BNP Paribas – opinie i recenzja

Siedziba banku

Adres:

BNP Paribas Bank Polska SA

ul. Kasprzaka 10/16

01-211 Warszawa

Dane banku

KRS:0000011571
NIP:5261008546
REGON:010778878
Produkty

Podobnie jak silnie zróżnicowane jest grono klientów korzystających z usług bankowych, tak i duże różnice panują w samym sektorze tworzących go instytucji. Do czynienia ma się zarówno ze stosunkowo młodymi i dynamicznie rozwijającymi się bankami, jak i tymi o wieloletnich tradycjach i ugruntowanej pozycji. Do tego grona należy BNP Paribas, o bardzo ciekawej historii i jeszcze ciekawszej ofercie. Przyjrzyjmy się jej z bliska.

Rynek finansowy to żywy organizm, który podlega nieustannym i stale zachodzącym zmianom. Równie burzliwe dzieje mają również banki, które przez kolejne lata swojej działalności podlegają licznym fuzjom, zmianom nazw, odświeżeniom szat graficznych i tak dalej. Jedną z instytucji, która szczególnie się wyróżnia, jest bank BNP Paribas, który na przestrzeni ponad 40 lat działalności wiele razy zmieniał swoje oblicze. Nieprzerwanie budzi on również duże zainteresowanie wśród konsumentów, dlatego w tej recenzji bliżej przyjrzymy się jego historii oraz szczegółom na temat dostępnej oferty.

Najlepsze promocje bankowe

BNP Paribas – historia i podstawowe informacje

BNP Paribas Bank Polska SA jest bankiem uniwersalnym o nieprofilowanym charakterze działalności, który swoją siedzibę posiada w Warszawie. Z powodu swojej uniwersalności świadczy on niezwykle rozbudowane usługi z zakresu bankowości, zarówno za pomocą placówek stacjonarnych, jak i stale rozbudowywanej platformy usług elektronicznych. Grono klientów, do którego BNP Paribas przygotował spersonalizowane usługi, jest niezwykle obszerne. Poza klientami indywidualnymi skorzystać z nich mogą także rolnicy, przedsiębiorcy i przedstawiciele dużych firm.

Pod kątem długości działalności BNP Paribas jest jedną z najdłużej działających instytucji tego typu w Polsce – jego korzenie sięgają bowiem aż 1975 roku, kiedy to powstał ściśle powiązany z nim do niedawna Bank Gospodarki Żywnościowej – czyli w skrócie BGŻ. Choć nazwa to podstawowy element rozpoznawalności w warunkach rynku usług i zasada ta działa także wśród banków, to nie jest wcale powiedziane, że i nawet ona niekiedy nie podlega zmianom. Na przestrzeni ostatnich 10 lat, BNP Paribas przechodził kilka dużych fuzji i związanych z tym zmian w nazwie. Oto one.

  • 2008 – w ramach fuzji Fortis Bank Polska i Dominet Bank powstaje bank BNP Paribas Fortis.
  • 2011 – nazwa banku zostaje przekształcona do BNP Paribas Bank Polska.
  • 2015 – w ramach fuzji z bankiem BGŻ powstaje Bank BGŻ BNP Paribas.
  • 2016 – następuje fuzja z Sygma Bank.
  • 2018 – BGŻ BNP Paribas przejmuje działalność podstawową Raiffeisen Bank Polska.
  • 2019 – z nazwy znika człon BGŻ, nazwa zostaje uproszczona do BNP Paribas Bank Polska.

Jak widać, BNP Paribas to bank o niezwykle bogatej i rozbudowanej historii, która przekłada się na ugruntowaną pozycję rynkową i dużą popularność wśród klientów. BNP Paribas bez wątpienia tworzy grono najpopularniejszych banków w Polsce, o czym daje znać choćby dzięki często pojawiającym się reklamom w telewizji, radiu i internecie. Za to naczelnym hasłem tej instytucji jest motto „bank zmieniającego się świata”. Przyjrzyjmy się bliżej, jak wygląda wizja nowoczesnej bankowości w wydaniu tej instytucji.

BNP Paribas opinie

Konsumenci zainteresowani usługami określonego banku chętnie korzystają dziś z rozwiązań, jakie udostępnia internet. Bez wychodzenia z domu można szybko i wygodnie zza ekranu swojego komputera lub smartfona sprawdzić najważniejsze informacje dotyczące określonej oferty. Samo zaspokojenie ciekawości dotyczące parametrów kredytów, kont osobistych czy lokat oszczędnościowych to oczywiście często za mało – wiele osób ciekawią też opinie dotychczasowych klientów danych instytucji. W przypadku omawianego banku przydatne okazuje się zatem hasło „BNP Paribas opinie”.

W ten sposób możemy się dowiedzieć, że konsumenci cenią ten bank za bogatą i spersonalizowaną ofertę usług bankowych zróżnicowaną pod względem grona odbiorców. Uznaniem cieszy się też oferta różnych rodzaju lokat i promocyjnych kont oszczędnościowych, a także kredytów gotówkowych. Dla równowagi, z krytyką spotykają się oferty kart kredytowych i sposób obsługi portalu bankowości elektronicznej z poziomu komputera.

Z czego składa się oferta tego banku?

Jako że BNP Paribas jest bankiem uniwersalnym, świadczone przez niego usługi są bardzo zróżnicowane i nie opierają się tylko o jeden filar. Oferta kierowana jest do różnych grup konsumentów, zarówno tych indywidualnych, jak i biznesowych, odpowiadając na potrzeby dotyczące wielu aspektów związanych z bankowością. Są to:

  • Konta osobiste.
  • Konta oszczędnościowe.
  • Płatności mobilne.
  • Karty płatnicze.
  • Karty kredytowe.
  • Limity odnawialne.
  • Kredyty gotówkowe.
  • Inwestycje.
  • Kredyty hipoteczne.
  • Kredyty konsolidacyjne.
  • Ubezpieczenia.
  • Biuro Maklerskie.
  • Kredyty samochodowe.
  • Usługi dla korporacji, przedsiębiorstw i firm.
  • Usługi dla rolników.
  • Bankowość premium.
  • Wealth Management.
BNP Paribas

Przegląd świadczonych usług – klienci indywidualni

Wyżej przedstawiliśmy pobieżny przegląd usług, jakie są świadczone przez bank BNP Paribas, aby zarysować kategorie, w których klienci mogą dalej poszukiwać konkretnych produktów bankowych. Posiłkując się stroną internetową opisywanego banku, spójrzmy teraz dokładnie na usługi, jakie świadczy BNP Paribas z bliska. Na początek – klienci indywidualni. Uwaga – jest to oferta, która może się zmienić, a jej przedstawienie ma cel naświetlenia specyfiki oferty tego banku.

  1. Konta.
    – Konto osobiste (Otwarte dla Ciebie).
    – Rachunek podstawowy.
  2. Oszczędności.
    – Konto z miesięczną kapitalizacją (Konto Dobrze Oszczędnościowe).
    – Konto z wypłatą w dowolnym momencie bez utraty odsetek (Rachunek Sejf).
  3. Lokaty W BNP (w zakładce Oszczędności).
    – Pl@net i GOonline.
    – Promocyjna.
    – Progresywna.
    – Standardowa.
    – Standardowa walutowa.
    – GOmobile.
    – Na Nowe Środki.
  4. Kredyty.
    – Gotówkowy.
    – Konsolidacyjny.
    – Samochodowy.
    – Pożyczka (Pierwsza pożyczka).
    – Ratalny w sklepach internetowych.
    – Ratalny w sklepach tradycyjnych.
    – Hipoteczny z niską marżą.
    – Pożyczka hipoteczna.
    – Odnawialny na koncie.
    – Restrukturyzacja zadłużenia.
  5. Karty.
    – Do kont (Mastercard, Multiwalutowa).
    – Kredytowe (Mastercard Standard, Mastercard Gold).
    – Partnerskie (Carrefour, RTV Euro AGD, Obi, Bricomarche, Abra).
  6. Płatności mobilne.
    – Apple Pay.
    – Google Pay.
    – BLIK.
  7. Płatności.
    – Elektroniczne (Apple Pay, BLIK, Google Pay, Pay U Express, Pay by Link).
    – Standardowe (Polecenie zapłaty).
  8. Inwestycje.
    – Produkty strukturyzowane.
    – Rachunek maklerski.
    – Fundusze inwestycyjne.
  9. Emerytura.
    – IKZE.
    – IKE.
    – IKE Rachunek Oszczędnościowy.
  10. Ubezpieczenia.
    – Dom i rodzina (awaria sprzętu, nieruchomość, utrata źródła dochodu).
    – Samochód i podróż (podróż zagraniczna, wycieczka, komunikacyjne, drogowe, dla leasingobiorców).
    – Spłata zadłużenia (kredyt ratalny, gotówkowy, online, samochodowy, karta, hipoteka, limit na karcie, leasing).
    – Życie i zdrowie (cyberprzestępstwa, pobyt w szpitalu, perspektywy, rodzina).
    – Karta kredytowa.
  11. Bankowość internetowa i mobilna.
    – Aplikacje bankowe (GOonline, GOmobile, PL@net).
    – Aplikacje maklerskie (GObroker, Sidoma Proffesional).
    – Inne (świadczenie 300+, świadczenie 500+).

Czy jesteś zadowolony/a z usług BNP Paribas?

Zobacz wyniki

Świadczone usługi – inni klienci

Ponadto, bank BNP Paribas oferuje też obszerne usługi o poniższej charakterystyce.

  • Bankowość Premium.
  • Bankowość dla majętnych (Wealth Management).
  • Biuro Maklerskie.

Usługi finansowego dostosowane do potrzeb:

  • Rolników.
  • Małych przedsiębiorstwa.
  • Przedsiębiorstw.
  • Korporacji.

Jak pobrać wyciąg z konta BNP Paribas?

Za pomocą portalu do korzystania z różnych funkcjonalności konta w BNP Paribas można szybko i bez kłopotów pobrać wyciąg z rachunku osobistego.

Na początku należy wybrać znajdujący się w górnym prawym rogu przycisk przekierowujący nas do pola logowania.

wyciąg BNP Paribas

Rozwija się menu wyboru typu konta bankowego, z którego korzystamy. Klient indywidualny powinien wybrać dedykowany mu panel GoOnline.

wyciąg BNP Paribas

Logowanie do GoOnline odbywa się klasyczną metodą podania w pierwszej kolejności numeru identyfikatora użytkownika, a następnie wpisując hasło dostępu.

wyciąg BNP Paribas

Po wczytaniu się panelu bankowości online należy wybrać stosowną zakładkę, która w BNP Paribas nazywa się „Moje Finanse”.

wyciąg BNP Paribas

W panelu należy teraz wybrać zakładkę „Szczegóły”, która przekieruje nas wprost do stosownego odnośnika do poszukiwanego wyciągu.

wyciąg BNP Paribas

Wybieramy pasek z napisem „Zestawienie transakcji (wyciągi)”, po czym z przedstawionego spisu wybieramy okres rozliczeniowy, z którego chcemy dokonać pobrania wyciągu. W tym celu klikamy czytelny przycisk „Pobierz”.

Kredyt gotówkowy w BNP Paribas

Możemy ubiegać się tutaj o wygodny kredyt gotówkowy ze stałą, miesięczną ratą.

  • Kwota finansowania – od 1 tys. do 200 tys. zł,
  • Okres kredytowania – do 10 lat,
  • Kredyt na dowolny cel.

