Toyota Bank – opinie i recenzja

Toyota to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie – i to nie tylko, jeżeli mowa o samochodach, ale i w szerszym spektrum. Poza pojazdami, które wypełniają drogi praktycznie każdego państwa na świecie, Toyota jest także ogromnym imperium specjalizującym się w bankowości. I to instytucji świadczącej te usługi przyglądamy się dzisiaj z bliska. Co warto wiedzieć o Toyota Bank?

Toyota Bank

Polscy klienci sektora usług bankowych mogą korzystać z usług od niezwykle zróżnicowanego grona podmiotów. Jedne tworzą klasyczne instytucje finansowe, skoncentrowane w większości na świadczeniu obszernych usług bankowych, z kolei inne to część dużych koncernów oferujących bankowość jako element szerszego pakietu produktów. Przykłady? Oprócz Plus Banku popularną instytucją z tego grona jest także Toyota Bank. Wbrew pozorom, oferuje ona ciekawe rozwiązania nie tylko dla zmotoryzowanych.

Toyota Bank – historia i podstawowe informacje

Pod względem roku założenia, Toyota Bank w Polsce plasuje się mniej więcej w połowie stawki, jako być może nie najstarsza, ale bez wątpienia doświadczona i dobrze zaznajomiona z polskimi realiami instytucja o ugruntowanej pozycji. Początki tego banku sięgają 2000 roku, kiedy to japoński koncern motoryzacyjny Toyota po rozpoczęciu w latach 90. oficjalnej działalności w Polsce zdecydował się poszerzyć gamę świadczonych usług.

Poza podstawową działalnością pod postacią sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych, Japończycy utworzyli Toyota Bank Polska. Instytucja ta stała się jedną z trzydziestu filii Toyota Financial Services Corporation, rozrzuconych po całym świecie, która powstała przed laty jako spółka Toyoty oddelegowana bezpośrednio do świadczenia rozbudowanych usług bankowo-finansowych. Siedziba Toyota Bank Polska znajduje się w Warszawie, gdzie instytucja ta zarejestrowana jest – tradycyjnie dla banków – jako spółka akcyjna o takiej samej nazwie.

Od momentu powstania w 2000 roku, pierwszą dużą zmianą w funkcjonowaniu opisywanego banku było utworzenie w 2002 roku Toyota Leasing Polska kierowane bezpośrednio do klientów Toyoty i Lexusa. Przełomowym momentem było z kolei znaczne poszerzenie usług w 2007 roku o rozwiązania dla klientów indywidualnych, przygotowując dna nich m.in. konta osobiste, pożyczki czy lokaty.

Od strony teoretycznej, omawianą instytucję można zdefiniować jako bank komercyjny o mieszanym, uniwersalno-samochodowym profilu. Co za tym idzie, Toyota Bank oferuje zróżnicowane produkty finansowe oparte przede wszystkim na wsparciu nabywców pojazdów Toyoty i Lexusa, jednak poza tym świadczy też wspomniane, różnorodne usługi bankowe. Pora przyjrzeć się z bliska szczegółowej ofercie, odpowiadając na najczęściej zadawane przez konsumentów pytania w dziedzinie banków.

Toyota Bank opinie

Duża popularność usług bankowych, siłą rzeczy, musiała prędzej czy później dać o sobie znać także w przestrzeni internetu, która stale się rozwija i w coraz większym stopniu ułatwia nam codzienne czynności. Pod kątem rozglądania się za najciekawszymi produktami finansowymi, w sieci można szybko odszukać najważniejsze informacje o kredytach, a także szybko porównać je dzięki takim porównywarkom jak Czerwona Skarbonka.

Poznanie szczegółów o danej ofercie to jednak często nie wszystko – istotne znaczenie mają też odczucia dotychczasowych klientów. W tym celu, pomocne będzie sformułowanie „Toyota Bank opinie„. Dzięki niemu możemy się dowiedzieć, że konsumenci korzystający z usług tego banku cenią go za obszerną ofertę usług leasingowych dla osób zainteresowanych zakupem nowego lub używanego samochodu, a także szeroką gamę innych produktów – i to niekoniecznie dla tych, którzy są posiadaczami samochodów Toyoty. Z drugiej strony, spotkać się można z narzekaniami na pracę konsultantów.

Z czego składa się oferta tego banku?

Jak pisaliśmy już wyżej, Toyota Bank jest instytucją o znacznie obszerniejszej ofercie niż może to sugerować jej nazwa bezpośrednio wywołująca jednoznaczne skojarzenia ze światem motoryzacji i zakupu pojazdów. Warto przedstawić najważniejsze produkty finansowe, na których oparta jest oferta tego banku. Przyjrzyjmy się im bliżej.

