Aplikacja Kontomierz – opinie i recenzja

Zastanawiasz się, jak zadbać o swój domowy budżet, aby znaleźć w nim dodatkowe środki na drobne przyjemności? A może szukasz sposobu na sprawne zarządzanie wszystkimi wydatkami? Pomóc Ci w tym może aplikacja Kontomierz, z której korzysta już ponad 150 tys. osób. Sprawdziliśmy, jak działa aplikacja oraz co o Kontomierzu sądzą jego użytkownicy.

Zarządzanie budżetem to trudne zadanie. Zwłaszcza teraz – w czasie wysokiej inflacji, gdy ceny towarów i usług zabierają coraz większą część naszych dochodów. Dodatkowo optymizmem nie napawają stale rosnące raty kredytów oraz innych, spłacanych zobowiązań. Aby przetrwać ten trudny czas, warto skorzystać z wszystkich możliwych sposobów, które mogą nam ułatwić to zadanie.


  • Kontomierz to aplikacja, która umożliwia m.in. szybkie i wygodne zarządzanie budżetem. O dodatkowych funkcjonalnościach, z których można korzystać wspominamy w niniejszym artykule.
  • Aplikacja została zintegrowana z 18 bankami m.in.: z Credit Agricole, Nest Bank czy PKO BP. Sprawdziliśmy, w jaki sposób połączyć Kontomierz z własnym rachunkiem.
  • Jednym z większych problemów użytkowników jest konieczność oczekiwania na migrację. Zobacz, co na temat pojawiających się problemów z aplikacją odpowiada dział wsparcia Kontomierz.

Czym jest aplikacja Kontomierz?

Aplikacja Kontomierz została stworzona w 2009 roku przez firmę Kontomatik. Od 2021 roku jej właścicielem jest spółka Finelf.com, do której należą m.in. takie portale jak: Czerwona Skarbonka, Money24 czy Chwilowo. Od czasu przejęcia aplikacji przez nowego właściciela, system przeszedł redesign, dzięki czemu stał się bardziej czytelny, a nawigacja serwisu – intuicyjna. Rozbudowano również liczbę funkcjonalności, z których może korzystać użytkownik. Dodano m.in. możliwość:

  • stworzenia własnej nazwy rachunku,
  • filtrowania po kosztach i przychodach,
  • przenoszenia pieniędzy między portfelami,
  • zaimportowania swoich rachunków np. płatności za telefon, mieszkanie, abonamenty itd.
  • wyboru własnego dnia rozliczeniowego.
widok strony głównej kontomierz.pl
Screen ze strony kontomierz.pl [dostęp 21.02.2023]

Co podrożeje, a co potanieje w 2023 roku? Sprawdź: Raport o cenach żywności


Co o Kontomierzu mówi Stanisław Wolniewicz Duda, Prezes Zarządu Finelf.com?

Zakupiony przez nas serwis przez długi czas nie był rozwijany, dlatego w marcu 2022 roku rozpoczęliśmy prace związane z redesignem aplikacji i jej rozwojem. Pierwszy etap polegał na dostarczeniu użytkownikom nowego technologicznie narzędzia – prostego, intuicyjnego, ze świeżą szatą graficzną oraz zupełnie nowym UX. Wierzymy, że możemy ułatwić użytkownikom podejmowanie mądrych decyzji finansowych, edukować ich w zakresie ekonomii i podsunąć im platformę, która odmieni ich portfele oraz domowe budżety. W dalszym ciągu pracujemy nad migracją systemu, która jest dla nas priorytetowa.

Jak działa aplikacja Kontomierz?

Oprogramowanie pozwala zachować użytkownikowi pełny obraz swoich finansów, bez konieczności logowania się do każdego rachunku z osobna i własnoręcznego sprawdzania salda. Po połączeniu z instytucją finansową, aplikacja automatycznie importuje historię rachunków oraz wykonanych transakcji. Aby zachować kontrolę nad własnym budżetem, nie trzeba samodzielnie wprowadzać żadnych wydatków. Co więcej, każdy poniesiony koszt zostanie automatycznie dopasowany do istniejących kategorii. Te, dla swojej wygody, można dowolnie edytować lub też tworzyć własne.

Aplikacja Kontomierz - wersja demo zrzut z ekranu
Aplikacja Kontomierz – wersja demo [zrzut z ekranu]

Jak połączyć aplikację Kontomierz z bankiem?

Aplikacja Kontomierz została zintegrowana aż z 18 bankami. Z wszystkich funkcjonalności serwisu mogą więc wygodnie korzystać klienci mi.in.: Credit Agricole, Nest Banku, PKO BP, Alior Banku, czy też BNP Paribas. W jaki sposób połączyć aplikację z bankiem?

Bardzo prosto. Wystarczy wykonać 4 kroki:

  1. Wejść w zakładkę rachunki i finanse.
  2. Wybrać opcję Dodaj konto.
  3. Wybrać swój bank.
  4. Zalogować się do bankowości internetowej.

Jak można przeczytać na stronie internetowej Kontomierz.pl, korzystanie z oprogramowania jest w pełni bezpieczne. Komunikacja z serwerem jest szyfrowana. To sprawia, że nikt z zewnątrz nie będzie w stanie podejrzeć danych podczas ich przesyłania.

Kontomierz – opinie użytkowników

Aplikacja ma swój profil w mediach społecznościowych, gdzie użytkownicy na bieżąco wymieniają się opiniami na temat funkcjonowania systemu. Większość z nich jest pozytywna. Odbiorcy cieszą się, że aplikacja jest znów dostępna i otwarcie mówią o tym, że jest bardzo pomocna, zwłaszcza podczas oszczędzania. Jednak użytkownicy co jakiś czas zgłaszają również swoje uwagi związane z błędami występującymi w aplikacji. Poniżej przedstawiamy te, które pojawiają się najczęściej.

Kontomierz – najczęstsze uwagi

Wzięliśmy na tapet najczęściej pojawiające się negatywne opinie i poprosiliśmy dział wsparcia, który odpowiada za utrzymanie odpowiednich relacji z użytkownikami o komentarz.

  • „Nie mogę zaimportować danych z mBanku (przy autoryzacji mBank zgłasza błąd). Też macie ten problem? Nikt w komentarzu nie odpowiada na zgłoszenia…

Support: W momencie zgłaszania tego problemu przez użytkownika, mBank mierzył się z problemami technicznymi, które mogą wystąpić w każdym banku. Wszystkie błędy zawsze na bieżąco zgłaszamy i czekamy na reakcję instytucji. Niestety nie jest to zależne od nas. Każdego, kto zauważy podobny problem, zachęcamy do zgłaszania nam go poprzez dostępny formularz.

Kontomierz.pl - formularz zgłoszeniowy
Screen ze strony kontomierz.pl [dostęp 21.02.2023]

  • „Powiem Wam tak, trochę pokorzystałem z tej nowej aplikacji i poza odświeżonym wyglądem jest beznadziejna, jeśli chodzi o jakąkolwiek użytkowość. Sprawdza się jako jako lista transakcji i tyle. Ze starego kontomierza korzystam od lat, chyba od 7. Przyzwyczaiłem się do jego średniowiecznego wyglądu, gdyż funkcjonalnie daje naprawdę radę. Tylko teraz stary kontomierz mnie razi wizualnie, nowy jest beznadziejny funkcjonalnie i odechciewa mi się korzystać z obu wersji i szukam alternatyw”.

Support: Wersja 2.0 była tworzona od zera i w dalszym ciągu jest przez nas udoskonalana. Niestety w dalszym ciągu aktualizujemy również jej funkcje. Prosimy wszystkich użytkowników o cierpliwość. Już niedługo opcje, które do tej pory były dostępne, zostaną przywrócone. W tym momencie wciąż można jednak korzystać ze starej wersji systemu. Opcja dostępna jest w prawym, górnym rogu strony.

Kontomierz - menu główne
Screen ze strony kontomierz.pl [dostęp 21.02.2023]

  • „Szkoda, że na migracje trzeba czekać nie wiadomo ile”.

Support: Niestety nie jesteśmy w stanie podać konkretnej daty migracji, ponieważ jest to ogromne przedsięwzięcie, które musi zostać zrealizowane bezbłędnie. Gdy jednak będziemy w stanie podać więcej szczegółów, od razu powiadomimy o nich naszych użytkowników.

Kontomierz – dalszy rozwój aplikacji

Właścicielem platformy do zarządzania domowym budżetem jest Finelf, który zajmuje się pośrednictwem produktów i usług w szeroko pojętej branży finansowej. Firma planuje dalszy rozwój aplikacji oraz udostępnienie jej na iOS oraz Android z pełnymi funkcjonalnościami wersji desktopowej. Najważniejsze jednak jest skupienie się na migracji danych. Operacja ta powinna zostać przeprowadzona szybko i bezbłędnie.

Jak podobała Ci się treść?
5 - ciekawa, 1 - nieciekawa
4.6/5 - (11 votes)
Komentarze (2)

Odpowiadasz na komentarz:

Komentarz zostanie opublikowany pod tą nazwą

Adres e-mail nie zostanie nigdzie opublikowany

Treści, które udostępniasz w serwisie są weryfikowane

  • U
    U

    Ula

    26.02.2024, 19:58

    Wyróżniający się komentarz

    Aplikacja przestała działać dla starych użytkowników bez ŻADNEGO ostrzeżenia, żadnego maila z ich strony, żadnego popupu w aplikacji, Po prostu od 21 lub 22.02.2024 nie mogę się zalogować, chociaż korzystałam z aplikacji od 2011 roku. Żenujące. Support nie pomaga, twierdząc, że 16.02 rozesłali do wszystkich użytkowników maila o zmianach, ja takiego maila nie dostałam od nich – spam również sprawdzony. Zero jakiejkolwiek pomocy, tylko „zapłać za korzystanie”. Tak traktuje się stałych użytkowników. Cała historia wydatków niedostępna. Odradzam korzystanie z tej aplikacji, są niepoważni.

  • P
    P

    Pedro

    20.03.2023, 15:56

    Wyróżniający się komentarz

    Na razie to odświeżona została tylko szata graficzna, jeszcze daleko aplikacji do funkcjonalności poprzednika. Już nie mówiąc, że starzy użytkownicy chyba migracji danych do nowej wersji się nigdy nie doczekają

Polecane artykuły

Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie