest ten doświadczony bank z bogatą historią z punktu widzenia klienta?

Santander Bank Polska opinie

Internet to dobre miejsce na czerpanie wiedzy związanej z bankowością – można tutaj pozyskać kompleksową wiedzę nie tylko na temat oferty poszczególnych banków, ale i wygodnie je ze sobą zestawić bez potrzeby wychodzenia z domu. Wystarczy tylko komputer lub smartfon i wszystkiego można się dowiedzieć w ciągu kilku minut. Sama wiedza o ofercie to jednak często nie wszystko. Ważne jest też pozyskanie informacji o odczuciach dotychczasowych klientów danego banku. W tym przypadku pomocne okazuje się hasło „Santander Bank opinie„.

W ten sposób można się dowiedzieć, że konsumenci cenią ten bank za bardzo bogatą ofertę zróżnicowanych kredytów, kont osobistych, lokat oszczędnościowych i kart kredytowych. Z pochwałami spotyka się też gęsta sieć stacjonarnych placówek i bankomatów, a także wygodna aplikacja mobilna. Warto jednak zaznaczyć, że krytykowana jest infolinia dla użytkowników oraz sposób działania portalu do bankowości komputerowej, w kwestii rozplanowania informacji.

Z czego składa się oferta tego banku?

Santander Bank Polska to klasyczny przykład banku uniwersalnego, który swoje rozbudowane i silnie zróżnicowane usługi kieruje do bardzo obszernego grona klientów. Przyjrzyjmy się podstawowym elementom oferty tej instytucji, która może okazać się interesująca choćby dla osób prywatnych, przedsiębiorców czy przedstawicieli dużych podmiotów gospodarczych.

  1. Kredyty gotówkowe.
  2. Karty kredytowe.
  3. Ubezpieczenia kredytowe.
  4. Ubezpieczenia zdrowotne.
  5. Lokaty oszczędnościowe.
  6. Konta osobiste.
  7. Konta walutowe.
  8. Kredyty hipoteczne.
  9. Pożyczka hipoteczna.
  10. Pożyczka na koncie.
  11. Fundusze inwestycyjne.
  12. Karty debetowe.
  13. Ubezpieczenia na podróż.
  14. Lokaty strukturyzowane.
  15. Rachunki maklerskie.
Santander Bank

Przegląd świadczonych usług – klienci indywidualni

Przedstawiając pobieżnie najważniejsze elementy tworzące ofertę Santander Bank Polska, pora teraz wnikliwie przeanalizować wszystkie usługi, jakie można w nim uzyskać. Posiłkując się informacjami ze strony internetowej banku, przedstawiamy wszystkie produkty finansowe skierowane do różnych grup odbiorców. Na początek – klienci indywidualni.

  1. Konta.
    – Osobiste (Konto Jakie Chcę).
    – Dla młodych (Konto Jakie Chcę Dla Młodych).
    – Osobiste Select.
    – Osobiste Private Banking.
    – Konto24 walutowe.
  2. Kredyty.
    – Gotówkowy online.
    – Gotówkowy z ubezpieczeniem.
    – Na rachunku płatniczym.
    – Gotówkowy.
    – Mieszkaniowy.
    – Pożyczka hipoteczna.
  3. Karty, płatności i kantor.
    – Debetowa (Dopasowana).
    – Do konta walutowego w Santander BP.
    – Podstawowa.
    – Chargeback.
    – Visa Select.
    – Visa Private Banking.
    – Kredytowa (MasterCard, Visa).
  4. Oszczędności i inwestycje.
    – Oszczędnościowe (Konto systematyczne).
    – Oszczędnościowe w walutach obcych.
    – KontoMax oszczędnościowe.
    – Konto oszczędnościowe Select.
    – Lokaty (Mobilna, eLokata, Terminowa, Walutowa, Rentierska, Negocjowana).
    – Lokata strukturyzowana.
    – Fundusze inwestycyjne.
  5. Ubezpieczenia.
    – Rodzinne.
    – Na wypadek choroby nowotworowej.
    – Na wypadek nieszczęśliwego zdarzenia.
    – Podróżne.
    – Na wypadek losowej utraty pracy.
    – Domowe.
    – Samochodowe.
    – Kredytu gotówkowego.
    – Hipoteki.
    – Karty kredytowej.
    – Rachunku płatniczego i karty debetowej.
    – Ubezpieczenia Platinum.
  6. Bankowość internetowa.
    – Mobilna.
    – Z komputera.