  1. Konta osobiste.
  2. Kredyty samochodowe.
  3. Pożyczki gotówkowe.
  4. Karty kredytowe.
  5. Kredyty odnawialne.
  6. Leasingi samochodowe.
  7. Leasingi konsumenckie.
  8. Konta oszczędnościowe.
  9. Lokaty oszczędnościowe.
  10. Finansowanie zakupów nowych samochodów.
  11. Finansowanie zakupów używanych samochodów.
  12. Konta firmowe.
  13. Wynajem długoterminowy samochodów.

Przegląd świadczonych usług – klienci indywidualni

Po pobieżnym nakreśleniu najważniejszych filarów, na których Toyota Bank opiera swoją ofertę, pora z dokładnością przedstawić wszystkie produkty finansowe skierowane do poszczególnych grup odbiorców. W pierwszej kolejności analizujemy rozwiązania dla klientów indywidualnych, pozyskując sprawdzone informacje prosto ze strony internetowej opisywanego banku.

  1. Konta.
    Konto osobiste.
    – Moto Konto.
    – Konto wspólne.
  2. Kredyty i pożyczki.
    – Kredyty samochodowe (Standard kredyt Nowa Toyota, Standard kredyt Używana Toyota, Comfort pay – Serwis samochodu w spłacie ratalnej).
    – Pożyczka gotówkowa.
    – Karty kredytowe (Gold, Classic).
    Kredyt odnawialny.
  3. Oszczędzanie.
    – Lokaty (Standard, Plus, Lokata Moto).
    – Plany oszczędzania (indywidualny, indywidualny 2.0).
    – Konta oszczędnościowe (klasyczne, indeksowane).
    – Program lojalnościowy (Toyota More).
  4. Usługi dodatkowe.
    – Serwisy Assistance.
    – Ubezpieczenie CPI.
  5. Oferty specjalne.
    – Oferty promocyjne.
    – Wyprzedaże.
  6. Leasing konsumencki.
  7. Poradniki.
  8. Obsługa klienta.
    – Dla nowych klientów.
    – Bezpieczeństwo.
    – Centrum Wniosków.
    – Kalkulatory.
    – Karty płatnicze.
    – Opłaty i prowizje.
    – Oprocentowanie.
    – Kursy i notowania.
    – Dokumenty.
    – Częste pytania.
    – Kontakt.

Przegląd świadczonych usług – pozostali klienci

Poza klientami indywidualnymi, trzonem oferty Toyota Bank pozostają rzecz jasna również i usługi świadczone dla dwóch, pozostałych grup klientów – kierowców oraz reprezentantów sektora przedsiębiorstw. Podobnie jak w powyższym akapicie, produkty dla tego grona klientów przedstawiamy niżej, posiłkując się aktualnymi informacjami ze strony internetowej Toyota Bank.

  1. Dla kierowcy.
    – Finansowanie (samochody nowe i używane, usługi dealera).
    – Oszczędzanie (Moto Lokata, Moto Konto, Indywidualny Program Oszczędzania, Program Lojalnościowy Toyota More, Indeksowane Konto Oszczędnościowe w Toyota Banku).
    – Usługi dodatkowe (Serwisy Assistance, Ubezpieczenie CPI i GAP).
    – Oferty specjalne (wyprzedaże i promocje).
    – Poradniki.
    – Leasing (leasing samochodowy).
    – Obsługa klienta (dla nowych klientów, bezpieczeństwo, kalkulatory, karty płatnicze, centrum wniosków, opłaty i prowizje, oprocentowanie, kursy i notowania, dokumenty, częste pytania, kontakt).
  2. Dla firmy.
    – Leasing i wynajem (leasing, najem długoterminowy).
    – Kredyty (kredyty samochodowe, linia kredytowa, karty kredytowe).
    – Konta firmowe (dla przedsiębiorców i korporacji).
    – Oszczędzanie (lokaty długoterminowe i krótkoterminowe).
    – Usługi dodatkowe (Ubezpieczenie CPI i GAP).
    – Oferty specjalne (wyprzedaże, konto firmowe, lokaty długoterminowe, linia kredytowa).
    – Poradniki.
    – Leasing (leasing samochodowy).
    – Obsługa klienta (dla nowych klientów, bezpieczeństwo, bankowość dla przedsiębiorcy, bankowość dla klienta korporacyjnego, e-faktura, centrum wniosków, kalkulatory, opłaty i prowizje, oprocentowanie, kursy i notowania, dokumenty, częste pytania, kontakt).

Toyota Bank – reprezentatywny przykład kredytu

Pora obszernie scharakteryzować podstawowy produkt finansowy w Toyota Bank, który wśród klientów tej instytucji cieszy się szczególną popularnością. Jest to kredyt konsumpcyjny, który oferowany jest tutaj pod nazwą „Pożyczka Toyota Bank – dopasowana do potrzeb”. Niżej przedstawiamy najważniejsze parametry dotyczące kosztów, które mają rzecz jasna na celu orientacyjnie przedstawić ich przykładową wysokość na podstawie aktualnych informacji ze strony internetowej banku.

  • Produkt bankowy: Pożyczka Toyota Bank – dopasowana do potrzeb.
  • Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO): 16,06%.
  • Oprocentowanie zmienne: 8,00%.
  • Całkowita kwota kredytu: 7 000 zł.
  • Prowizja: 210 zł.
  • Odsetki: 368,48 zł.
  • Opłata przygotowawcza: 50 zł.
  • Całkowity koszt kredytu: 578,48 zł.
  • Całkowita kwota do zapłaty: 7628,48 zł.
  • Liczba rat: 12.
  • Wysokość raty: 631,54 zł.

Toyota Bank w liczbach

  • 210 091 500 – tyle złotych wynosi kapitał zakładowy spółki akcyjnej Toyota Bank Polska.
  • 2007 – od tego roku banku Toyoty znacznie poszerzył swoją ofertę, dodając usługi także dla klientów indywidualnych.
  • 2000 – w tym roku Toyota Bank rozpoczął działalność w Polsce.
  • 1937 – w tym roku w Japonii założony został koncern Toyota Motor Corpotation, który zarządza polskim oddziałem banku Toyoty i jest największym producentem samochodów na świecie.
  • 67 – tyle punktów dealerskich marki Toyota znajdujących się na obszarze całej Polski świadczy także usługi w ramach Toyota Bank.
  • 30 – tyle filii na całym świecie posiada Toyota Financial Services Corporation, wliczając w to polski bank Toyoty.
  • 7 – tyle różnych spółek o innym profilu działalności należy do polskiego oddziału marki Toyota.
  • 1 – tyle dodatkowych firm podlega Toyota Bank Polska – jest to Toyota Leasing Polska.

Toyota Bank – czym się wyróżnia?

Toyota Bank to jeden z najbardziej nieszablonowych banków działających na polskim rynku finansowym. Już sam charakter świadczonych przez niego usług, który nakreśliliśmy wyżej, czyni go instytucją nietypową, tymczasem istnieje również wiele innych aspektów i zagadnień, pod których względem polski oddział banku Toyoty może się wyróżnić. Spójrzmy na ciekawe fakty i ciekawostki z nim związane.

  • Do 2007 roku bank Toyoty był instytucją zajmującą się tylko finansowaniem zakupu samochodów Toyoty i Lexusa dla klientów indywidualnych i firm.
  • Jednym z kluczowych rozwiązań, na których opiera się działalność Toyota Bank Polska, jest oferowanie usług leasingowych dla kierowców.
  • Od marca 2016 roku serwis internetowy Toyota Banku jest identyczny względem innych serwisów oferowanych przez markę Toyota w Polsce.
  • Każdego roku Toyota Bank Polska organizuje akcję „Bonus dla najlepszych„, która ma wspierać edukację najmłodszych w zarządzaniu swoimi finansami.
  • Toyota Bank Polska należy do niemieckiej spółki Toyota Kreditbank GmbH z siedzibą w Kolonii.
  • Bank Toyoty, podobnie jak inne spółki należące do Grupy Toyoty, działa w myśl filozofii „Toyota Way”. Jej głównym założeniem jest m.in. oparcie współpracy na wzajemnym szacunku, a także innowacyjność i elastyczność.
Toyota Bank oferta

Toyota Bank – nasza opinia

Zmierzając do zakończenia dzisiejszego tekstu, pora podsumować przedstawioną recenzję. Toyota Bank to doświadczona instytucja bankowa, która w ciągu 20 lat działalności na polskim rynku finansowym zdążyła solidnie ugruntować swoją pozycję i zręcznie dostosować się do panujących realiów. Dobitnie potwierdza to obszerne poszerzenie oferty tego banku w 2007 roku, który wówczas zdecydował się powiększyć swoje usługi o rozwiązania kierowane także dla klientów indywidualnych pod postacią lokat oszczędnościowych czy kont osobistych.

I to właśnie obszerna oferta produktów konsumenckich czyni Toyota Bank nowoczesną i wartościową alternatywą dla klasycznych, komercyjnych banków. Dostępne rozwiązania zatem bynajmniej nie muszą interesować tylko klientów Toyoty i Lexusa, ale i w praktyce w ogóle nie muszą dotyczyć tylko zmotoryzowanych. Dobitnie świadczy to o elastyczności i atrakcyjności tej instytucji.

Dane kontaktowe dla klientów

Infolinia dla klientów indywidualnych i firmowych:

  • 801 900 700
  • +48 22 488 5550

Informacje na temat spółki

Toyota Bank

Toyota Bank

Polska SA

Rodzaj:
Bank komercyjny
Charakter działalności:
Bank uniwersalny
Bank samochodowy
Utworzony:
2000
Numer REGON:
016283043
Numer KRS:
0000051233
Numer NIP:
5213092922
Adres siedziby:
ul. Postępu 18B, 02-676 Warszawa

 

Zastrzeżenie: Informacje o ofercie banku i jej elementach przedstawiają stan aktualny w momencie powstawania tekstu, tzn. 20 kwietnia 2020 roku.

Jak podobała Ci się treść?
5 - ciekawa, 1 - nieciekawa
4.2/5 - (18 votes)
Komentarze (5)

Odpowiadasz na komentarz:

Komentarz zostanie opublikowany pod tą nazwą

Adres e-mail nie zostanie nigdzie opublikowany

Treści, które udostępniasz w serwisie są weryfikowane

  • J
    J

    Janek

    02.08.2020, 07:51

    Wyróżniający się komentarz

    Bank dramat… nie polecam.

  • e
    e

    ewwa

    11.03.2022, 03:53

    Wyróżniający się komentarz

    Od 11 dni nie mam karty Toyota Bank, nie została…

    …do mnie wysłana automatycznie. Dwa razy zgłaszałam problem konsultantom banku, wpisałam wiadomość na stronie konta i dalej nie mam dostępu do swoich pieniędzy. Poczta w moim mieście (Wrocław) działa normalnie, otrzymuję liczne przesyłki. Dzisiaj, po 11 dniach braku dostępu do swoich pieniędzy i informowania banku o braku karty, rozpoczęłam przenoszenie środków do innego banku. Konto w Toyota Bak miałam 20 lat i dzisiaj to, co bank wyprawia oceniam jako skandaliczne. Wszystkim odradzam zakładanie tam konta jeżeli chcecie korzystać spokojnie ze swoich pieniędzy.

    • k
      k

      klient

      12.07.2022, 14:59

      Wyróżniający się komentarz

      mam to samo od 2 miesięcy…..kończę z tym bankiem, po drodze jeszcze prawnik za łamanie regulaminu i blokade dostepu do gotówki

  • R
    R

    Robert

    14.12.2022, 14:37

    Wyróżniający się komentarz

    Dramat. Odradzam. Czekam na rozliczenie konta od ponad 30 dni . Po drodze bank pobrał pieniądze za 2 miesiace prowadzenia konta chociaz konto zostało zamkniete . Nie mozna nic się dowiedzieć na infolini. Innego telefonu nie chcą podać.

  • P
    P

    Przema

    21.10.2022, 01:02

    Wyróżniający się komentarz

    Próbowałem i założyłem konto oszczędnościowe.
    Bank nie jest -to wielkie ograniczenie- zainteresowany rozszerzaniem bazy: tylko wszystko w wirtualnej sferze. Żaden z salonów i punktów TOYOTA BANK w salonach nie pomoże choćby w przesłaniu dokumentów dla kogoś kto nie jest lisingobiorcą.
    Uwaga druga: kontakt z infolinią -żaden: wpierw po podpisaniu umowy przez kuriera (druga opcja -videokonferencja musisz mieć kamerkę w komputerku i dać swój face) nie dostałem żadnej informacji, a jedynie telefon Pani nagabującej do zmiany wyciągów papierowych na elektroniczne utwierdził mnie, że papiery dotarły.
    Bank wymusza swoją apkę do autoryzacji transakcji, a problem, że od miesiąca nie dostałem żadnego sms z kodem jest nie do przebrnięcia: 2 e-maile, 2 reklamacje (co 1 tydzień próbuję) nic nie wskórałem.
    Więc podzielam opinie poprzedników. Szkoda, że mądry Polak po szkodzie.

Polecane artykuły

Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie