VeloBank (dawniej Getin Bank) — opinie i recenzja

Nasza ocena

4.8/5

Ocena klientów

3.8/5

Dostępne produkty

Siedziba firmy

VeloBank S.A.
Rondo Ignacego Daszyńskiego 2 C
00-843 Warszawa

Dane kontaktowe

Dane firmy

KRS: 0000991173
NIP: 7011105189
REGON: 523075467

30 września 2022 r. okazał się czarnym piątkiem dla sektora polskiej bankowości. Tego dnia rynek obiegła wieść, że znany polski Getin Noble Bank został poddany przymusowej restrukturyzacji i wkrótce będzie działać pod nową nazwą VeloBank.

Dlaczego Getin Bank upadł? I czym jest VeloBank? Czy jest bezpieczny? Kto jest jego właścicielem? Czy warto założyć tam konto? Na te i inne pytania odpowiem dzisiaj w tej krótkiej recenzji.

Historia VeloBanku

Dwa lata temu w podobnych okolicznościach upadł inny bank Leszka Czarneckiego, Idea Bank. Został przejęty przez Pekao S.A. A VeloBank? Skąd się to wzięło i czym w ogóle jest?

Historia VeloBanku jest krótka: powstał dopiero w momencie przymusowej restrukturyzacji Getin Noble Banku. Podmiot ten nie istniał nigdy wcześniej, nie miał żadnej infrastruktury, pracowników, placówek, produktów — nic. Po prostu był sobie Getin Noble Bank S.A., ale nagle przestał istnieć i w jego miejsce pojawił się VeloBank.

Podkreślam fakt: Getin Bank nie upadł. Gdyby upadł, to BFG musiałby wypłacić klientom depozytowym gwarancje (do 100 000 euro). Getin „tylko” został poddany przymusowej restrukturyzacji, czyli zmienił się właściciel, zarząd, nazwa banku, produkty. Większość klientów została przeniesiona niemal bezboleśnie z Getin Banku do VeloBanku. Nadal mogą bez problemu korzystać ze swoich pieniędzy, mają dostęp do bankowości internetowej, spłacają kredyty.

Kto jest właścicielem VeloBanku?

3.10.2022 r. działalność podstawowa Getinu została przekazana do dwóch podmiotów. Dotychczasowy zarząd został rozwiązany, a rada nadzorcza straciła wpływ na jakiekolwiek decyzje.

Właścicielami nowo utworzonego VeloBanku są:

  • Bank BFG S.A., należący do Bankowego Funduszu Gwarancyjnego. Objął 51% akcji nowego banku.
  • System Ochrony Banków Komercyjnych S.A. (SOBK) z pakietem 49% akcji. SOBK tworzy osiem największych banków komercyjnych w Polsce, czyli: Alior Bank, Millennium, Pekao S.A., BNP Paribas, ING, mBank, PKO BP, Santander Bank Polska.

Co stało się z klientami Getin Banku?

Klienci indywidualni, firmowi i z sektora publicznego

Do VeloBanku przeniesione zostały produkty klientów indywidualnych, firmowych, z bankowości prywatnej i sektora publicznego: depozytowe (konta, rachunki oszczędnościowe, lokaty itp.) oraz kredytowe w złotówkach.

Dla tych klientów nic tak naprawdę się nie zmieniło. Nadal korzystają z dotychczasowych produktów na tych samych warunkach. Nie zmieniły się numery kont, loginy i hasła do bankowości internetowej czy warunki cenowe prowadzonych produktów.

Klienci z kredytami w złotówkach nadal muszą spłacać swoje zobowiązania na te same konta w dotychczasowej wysokości.

Strona internetowa Getin Banku została podmieniona na stronę VeloBanku, chociaż trzeba przyznać, że wizualnie niemal się nie różnią. Nawet nazwy niektórych produktów zostały takie same (np. Elastyczne Konto Oszczędnościowe).

Klienci hipoteczni z kredytami w walucie obcej

Klienci hipoteczni z kredytami w walucie obcej nie zostali przeniesieni. Nadal pozostają w Getin Noble Banku. Działanie te nie jest przypadkowe i za chwilę wyjaśnię, dlaczego tak się stało.

Co z akcjami Getin Banku?

Akcjonariusze to nie klienci, ale warto o nich wspomnieć. Getin Noble Bank emitował akcje oraz obligacje i był notowany na GPW. W momencie przymusowej restrukturyzacji jedne i drugie zostały umorzone i wycofane z obiegu. Jednym słowem: kto je miał, został z dnia na dzień z ręką w nocniku. Te osoby mogą ewentualnie dochodzić swoich praw w sądzie.

VeloBank to tylko przejściowy etap

Istnienie VeloBanku to sytuacja przejściowa. Docelowo ma on zostać sprzedany. Czy ktoś zdecyduje się go kupić? Czas pokaże. Piotr Tomaszewski, prezes BFG, w wywiadzie z Forbes ujął to następująco:

VeloBank ma 18 miesięcy na znalezienie nabywcy, a jeśli taki się nie pojawi, to ma zostać stworzony plan uporządkowanej likwidacji.1

I tu leży odpowiedź na pytanie, dlaczego klienci hipoteczni z kredytami w walutach obcych (czyli szczególnie w CHF, których Getin miał bardzo dużo w swoim portfelu) nie zostali wcieleni do VeloBanku. Procesy wytaczane przez frankowiczów, liczymy w tysiącach. Kto chciałby kupić bank, który być może będzie musiał wypłacać horrendalne odszkodowania?

Dlaczego Getin Bank upadł i powstał VeloBank?

W internecie krążą dwie wersje tego, dlaczego Getin Bank upadł.

Jako oficjalną przyczynę podaje się złą sytuację finansową. Niezaprzeczalnym faktem jest, że już od 2016 roku Getin Noble Bank kończył każdy rok ze stratą. Nie pomagał duży udział kredytów CHF w portfelu (wg szacunków mogło to być nawet ok. 40% wszystkich kredytów mieszkaniowych o wartości ok. 9 mld zł), konieczność założenia rezerwy na ryzyko prawne z nimi związanymi, wakacje kredytowe i ogólnie zła sytuacja banku, spowodowana osłabieniem gospodarczym.

Jest też druga wersja tego zdarzenia. Były właściciel Getin Noble Banku, Leszek Czarnecki, wydał oświadczenie, w którym wyjaśnia, jak wg niego doszło do nielegalnego przejęcia Getinu. W swoim oświadczeniu pisze, że 4 lata temu otrzymał od byłego szefa KNF, Marka Chrzanowskiego propozycję łapówki (Czarnecki miał ją zapłacić, oczywiście) oraz plan przejęcia Getin Banku za złotówkę w razie odmowy. Wg tego oświadczenia, w sprawę zamieszany był również szef NBP, Adam Glapiński. Faktem jest, że pan Chrzanowski został z KNF odwołany, spędził 2 miesiące w areszcie i toczy się wobec niego postępowanie.

Treść tego oświadczenia dostępna jest w internecie.

Co oferuje VeloBank?

Konto osobiste w VeloBanku

Sztandarowym produktem jest konto osobiste VeloKonto, które zastąpiło getinowskie Konto Proste Zasady. Aby pozyskać jak największą liczbę nowych klientów indywidualnych, rachunek ten oferowany jest w promocji z 10% moneybackiem za płatności kartą lub BLIKiem, maksymalnie do 600 zł zwrotu. Moim zdaniem, jest to powód, dla którego warto założyć VeloKonto.

Najważniejsze parametry VeloKonta:

  • Darmowe — za prowadzenie konta osobistego nic nie płacisz.
  • Wpłaty i wypłaty BLIKiem ze wszystkich bankomatów i wpłatomatów za 0 zł.
  • Wypłaty kartą z bankomatów Planet Cash za darmo.
  • Karta debetowa za 0 zł pod warunkiem, że wykonasz nią, telefonem lub BLIKiem min. 5 płatności w miesiącu. Inaczej opłata wyniesie 7 zł.
  • Po wykonaniu tych 5 płatności miesięcznie zyskujesz darmowe wypłaty kartą z pozostałych bankomatów.
  • Założysz je online, na selfie, przez aplikację mObywatel, za pośrednictwem kuriera lub w placówce.

