UWAGA!
DANE ARCHIWALNE. GETIN BANK ZOSTAŁ ZASTĄPIONY PRZEZ VELOBANK.
Sektor banków komercyjnych musi włożyć dużo pracy i wysiłku, aby zdobyć dużą rozpoznawalność. Co więcej, konkurencja nie próżnuje, dlatego o popularnych bankach słyszymy tak dużo we wszechobecnych reklamach – nie mogą ani na chwilę dać zapomnieć konsumentom o sobie. Mowa tutaj zarówno o klientach obecnych, jak i potencjalnych. Jednym z takich instytucji jest szeroko reklamowany Getin Bank, którego usługom przyglądamy się dzisiaj z bliska i obszernie sprawdzamy, jak atrakcyjna jest jego oferta.
- Getin Bank – historia i podstawowe informacje
- Getin Bank opinie
- Z czego składa się oferta tego banku?
- Przegląd świadczonych usług – klienci indywidualni
- Przegląd świadczonych usług – bankowość premium
- Getin Bank – reprezentatywny przykład kredytu
- Jak pobrać wyciąg z konta Getin Bank?
- Getin Bank w liczbach
- Getin Bank – czym się wyróżnia?
- Getin Bank – nasza opinia
- Dane kontaktowe dla klientów
- Informacje na temat spółki
Banki podlegają nieustannym zmianom, w związku z którymi starają się lepiej odpowiadać na stojące przed nimi wyzwania lub umacniać pozycję wobec licznej konkurencji. Z takimi motywacjami powstała grupa Getin Noble Bank, która połączyła się z chęci oferowania kompleksowych usług zarówno dla klientów detalicznych, jako Getin Bank, jak i bardziej wymagających konsumentów, działając w tym przypadku pod szyldem Noble Bank. Przyglądamy się dzisiaj obszernie usługom tej pierwszej instytucji, obszernie analizując dostępne produkty finansowe.
Getin Bank – historia i podstawowe informacje
Początki opisywanego dziś banku sięgają października 1990 roku, kiedy to powstał Górnośląski Bank Gospodarczy SA. Początkowo koncentrował się on na działalności lokalnej, obejmując swoim obszarem Katowice i okoliczne miasta konurbacji śląskiej. W 1995 roku strategicznym inwestorem GBP stał się Powszechny Bank Kredytowy, a w 2002 roku instytucja funkcjonowała w ramach banku BPH. Przełomowym momentem okazał się maj 2004 roku, kiedy to GBP został przejęty przez prężnie rozwijającą się wrocławską instytucję Getin Holding. Kilka miesięcy później, nowy właściciel zdecydował się zmienić nazwę na Getin Bank SA.
Przeczytaj: Jak zamknąć konto w VeloBank?
Już pod nową nazwą, polski bank dokonał w grudniu 2004 roku przejęcia Banku Przemysłowego w Łodzi, z kolei rok później doszło do kolejnego przejęcia – tym razem, Wschodniego Banku Cukrownictwa. W marcu 2006 zdecydowano się włączyć placówki WBC do oferty stacjonarnej bankowości Getin Banku, a ponadto na fundamentach tamtej instytucji utworzono bank specjalizujący się w usługach premium – Noble Bank.
Kolejnym przełomem był styczeń 2010 roku, kiedy to właściciel Getin i Noble zdecydował się przeprowadzić fuzję tych instytucji, tworząc nową spółkę akcyjną Getin Noble Bank. W ten sposób powstała nowa, duża instytucja zarejestrowana w Warszawie specjalizująca się w bankowości uniwersalnej, działająca jako bank komercyjny. Ponadto, Getin Noble Bank jest też notowany na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Od tego czasu Getin zajmuje się pod własną marką oferowaniem usług dla klientów prywatnych, a Noble Bank oferuje bankowość premium, wywodząc się jednak z jednej spółki. Pora wnikliwie sprawdzić szczegóły oferty opisywanej instytucji finansowej.
Getin Bank opinie
Jednym z najpopularniejszych rodzajów usług, które szczególnie wygodnie rozgościły się w sferze internetu, jest bez wątpienia bankowość. W szybki i wygodny sposób można pozyskać wszystkie niezbędne informacje na temat określonych parametrów ofert bankowych – zarówno w kwestii dostępnych kredytów, jak i lokat oszczędnościowych czy kont osobistych. Za pomocą komputera lub smartfona, bez konieczności wychodzenia z domu, można dzisiaj w szybki i wygodny sposób sprawdzić, czy określona oferta bankowa zasługuje na uwagę. Niekiedy potrzebne do tego jest porównanie ze sobą konkurencyjnych produktów, a w innych przypadkach sprawdzenie recenzji dotychczasowych klientów banku.
W ten sposób możemy się dowiedzieć, że konsumenci cenią opisywany bank za bogatą ofertę kont osobistych oraz kont oszczędnościowych. Z dobrymi opiniami spotykają się także kredyty gotówkowe, a poza nimi – karty kredytowe i nowoczesna aplikacja mobilna do bankowości w smartfonie. Z drugiej strony, z krytycznymi głosami spotyka się obsługa kredytów hipotecznych, praca infolinii czy niekiedy – kontakt z bankowymi konsultantami.
Z czego składa się oferta tego banku?
Getin Bank jako bank o uniwersalnym profilu, przygotował produkty finansowe opracowane z myślą o bardzo zróżnicowanym gronie konsumentów. Oferta kierowana jest zarówno do osób prywatnych, jak i klientów firmowych i przedstawicieli dużych instytucji. Sporządźmy pobieżny przegląd podstawowych elementów, które tworzą ofertę tej instytucji.
- Konta osobiste.
- Lokaty oszczędnościowe.
- Karty kredytowe.
- Kredyty gotówkowe.
- Ubezpieczenia na zdrowie i życie.
- Wymiana walut.
- Pożyczki hipoteczne.
- Kredyty hipoteczne.
- Fundusze inwestycyjne.
- Kredyty konsolidacyjne.
- Konta dla osób młodych.
- Karty debetowe.
- Ubezpieczenia kart i kredytów.
- Kredyty samochodowe.
- Ubezpieczenia turystyczne.
- Limity kredytowe.
- Podstawowe Rachunki Płatnicze.
- Indywidualne Konta Emerytalne.
Przegląd świadczonych usług – klienci indywidualni
Pora obszernie scharakteryzować wszystkie usługi, na jakie liczyć mogą klienci indywidualni zwracający się do omawianego banku z chęcią uzyskania profesjonalnej obsługi. Informacje, które niżej przedstawiamy, opieramy na aktualnych danych na stronie internetowej prezentowanego banku. Ich charakter jest informacyjny, orientacyjnie przedstawiając najważniejsze produkty finansowe oferowane przez ten bank.
- Konta.
– Konto osobiste (Konto Proste Zasady).
– Konto dla młodych (Konto Proste Zasady Junior).
– Konto oszczędnościowe (Elastyczne Konto Oszczędnościowe).
– Oszczędnościowe konto w innych walutach (euro i dolarach amerykańskich).
– Konto oszczędnościowe premium.
– Celowe konto oszczędnościowe.
– Specjalne konto oszczędnościowe (Konto oszczędnościowe Skarbonka).
– Konto walutowe.
– Konto dla obywateli Ukrainy.
– Indywidualne Konto Emerytalne.
– Podstawowy Rachunek Płatniczy. - Karty.
– Debetowe.
– Kredytowe.
– Walutowe. - Lokaty.
– Na Nowe Środki (do 2,7%).
– Powitalna w euro lub dolarach amerykańskich (do 1,3%).
– Mobilna (do 2,7%).
– Tradycyjna (do 1,4%).
– Progresywna (do 3%).
– Walutowa (do 0,85%). - Kredyty.
– Gotówkowy.
– Konsolidacyjny.
– Samochodowy.
– Na rachunku płatniczym.
– Samochodowy specjalny (AutoCash). - Bankowość elektroniczna.
– Internetowa.
– Mobilna.
– Elektroniczna. - Inwestycje.
– Fundusze Inwestycyjne. - Ubezpieczenia.
– Domowe.
– Turystyczne.
– Konta bankowego.