Do złożenia wniosku potrzebujemy tylko dokument tożsamości, choć w niektórych przypadkach BNP zaznacza, że może poprosić o dodatkowe dokumenty potwierdzające źródło i wysokość osiąganych dochodów.

Weź kredyt gotówkowy w BNP Paribas

BNP Paribas w liczbach

  • 147 418 918 – tyle wynosi kapitał zakładowy spółki akcyjnej BNP Paribas Bank.
  • 1975 – w tym roku powstał BGŻ, protoplasta dzisiejszego banku BNP Paribas.
  • 513 – tyle placówek stacjonarnych BNP Paribas jest w całej Polsce.
  • 3 – w tylu miastach znajdują się główne centrale (Warszawa, Kraków, Ruda Śl.).
  • 4 – tyle razy między 2008 a 2019 rokiem bank BNP Paribas zmienił swoją nazwę.
  • 5 – tyle usług innych banków zostało wcielonych częściowo lub całkowicie w BNP Paribas.
  • 6 – tyle spółek zależnych podlega obecnie BNP Paribas Polska.
BNP Paribas

Czym wyróżnia się BNP Paribas?

Już przy nakreślaniu sylwetki banku BNP Paribas widać, jak bogata i zróżnicowana jest jego historia. Warto przedstawić też inne, mniej oczywiste informacje, pod których względem opisywany bank wyróżnia się na tle innych konkurencyjnych instytucji lub też w sferze całego sektora finansowego.

  • Bank BNP Paribas jest siódmym bankiem w Polsce pod względem wartości posiadanych aktywów.
  • BNP Paribas oferuje aż trzy różne aplikacje mobilne do bankowości w zależności od potrzeb konsumenta.
  • Internetowy serwis BNP Paribas umożliwia złożenie wniosku o uzyskanie świadczeń na wyprawkę szkolną 300+ i rodzinnego 500+.
  • BNP Paribas oferuje wyżej wspomniany serwis Wealth Management pozwalający zarządzanie dużymi majątkami, w celu ich dalszego pomnażania.

BNP Paribas – nasza opinia

Bank BNP Paribas to instytucja o niebywale barwnej i bogatej historii, której korzenie wywodzą się jeszcze z lata 70., kiedy to powstał jego protoplasta – Bank Gospodarki Żywnościowej (BGŻ). Od tego czasu bankowość przeszła olbrzymie zmiany, którym opisywana instytucja dotrzymuje kroku. Bank BNP Paribas oferuje bez wątpienia godną uwagi i bardzo konkurencyjną gamę silnie zróżnicowanych produktów bankowych. Ich mnogość i niekończące się podkategorie, po wnikliwej lekturze strony internetowej, doskonale pokazują, z jak dobrze obeznaną z realiami rynku instytucją bankową mamy do czynienia.

Liczba produktów bankowych wchodzących w skład oferty BNP Paribas na pierwszy rzut oka może wyglądać przytłaczająco. Gdy jednak przyjrzymy się im bliżej, prędko się okaże, że jest to logiczny krok w kierunku odpowiedzi na jak najróżniejsze potrzeby konsumentów – niezależnie od tego, czy są przedsiębiorcami, osobami prywatnymi, rolnikami czy maklerami.

Na uznanie zasługuje dość estetycznie i przejrzyście rozplanowana strona internetowa, choć miejscami – konkurencja potrafi działać w bardziej intuicyjny sposób. Pochwalić można też bogatą ofertę usług związanymi z nowoczesną bankowością, jak płatności telefonem czy aplikacje mobilne. W dobie tak dużej konkurencji Bank BNP Paribas ma twardy orzech do zgryzienia, jednak po bliższym przyjrzeniu się – jego oferta powinna zwrócić uwagę wielu konsumentów!

Dane kontaktowe dla klientów

Infolinia dla klientów indywidualnych:

  • 801 321 123
  • +48 22 134 00 00
  • +48 500 990 500

Infolinia obsługująca reklamacje:

  • 801 321 123
  • +48 22 134 00 00

Infolinia dla chcących zastrzec karty płatnicze:

  • 801 321 123
  • +48 22 134 00 00
  • +48 828 828 828

Infolinia Biura Maklerskiego:

  • 0 801 880 880

Sprawdź również: Jak zamknąć konto w BNP Paribas?

Informacje na temat spółki

BNP Paribas

 

BNP Paribas

Bank Polska SA

Rodzaj:
Bank komercyjny
Charakter działalności:
Bank uniwersalny
Utworzony:
1975
Numer REGON:
010778878
Numer KRS:
0000011571
Numer NIP:
5261008546
Adres siedziby:
ul. Kasprzaka 10/16, 01-211 Warszawa

 

Zastrzeżenie: Informacje o ofercie banku i jej elementach przedstawiają stan aktualny w momencie powstawania tekstu, tzn. 24 marca 2020 roku.

Opinie o BNP Paribas (18)
Dodaj komentarz

Sortuj wg
  • B
    B
    Barbara
    22.11.2020, 23:47

    Nie wiem na jakiej podstawie tak wysoko oceniacie Paribas, bo wg mojej opinii i wielu opinii jakie widziałam w necie to jeden z najgorszych banków.

  • N
    N
    Nitric
    22.12.2020, 16:23

    Potwierdzam opinie przedmówcy. Bank tragedia, najgorszy w jakim miałem konto. Pomimo wielu prób kontaktu nie udało mi się porozmawiać z kompetentą osobą. Pozytywnych opinii na temat tego banku jest jak na lekarstwo…

  • M
    M
    Mietek
    11.10.2021, 10:40

    Bank porażka. Ciągłe problemy techniczne w Go online. Panel klienta beznadziejny. Informatycy i programiści zeszli chyba dopiero z palm na wyspie Bunga Bunga

  • C
    C
    Cecylia
    27.09.2022, 11:38

    Masakra.
    Działaja wbrew zasadom.
    Zmieniają warunki umowy w trakcie trwania wcześniej podpisanejumowy.

  • M
    M
    Mila
    24.08.2022, 11:43

    NAJGORSZY BANK, w jakim miałam konto. Ludziska trzymajcie się z daleka. Mnie zrobili w inwestycje, bo wiedzieli, że są na najwyższym możliwym poziomie i potem będą spadać, wiec od razu kilku ekspertów do mnie dxzwoniło, że to najlepszy moment na inwestycje, ze przeciez oni śledzą rynki itp. i żeby im zaufać. Tak, profesjonaliości w wyzysku pieniedzy – okazało się, że znali się, zeby zrobić klientów w balona, bo po wykupieniu zaraz potem zaczęło spadać, czyli bfaktycznie znali rybnek, wiedzieli jak oni mają zarobić, a klient jak ma dużo stracić. Straciłam przez nich 25 tysięcy. Więc nigdy nikomu tego banku nie polecam. mam nadzieję, że komentarz będzie opublikowany, a nie usunięty jako niezgodny z tym, co wy „powinniście” rekomendować.

  • w
    w
    waldik
    07.07.2022, 12:31

    Tragiczny bank. mam tam konto firmowe dla podmiotu o obrotach powyżej 5 mln pln. traktowanie i obsługa fatsalna, brak salki konferencyjnej, ząłatwia się wszystko na blacie w tłumie innych ludzie. zero poszanowania tajemnicy klienta i tajemnicy bankowej. dodatkowo, bez podstawy blokuja konta żądając jakichs niewiarygodnych dokumentów, bez których otrzymania (i przetłumaczenia na koszt klienta) konta nie otworzą.

    odradzam ten bank każdemu.

  • M
    M
    Magdalena
    06.07.2022, 10:11

    Skandalicznie działający bank. W oddziale – nikt nic nie wie. Zablokowano moje konto na 10 dni, chociaż wypełniłam wszystkie procedury związane z aktualizacją danych, którą przeprowadza się chyba tylko w tym banku i to 2 razy w roku. Byłam w banku trzykrotnie w tej sprawie i za każdym razem pracownik popełniał jakiś błąd w formularzach. Nie mogę uregulować bieżących opłat i muszę pożyczać pieniądze na życie. Pani na infolinii powiedziała , że dane są już w systemie i konto powinno działać ale tak nie jest…. Nie oceniłabym tego banku nawt na jedną gwiazdkę. Totalne ZERO.

  • A
    A
    Adam Brechtacz
    29.06.2022, 10:15

    Bank lansuje się na tzw. „Paradzie równości” za nasze pieniądze. Zatem czas porzucić ten bank, bo promuje nienormalność.

  • G
    G
    Grażyna
    02.06.2022, 14:37

    W dniu 31-05-22 wykonałam telefon do BNP Paribas Bank Polska aby ustalić powód nieudanej płatności internetowej za konto Netflix. Telefon był wykonany przez aplikację GOMOBILE, świadczącej o mojej automatycznej weryfikacji. Pan Marcin Łebek odebrał telefon i poprosił o ostatnie cztery cyfry karty kredytowej. Ponieważ nie miałam okularów a córka siedziała obok mnie, podała mi numery których Pan Marcin Łebek wymagał. Krótko po tym, Pan Marcin Łebek stwierdził iż „MA WRAŻENIE”, ze ja, wieloletni klient tego banku, dzwoniący z już zweryfikowanej aplikacji, nie jestem właścicielem karty. Ze strony Pana Marcina Łebek, nie padła ani jedna sugestia dodatkowej weryfikacji mnie jako właściciela. Po wielokrotnym powtórzeniu, przez Pana Marcina Łebek, że „MA WRAŻENIE”, i moim wielokrotnym sprzeciwie, że czyjeś „WRAŻENIE” nie powinno być jedynym czynnikiem wpływającym na zamkniecie aplikacji bez dodatkowej weryfikacji, moja aplikacja została zablokowana. Byłam zmuszona udać się osobiście do oddziału banku kolejnego dnia gdzie zostałam poinformowana, że rozpatrzenie tej sprawy i uruchomienie mojej aplikacji może zając do 7 dni. Pan Marcin Łebek był absolutnie niepomocny a wręcz wydawał się utrudnić moją komunikacje i dostęp do kont. NIE WIEM OD KIEDY OBECNOŚĆ CZŁONKÓW RODZINY W TRAKCIE ROMOWY Z INFOLINIĄ JEST ZBRODNIĄ? Mój pobyt w Polsce trwał trzy dni, grafik był ogromnie napięty i jeszcze bardziej skurczony przez nonszalancję pracownika infolinii. Niestety, nie uzyskałam żadnej pomocy of Pana Marcina Łebek, wręcz przeciwnie, poczułam się jak największy kryminalista. Sprawa nie została wyjaśniona przed moim wyjazdem i zostałam odcięta od internetowego dostępu do banku za granicą gdzie mieszkam na stałe. Zrezygnowałam z usług banku BNP Paribas skoro takie zachowanie jest standardem obsługi klienta. Jak czyjaś niefrasobliwość i niekompetencja może wpłynąć na moje plany? Jestem oburzona i zbulwersowana takim zachowaniem pracownika infolinii, który zamiast służyć pomocą i zrozumieniem, jest arogancki i przy najmniejszym poczuciu władzy, wykorzystuje ją przeciwko klientom i przez jedno klikniecie jest w stanie odciąć dostęp do pieniędzy. Pan Marcin Łebek powinien zostać zwolniony za nadużycie swojej władzy i nie wypełnianie swoich obowiązków.

  • A
    A
    Ana
    02.03.2022, 08:03

    Śmiem twierdzić że w/w bank współpracuje z hakerami a nie klientami!!!!!!!!!!!!!!

Podobne artykuły
Sprawdź ofertę!