Klikając "Akceptuję pliki cookies", wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookie zgodnie z
polityką prywatności
na swoim urządzeniu.
Dzięki temu poprawimy nawigację strony, analizę jej wykorzystania i wspomożemy nasze działania marketingowe.
Chcesz poznać prawdziwe oblicze ING Banku Śląskiego, jednej z najbardziej rozpoznawalnych instytucji finansowych w Polsce? Zastanawiasz się, czy ich oferta jest tak atrakcyjna, jak sugerują reklamy? Zgłębimy dziś opinie klientów i dokładnie przeanalizujemy ofertę banku z pomarańczowym lwem w logotypie, aby odpowiedzieć na te i inne pytania.
Kluczowe informacje
ING Bank Śląski zostałzałożony w 1988 roku jako wyodrębnienie z Narodowego Banku Polskiego. Aktualnie podmiotem zarządzającym jest holenderski ING Bank NV, który posiada 75% udziałów.
Bank oferuje różnorodne produkty finansowe, od kont osobistych, przez kredyty i pożyczki, aż po inwestycje i oszczędności. W ofercie znajdują się również produkty skierowane do różnych grup wiekowych oraz przedsiębiorców.
Bank współpracuje z trzema dużymi towarzystwami ubezpieczeniowymi: Allianz, Nationale Nederlanden i PZU, oferując szeroki wachlarz produktów ubezpieczeniowych.
INGprowadzi działalność charytatywną przez swoje fundacje i oferuje produkty, które wspierają zrównoważony rozwój, jak np. Konto Future.
Założony w 1988 roku jako wyodrębnienie z Narodowego Banku Polskiego, Bank Śląski przeszedł długą drogę, by stać się dzisiejszym ING Bankiem Śląskim. Pierwsze lata funkcjonował jako bank państwowy, by w 1991 stać się spółką akcyjną i w 1994 zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych. Kluczowe zmiany przyniósł rok 1996, gdy holenderska ING Groep (skrót ING wywodzi się od Internationale Nederlanden Groep) nabyła większość udziałów. Fuzja w 2001 z ING Bank N.V. Oddział w Warszawie tylko zacementowała te zmiany i sprawiła, że powstał bank, który działa do dzisiaj, nosząc też funkcjonującą od tamtego czasu nową, oficjalną nazwę – ING Bank Śląski.
Siedziba banku ING – Warszawa ul. Puławska. Źródło: https://media.ing.pl/mediateka 2
Dziś ING Bank Śląski to duży bank komercyjny o uniwersalnym profilu. Swoje usługi kieruje zarówno do klientów detalicznych, czyli osób prywatnych, jak i przedsiębiorców, przedstawicieli dużych instytucji, a także osób szukających usług z gatunku tzw. Private Banking.
Jaka jest nasza opinia o ING Banku Śląskim?
ING Bank Śląski to nie tylko światowa potęga finansowa, ale również instytucja, która zyskała duże zaufanie na polskim rynku. Choć nie można mu odmówić efektywnej strategii marketingowej (któż nie kojarzy reklam ING z doskonałym Markiem Konradem?), to jednak prawdziwą wartość dla klienta tworzy głęboko przemyślana oferta produktowa. W przypadku ING, nie jest ona korzystna dla wszystkich. Z oferty kredytu hipotecznego nie skorzystają, chociażby ci, którzy liczyli na rządowe dopłaty w ramach programu Bezpieczny Kredyt 2% czy też ci, którym nie udało się zebrać 20% wkładu własnego.
Mamy bardzo dużo pytań i wątpliwości. Dla nas pryncypium jest przejrzystość i świadomość klientów konsekwencji podejmowanych przez nich decyzji. Nie wiemy, czy jesteśmy w stanie skonstruować tego typu mechanizm, który sprawi, że konsumenci zrozumieją konsekwencje tego produktu. Nie podjęliśmy jeszcze decyzji (co do uczestnictwa w programie), czekamy na ostateczny kształt 1.
Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego cytowany przez ISBnews, zapytany o udział Banku ING w programie Bezpieczny Kredyt
Warto z kolei zwrócić uwagę na intuicyjną i estetycznie zaprojektowaną stronę internetową banku, która nie tylko przyciąga wzrok, ale również ułatwia zrozumienie złożonych produktów finansowych. Nie mogę również pominąć aplikacji mobilnej, która w mojej opinii, stanowi znaczącą konkurencję dla innych banków o ugruntowanej pozycji, takich jak: mBank czy Bank Millennium.
ING Bank Śląski to instytucja, którą warto mieć na radarze niezależnie od tego, czy jesteś indywidualnym klientem, przedsiębiorcą czy reprezentujesz większą organizację. Szeroka i elastyczna oferta produktowa sprawia, że jest to bank, który można śmiało rozważyć zarówno w kontekście kredytów, jak i kont osobistych czy lokat oszczędnościowych. Na uwagę zasługuje również zdanie klientów ING. Opinie na temat banku są w większości pozytywne, szczególnie w kontekście obsługi klienta.
To nasze zdanie o ING Banku Śląskim, a co o nim myślą nasi użytkownicy? Zajrzyj do sekcji z komentarzami, na końcu strony!
Jakie produkty bankowe znajdziemy w ofercie ING Bank Śląski?
W dzisiejszych czasach wybór odpowiedniego banku, w którym będziemy mogli nie tylko przechowywać środki, ale również je pomnażać, czy korzystać z produktów kredytowych, to nie jest proste zadanie. Dlaczego? Od instytucji finansowej oczekujemy już nie tylko dobrej oferty, ale również możliwości korzystania z rabatów czy innych przywilejów. ING Bank Śląski oferuje swoim aktualnym i przyszłym klientom, szeroką gamę produktów bankowych dostosowanych do różnorodnych potrzeb. Oto większość z nich.
Konta osobiste
Konta bankowe to podstawowe produkty finansowe dostępne w każdym banku. Czym w takim razie wyróżniają się te, które stanowią ofertę ING? Jak możemy przeczytać na stronie internetowej, ING oferuje rachunek bez dodatkowych opłat. To oznacza, że klient nie ponosi kosztów za wydanie i użytkowanie karty, krajowe przelewy online w złotówkach (oprócz opcji Express ELIXIR, BlueCash, SORBNET) oraz wypłatę środków z bankomatów ING i Planet Cash.
ING konto – przegląd ofert:
Konto Direct – tradycyjny rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy;
Konto Mobi dla Młodych 13-17 lat – produkt dla młodzieży, właścicielami konta są jednak rodzice;
Konto Mobi dla Młodych 18-26 lat – oferta, z której mogą skorzystać studenci lub młodzież, stawiająca pierwsze kroki na rynku pracy;
Konto Future – użytkownicy tego konta mogą w łatwy sposób wspierać zrównoważony rozwój;
Konto Komfort – polecane jako konto wspólne;
Konto Active – dla osób, które często podróżują;
Konto walutowe – dostępne w 3 walutach EUR, USD lub GBP,
Konto PRP – Podstawowy Rachunek Płatniczy, zgodny z ustawą o usługach płatniczych – mogą go założyć tylko osoby, które nie mają żadnego, innego konta płatniczego.
Konto dla uchodźców – konto pomocowe, które zostaje założone na maksymalnie 12 miesięcy. Posiadacz może w prostszy sposób zaspokajać podstawowe potrzeby życiowe i korzystać z pomocy finansowej skierowanej do uchodźców.
Kredyty i pożyczki
W ofercie ING Banku Śląskiego znajdziesz wachlarz produktów kredytowych, zaprojektowanych z myślą o różnych potrzebach i możliwościach klientów. Od kredytów hipotecznych, przez pożyczki gotówkowe, aż po karty kredytowe.