– Karty kredytowej lub kredytu. - Inne.
– Płatności za domowe rachunki.
Przegląd świadczonych usług – bankowość premium
Grupa Getin Noble Bank, jak wskazuje drugi człon nazwy, specjalizuje się w oferowaniu usług bankowych nie tylko dla klientów indywidualnych pod marką Getin Bank, ale i tzw. Private Banking w ramach bankowości premium. W tym celu należy odwiedzić zakładkę z ofertą Noble Bank, której ofertę również charakteryzujemy niżej w obszerny sposób.
- Rachunki.
– Osobisty.
– Oszczędnościowy.
– Celowy oszczędnościowy.
– Oszczędnościowy w euro lub dolarach amerykańskich.
– Oszczędnościowy premium.
– Indywidualne Konto Emerytalne. - Depozyty.
– Lokata na Nowe Środki (do 2,7%).
– Powitalna lokata w euro lub dolarach amerykańskich (do 1,3%).
– Lokata mobilna (do 2,7%). - Inwestycje.
– Fundusze inwestycyjne.
– Ubezpieczenie z Ubezpieczeniowym Funduszem Kapitałowym.
– Usługi maklerskie. - Finansowanie.
– Kredyt gotówkowy w Getin Bank.
– Kredyt konsolidacyjny.
– Limit kredytowy na rachunku. - Karty płatnicze.
– Debetowa.
– Kredytowa. - Ubezpieczenia.
– Nieruchomości.
– Turystyczne.
– Konta osobistego.
– Karty kredytowej. - Bankowość elektroniczna.
– Internetowa.
– Mobilna.
Getin Bank – reprezentatywny przykład kredytu
Pora obszernie scharakteryzować jeden z filarów tworzących ofertę Getin Bank – ofertę przystępnego kredytu konsumpcyjnego. W przypadku omawianego banku, jest on firmowany jako po prostu kredyt gotówkowy. Poniżej przedstawiamy wszystkie parametry tworzące jego koszty, takie jak oprocentowanie, prowizja czy RRSO. Podane wartości są aktualne w momencie tworzenia tekstu i mają na celu w orientacyjny sposób naświetlić wysokość poszczególnych kosztów kredytu.
- Produkt bankowy: Kredyt gotówkowy.
- Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO): 8,3%.
- Oprocentowanie stałe: 7,99%.
- Całkowita kwota kredytu: 33 200 zł.
- Prowizja: 0 zł.
- Odsetki: 10 646,26 zł.
- Całkowity koszt kredytu: 10 646,26 zł.
- Całkowita kwota do zapłaty: 43 846,26 zł.
- Liczba rat: 87.
- Wysokość raty: 503,98 zł.
Jak pobrać wyciąg z konta Getin Bank?
Posiadacz konta w Getin Bank ma również możliwość z korzystania szerokich funkcjonalności portalu do bankowości online. Warto opisać tu prosty proces pozyskiwania wyciągu z konta.
Pierwszym krokiem jest wejście na stronę główną i zalogowanie się do konta użytkownika poprzez zielony przycisk znajdujący się w górnym, prawym rogu.
W nowej karcie automatycznie otwiera się formularz do szybkiego logowania, który wpierw należy wypełnić loginem lub aliasem, a następnie hasłem dostępu.
Mając przed sobą pulpit bankowości elektronicznej Getin Bank, należy wybrać przycisk “Szczegóły”.
We wspomnianej zakładce ukaże się naszym oczom panel “Wyciągi”, który to z kolei pozostawia nam już tylko pole do wyboru oczekiwanego terminu, z którego ma pochodzić wyciąg. Po wszystkim, pobieramy dokument.
Getin Bank w liczbach
- 2 650 143 319 – tyle złotych wynosi kapitał własny spółki Getin Noble Bank SA.
- 2 400 000 – tyle klientów na obszarze całej Polski posiada Getin Bank.
- 2010 – w tym roku w ramach fuzji powstał Getin Noble Bank SA.
- 2004 – w tym roku Getin Bank rozpoczął swoją działalność pod obecną nazwą.
- 1991 – w tym roku powstał Górnośląski Bank Gospodarczy, prekursor dzisiejszego Getin Bank.
- 500 – tyle stacjonarnych oddziałów Getin Bank znajduje się w Polsce w ramach franczyzy lub działalności własnej.
- 100 – tyle procent akcji instytucji finansowej Dexia obsługującej finanse publiczne kupił w 2013 roku Getin Noble Bank SA.
- 13 – taką pozycję zajmuje Getin Noble Bank pod względem liczby posiadanych placówek.
- 6 – taką pozycję zajmuje spółka Getin Noble Bank pod względem wielkości posiadanych aktywów finansowych.
- 3 – tyle banków na przestrzeni lat zostało przejętych i włączonych do grupy Getin Noble Bank SA.
- 2 – tyle banków o różnych grupach docelowych i profilach działalności tworzy spółka Getin Noble Bank SA.
Getin Bank – czym się wyróżnia?
Getin Bank tworzy instytucję finansową o wyjątkowo bogatym doświadczeniu na polskim rynku bankowym, co przekłada się na bogactwo oferty świadczonych usług. Zróżnicowane rozwiązania kierowane do obszernego grona potencjalnych klientów to jednak nie wszystko, czym wyróżnia się Getin Bank. Warto spojrzeć też na inne, mniej oczywiste lub mniej znane zagadnienia na temat tej instytucji, które warto opisać.
- Getin Bank tworzy grupę finansową Getin Noble Bank, która oferuje także usługi osobistej bankowości premium pod marką Noble Bank.
- Getin Bank posiada dedykowany serwis bankowości internetowej w całości w języku ukraińskim.
- W kwietniu 2014 roku Getin Bank w ramach współpracy z uczelniami wyższymi umożliwił studentom wykorzystywanie legitymacji studenckiej jako karty debetowej.
- Getin Bank jest jednym z największych banków działających w kraju, które mają w większości polski kapitał.
- W 2016 oraz 2017 roku Getin Bank został laureatem rankingu Przyjazny Bank Newsweeka, zajmując pierwsze miejsce w kategorii „Bank dla Kowalskiego”.
- W lutym 2014 roku Getin Bank jako pierwszy w Polsce uruchomił samoobsługowe oddziały Getin Point.
- Miesięcznik The Banker uznał Getin Noble Bank za najlepszy bank w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem zwrotu kapitału.
- Podczas Międzynarodowego Festiwalu Reklamy Golden Drum w 2013 roku Getin Bank został wyróżniony nagrodą Granx Prix za kartę debetową MasterCard Display.
- W 2013 roku Getin Bank został wyróżniony w konkursie Banking Technology Awards, zostając zwycięzcą w kategorii „Najlepsze wykorzystanie technologii mobilnych w usługach finansowych”.
Getin Bank – nasza opinia
Getin Bank to kolejna instytucja tworząca grono dużych, komercyjnych banków, które stawiają duży nacisk na intensywną promocję w mediach. Jak widać – taka taktyka procentuje, gdyż Getin Bank jest jednym z największych banków komercyjnych w Polsce, ciesząc się dużą popularnością wśród klientów. Dotychczas instytucja zgromadziła ponad 2,5 miliona obsługiwanych konsumentów, co nie jest wprawdzie wartością rekordową, ale zasługującą na wyróżnienie. Na tę liczbę składa się wiele grup konsumenckich, takich jak klienci indywidualni, a także przedstawiciele instytucji publicznych, przedsiębiorcy czy przedstawiciele małych firm.
Niezależnie od grona docelowego, Getin Bank oferuje atrakcyjne i godne uwagi usługi stanowiące ciekawą konkurencję dla największych i najpopularniejszych banków w Polsce. Na uznanie zasługuje także estetyczna i przejrzyście rozplanowana strona internetowa gromadząca wszystkie niezbędne informacje na każdy temat, a także jedna z najlepiej zaprojektowanych aplikacji mobilnych pozwalających szybko i wygodnie sterować swoimi finansami z poziomu smartfona.
Podsumowując – Getin Bank to godna uwagi, nowoczesna instytucja finansowa, która ma dużo mocnych stron. Choć wśród opinii konsumentów pojawiają się niekiedy głosy krytyczne związane z różnymi aspektami codziennego funkcjonowania Getin Banku, to w ogólnym rozrachunku jesteśmy skłonni polecić jego ofertę jako atrakcyjną i konkurencyjną dla dużego grona potencjalnych klientów. Sprawdź także pozycję Getin Bank w naszym rankingu kredytów gotówkowych!
Dane kontaktowe dla klientów
Infolinia dla klientów indywidualnych:
- +48 664 919 797
- 19797
- + 48 32 604 30 01 (dzwoniący z tel. kom. i spoza Polski)
- +48 32 604 31 61 (zastrzeganie karty)
Infolinia dla firm:
- 197 00
- +48 71 35 49 035 (dzwoniący z tel. kom. i spoza Polski)
- +48 32 604 31 61 (zastrzeganie karty)
Infolinia dla instytucji sektora publicznego:
- 197 00
- + 48 32 604 30 25 (dzwoniący z tel. kom. i spoza Polski)
- +48 32 604 31 61 (zastrzeganie karty)
Infolinia dla korzystających z oferty Noble Bank:
- +48 22 203 03 03
- + 48 32 604 30 01(dzwoniący z tel. kom. i spoza Polski)
- +48 32 604 31 61 (zastrzeganie karty)
Informacje na temat spółki
Getin Noble Bank SA |
|
Zastrzeżenie: Informacje o ofercie banku i jej elementach przedstawiają stan aktualny w momencie powstawania tekstu, tzn. 6 kwietnia 2020 roku.
Adamczyk
26.06.2020, 17:23
za każdym razem jak byłem w placówce spotkałem się z uprzejmą i wykwalifikowaną obsługą. doceniam, że dbacie o jakość obsługi, dlatego wielki plus dla was za to.
Iwona
01.01.2021, 19:55
Mam konto w tym banku od 2013 i jestem bardzo zadowolona. Miła obsługa, pomocna, do tego co jakiś czas korzystnie oprocentowane lokaty. Polecam
Urszula
18.11.2020, 13:48
Jestem mile zaskoczona tym jak profesjonalne pomogl mi rozwiazac problem pan Potentas Karol osoba rzetelna mila na odpowiednim miejscu wiecej takich ludzi jeszcze raz dziekuje
Karolina
08.07.2022, 15:00
To chyba żart. Spróbujcie dodzwonić się na infolinię tego banku jako klient indywidualny (NIE po kredyt). Udało mi się po drugiej dobie prób i 57 minutach oczekiwaniach (wcześniej zrywało połączenie po 45minutach czekania). Ale po co dzwonić? A po to np. by odzyskać dostęp do swoich pieniędzy z lokaty, ponieważ w tym niefunkcjonalnym banku nie można samodzielnie zdecydować gdzie będą przekazane pieniądze z likwidowanej lokaty – trzeba to zmieniać przez infolinię, na którą nie ma możliwości się dodzwonić. Na wiadomości wysłane przez klienta w systemie online też nie odpowiadają…
Kriss
07.01.2022, 13:12
Bank nie ponosi odpowiedzialności za zdeponowane środki. Działa na granicy prawa. Po kradzieży pieniędzy z karty płatniczej (nikogo nie upoważniłem do dysponowania kartą nikomu nie podawałem danych) bank nie uznał reklamacji wypisując lekceważący bełkot, że wszystko przebiegło prawidłowo. Z mojej karty zostały wyprowadzone pieniądze na konta “krzak” w Rosji “com-fund” Zheleznogorsk. Dane z karty zostały skradzione a bank ma to gdzieś. Pieniądze w tym banku nie są bezpieczne. Najgorszy bank ze wszystkich. Zero odpowiedzialności i szacunku dla klienta!
Irena
14.11.2022, 11:45
Witam ..
Mnie również zniknęły pieniądze z konta za pomocą karty..Byli aż 19 transakcji płacenia ta karta..Jeszcze mi zaczęto imputowac, ze ja wchodziłam w jakieś linki..Maja słabe zabezpieczenia.. Wiedza przecież o tym dobrze, bo to nie pierwszy przypadek i próbują wine zwalić na klienta..