Konto oszczędnościowe

Getin Bank przyciągał klientów indywidualnych przede wszystkim dobrą ofertą konta oszczędnościowego. VeloBank również proponuje wysoko oprocentowane konto oszczędnościowe o nazwie Elastyczne Konto Oszczędnościowe (tak samo nazywał się rachunek oferowany w dawnym Getin Banku).

Elastyczne Konto Oszczędnościowe parametry

  • 8% na 3 miesiące.
  • Musisz posiadać konto osobiste i wyrazić zgody marketingowe.
  • Oferta dla nowych środków.
  • Możesz wpłacić dowolną kwotę, maksymalnie 400 000 zł.
  • Rachunek jest za darmo, pierwszy przelew w miesiącu również (pozostałe to koszt 9 zł).

Lokaty

Oprocentowanie lokat należy do tych najwyższych na rynku. Nic dziwnego: przed planowaną sprzedażą banku trzeba czymś przyciągnąć nowych klientów.

Aktualna oferta dostępna w banku to:

  • Lokata na nowe środki 8%. Do 150 000 zł na 2,3 lub 6 miesięcy. Wymaga wyrażenia zgód marketingowych i możesz ją założyć przez bankowość internetową. Jak sama nazwa wskazuje, to oferta tylko dla nowych środków.
  • Lokata mobilna na 8% do 50 000 zł na 2 miesiące. Możesz ją założyć pod warunkiem, że masz wyrażone zgody marketingowe i nie miałeś wcześniej aktywowanej bankowości mobilnej.
  • Lokata rentierska, do 6% w skali roku, na 18,24 lub 36 miesięcy.
  • Pozostałe lokaty, takie jak lokata tradycyjna czy walutowa w EUR USD.

Kredyty

W obecnej chwili klienci indywidualni banku mogą skorzystać z oferty kredytów gotówkowych, konsolidacyjnych, samochodowych, limitu w rachunku oraz karty kredytowej. Dostępne są kredyty, gdzie oprocentowanie jest zmienne lub stałe.

Instytucja dołączyła też do rządowego programu Bezpieczny Kredyt 2% – zatem kredyt hipoteczny w VeloBanku, może być atrakcyjny dla klientów chcących kupić swoje pierwsze mieszkanie.

Inwestycje i ubezpieczenia

Podobnie jak inne banki, również VeloBank oferuje dodatkowe produkty inwestycyjne i ubezpieczeniowe: fundusze, ubezpieczenia komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, do rachunku, karty debetowej czy kredytu.

Oferta dla klientów firmowych

W ofercie VeloBanku znajdziesz dodatkowo produkty dla firm, takie jak VeloKonto Firma, karty płatnicze do konta i kredytowe, kredyt w rachunku bieżącym czy obrotowy, terminale płatnicze, lokaty firmowe w PLN, EUR, USD, CHF czy rachunek lokacyjny.

Oferta dla klientów Premium i Private Banking

Dla klientów zamożnych VeloBank przygotował dedykowane oferty. Ta dla sektora Premium niewiele różni się od tej dla zwykłych klientów. Natomiast produkty Private Banking pozostają tajemnicą. Aby z nich skorzystać, trzeba umówić się na spotkanie z doradcą.

Czy VeloBank jest bezpieczny?

Jeśli pytasz o to, czy Twoje oszczędności są w tym banku bezpieczne, to odpowiem: tak, są bezpieczne, tak samo, jak w przypadku wszystkich innych banków. Do równowartości 100 000 euro środki zabezpiecza BFG.

Gdyby nawet nie udało się znaleźć kupca i VeloBank czeka likwidacja w perspektywie kilku najbliższych lat, to i tak masz gwarancję włożonego kapitału do 100 000 euro. Pamiętaj, że gwarancją nie są objęte produkty inwestycyjne, takie jak fundusze inwestycyjne.

Przyszłość VeloBanku — czym chce się wyróżnić na rynku?

1. Bezpieczeństwo

Na stronie internetowej VeloBanku możemy przeczytać: „W pierwszej kolejności naszym priorytetem jest zadbanie o to, by nasi klienci mieli pewność, że mogą na nas polegać.”2

Jak dla mnie, jest to jasny przekaz: Velo to nie Getin, możesz mu ufać. Tutaj Twoje pieniądze są bezpieczne.

Czy to się udało? Nooooo… Nie ujęłabym tego w taki sposób. Nowi właściciele VeloBanku poszli na skróty. Zapewne, jak zazwyczaj bywa w takich sytuacjach, chodziło o jak najmniejsze koszty. Żeby odciąć się od złych skojarzeń z poprzednim bankiem, trzeba byłoby całkowicie zmienić wizerunek. Tymczasem Velo buduje na tym, co miał Getin. Nie będę zagłębiać się w szczegóły, podam tylko dwa przykłady.

Po pierwsze: strona internetowa.

Na pierwszy rzut oka prawie nic się na niej nie zmieniło. Inne logo, niektóre produkty mają inne nazwy i to wszystko. Jak ktoś nie siedzi w internecie i nie śledzi wiadomości, mógłby pomyśleć, że bank po prostu zmienił sobie nazwę (jak robił to, chociażby Nest Bank).

VeloBank - strona internetowa
Jak widzimy VeloBank zachował identyczną szatę graficzną na stronie internetowej, co Getin Bank. Dla klientów nic się więc nie zmieniło, velobank.pl

Po drugie: pracownicy.

Z tego, co wiem, dotychczasowi pracownicy nie stracili swoich posad. Oczywiście, nie mówię, że to źle. Ale problem jest głębszy, niż się wydaje. Pracownicy Getin Noble Banku byli szkoleni w agresywnej, bezkompromisowej sprzedaży, często sprzecznej z podstawowymi zasadami, takimi jak dobro klienta czy zwykła ludzka przyzwoitość. Otrzymywali za to duże prowizje, ale wysokim kosztem. Nie wiem, jak zmienił się system prowizyjny w VeloBanku. Niestety mam takie odczucie, że wieloletni pracownik Getinu może mieć problem z odejściem od utartej ścieżki sprzedaży. Bez gruntownych szkoleń od zera trudno będzie zmienić nawyki. A przeszkolenie tylu pracowników oddziałów i Call Center to ogromne koszty.

Moim zdaniem przypomina to taką sytuację:

Masz zardzewiały samochód, który się wiecznie psuje. Boisz się nim udać nawet do pobliskiego sklepu. Ktoś odkupił od Ciebie to auto, zmienił kolor lakieru i teraz próbuje wszystkim wmówić, że bezpiecznie można tym autem jechać nawet do Chorwacji. Bez gruntownego remontu, maskując tylko wizualne niedoskonałości.

2. Pozostałe plany, czyli „Świat bardziej Velo”

Oprócz tego zarząd VeloBanku ma zamiar osiągnąć następujące cele:

  • W trzy lata pozyskać 400 tys. nowych aktywnych klientów.
  • Poprawić profil ryzyka nowej sprzedaży.
  • Osiągnąć skumulowany zysk w wysokości 1,5 mld zł.

Bank ma postawić na rozwój bankowości internetowej i zmienić aplikację mobilną (plany na IQ 2023). Dodatkowo zmianie ma ulec oferta, na przykład mają zostać wprowadzone nowe produkty oparte na współpracy w rządowych programach w pozyskaniu dotacji.

Opinie o VeloBanku — nasze spostrzeżenia

Czy warto mieć konto osobiste w VeloBanku? Biorąc pod uwagę to, że bank ma mało czasu na pozyskanie zakładanej liczby nowych klientów indywidualnych, w ofercie VeloBanku spodziewam się wielu atrakcji. Takich jak wspomniany już moneyback do konta osobistego czy wysokie oprocentowanie lokat. A ponieważ gwarancja BFG działa, ja o bezpieczeństwo środków bym się nie martwiła.

VeloBank — kontakt

Z VeloBankiem możesz skontaktować się na różne sposoby:

1. Infolinia. Jest czynna 24/7. Numery telefonów na infolinię VeloBanku to +48 664919797 lub +48 326043001.

2. Oddział. Getin Noble Bank miał rozbudowaną sieć placówek własnych i franczyzowych w całej Polsce, ponad 300.

3. Wiadomość. Możesz wypełnić formularz kontaktowy, dostępny na stronie banku, lub napisać wiadomość mailową na adres: kontakt@velobank.pl

Źródła:

1. https://www.forbes.pl/finanse/upadek-getin-banku-prezes-bfg-mamy-18-miesiecy-aby-znalezc-inwestora-dla-velobanku/pmmwqz2

2. https://www.velobank.pl/

Jak podobała Ci się treść?
5 - ciekawa, 1 - nieciekawa
3.8/5 - (60 votes)
Opinie o Velo Bank (121)

Odpowiadasz na komentarz:

Komentarz zostanie opublikowany pod tą nazwą

Adres e-mail nie zostanie nigdzie opublikowany

Treści, które udostępniasz w serwisie są weryfikowane

  • G
    G

    Grzegorz

    09.12.2022, 13:27

    Wyróżniający się komentarz

    W VELO banku nic nie działa. Założona lokata online, komunikat że wszystko przebiegło prawidłowo i mam czekać na email z numerem konta do wpłaty. Email nigdy nie dotarł (nawet do spamu). Kontakt telefoniczny – nie istnieje. Po godzinnym „słuchaniu muzyczki” na infolinii dałem sobie spokój i z lokatą i z tym bankiem.

    • K
      K

      Kolesie

      05.01.2023, 19:45

      Wyróżniający się komentarz

      Mi nie działa zmiana odnawialności lokat – klikamy Dalej i nic się nie dzieje.

    • R
      R

      Ryszard

      20.01.2023, 08:25

      Wyróżniający się komentarz

      Lokaty w Velo bank zakładam i przeglądam bez żadnych problemów w aplikacji mobilnej oraz na komputerze z Windows 7.Na laptopie z Windows 10 część funkcji z bankowości internetowej nie dziś . Coś mi się wydaje, że problem jest komputerze a nie w banku.

    • P
      P

      Przemek

      28.01.2023, 16:34

      Wyróżniający się komentarz

      Odgrzany kotlet Getin Banku prezentuje poziom jedzenia gorszego niż z bemaru w najtańszym barze mlecznym. Tyle jeśli chodzi o kulinarne porównanie. Reklama w tv nic nie pomoże , jak i cała restrukturyzacja tego „tworu”. Kontakt telefoniczny to jakaś kpina totalna, zero kompetencji odnośnie produktów , a przecież dzwoniąc klient wybiera odpowiedni temat rozmowy. Zero kompletne zero szacunku dla potencjalnego klienta , który chce założyć lokatę oszczędnościową. Email z informacją o lokacie nigdy nie dotarł. Wiedza konsultantów na żenującym poziomie , nie mówiąc już o kompetencjach do pracy i psychologicznej rozmowy z klientem. Końcowa próba wycofania wniosku, ze względu na „opieszałość” pracowników banku , to mega żenada. Jeden konsultant nie wiedział, o co w ogóle mi chodzi, mimo, iż opisywałem sprawę zrozumiałym językiem polskim. Kolejny konsultant
      po 30 minutowym czekaniu połączył z trzecim, który stwierdził, że nie ma możliwości i kompetencji do usunięcia wszelkich zgód marketingowych , które zaznaczyłem we wniosku on line, więc połączył z kolejnym !!!!!. Jeśli zależy Wam na żenującym kontakcie bez jakiejkolwiek kompetencji to polecam 😉😂😂😂. Jeśli natomiast szukacie poważnego Bonku to nie ten adres zdecydowanie. Zastanawia mnie tylko , po co tworzyć taki gniot, który ma w „pompie” indywidualnego klienta.

    • F
      F

      Franek

      20.03.2023, 08:54

      Wyróżniający się komentarz

      Miał tak samo. Dzieje się tak, ponieważ był Pan klientem Getin Bank i system automatycznie anuluje takie wnioski (lokaty są dla nowych klientów). W takim przypadku lokatę trzeba założyć przez infolinię lub przez osobę która nie miała konta w Getin Bank.

    • S
      S

      Sara

      23.03.2023, 12:41

      Wyróżniający się komentarz

      jeżeli jest problem z lokatą to przecież można pójść do banku doradca klienta szybko pomoże. Może pan podał błędny numer mail? :) Mi wszystko poszło zgodnie i dostałam wszystko na mailu…

    • I
      I

      Imio

      27.05.2023, 11:00

      Wyróżniający się komentarz

      Cyrk z tymi lokatami. Niektóre mają opcje zmiany odnawialności, niektóre nie, a przy zakładaniu na siłę są odnawialne, po czym nie ma możliwości zmiany odnawialności.

  • R
    R

    Ratibor

    22.12.2022, 22:37

    Wyróżniający się komentarz

    Dramat potwierdzam to co zostało już napisane. A niech sobie dzwoni co tam…
    Proponuje wszystkim OPUSZCZENIE tego Banku…
    UCIEKAĆ !

    • J
      J

      Julia

      10.02.2023, 12:44

      Wyróżniający się komentarz

      Należy uważać na ten bank. 2 dni temu okradli mi konto. Pieniadze w walucie euro i dolary poszly na konta w usa ,cyprze,panamie.Sprawa zgłoszona na policji,do tego zablokowane konto. Pieniądze nie zdążyły zostać przelane,zostały w chmurze.niestety po 2 dniach,mimo zgłoszeń bank puscil te przelewy. To jest jakaś kpina.

    • K
      K

      Kasiagnojek

      28.02.2023, 13:33

      Wyróżniający się komentarz

      getin skusił mnie świetna obsługa, dostępnością usług zorientowanych na klienta i elastycznością. Żadna z tych jakości nie funkcjonuje w velo. Jestem mocno rozczarowana. Przelewy między własnymi rachunkami – ukryte opłaty. Aplikacja – zero funkcjonalności, infolinia – muzyczka / niekompetentni pracownicy, oddział – 1,5 h stania w kolejkach po to żeby dowiedzieć się ze trzeba czekać na infolinii. To może telegramem jeszcze? Masakra, nikomu nie polecam. Oddziały polikwidowali, z tych co zostały jest jedna osoba do obsługi 20 emerytów w kolejce. Każda z tych osób musi wysłuchać jak bardzo velo jest eco friendly i pro dobra zmiana. DRAMAT. Dodatkowo, zwrócę uwagę na bardzo irytujący przykład okradania konsumentów. Czekając w jednej z zatrważających kolejek ( przed południem wiec nie w godzinach szczytu), dowiedziałam się ( zasłyszane), ze velo oferuje +8 procent dla ‚ nowych srodkow’ przy oprocentowaniu 0-0.015 % dla ‚starych’( z getinu). Poczułam się jakby ktoś strzelił mi w twarz. Nie da się bardziej nie szanować klienta. Obsługa niekompetentna w całej Polsce, naprawdę nie mogę jednej dobrej rzeczy napisac… w getinie kurier dostarczył mi kartę w 24 h po złożeniu wniosku. W velo od 3 dni nie mogę nic załatwić. Miesiąc na wypowiedzenie i wara!

    • E
      E

      Ela

      10.03.2023, 11:17

      Wyróżniający się komentarz

      Chory bank coś okropnego z nikim nie da się dogadać

    • A
      A

      Anna

      02.05.2023, 11:32

      Wyróżniający się komentarz

      Jego nie da sie opuścić, próbuje już 7 miesięcy, za każdym razem wymyślą coś co ANULUJE zlożony przeze mnie wniosek wypowiedzenia konta. Bo.konto nie do zamkniecia!

  • D
    D

    Darek

    08.12.2022, 10:22

    Wyróżniający się komentarz

    Brak kontaktu telefonicznego,można czekać godzinami i tak nikt nie podniesie telefonu,Dramat

    • P
      P

      Piotr

      16.12.2022, 09:49

      Wyróżniający się komentarz

      Obecnie jest jeszcze gorzej. Brak dostępu do swoich lokat na rachunku. UWAŻAJCIE!