Przegląd świadczonych usług – pozostali klienci

Scharakteryzowaliśmy już obszerny pakiet usług, jakie Santander Bank Polska kieruje do osób prywatnych. Teraz pora przedstawić też podstawowe rozwiązania, z jakich mogą skorzystać inne duże grupy konsumentów – przedstawiciele małych firm i dużych przedsiębiorstw.

  1. Firmy.
    – Konta (osobiste, osobiste promocyjne, Premium i dla rolników).
    – Kredyty (na dowolny cel, ze środków EBI, na rachunku bieżącym, obrotowy).
    – Kredyty inwestycyjne.
    – Gwarancje (spersonalizowane dla różnych grup zawodowych).
    – Poręczenia (spersonalizowane dla różnych grup zawodowych.
    – Dla sektora Agro.
    – Terminale płatnicze i karty płatnicze oraz kredytowe.
    – Lokaty i inwestycje (negocjowana, Lokata Biznes Impet).
    – Fundusze inwestycyjne.
    – Handel zagraniczny.
    – Rynki finansowe.
    – Leasing (pojazdów i maszyn dla różnych grup zawodowych).
    – Bankowość internetowa.
  2. Korporacje.
    – Bieżąca obsługa.
    – Finansowanie działalności (faktoring, gwarancje).
    – Finansowanie handlu.
    – Rynki finansowe (wymiana walutowa, inwestycje).
    – Bankowość inwestycyjna (rynki kapitałowe).
    – Instytucje finansowe.
    – Bankowość elektroniczna.
Weź kredyt w Santander Bank Polska

Porównaj także ofertę Santandera z innymi bankami, odwiedzając nasz ranking kredytów gotówkowych.

Jak pobrać wyciąg konta Santander Bank Polska?

Klient Santander Bank Polska za pośrednictwem portalu bankowości internetowej może korzystać z licznych funkcjonalności z domowego zacisza. Podpowiadamy, jak szybko i wygodnie pobrać wyciąg z konta.

Znajdując się na stronie głównej, należy wybrać umieszczony w górnym prawym rogu przycisk pozwalający na dokonanie szybkiego logowania.

strona główna Santander Bank Polska

Następnie należy tradycyjnie wskazać rodzaj konta, do jakiego chcemy się zalogować za pośrednictwem portalu banku Santander.

strona główna Santander Bank Polska panel logowania

Wpisując login oraz hasło użytkownika, dokonujemy bezpiecznego logowania się do swojego konta internetowego w Santander.

Santander Bank Polska strona logowania

Mając przed sobą pulpit bankowości elektronicznej, należy wybrać opcję „Więcej” znajdującą się przy szybkim podsumowaniu stanu naszego konta bankowego.

wyciąg Santander Bank Polska

Następnie, pozostaje już tylko wybrać opcję „eWyciąg” i wybrać format pliku, jaki zapisze się teraz na naszym dysku.

Santander Bank Polska w liczbach

  • 25 531 680 – tyle wynosi kapitał własny spółki Santander Bank Polska.
  • 5 000 000 – ponad tyle klientów posiada Santander Bank Polska.
  • 1 000 000 – tyle klientów mobilnych posiadał BZ WBK, poprzednik Santander Bank Polska, w 2017 roku.
  • 11 190 – tyle pracowników zatrudnia Santander Bank w Polsce.
  • 2011 – w tym roku BZ WBK został kupiony przez Banco Santander.
  • 2001 – w tym roku powstał Bank Zachodni WBK.
  • 1988 – w tym roku utworzono Bank Zachodni.
  • 1773 – tyle bankomatów sieci Santander Bank Polska znajduje się w Polsce.
  • 735 – tyle wpłatomatów sieci Santander Bank Polska można znaleźć w naszym kraju.
  • 576 – tyle placówek stacjonarnych posiada Santander Bank Polska na obszarze Polski.
  • 3 – tyle banków w częściowy lub pełny sposób przeszło fuzję z BZ WBK lub Santander Bank Polska.

Czym wyróżnia się Santander Bank Polska?

Przez duże doświadczenie na rynku bankowym, Santander Bank Polska doczekał się barwnej i bogatej historii. Podczas niespełna 20 lat obecności w Polsce dorobił się wiele nagród, a także mniej oczywistych osiągnięć. Ciekawostki i warte przytoczenia informacje z tego zakresu przedstawiamy poniżej.

  • Do grupy Santander należy także Santander Aviva, Biuro Maklerskie, Santander Factoring, Santander Fundusze Inwestycyjne oraz Santander leasing.
  • Bank Zachodni WBK, poprzednik Santander Bank, był pierwszym bankiem w Polsce, który w 2005 roku zaoferował karty z mikroprocesorem.
  • W 2017 roku aplikacja mobilna BZWBK24 została uznana za najlepszą bankowość mobilną według Forrester Research.
  • Brytyjski magazyn The Banker przyznał BZ WBK w 2010 roku nagrodę Banku Roku w Polsce.
  • Santander Bank Polska oferuje także usługę infolinii dla klientów niesłyszących.
  • W 2017 roku wydzielona część Deutsche Bank została włączona w usługi Santander Banku Polska.
  • Nazwa banku pochodzi od miasta Santander w północnej Hiszpanii, skąd wywodzi się Banco Santander – właściciel Santander Bank Polska SA.
  • Santander Bank Polska posiada nie tylko infolinię, ale i spersonalizowany serwis dla klientów mówiących w języku ukraińskim lub rosyjskim.
  • BZ WBK, poprzednik Santandera Banku Polska, znany był w latach 2008-2017 z barwnych reklam telewizyjnych z udziałem gwiazd światowego formatu. W kampaniach wziął udział m.in. John Cleese, Antonio Banderas, Chuck Norris, Pele czy Danny DeVito.
Santander Bank Polska produkty finansowe

Santander Bank Polska – nasza opinia

Zmierzając ku podsumowaniu – nie a się ukryć, że Santander Bank Polska to jeden z najbardziej konkurencyjnych banków na polskim rynku finansowym. Połączenie silnej pozycji i doświadczenia hiszpańskiego Banco Santander i równie niemałym dorobkiem polskiego Banku Zachodniego WBK dało wybuchową mieszankę. Oferta Santander Bank Polska imponuje różnorodnością, bogactwem i elastycznością. Uwagę zwracają niekończące się listy produktów finansowych dostępne w określonych kategoriach usług oraz bardzo spersonalizowane rozwiązania. Santander Bank Polska celuje w obszerne grono klientów, co bez wątpienia jest główną przyczyną tego, że jego oferta jest tak obszerna.

Duże doświadczenie na polskim, jak i międzynarodowym rynku finansowym, widać też po dopracowanej i miłej dla oka stronie internetowej. Jednakże, format menu i niektóre rozwiązania mogłyby być bardziej przemyślane – konkurencja potrafi być pod tym kątem lepsza. Właśnie dlatego, zastrzeżenia mamy m.in. do powtarzających się informacji o produktach finansowych w danych zakładkach – powinno się je posortować bardziej przejrzyście. Mankamenty te nie wpływają jednak drastycznie na ocenę ostateczną oferty Santander Bank Polska.

Jest to bez wątpienia konkurencyjna oraz godna zainteresowania instytucja bankowa, która może godnie konkurować z największymi i najpopularniejszymi bankami działającymi w Polsce. Jego zróżnicowane usługi powinny spełnić oczekiwania wielu osób zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców, rolników, przedstawicieli dużych korporacji, a nawet wielkich firm szukających godnego zaufania partnerstwa w zakresie finansów. Santander Bank Polska zasługuje na polecenie!

Dane kontaktowe dla klientów

Infolinia dla klientów indywidualnych:

  • 1 9999
  • +48 61 81 1 9999 (dzwoniący spoza Polski)

Infolinia dla klientów oferty Select:

  • 61 885 86 00

Infolinia dla małych firm:

  • 1 9999

Infolinia dla dużych firm i korporacji:

  • 71 393 8888
  • 81 461 2243

Infolinia dla klientów mówiących po ukraiński i rosyjsku:

  • +48 61 8851734

Informacje na temat spółki

Santander Bank

Santander Bank Polska SA

Rodzaj:
Bank komercyjny
Charakter działalności:
Bank uniwersalny
Utworzony:
2002
Numer REGON:
930041341
Numer KRS:
0000008723
Numer NIP:
8960005673
Adres siedziby:
al. Jana Pawła II 17, 00-854 Warszawa

 

Zastrzeżenie: Informacje o ofercie banku i jej elementach przedstawiają stan aktualny w momencie powstawania tekstu, tzn. 2 kwietnia 2020 roku.

Komentarze (31)

Odpowiadasz na komentarz:

Komentarz zostanie opublikowany pod tą nazwą

Adres e-mail nie zostanie nigdzie opublikowany

Treści, które udostępniasz w serwisie są weryfikowane

  • M
    M

    Michał M

    01.07.2021, 13:12

    Wyróżniający się komentarz

    Na chwilę obecną najgorszy bank działający w Polsce. Pracownicy banku, którzy podważają swobodę obrotu gospodarczego. Klient płaci za wykonaną usługę przelewem po czym kwestionuje dokonaną zapłatę a bank blokuje Pańswu dostęp do bankowości elektronicznej oraz karty do konta.

  • N
    N

    Niezadowolony klient

    26.05.2021, 12:38

    Wyróżniający się komentarz

    W ciagu ostatnich miesiecy 2x Santander naliczył mi niesłusznie opłatę. Po złożeniu reklamacji nie było przeprosin tylko informacja: jednorazowo zwróciliśmy opłatę mimo że pobraliśmy ją prawidłowo. Uważam że jest to skandaliczne i celowe.

  • P
    P

    Piotr

    08.04.2021, 07:53

    Wyróżniający się komentarz

    Tragiczne podejscie do klienta. Zastraszanie przez konsultantow, zmuszanie do pożyczki od innych osob. Z takim podejściem moze w XX wieku mozna było cos wskurać. Konsultanci wyklepane regułki do zastraszania, splacam ten kredyt i chce zapomniec o istnieniu takiej firmy. Masakra nie polecam!

  • M
    M

    MADANG

    12.04.2023, 22:16

    Wyróżniający się komentarz

    to Bank , który nie spełnia swoich obietnic . kompromitacja ! ludzie unikajcie

  • j
    j

    ja

    18.02.2023, 11:25

    Wyróżniający się komentarz

    Spłata kredytu w tym psudo banku to jest po prostu koszmar. Przelew w terminie a automat wydzwania przez nastepnych pięć dni z tysiąca różnych numerów, bo rzekomo nie zapłaciłeś. Jeśli zapomnisz się o jeden dwa dni, to dopiero się zaczyna. Nie dość że wydzwaniają kilka dni automaty to do tego jakieś buiro egzekucyjne. Dramat, nawet kredytu na 5zł nie wieznę więcej w tym czymś.

  • L
    L

    Leon

    04.02.2023, 16:23

    Wyróżniający się komentarz

    Pierwszy raz spotkalem sie z sytuacja w ktorej limit na przelewy internetowe ustalony w umowie nie obowiazuje na przelewy wykonywane aplikacja na smartfonie … W umowie nie ma zadnej informacji ze jest jakis specjalny limit .. Po zapytaniu w banku okazalo sie ze niezaleznie od limitow w umowie limit na przelewy internetowe aplikacja mobilna to .. uwaga .. cale 1000 PLN. Po wyrazeniu mojego niedowierzania i konsultacji fronmenki z banku z 'hierarhia/backofficem’ okazalo sie ze da sie ten limit podwyzszyc na .. uwaga … 3000 PLN.
    (pomimo ze w umowie jest limit na kilkadziesiat tys PLN ..)

  • K
    K

    Klient któremu zmarnowano czas

    01.02.2023, 02:27

    Wyróżniający się komentarz

    Po 40 minutach czekania w w oddziale zdecydowałem się skorzystać z oferty innego banku.

  • Ż
    Ż

    Życzliwy

    29.08.2022, 20:21

    Wyróżniający się komentarz

    Ja nie wiem kto pisze te komentarze, ale każdy bank jest „najgorszy” i „NIE POLECAM” , te opinie to można o kant rozbić, bo tu jedni na drugich piszą :) Przykładowo, mam konto i w mBanku i w Santander i nie narzekam, a i na jeden i drugi bank są niepochlebne opinie, a przynajmniej w większości… ahhh i weź tu się coś dowidź o danym banku…

  • R
    R

    Rafał

    09.08.2022, 09:53

    Wyróżniający się komentarz

    Śmieszny bank , chciałem zbudować zdolność kredytowa za zakup krzeseł o wartości 1552zl na 10 rat , łącznie miesięczny dochód mam ponad 4 tys zł i dostałem odmowę. Dramat

  • z
    z

    zghlwigi

    28.07.2022, 15:41

    Wyróżniający się komentarz

    Odradzam korzystanie. Naciągają, oszukują i wprowadzają w błąd. Kiedy jeszcze byłem klientem banku, złożyłem reklamację na jedną z usług. Minęło ponad pół roku nadal nie dostałem odpowiedzi.

Podobne artykuły
Sprawdź ofertę!