Justyna Gil
28.09.2021, 12:41
Nie polecam korzystać z usług GetinBanku przy otrzymywaniu zagranicznych przelewów. Dość znany pracodawca – Hasbro, od ponad roku przysyłał mi wynagrodzenie w USD na konto oszczędnościowe USD w GetinBanku. W dniu przelewu Hasbro wysyła notę przekazu i zawsze pieniądze pojawiały się na moim koncie do dwóch dni od otrzymania noty. W przypadku przelewu z 19-ego sierpnia na 8000USD tak się nie stało. Po pewnym czasie skontaktowałam się z GetinBankiem i dowiedziałam się, że nie znają numeru konta Zleceniodawcy mimo dwukrotnego kontaktowania się z bankiem Zleceniodawcy, i w związku z tym pobrali prowizję od mojego wynagrodzenia, po czym pieniądze te “zwrócili” do nadawcy. Co ciekawe kolejne dwa przelewy, które również przyszły od Hasbro “zrealizowali na podstawie moich wyjaśnień” i otrzymałam je na swoim koncie. Udało mi się uzyskać od GetinBanku MT-199 odnośnie dyspozycji zwrotu, plik przesłałam przedstawicielowi Hasbro. Po sprawdzeniu przez Hasbro, dostałam od nich odpowiedź, że GetinBank nie przelał pieniędzy na ich konto (!) tylko do INNEGO BANKU.
Gdy tylko dostałam tą wiadomość wczoraj, złożyłam reklamację. Może wtedy ktoś kompetentny będzie w stanie wyjaśnić sytuację i zwrócić mi pełne wynagrodzenie, które miałam otrzymać ponad pięć tygodni temu.
Na tej podstawie stanowczo odradzam korzystania z usług GetinBanku. Nie życzę nikomu stresu, kontaktowania się z GetinBankiem i tłumaczenia tej samej sytuacji różnym przedstawicielom.
Lidia
29.03.2021, 14:10
Getin to jedyny bank chyba, w którym szanuje się klienta. Ostatnio na szybko musiałam załatwić sprawę i kilka chwil mi to zajęło. Obsługa na medal, stąd pewnie te rankingi
Kris
26.03.2021, 18:16
To co spodobało mi się w Getin Banku to to, że kiedy chciałem zamknąć konto oszczędnościowe, obsługa klienta pomogła to zrobic w 3 sekundy. Najlepsze było to, że do niczego mnie na siłe nie namawiali. Uszanowali moją decyzję, bez żadnych zbędnych pytań. Dlatego wróciłem do nich i założyłem kolejną lokatę.
Martyna
03.10.2022, 23:06
Bank masakra fajnie namawiali na produkty inwestycyjne ,niestety jesteśmy stratni a teraz gdy się łączą to zamykają placówki i żeby cokolwiek odzyskać od nich muszę jechać 65km w jedną stronę bo przez infolinię co kolwiek się dowiedzieć graniczy z cudem wycofuje oszczędności z tego banku
Lara
26.01.2021, 08:00
Porażka, porażka i jeszcze raz porażka. Odraczałam kredyt na 3 mce nic nie miałam
płacić z tego tytułu bo odsetki miałam płacić a tu przychodzi pismo o prolongacie
do zapłaty 100 zł. Niby nie dużo, ale zawsze. Dzwoniłam – konsultanci co innego a pisma
z działu kredytowego co innego. Na infolinii zero kompetencji, zbywanie klienta
i kłamstwa. 2 razy zgłaszałam reklamację, mieli oddzwaniać i nic a na koncie żadnych
zgłoszeń. Szczerze nie polecam tego banku. Za każdym razem zrobią tak żeby wyjść na swoje.
iwan
17.11.2020, 00:19
Dziadostwo.Taką samą sprawę o dziedziczenie spadku w Skoku Poznaniak załatwiłem w 2 dni. I wcale nie mieli wyklejonych biurek o jakimś Laurze Roku -to chyba Bubel Roku. Kto nadaje takie tytuły.
Mieasięcznik The Banker uznał Getin Noble Bank za najlepszy bank w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem zwrotu kapitału. Koń się śmieje