    • K
      K

      KKK

      23.12.2022, 22:57

      Wyróżniający się komentarz

      Nigdy nie spotkałem się z taką nieudolnościa i niekompetencja, usluga cashback nie działa, nie wiedzą dlaczego, kartę zastrzegli, też nie wiedzą dlaczego, Jedna wielka żenada, 8 godzin specjalny zespół pracował nad odpowiedzią i odpowiedzieli w końcu, że wysłali maila do oddziału, w którym bylem, potem cisza, kiedy poszedłem znowu do oddziału nic o żadnym mailu nie slyszeli. Kiedy napisałem do nich, a technicznie była to odpowiedz na ich maila to odpowiedzieli, że nie wiedzą kim jestem, czyli pisali do mnie, ale nie wiedzieli kim jestem, kpiny.

  • K
    K

    Klient

    25.01.2024, 21:25

    Wyróżniający się komentarz

    Slaba obsluga info linii, zablokowano mir w ciagu 5 min aplikacje i bankowosc internetowa, bo podobno jako opiekun prawny ( decyzja sadu ) osoby chorej na demencje, nie mam prawa dysponowac kontem mej mamy. Wniosek sadowy był osobiście zaniesiony do filii banku ( jedynej chyba jaka zostala we Wroclawiu) prawie rok temu, ale nie zostal wklepany w system informacji bankowych. Na pytanie co mam teraz zrobic ? Na odleglosc 1200 km? Jak mam koordynowac platnosci, wydatki na opieke? Podobno musze osobiscie stawic sie w banku, aby odblokowano dojscia do konta. Przy pierwszej możliwej okazji zmienie bank. Nie polecam, wczesniej za czasow Getin jakos to jeszcze funkcjonowalo, od kiedy jest Velo – pelna Niekompetencja i slaba wiedza pracownikow

  • S
    S

    Sławek

    19.12.2023, 13:51

    Wyróżniający się komentarz

    Ten Bank Velo to porażka 😠

  • A
    A

    Apek

    07.12.2023, 18:23

    Wyróżniający się komentarz

    Bank tragedia. Odziedziczyłem kredyt w spadku. Przepisali go po chamsku na mnie i zaczęli naliczać karne odsetki, mają problemy ze spisem inwentarza, nie chcą go uwzględnić, domagają się sterty dokumentow. Ciągle tylko idź do oddziału, napisz maila, odpowiedź przychodzi pocztą, idę z nią do oddziału, a tam żeby znów napisać maila. Obsługa żenada. Zasłaniają się przepisami prawa, bank działa zgodnie z prawem. Tak, tylko za długi spadkowe odpowiada się na dzień otwarcia spadku, a nie że sobie liczą od ponad roku karniaki. I jeszcze mają czelność mówić że to ja wziąłem ten kredyt

  • A
    A

    Anna

    29.10.2023, 08:36

    Wyróżniający się komentarz

    Nigdy nie byłam klientką tego banku, lecz Velo Bank ma w tej kwestii inne zdanie ;)
    W 2011 roku założyłam w Getin Bank program Skuteczne Oszczędzanie.
    W grudniu 2022, po upadku Getin i jego przejęciu przez Velo, oraz informacjach, że i ten niebawem pójdzie pod młotek, podjęłam decyzję o całkowitym wykupie. Straciłam oczywiście 30 % zainwestowanych środków ( pomimo zapewnień w 2011 r, że po 10letniej karencji mogę wycofać środki bez straty finansowej).
    Cóż, lepszy wróbel w garści…
    Do placówki Velo musiałam jechać ponad 40 km.
    Procedura trwała ponad godzinę.
    30 grudnia Velo Bank przelał środki na moje konto.
    Sądziłam, że temat jest zamknięty.
    Nic bardziej mylnego.
    Od czerwca tego roku, co miesiąc, otrzymuję od Velo Bank wezwania do zapłaty deklaracji…
    Po piątym takim mailu postanowiłam wyjaśnić sytuację telefonicznie. Na jakiej podstawie domagają się ode mnie pieniędzy, 7 miesięcy po zamknięciu programu, który w dodatku podpisywałam nie z nimi?
    Na rozmowę czekałam na słuchawce ponad godzinę, słuchając kiepskiej muzyczki…
    Oczywiście, strata czasu i pieniędzy wydanych na to połączenie. Pani z infolinii nie chciała, bądź nie umiała, odpowiedzieć na żadne z moich pytań. Nie wie, czemu od pół roku nękają mnie wezwaniami do zapłaty. Nie wie, dlaczego zaczęli to robić 7 miesięcy po zamknięciu przeze mnie lokaty. Nic nie wie, mam sobie wsiąść w auto i jechać do najbliższej placówki. Czyli ponad 40 km…
    Złożyłam więc reklamację przez ich stronę, odpowiedź oczywiście dopiero za 30 dni. W tym czasie zapewne ponownie będą usiłowali pobrać „ratę” z mojego konta i będą wysyłać ponaglenia na mój adres email…
    Chyba zacznę trzymać oszczędności w skarpecie, bo taka indolencja, i moim zdaniem próba wyłudzenia, skutecznie zniechęca mnie do instytucji bankowych…

  • D
    D

    Dominika

    20.10.2023, 10:57

    Wyróżniający się komentarz

    Ten bank to jakaś porażka. Stosunek do swoich klientów mają na poziomie dna. Wiecznie problem z otrzymaniem najprostszych informacji, na składane reklamacje odpowiedzi brak lub wymijające. Oczekiwanie na jeden dokument składający się z 2 zdań mimo prośby o szybką realizację to już ponad tydzień. Nadmienię że dokument płatny. W placówce brak możliwości uzyskania.

  • k
    k

    klient

    19.10.2023, 10:49

    Wyróżniający się komentarz

    Już z założeniem konta potrafią być schody, w procesie zdalnym zajmuje im to 2dni robocze na wysyłkę kurierem dokumentów i tyleż samo na powrót, w praktyce około tygodnia!
    w procesie na selfie około 12h, a często kończy się komunikatem, upss coś poszło nie tak, zapraszamy do placówki…
    Oddziałów nie ma, kary i zniechęcanie do posługiwania się gotówką, aplikacja którą trzeba co chwile instalować, ja mam flagowca od samsunga za ponad 3k zł 4 miesiąc i wmawiają mi że to wina telefonu, apka mbanku śmiga bez zgrzytów, tak samo ing, tu, wieczne problemy, raz na jakiś czas potrafi pokazać zupełnie inne saldo lokata niż mam w rzeczywistośći- masakra.
    dodzwonić się na infolinię to sztuka, średnio jak dzwonie to zajmuje to 35- 65 minut!
    do ZUSu się prędzej dodzwoniłem.
    Na infolinii jakieś osoby bez szkoły i kultury, nic nie może, nic nie widzi nic nie może pomóc, przekazuje zgłoszenie, muzyczka przełączenie, i ciągłe nagabywanie na kredyty!
    Ja do nich dzwonie że chce lokate zrobić a oni mi usilnie wciskają kredyt na ,,super warunkach i bez formalności”, nosz kurde, jak idę do sklepu po mięso to mi nie narzucają pościeli i firanek!
    Taka tam logika panuje.
    zawsze jak dzwonię to najpierw muszę wysłuchać tych wszystkich dyrdymał o kredytach, o super ubezpieczeniu na samochód, na psa, o zgodach na marketing żeby więcej jeszcze do mnie dzwonili.
    masakra

  • S
    S

    Sfrustrowana klientka

    07.10.2023, 23:03

    Wyróżniający się komentarz

    Polecam omijać ten bank szerokim łukiem, kredyt w tym banku jest jakąś drogą przez mękę. Bank pobiera opłaty za np. używanie samochodu przez osobę, która nie jest kredytobiorcą lub wyjazd samochodem poza granicę kraju, mimo tego, że samochód jest w pełni ubezpieczony. Pracownicy tego banku nie znają procesów, bank nie odpowiada na ŻADNE wiadomości wysłane drogą e-mailową. Po wysłaniu wiadomości drogą e-mailową odpisano mi po 2 tygodniach listownie ! Infolinia nie ma pojęcia o procesach i nie da się w inny sposób skontaktować z bankiem. Na prawdę szczerze polecam wybrać inny bank i omijać ten szerokim łukiem – ja więcej NIE popełnię tego samego błędu.

Polecane artykuły

Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie