Bank Millennium – opinie i recenzja

Siedziba banku

Adres:

Bank Millennium SA

ul. Stanisława Żaryna 2A

02-593 Warszawa

Dane banku

KRS:0000010186
NIP:5260212931
REGON:001379728
Produkty

Choć sektor bankowy tworzy liczne grono podmiotów, które charakteryzują się różnymi profilami działalności, historią i kształtem oferty, to największe zainteresowanie wzbudzają rzecz jasna najwięksi i ci, o których najwięcej słychać. Do tego grona należy bez wątpienia Bank Millennium, który za pomocą wyrazistej kampanii reklamowej i konkurencyjnej oferty od lat wzbudza zainteresowanie tysięcy konsumentów. Przyjrzyjmy się teraz bliżej jego ofercie, poznając szczegóły na jej temat.

Załóżmy, że prosimy grupę kilkudziesięciu dowolnych polskich konsumentów o wskazanie nazw banków, jakie w pierwszej kolejności przychodzą im do głowy. Można mieć pewność, że co najmniej u większości pojawi się w odpowiedziach prędzej czy później Bank Millennium. Jest to jedna z najpopularniejszych polskich instytucji, ciesząca się ugruntowaną pozycją na rynku finansowym i dbająca o utrwalanie swojego wizerunku dzięki trudnej do przeoczenia kampanii reklamowej. Co jednak, w dobie dużej konkurencyjności, ma ciekawego do zaoferowania Bank Millennium? Sprawdzimy to, rozkładając jego ofertę na czynniki pierwsze.

Sprawdź najlepsze promocje bankowe

Bank Millennium – historia i podstawowe informacje

Bank Millennium tworzy spółka akcyjna o takiej samej nazwie, która zarejestrowana jest w Warszawie. Jest to klasyczny przykład banku komercyjnego o uniwersalnym profilu działalności, koncentrującego się zarówno na oferowaniu produktów finansowych w formie e-bankowości, jak i usług świadczonych stacjonarnie oraz pod postacią indywidualnego doradztwa. Bank Millennium kieruje swoje usługi zarówno do klientów prywatnych, jak i przedsiębiorców i dużych korporacji, stawiając na zróżnicowane produkty bankowe o parametrach dopasowanych do sprecyzowanych potrzeb. Staż omawianej instytucji w branży finansowej nie jest może najdłuższy, ale bez wątpienia jest to jeden z bardziej doświadczonych banków, dobrze orientujący się w realiach branży.

Historia Banku Millennium sięga schyłku epoki PRL-u, kiedy to w 1989 roku w Warszawie powstał Bank Inicjatyw Gospodarczych. Była to inicjatywa władzy ludowej, w ramach której utworzono spółkę akcyjną ze znanymi udziałowcami z sektora m.in. ubezpieczeń – głównymi akcjonariuszami w BIG SA było w kolejnych latach bowiem m.in. PZU czy Warta. Pod pierwotną postacią opisywany bank działał do 1997 roku, kiedy to doszło do pierwszej fuzji. BIG SA połączył się z Bankiem Gdańskim, tworząc BIG Bank Gdański. Po roku działalności, po raz pierwszy zaczęto stosować nazwę „Millennium” dla klientów detalicznych, a od 2003 roku Bank Millennium to oficjalna nazwa tej instytucji.

Od tego czasu, w trzydziestoletniej historii Banku Millennium nastąpiły jeszcze dwa przełomy – w tym samym roku, kiedy bank przyjął stosowaną do dziś nazwę, jego głównym udziałowcem stał się portugalski Banco Comercial Português. Z kolei w 2019 roku doszło do fuzji z Eurobankiem, w wyniku której dotychczasowe usługi oraz baza klientów zostały całkowicie wcielone z 1 października 2019 roku w Bank Millennium. Jak widać, jest to instytucja o ciekawej i nieszablonowej historii, wyróżniająca się ugruntowaną pozycją i dużym doświadczeniem. Jak hasło reklamowe „tradycyjna bankowość w nowoczesnym wydaniu” przekłada się jednak na atrakcyjność usług Banku Millennium? Przyglądamy się temu w dalszej części recenzji.

Bank Millennium opinie

Intensywny rozwój internetu w ostatnich latach uczynił z niego wartościową skarbnicę wiedzy, dostępną pod ręką i bez potrzeby wychodzenia z domu. W ten sposób, szybko i wygodnie można dziś poszerzyć swoją wiedzę na temat wybranych usług, którymi jesteśmy zainteresowani – także w przypadku banku. Zapoznanie się z informacjami na temat świadczonych usług i oferowanych produktów bankowych może być jednak dla wielu niewystarczające – odczucia kształtują w końcu także recenzje dotychczasowych klientów danej instytucji finansowej. W tym celu dużą popularnością cieszy się hasło „Bank Millennium opinie” wpisywane w wyszukiwarkę.

W ten sposób możemy się dowiedzieć, że konsumenci cenią Bank Millennium za bardzo bogatą ofertę kredytów gotówkowych, a także kart kredytowych. Ponadto, uznaniem cieszy się też wygodna aplikacja do stosowania bankowości mobilnej, a także przejrzyście rozplanowana strona internetowa do bankowości komputerowej online. Z drugiej strony, z krytyką spotykają się niekiedy problemy ze skontaktowaniem się z infolinią, a także metoda logowania się do strony internetowej Banku Millennium.

Bank Millennium

Z czego składa się oferta tego banku?

Bank Millennium to jeden z klasycznych przykładów banku uniwersalnego, czyli takiego, który nie posiada sprofilowanych usług. Oferta tej instytucji jest bardzo zróżnicowana, zawierając zarówno produkty opracowane z myślą o klientach indywidualnych, jak i klientach biznesowych – przedsiębiorstwach i korporacjach. Posiłkując się aktualnymi informacjami na stronie internetowej Banku Millennium, przedstawiamy przegląd produktów, jakie tworzą ofertę tego banku.

  • Konta osobiste.
  • Oszczędności i inwestycje.
  • Kredyty gotówkowe.
  • Kredyty hipoteczne.
  • Ubezpieczenia turystyczne.
  • Ubezpieczenia dla kierowców.
  • Karty kredytowe.
  • Limity odnawialne.
  • Pożyczki gotówkowe.
  • Kursy walut.
  • Bankowość dla przedsiębiorców.
  • Bankowość dla firm.
  • Usługi „Prestige”
  • Bankowość prywatna.

Przegląd świadczonych usług – klienci indywidualni

W powyższym akapicie pobieżnie przedstawiliśmy najważniejsze informacje na temat podstawowych produktów, które tworzą ofertę Banku Millennium. Teraz pora bliżej przyjrzeć się w kompleksowy i wnikliwy sposób wszystkim usługom, jakie zróżnicowane grono klientów może uzyskać w tej instytucji finansowej. Niektóre produkty mogą być tymczasowe, dlatego niżej przedstawiony wykaz ma cel naświetlić typowy charakter oferty tego banku.

  1. Konta osobiste.
    – Podstawowe Millennium 360°.
    – Dla studenta.
    – Dla juniora.
    – Walutowe.
  2. Karty płatnicze.
    – Kredytowe (Impresja, Alfa, Vista i Mastercard, Visa i Mastercard Gold).
    – Debetowe (Voyager, Visa Konto, Visa Konto 360°).
    – Przedpłacone (Mastercard Prepaid).
  3. Pożyczki.
    – Gotówkowa.
    – Gotówkowa specjalna.
    – Konsolidacyjna.
    – Pod aktywa.
    – Limit na koncie osobistym.
    – Podwyższenie limitu na koncie osobistym.
  4. Hipoteczne.
    – Kredyty hipoteczne.
  5. Oszczędności.
    – Konto oszczędnościowe.
  6. Ubezpieczenia.
    – OC/AC.
    – Turystyczne.
    – Zdrowotne.
    – Pożyczek gotówkowych.
    – Kredytów hipotecznych.
    – Kart kredytowych.
  7. Programy lojalnościowe.
    Lubię to polecam!

Czy jesteś zadowolony/a z usług Millennium Banku?

Zobacz wyniki

Świadczone usługi – inni klienci

Poza klientami indywidualnymi Bank Millennium przewiduje także kompleksowy pakiet usług dla innych grup konsumenckich. Sprawdźmy, czym charakteryzują się pozostałe, poszczególne taryfy w zakładkach „produkty”.

  1. Klienci korzystający z oferty Prestige.
    – Konta osobiste.
    – Produkty inwestycyjne.
    – Produkty oszczędnościowe.
    – Kredyty.
    – Ubezpieczenia.
    – Produkty strukturyzowane.
  2. Klienci korzystający z oferty Bankowość Prywatna.
    – Konta osobiste.
    – Produkty inwestycyjne.
    – Produkty oszczędnościowe.
    – Kredyty.
    – Karty płatnicze.
  3. Oferta dla firm.
    – Rachunki bieżące.
    – Karty płatnicze.
    – Finansowanie potrzeb.
    – Leasing.
    – Finansowanie handlu.
    – Faktoring.
    – Inwestowanie kapitału.
    – Terminale płatnicze.
  4. Oferta dla przedsiębiorstw.
    – Obsługa bieżąca.
    – Finansowanie.
    – Finansowanie handlu.
    – Produkty skarbu.
    – Usługi powiernicze.
    – Sektor publiczny.
    – Pracownicze Plany Kapitałowe (PKK).

Bank Millennium – reprezentatywny przykład kredytu

Pora przedstawić reprezentatywny przykład jednego z tych produktów bankowych, który także i w przypadku Banku Millennium cieszy się dużą popularnością. Jest to oczywiście kredyt gotówkowy, którego wymiary w momencie pisania tekstu (26.03.2020) przedstawiamy poniżej. Informacje mają na celu w orientacyjny sposób naświetlić przykładowy wymiar typowych kredytowych parametrów.

  • Produkt bankowy: Pożyczka gotówkowa.
  • Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO): 7,68%.
  • Oprocentowanie stałe: 7,42%.
  • Całkowita kwota kredytu: 15 000 zł.
  • Prowizja: 0 zł.
  • Odsetki: 3000 zł.
  • Całkowity koszt kredytu: 3000 zł.
  • Całkowita kwota do zapłaty: 18 000 zł.
  • Liczba rat: 60.
  • Wysokość raty: 300 zł.

Jak pobrać wyciąg z konta Bank Millennium?

Jako klient Banku Millennium, pobranie dowolnej formy wyciągu z konta za pośrednictwem portalu bankowości elektronicznej, to czynność wyjątkowo prosta i zajmująca nie więcej niż kilka minut.

W pierwszym kroku z poziomu strony głównej należy skierować się do logowania, co umożliwia przycisk umieszczony w prawym górnym logu.

wyciąg millennium

Następnie rozwija się okno logowania do portalu bankowości elektronicznej Millennium – Millenetu. Podać należy najpierw tzw. Millekod, a potem hasło logowania.

wyciąg millennium

Po zalogowaniu się do panelu, z jego poziomu należy wybrać zakładkę „Moje finanse”, która pozwala na zarządzanie swoimi finansami.

wyciąg millennium

W tym miejscu pozostaje już tylko wybrać przycisk „lista wyciągów”, po czym z wykazanej listy należy wybrać i pobrać ten, z którego okresu rozliczeniowego poszukiwaliśmy.

Bank Millennium w liczbach

  • 560,7 mln – tyle złotych zysku netto odnotował Bank Millennium w 2019 roku.
  • 98 mln – tyle wynosi wartość aktywów Banku Millennium.
  • 1,8 mln – tyle klientów indywidualnych posiadał w 2018 roku Bank Millennium.
  • 2003 – w tym roku Bank Millennium przyjął swoją obecną nazwę.
  • 1989 – w tym roku powstał Bank Inicjatyw Gospodarczych, protoplasta Banku Millennium.
  • 692 – tyle oddziałów banków posiada Bank Millennium w całej Polsce.
  • 50,1% – tyle akcji Banku Millennium ma w swoim portfelu portugalski Banco Comercial Português.
  • 7 – tym bankiem w Polsce pod względem wielkości aktywów jest Bank Millennium.
  • 2 – tyle banków od początku działalności połączyło się z Millennium: Bank Gdański w 1997 roku oraz Eurobank w 2019 roku.
Bank Millennium

Bank Millennium – czym się wyróżnia?

Opisywany bank zwraca uwagę nie tylko bardzo bogatą ofertą, ale też ciekawym profilem bieżącej działalności i ciekawymi aspektami ze swojej historii, które wcale nie muszą być szerzej znane. Sprawdźmy, pod jakim względem wyróżnia się Bank Millennium i co warto o nim wiedzieć – zarówno w ujęciu teraźniejszym, jak i historycznym.

  • Bank Millennium jest pierwszą tego typu instytucją w Polsce, która jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych.
  • Jako jeden z pierwszych, Bank Millennium uruchomił infolinię dla klientów posługujących się językiem ukraińskim oraz rosyjskim.
  • Na stronie internetowej Banku Millennium można także znaleźć informacje o obsłudze dla klientów z niepełnosprawnościami.
  • Bank Millennium powstał w 1989 roku jako inicjatywa państwowa, w celu utworzenia jednego z pierwszych banków komercyjnych. Dziś większość akcji należy jednak do portugalskiego Banco Comercial Português.
  • Grupę Banku Millennium tworzą także usługi z zakresu: leasing, dom maklerski, Tworzywo Funduszy Inwestycyjnych, Millennium Goodie oraz fundacja.

Bank Millennium – nasza opinia

Bank Millennium to bez wątpienia jedna z tych instytucji sektora finansowego, którą trudno przeoczyć – zarówno pod kątem wszechobecnej kampanii reklamowej, jak i niezwykle bogatej oferty produktów finansowych. Przekrój usług, z których można skorzystać za pośrednictwem tego banku, jest bez wątpienia imponujący i powinien sprostać oczekiwaniom bardzo szerokiego grona potencjalnych klientów.

Millennium oferuje nie tylko konta osobiste i konta oszczędnościowe, ale i pokaźną gamę kredytów gotówkowych, pożyczek, kart kredytowych, limitów odnawialnych czy ubezpieczeń na różne okazje i wypadki. Warto docenić przejrzyście rozplanowaną stronę internetową, a także jedną z najbardziej intuicyjnych aplikacji mobilnych. Całokształt tych parametrów powoduje, że Bank Millennium dla wielu klientów może okazać się atrakcyjną i godną uwagi opcją.

Ciekawie prezentuje się także oferta pożyczki gotówkowej, która zawiera – faktycznie, zgodnie z emitowaną reklamą – przejrzyste i równe koszty. Miłym akcentem są równe, okrągłe wartości kredytu, pozbawione komplikujących części dziesiątych i setnych. Wszystko jest proste i przejrzyste – co nie zawsze jest oczywiste w przypadku kredytu gotówkowego.

Dane kontaktowe dla klientów

Infolinia dla klientów indywidualnych:

  • 801 331 331
  • (+48) 519 284 040 
  • (+48) 22 598 40 40

Infolinia dla klientów korzystających z oferty Prestige:

  • 801 127 000
  • (+48) 22 598 41 33

Infolinia dla klientów korzystających z oferty Bankowość Prywatna:

  •  801 115 115
  • (+48) 22 598 40 41

Infolinia dla klientów biznesowych i przedsiębiorców

  • 801 31 31 31
  • (+48) 22 598 41 61

Infolinia dla klientów mówiących po ukraińsku i rosyjsku:

  • (+48) 22 598 40 45

Aktywna od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 20:00.

Informacje na temat spółki

Bank Millenium

Bank Millennium SA

Rodzaj:
Bank komercyjny
Charakter działalności:
Bank uniwersalny
Utworzony:
1989
Numer REGON:
001379728
Numer KRS:
0000010186
Numer NIP:
5260212931
Adres siedziby:
ul. Stanisława Żaryna 2A, 02-593 Warszawa

 

Zastrzeżenie: Informacje o ofercie banku i jej elementach przedstawiają stan aktualny w momencie powstawania tekstu, tzn. 26 marca 2020 roku.

3.5/5 - (17 votes)
Opinie o Millennium Bank (12)
Dodaj komentarz

Sortuj wg
  • A
    A
    Andrew
    03.08.2020, 16:04

    to jest chyba najgorszy bank w Polsce załatwiający wnioski o wypłatę i wydanie zaświadczenia o stanie konta w sprawach spadkowych, kiedy inne banki takie jak Pekao, Santander, GetIn, wypłaciły mi pieniądze w 2 dni, i wydaly zaświadczenie w ciągu 1-2 tygodni, Bank Millennium chce 90 dni na zrealizowanie takich wniosków,
    to jest poniżej jakichkolwiek standardów bankowości i czasu realizacji wniosku klienta

  • O
    O
    Oszukany klient banku milenium
    08.03.2022, 19:36

    ODRADZAM! Z konta znika kilka tys bo ktoś się wkradł na konto. Bank umywa ręcę. Po tym jak mówi, że przelew wygląda podejrzanie, odrzuca reklamacje mowiąc, że 'wygląda jak’ ja bym zrobiła ten przelew! Omijać szerokim łukiem!!! Możecie stracić oszczędności swojego życia!!!!!

  • K
    K
    Klient Banku
    12.01.2022, 11:30

    Oszuści okradli mi konto i zaciagneli kredyt.Czas zanim dodzwoniłem sie do banku 1 godzina.Bank każe spłacać mi kredyt zaciagniety przez oszusta mimo ze sprawę bada prokurator.Nie polecam.Sprawa trafi do sądu.

  • S
    S
    Sylester
    21.06.2022, 14:49

    Posiadam w Millenium kredyt hipoteczny, który wymaga obowiązkowego ubezpieczenia na życie.
    Kasę sami pobierają Ci z konta, jak nie ma to generują zadłużenie poniżej zera.
    Dużo nad tym nie myślałem, dopóki nie okazało się że za takie same ubezpieczenie mogę płacić 2 razy mniej. Wtedy postanowiłem wykupić ubezpieczenie na własną rękę.

    A więc w marcu kupuje ubezpieczenie i zanoszę do oddziału banku wraz z cesją.
    W drugiej połowię kwietnia dzwonię bo żadnych wieści. Okazało się, że pracownik podpiął ubezpieczenie na życie pod ubezpieczenie mieszkania i je odrzucili. Pracownik infolinii przepina dokument i informuje o kolejnych 2 tygodniach oczekiwania.
    Kolejny kontakt, okazało się, że potrzebują potwierdzenia płatności od polisodawcy za 1 miesiąc nowej polisy, mimo że płatność była robiona ich kartą z ich konta. Trzeba czekać aż dokument przetworzą.
    W maju dzwonię, wniosek przetworzony, hurra. Ale będzie potrzebna jeszcze jedna cesja, mimo że jedna była dostarczona z ubezpieczeniem. Trzeba iść do oddziału tam wydrukują dokument, który wysyła się do ubezpieczyciela żeby podpisał i odesłał.
    W czerwcu donoszę podpisaną przez ubezpieczyciela drugą cesję do oddziału, nie ma pani od kredytów hipotecznych więc pracownik mówi że dokument przekaże ale żeby przyjść po weekendzie bo jeszcze będzie potrzebne samo wypowiedzenie umowy starego ubezpieczenia.

    Przychodzę we wtorek po weekendzie, pani jest. Wypowiedzenia umowy podpisać nie można ponieważ analityk nie zanalizował czy dokument który sami wystawili jest dobry. Po dopytywaniu bo przecież to śmieszne okazało się, że może się okazać że będą chcieli jeszcze od firmy upoważnienie osoby podpisanej na drugiej cesji do podpisywania tych umów.

    Powiem tak, kredyt był tani ale z takimi procedurami i specjalnym utrudnianiem kolejnym razem zastanowiłbym się czy nie brać trochę droższego kredytu z normalnym bankiem.

  • W
    W
    Wkurzona
    17.06.2022, 20:12

    Najgorszy bank. Dzisiaj o 10:05 wpłacałam swoje pieniądze. I do tej pory nie są na koncie. Kilka razy dzwoniłam. Mimo zapewnień że do końca dnia będą nie ma ich. O 15:46 dostałam informację sms że konto jest zasilone, i na bankowości elektronicznej i aplikacji nie ma śladu wpłaty, a transakcja została odrzucona.

  • S
    S
    Sylwester
    05.06.2022, 15:42

    Jednym słowem dno.
    Pozytywne opinie to chyba sami pracownicy , według mnie bank do zamknięcia.

  • P
    P
    Paulina
    02.06.2022, 20:43

    Bank Millennium
    plac Tadeusza Kościuszki 1, 41-902 Bytom
    Kierownik oczywiście nie widzi problemu że nie wypełnił kompletnie dokumentów. W sposób lekceważący,arogancki rozmawia mimo wielu błędów i niedopatrzeń nie pada nawet spoko przepraszam. Nie informują o fakcie tylko trzeba samemu dzwonić na infolinię i potem informować pracowników. TRAGEDIA NAJGORSZY ODDZIAŁ Z NIEKOMPETENTNĄ OBSŁUGĄ Z KIEROWNIKIEM NA CZELE Do oddziału przyszłam pół godziny przed zamknięciem,było 4 pracowników,gdzie tylko jeden miał klienta. Pani,która do mnie podeszła,stwierdziła że nie zdążę załatwić sprawy ( złożenie 1stronicowego wniosku -kwestia Max 10min).Poinformowałam,że poczekam.Mimo wolnych pracowników zaczęto obsługiwać mnie 10minut po zamknięciu,czyli po ponad 40min oczekiwania w oddziale bez klientów. Do Pana,który mnie obsługiwał nie mam zastrzeżeń,mimo że nie zrealizował sprawy do końca,ponieważ się „zablokował”,ostatecznie sprawę zakończyć miał Pan Kierownik,po czym od 29pazdziernika do dzisiaj nie ma dokumentacji-jak potwierdziła infolinia. Załatwienie sprawy zawsze w tym oddziale jest problemem. Raz obsługiwała mnie nową pracownica,nie odmówiła,ale za to Pani która jej „pomagała” odnosiła się do niej bardzo nieprzyjemnie. Wracając do ostatniej wizyty Panie nie raczyły załatwić mojej,ale za to nie omieszkały komentować że jest już zamknięte,między sobą komentując oczywiście wymownie patrząc na mnie i na męża.Epitety Pań jak k**** itp,zgodne zapewne z Państwa standardami. Nigdy nie spotkałam się z takim zachowaniem,bulwersuje mnie to jako klienta A także jako pracownika,bo sama pracuje w tym sektorze i jest to dla mnie nie do pomyślenia.

  • D
    D
    DanielWroc
    31.05.2022, 09:32

    Brak kompetencji, podejścia do klienta, żetelności. założyłem konto firmowe tylko dla promocji 1800zl dla działalności w której między innymi obiecany był zwrot za transakcje dokonywane kartą płatniczą na stacjach benzynowych przez 6 miesięcy max zwrot 100zl. Bank nieudolnie próbował albo zwodził mnie z dostarczeniem karty do swojego własnego oddziału przez 3 miesiące z 6 w których działa promocja, uniemożliwiając mi korzystanie z promocji. Bank nie wiedział pomoc przez 3 miesiące co się dzieje z moją karta, centrala przez 3 miesiące nie potrafiła skontaktować z własnym oddziałem i dostawałem informacje zwrotne że oddizlq nie odbiera i nie odpisuje na maile albo że odział jest tak malutki że nawet nie ma telefonu. (jeden z większych oddziałów we Wrocławiu) kpina w kierunku klienta udzielając taką odpowiedź. Na reklamację dostałem informację że wszystko jest zgodnie z polityką banku i nie przedłużą mi okresu promocji i czas kiedy nie dostarczyli mi karty. Czyli polityka banku polega na ściąganiu klientów promocja z której nie dają możliwość skorzystania z tej promocji a przy okazji być nie kompetentnym. Ciekawe czy wysyłka dokumentów z danymi wrażliwymi klientów też tak wygląda że nie wiedzą co się z nimi dzieje i gdzie są.
    Nie polecam korzystania z usług banku przedsiębiorcą jak i osoba prywatnym

  • B
    B
    Beata
    26.02.2022, 01:42

    To najgorszy Bank

  • G
    G
    Gość
    10.12.2021, 13:56

    Uratowali mnie od oszustów, którzy chcieli mi pobrać wszystkie pieniądze z konta. Szybko zareagowali, więc jak najbardziej polecam.

Podobne artykuły