Superpożyczka – oferta dla osób, które nie korzystały jeszcze z finansowania w ING;
Oferta specjalna pożyczki – pożyczka gotówkowa ze stałym oprocentowaniem;
Pożyczka na lepsze – idealna na większe potrzeby (pożyczka udzielana jest na kwotę powyżej 15 000 zł). Co ciekawe – za okazanie faktury zakupów możesz otrzymać dodatkowe 500 zł nagrody);
Pożyczka gotówkowa w Moim ING – stałe oprocentowanie na 3 lata;
Pożyczka z konsolidacją – umożliwia spłatę aż do 7 zobowiązań, a dodatkowo stałe oprocentowanie dla pożyczek z okresem spłaty powyżej 3 lat;
Kredyt hipoteczny – na zakup lub budowę nieruchomości, potrzebny wkład własny wynosi min. 20%;
Kredyt hipoteczny na budowę domu energooszczędnego – kredyt na budowę lub zakup domu, który ma udokumentowane niskie zużycie energii;
Pożyczka hipoteczna – umożliwia uzyskanie dodatkowej gotówki na dowolny cel, pod warunkiem ustanowienia zabezpieczenia kredytu na nieruchomości;
Karty kredytowe Visa i Mastercard z limitami do nawet 200 000 zł (limit zadłużenia premium dostępny dla platynowej karty Mastercard z negocjowanym limitem);
Limit zadłużenia w koncie – max. może wynosić 50 000 zł (do 6 krotności Twoich dochodów);
Pensja na już – limit zadłużenia na koncie do 15 dni, do 3 500 zł.
Płatności telefonem i zegarkiem (Visa Mobile, Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, BLIK);
Przelewy (w złotówkach i walutach obcych z podziałem na ekspresowe, standardowe, stałe zlecenie, czy płatności mobilne kodem BLIK).
Ubezpieczenia
ING Bank Śląski współpracuje z trzema dużymi graczami na rynku towarzystw ubezpieczeniowych, a mianowicie z: Allianz, Nationale Nederlanden i PZU. Dzięki temu może zaproponować szeroki katalog produktów ubezpieczeniowych, w tym:
polisę na życie i ubezpieczenie produktów bankowych,
ubezpieczenie turystyczne,
ubezpieczenie samochodu.
Produkty dla firm i przedsiębiorców
Analizując ofertę produktów w ING Banku Śląskim, nie sposób nie przyjrzeć się bliżej także i rozwiązaniom skrojonym na miarę potrzeb klientów biznesowych. Przedsiębiorcy i firmy mogą liczyć na dedykowane kredyty, leasingi, lokaty i wreszcie – konta. Podobnie zresztą jak i indywidualni, mają prawo korzystać też z bankowości internetowej i szeregu dodatkowych produktów.
Czym wyróżnia się ING Bank Śląski?
ING Bank Śląski z powodzeniem stworzył platformę, która nie tylko umożliwia mu rozbudowę bazy klientów, ale także pozwala na wybijanie się spośród konkurencyjnych instytucji. Choć banki często oferują podobne produkty i korzystają z tych samych narzędzi finansowych, różnice między nimi mogą być znaczące. Oto kluczowe elementy, które pozwalają ING Bankowi Śląskiemu rywalizować z innymi graczami na rynku.
ING zdobył 1. miejsce w kategorii „Bankowość mobilna” w konkursie Mobile Trends Awards 2022 za rozwój aplikacji mobilnej.
Do banku ING należą dwie fundacje – Fundacja ING Dzieciom oraz Fundacja Sztuki Polskiej ING.
Na stronie internetowej banku ING można znaleźć zakładkę Społeczność ING, która przekierowuje do sekcji pozwalającej na poszerzanie wiedzy o bankowości i zadawanie pytań za pomocą forum.
ING Banku Śląskiego należy także ING Commercial Finance, które zajmuje się szeroko pojętymi usługami faktoringu. Sprawdź: ING Faktoring opinie
W grudniu 2019 roku ING Bank Śląski S.A. został wyróżniony tytułem „Bank doceniony przez klientów” w ramach badania „Monitor satysfakcji klientów detalicznych banków” przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.
W ramach zorganizowanej w 2020 roku akcji charytatywnej we współpracy z Fundacją ING Dzieciom zebrano ponad 330 tysięcy złotych. Środki te przeznaczono na polskie szpitale i ośrodki medyczne.
W grudniu 2018 roku ING Bank Śląski został wyróżniony nagrodą „Lider elektromobilności” za zaangażowanie w rozwój rynku samochodów elektrycznych w Polsce. Tytuł nadało Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych.
Długoletnią twarzą kampanii reklamowej ING Banku Śląskiego jest słynny polski aktor Marek Kondrat. Choć artysta wycofał się już ze sceny teatralnej, wciąż można oglądać go w reklamach banku.
Wady i zalety ING Banku Śląskiego
Decyzja o wyborze banku jest zawsze indywidualną kwestią i zależy od wielu czynników, takich jak potrzeby finansowe, oczekiwania wobec obsługi klienta czy preferencje związane z dostępnością różnych produktów i usług. ING Bank Śląski oferuje szeroką gamę produktów finansowych i nowoczesnych rozwiązań bankowych, co sprawia, że jest godnym rozważenia wyborem dla potencjalnych klientów.
Aby pomóc Ci w znalezieniu odpowiedzi na pytanie, czy warto planować swoją finansową przyszłość z ING, przedstawiamy największe zalety i wady tej instytucji.
Zalety:
liczne oddziały (klienci mogą korzystać z ponad 200 placówek bankowych);
możliwość złożenia wniosku o kredyt gotówkowy i hipoteczny zdalnie, bez wychodzenia z domu;
bezwarunkowo darmowe konto bankowe;
konta walutowe i fundusze inwestycyjne,
przejrzysta i funkcjonalna aplikacja mobilna,
możliwość skorzystania z usług robota inwestycyjnego;
społeczność ING – forum, które służy do wymiany wiedzy pomiędzy klientami a pracownikami banku;
profesjonalna i pomocna obsługa klienta.
Wady:
kredyty hipoteczne udzielane są tylko tym osobom, które posiadają min. 20% wkładu własnego,
ING Bank Śląski nie podpisał umowy z BGK o współpracy w zakresie Bezpiecznego Kredytu 2%.
FAQ: Najczęściej zadawane pytania
Czy bank ING jest dobry?
ING Bank Śląski cieszy się dużym uznaniem klientów. Potwierdzić to mogą kolejne zdobywane wyróżnienia np. jako Najwyżej Oceniany Bank w Polsce. ING został laureatem tytułu “Organizacja Roku” w ośmiu różnych kategoriach, w tym: doskonała obsługa klienta w oddziale banku i na odległość.
Czy ING upada?
Na chwilę obecną nic nie wskazuje na to, że ING Bank Śląski byłby zagrożony bankructwem. Wręcz przeciwnie – instytucja radzi sobie całkiem nieźle. W drugim kwartale 2023 roku grupa ING Banku Śląskiego odnotowała wzrost zysku netto do 1,099 mld zł, przekraczając tym samym prognozy ekspertów. Wynik odsetkowy okazał się szczególnie imponujący, osiągając wartość ponad 2 mld zł.
Czy warto założyć konto w ING?
Konto osobiste Direct w ING Banku Śląskim wydaje się być atrakcyjną opcją dla osób, które szukają rozbudowanej oferty bankowej. Rachunek ten jest nie tylko bezpłatny, ale też oferuje dostęp do licznych dodatkowych produktów i usług. Możesz również korzystać z karty wielowalutowej i pakietów bezpłatnych wypłat ze wszystkich bankomatów na świecie.
Ile się płaci za konto w ING?
Podstawowe konto Direct jest bezpłatne. To oznacza, że nie musisz nic płacić za jego prowadzenie. Darmowe są również wypłaty środków (tylko bankomaty ING i Planet Cash) oraz używanie karty zbliżeniowej Visa (pod warunkiem wykonania transakcji na min. 300 zł).
Czy bank ING jest bankiem polskim?
Nie. Podmiotem zarządzającym jest ING Bank NV, który posiada 75% udziałów. Mimo że identyfikacja wizualna banku wyraźnie odwołuje się do jego holenderskiego właściciela, zachowano element polskości, reprezentowany przez nazwę “Bank Śląski”.
Informacje na temat spółki
ING Bank
Śląski SA
Rodzaj:
Bank komercyjny
Charakter działalności:
Bank uniwersalny
Utworzony:
1988
Numer REGON:
271514909
Numer KRS:
0000005459
Numer NIP:
6340135475
Adres siedziby:
ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice
Naszym celem jest dostarczanie użytkownikom wartościowych i wiarygodnych treści, które pomogą im podejmować świadome decyzje finansowe. Wszystkie artykuły publikowane na naszym portalu opierają się na sprawdzonych źródłach i są redagowane przez specjalistów z dziedziny finansów.
HR-owiec z wykształcenia, marketer z wyboru. Od kilku lat z pasją oddaje się szeroko rozumianemu marketingowi treści, w myśl zasady: Content is a king. Szczególną fascynacją darzy świat finansów, stawiając sobie za cel wyposażenie czytelnika w podstawową wiedzę, która pozwoli mu zadbać o budżet własnego gospodarstwa domowego. Prywatnie miłośniczka sushi i dobrej kawy, uważa, że dieta mogłaby się składać tylko z tych dwóch składników.
Kolejna awaria bankowości internetowej (już druga w grudniu). Brak dostępu do własnych środków pieniężnych, brak dostępu do maklera, brak jakiejkolwiek informacji o awarii. Infolinia nie działa, czat z konsultantem nie działa. A pewnie tak jak poprzednio nie poczują się do odpowiedzialności i ewentualnego odszkodowania będzie można dochodzić jedynie w sądzie. Przy poprzedniej awarii jakoś się upiekło i nie dotknęły mnie poważne straty, dzisiaj zamiast zrealizować zysk na otwarcie GPW, całkiem niezły zresztą, jestem już stratny kilka tysięcy, a mamy dopiero 9:30. Do końca dnia mogę być bankrutem.
m
m
michal
10.10.2020, 21:50
Wyróżniający się komentarz
najlepszy bank w polsce
obsługa na najwyższym poziomie awarii nie ma wcale jestem klientem od 16 lat u nich
szanują ludzi i pomagają nie wciskaja kredytow itp
aplikacja mobilna i bankowosc online cos pięknego
polecam kazdemu
K
K
Karol
21.12.2020, 09:33
Wyróżniający się komentarz
Obsługa klienta w oddziałach rzeczywiście na wysokim poziomie, ale z uwagi na liczne awarie nikomu bym nie polecił tego banku. W ostatnim czasie awarie są niemal cykliczne, co chwila jest problem z dostępem do biura maklerskiego, a czasami do jakichkolwiek usług. Dzisiaj nawet przelewu nie da się zrobić, nie da się zalogować do bankowości internetowej, a na infolinię nie da się dodzwonić (od razu jest komunikat, żeby spróbować zdzwonić później).
m
m
michal
12.01.2021, 17:24
Wyróżniający się komentarz
Ja nie mam problemow :)
mam konto direct nie jestem klientem premium :)
gdzie obecnie posiadasz rachunek :) ?
W
W
Wojtek
18.08.2022, 07:38
Wyróżniający się komentarz
Zakamuflowany, nieudolny w dzialaniu bank, dysponujacy w zdecydowanej wiekszosci niekompetentna I msciwa obsluga klienta. Przez 20 lat wysylano mi w kopertach wydruki z informacjami o jego stanie chociaz wielokrotnie dzwonilem powiadamiajac, ze tam nie przebywam I ich korespondencja do mnie lezy pod skrzynka na posadzce. Otrzymywalem odpowiedz, ze mam sie zglosic do najblizszej placowki I wowczas wysylka kopert zostanie wstrzymana I wyrobie sobie internetowy dostep do obslugi swojego konta I nie przyjmowano do wiadomosci, ze osobiscie przyjechac nie moge. Dokladnie dopiero po 20 latach trafilem na infolini w banku na bardzo mila osobe ktora po uprzednim zweryfikowaniu mojej osoby oswiadczyla, ze W TAKIM RAZIE PROSZE PODAC ADRES DLA DORECZEN I JA PANU TA SYTUACJE NATYCHMIAST ZMIENIE. Ludzie z infolini nie orietowali sie nawet, ze moge upowaznic do reprezentowania w moich sprawach pelnomocnika I slyszalem odpowiedz, PROSZE zaczekac ja tylko zapytam. Moj pelnomocnik po dostarczeniu wymaganych przez Bank Slaski dokumentow potwierdzonych przez Consulate RP w siedzibie banku w kraju byl zapewniany, ze po trzech dniach ktos do niego zadzwoni. Jednak to sie nie stalo ani tez pracownik ten nie odbieral telefonu wiec po tygodniu pelnomocnik udal sie znowu do niego osobiscie. Otrzymal wowczas informacje, ze czesc spraw zostala zalatwiona a na wynik pozostalych nalezy czekac kilka dni. Osobiscie do tego inspektora nie moglem sie dodzwonic wiec zadzwonilem ponownie na infolinie, osoba ktora ze man rozmawiala oswiadczyla, ze sporzadzila report z tej spray I przesle do rozpaterzenia. Na drugi dzien zadzwonil ten sam pracownik ktory przyjmowano mojego pomocnika I oswiadczyla, ze spray ida w kierunku aby konto zostalo mi zablokowane calkowicie. Na koncie sa tylko przelewy z mojej emerytury.
Karol
21.12.2020, 09:30
Kolejna awaria bankowości internetowej (już druga w grudniu). Brak dostępu do własnych środków pieniężnych, brak dostępu do maklera, brak jakiejkolwiek informacji o awarii. Infolinia nie działa, czat z konsultantem nie działa. A pewnie tak jak poprzednio nie poczują się do odpowiedzialności i ewentualnego odszkodowania będzie można dochodzić jedynie w sądzie. Przy poprzedniej awarii jakoś się upiekło i nie dotknęły mnie poważne straty, dzisiaj zamiast zrealizować zysk na otwarcie GPW, całkiem niezły zresztą, jestem już stratny kilka tysięcy, a mamy dopiero 9:30. Do końca dnia mogę być bankrutem.
michal
10.10.2020, 21:50
najlepszy bank w polsce
obsługa na najwyższym poziomie awarii nie ma wcale jestem klientem od 16 lat u nich
szanują ludzi i pomagają nie wciskaja kredytow itp
aplikacja mobilna i bankowosc online cos pięknego
polecam kazdemu
Karol
21.12.2020, 09:33
Obsługa klienta w oddziałach rzeczywiście na wysokim poziomie, ale z uwagi na liczne awarie nikomu bym nie polecił tego banku. W ostatnim czasie awarie są niemal cykliczne, co chwila jest problem z dostępem do biura maklerskiego, a czasami do jakichkolwiek usług. Dzisiaj nawet przelewu nie da się zrobić, nie da się zalogować do bankowości internetowej, a na infolinię nie da się dodzwonić (od razu jest komunikat, żeby spróbować zdzwonić później).
michal
12.01.2021, 17:24
Ja nie mam problemow :)
mam konto direct nie jestem klientem premium :)
gdzie obecnie posiadasz rachunek :) ?
Wojtek
18.08.2022, 07:38
Zakamuflowany, nieudolny w dzialaniu bank, dysponujacy w zdecydowanej wiekszosci niekompetentna I msciwa obsluga klienta. Przez 20 lat wysylano mi w kopertach wydruki z informacjami o jego stanie chociaz wielokrotnie dzwonilem powiadamiajac, ze tam nie przebywam I ich korespondencja do mnie lezy pod skrzynka na posadzce. Otrzymywalem odpowiedz, ze mam sie zglosic do najblizszej placowki I wowczas wysylka kopert zostanie wstrzymana I wyrobie sobie internetowy dostep do obslugi swojego konta I nie przyjmowano do wiadomosci, ze osobiscie przyjechac nie moge. Dokladnie dopiero po 20 latach trafilem na infolini w banku na bardzo mila osobe ktora po uprzednim zweryfikowaniu mojej osoby oswiadczyla, ze W TAKIM RAZIE PROSZE PODAC ADRES DLA DORECZEN I JA PANU TA SYTUACJE NATYCHMIAST ZMIENIE. Ludzie z infolini nie orietowali sie nawet, ze moge upowaznic do reprezentowania w moich sprawach pelnomocnika I slyszalem odpowiedz, PROSZE zaczekac ja tylko zapytam. Moj pelnomocnik po dostarczeniu wymaganych przez Bank Slaski dokumentow potwierdzonych przez Consulate RP w siedzibie banku w kraju byl zapewniany, ze po trzech dniach ktos do niego zadzwoni. Jednak to sie nie stalo ani tez pracownik ten nie odbieral telefonu wiec po tygodniu pelnomocnik udal sie znowu do niego osobiscie. Otrzymal wowczas informacje, ze czesc spraw zostala zalatwiona a na wynik pozostalych nalezy czekac kilka dni. Osobiscie do tego inspektora nie moglem sie dodzwonic wiec zadzwonilem ponownie na infolinie, osoba ktora ze man rozmawiala oswiadczyla, ze sporzadzila report z tej spray I przesle do rozpaterzenia. Na drugi dzien zadzwonil ten sam pracownik ktory przyjmowano mojego pomocnika I oswiadczyla, ze spray ida w kierunku aby konto zostalo mi zablokowane calkowicie. Na koncie sa tylko przelewy z mojej emerytury.