mBank – opinie i recenzja

Nasza ocena

4.5/5

Ocena klientów

3.0/5

Dostępne produkty

Siedziba firmy

mBank S.A.
ul. Prosta 18
00-850 Warszawa

Jakie interesujące produkty znajdziemy w ofercie mBanku? To jedna z najpopularniejszych instytucji finansowych w Polsce. Czy jednak rzeczywiście skorzystanie z jej usług jest najlepszym rozwiązaniem? Sprawdzam, co czeka tam na klientów indywidualnych i nie tylko.

mbank - opinie i recenzja

Kluczowe informacje

  • Interesująca oferta rachunków osobistych i firmowych, rozbudowane produkty inwestycyjne czy regularne promocje na skorzystanie z kredytów i pożyczek, to tylko niektóre powody, dla których mBank cieszy się dużym zainteresowaniem wśród klientów;
  • Warto również wspomnieć o dostępie do nowoczesnych płatności mobilnych (Blik, Garmin Pay, FitBit Pay itp.), funduszach inwestycyjnych oraz o programie lojalnościowym mOkazje czy pakietach assistance;
  • Ze swojej strony polecamy usługi mBanku, który pomimo kilku swoich wad (dość regularne przerwy w dostępie do apki mobilnej w weekendy czy uciążliwej polityce marketingowej), nadal pozostaje instytucją, której warto zaufać ze względu na dynamiczny rozwój i konsekwentnie budowaną renomę.

mBank działa na polskim rynku od lat, czym zdążył przekonać do siebie wielu Polaków. Coś dla siebie znajdą w nim użytkownicy o różnych oczekiwaniach i potrzebach. Czy jednak w jego rozbudowanej ofercie znajdziemy coś więcej niż tylko standardowe konto osobiste albo eKonto oszczędnościowe? Przyjrzałem się temu uważniej. Analizuję warunki zawarcia umowy z tą instytucją, w tym przybliżam jej największe zalety i wady.

mBank – najważniejsze informacje

mBank w przeszłości działał jako Bank Rozwoju Eksportu SA oraz BRE Bank SA. W obecnej formie jest jedną z najintensywniej rozwijających się instytucji finansowych w Polsce. W 2021 r. był czwarty pod względem wartości aktywów w naszym kraju. Od 1992 roku jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych, a obecnie uznawany jest za spółkę najdłużej obecną w WIG20.

Głównym udziałowcem mBanku jest niemiecki Commerzbank. Na koniec 2022 roku zajął czwarte miejsce pod względem liczby klientów wśród banków działających w Polsce. Wraz z oddziałami zagranicznymi pochwalił się 5,64 mln użytkowników, co stanowiło 2,3 proc. wzrostu rok do roku. Zgodnie z agendą, celem tej instytucji jest: pozostanie liderem zrównoważonej bankowości w Polsce. W ramach swojego zakresu odpowiedzialności podaje takie sektory, jak m.in. kondycja finansowa klientów, klimat czy społeczeństwo.

Nasza opinia o mBank

Pozytywnie zaskoczyły mnie w mBanku oferty specjalne i promocje. Moim zdaniem w wielu przypadkach to właśnie one sprawiają, że warto aktywować konto właśnie tutaj. Dodatkowo do naszej dyspozycji pozostają atrakcyjne lokaty oszczędnościowe, o dość wysokim oprocentowaniu w porównaniu do konkurencji.

Z drugiej strony za szczególnie irytującą uważam jego politykę marketingową. Liczba powiadomień i wiadomości bywa przytłaczająca. Mówię tu zarówno o komunikatach wysyłanych w serwisie internetowym, jak i aplikacji mobilnej. Co więcej, ta ostatnia nie jest zbyt intuicyjna i elastyczna. Trudno wprowadzić zmiany w jej widoku, a odnalezienie niektórych produktów bywa prawdziwym wyzwaniem. Osoby, które nie są biegłe w obsłudze smartfonów, mogą mieć z nią poważny problem. Zwrócę też uwagę na fakt, że wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce w przypadku mBanku są darmowe dopiero od kwoty 100 zł w standardowym wariancie konta osobistego. To dość wysoki próg, poniżej którego obowiązuje prowizja.

To jednak tylko nasze zdanie o mBank. Co sądzą o nim użytkownicy naszego portalu? Zapraszamy do lektury sekcji komentarzy na końcu strony i do komentowania!

Co oferuje mBank?

Pełnej ofercie banku możemy przyjrzeć się na jego oficjalnej stronie internetowej. Do naszej dyspozycji pozostają cztery główne segmenty produktowe:

  • klienci indywidualni,
  • private banking,
  • firmy,
  • MSP i korporacje.

Akurat najuważniej przeanalizuję wariant wybierany przez większość klientów nieprowadzących działalności gospodarczej. Na końcu natomiast omówię alternatywne rozwiązania. Podkreślę tylko, że warunki wszystkich usług i produktów mogą ulec zmianie wraz z rozwojem oferty banku. Podobnie zresztą, jak ich dostępność. Przed skorzystaniem z danego rozwiązania polecam zajrzeć na stronę mbank.pl i zapoznać się ze szczegółami wybranego produktu.

Konta

mBank oferuje trzy główne rodzaje kont dla klientów prywatnych:

Każdy z tych typów rachunków dostępny jest w kilku wariantach. Są one dostosowane do profilu konkretnego klienta, np.:

  • dzieci do 13 lat,
  • młodzieży,
  • graczy,
  • obywateli Ukrainy,
  • osób chcących prowadzić konto wspólne.

Moją szczególną uwagę zwróciło konto walutowe. mBank daje klientom możliwość wyboru jednej z aż 10 walut. Znalazły się wśród nich zarówno najpopularniejsze waluty świata, jak i pieniądze mniej znane, m.in.: CZK, USD, GBP, CHF, JPY czy HUF. Dodatkowo do naszej dyspozycji pozostaje szereg usług dodatkowych, związanych z tego typu rachunkiem, np.:

  • przelewy walutowe,
  • lokaty walutowe,
  • wpłaty i wypłaty w placówkach,
  • usługi wielowalutowe.
Jakie konto dla młodych otworzyć? Ranking z poradnikiem Zobacz

Kredyty

Podobnie jak wszystkie banki na rynku, mBank daje dostęp do kilku rodzajów kredytów i pożyczek. W tym:

Wszystkie te produkty różnią się warunkami, warto więc zawsze dokładnie je porównać, przed podjęciem ostatecznej decyzji.

Karty

Udostępnia dodatkowo kilka rodzajów kart bankowych. Wśród nich nadmienię:

Do wyboru pozostaje dodatkowo szereg usług związanych z kartami kredytowymi. Mowa tu np. o:

  • realizacji przelewów z kart kredytowych,
  • zamianie spłaty karty kredytowej na comiesięczne raty,
  • ochronie i pomocy ubezpieczeniowej w trakcie podróży,
  • zabezpieczeniach transakcji kartowych,
  • bezpłatnym wstępie do stref VIP.

Inwestycje i oszczędności

Coraz więcej banków aktywnie angażuje się w edukację klientów z zakresu świadomego oszczędzania i inwestowania. W ten trend wpisuje się również działalność mBanku. Oferuje on swoim użytkownikom rozbudowane poradniki z tych zakresów, wraz z poradami ekspertów. Najczęściej poruszaną tematyką są:

  • cele inwestycyjne,
  • gotowe strategie inwestycyjne,
  • doradztwo inwestycyjne.

W zależności od własnych preferencji, w ramach swojego konta osobistego możesz skorzystać z inwestycji:

  • w fundusze (polskie i zagraniczne),
  • na giełdzie (akcje, obligacje, fundusze ETF),
  • w obligacje (Obligacje Spółek Skarbu Państwa i Banku Gospodarstwa Krajowego).

Ubezpieczenia

Podobnie, jak w innych instytucjach, tak i tutaj dostajesz dostęp do usług ubezpieczeniowych. Część z nich związana jest z zaciąganymi zobowiązaniami, a niektóre figurują jako produkty dodatkowe do oferty. Mowa tu o ubezpieczeniu m.in.:

  • auta,
  • płatności i zakupów online,
  • domu lub mieszkania,
  • kredytu,
  • podróży,
  • życia i zdrowia,
  • karty debetowej,
  • nieruchomości od kredytu hipotecznego.

Usługi i e-urząd

W ramach programu lojalnościowego mOkazje otrzymujesz do dyspozycji rozmaite zniżki, zwroty i rabaty. Zależnie od aktualnej promocji, możesz korzystać z wyselekcjonowanych ofert znanych marek i sieci sklepów na atrakcyjniejszych warunkach.

Innym przykładem przydatnego rozwiązania są doładowania telefonu, które wykonasz ze swojego konta bankowego. Usługa ta działa we wszystkich najpopularniejszych sieciach telefonicznych i często objęta jest promocjami specjalnymi. Wymienię jeszcze kilka przydatnych opcji bankowości internetowej w mBanku.

  • Aplikacja mObywatel,
  • Technologia mojeID, profil zaufany i podpis kwalifikowany mSzafir,
  • mKantor,
  • mTransfer i mTransfer mobilny,
  • Asystent płatności,
  • Usługa CyberRescue,
  • Weryfikacja behawioralna,
  • i wiele innych.

Private banking

Instytucja przygotowała też specjalną propozycję dla klientów o wyższych dochodach, dysponujących pokaźniejszym majątkiem. Specjalnie dla nich udostępnia usługę private banking, w ramach której masz możliwość:

  • zarządzać swoim majątkiem,
  • korzystać z rozwiązań inwestycyjnych,
  • dbać o interesy swojej rodziny,
  • zabezpieczyć majątek firmowy,
  • i znacznie więcej.

Do Twojej dyspozycji mBank oddaje produkty i usługi zbliżone do tych ze standardowej oferty bankowości osobistej. Jednak różnią się od nich warunkami i bardziej rozbudowaną formą. W tej wersji np. konto walutowe obejmuje dodatkowe waluty, a nad rachunkiem osobistym czuwa zespół doradczy. Wiąże się to natomiast z bardziej rygorystycznymi oczekiwaniami wobec klientów, m.in. w związku z saldem ich konta, wysokością comiesięcznych wpłat czy obracanymi kwotami.

Firmy, MSP i korporacje

Zarówno jednoosobowe działalności gospodarcze, jak i większe firmy czy potężne korporacje również odnajdą tutaj coś dla siebie. Do wyboru są zarówno konta dla firm, jak i spółek. Dodatkowo oferta została rozbudowana o poniższe rozwiązania:

  • sprzedaż w internecie,
  • księgowość,
  • kredyty i finansowanie
  • terminale płatnicze.

Co więcej, za pośrednictwem mBanku możesz nawet założyć firmę czy skorzystać z przydatnych materiałów edukacyjnych. To być może ułatwi Ci wejście na rynek czy pomoże się na nim utrzymać i zarządzać przedsiębiorstwem.

Czym wyróżnia się mBank?

Zaletą mBanku jest jego nowoczesna forma. Zarówno oprawa graficzna, jak i komunikacja marki, przemawiają do osób aktywnych i młodych ciałem lub duchem. W połączeniu z rozbudowaną oraz zróżnicowaną ofertą nadal jest jednak instytucją dla każdego. Otworzymy w niej zarówno rachunki osobiste, jak i konta oszczędnościowe czy konto firmowe.

Dodatkowo skorzystamy ze wszystkich standardowych, przydatnych opcji, takich jak platformy inwestycyjne i emerytalne, usługi i e-urząd czy ubezpieczenia. Uniwersalizm stoi tu zatem na dość wysokim poziomie.

Zalety i wady mBank

Zalety mBanku:

  • nowoczesna komunikacja,
  • rozbudowana oferta,
  • rozwiązania inwestycyjne,
  • atrakcyjne warunki kredytowe,
  • bogata oferta kont walutowych,
  • konkurencyjne produkty oszczędnościowe o atrakcyjnym oprocentowaniu,
  • atrakcyjne bonusy i oferty specjalne,
  • produkty dostępne w oddziale banku, poprzez dostęp internetowy i przez aplikację mobilną.

Wady mBanku:

  • uciążliwa polityka marketingowa,
  • nieintuicyjna aplikacja mobilna,
  • dość częste przerwy w dostępie do apki mobilnej (*szczególnie w weekendy);
  • darmowe wypłaty ze wszystkich bankomatów tylko powyżej kwoty 100 zł.

FAQ: najczęściej zadawane pytania

Czy mBank to dobry bank?

mBank ma swoje wady, ale mimo to jest jednym z lepszych banków działających w Polsce. Ma rozbudowaną, nowoczesną ofertę i gwarantuje bezpieczeństwo pieniędzy.

Czy pieniądze w mBanku są bezpieczne?

Tak, mBank jest bezpiecznym i rzetelnym bankiem. Działa zgodnie z prawem, a swoim użytkownikom udostępnia szereg rozwiązań zabezpieczających ich finanse. Na bieżąco informuje też o potencjalnych zagrożeniach czy nowych metodach działania oszustów.

Kto jest właścicielem mBank?

Głównym udziałowcem mBanku jest niemiecki Commerzbank. Od 1994 roku jest partnerem strategicznym, a rok później zaczął być również udziałowcem. Posiada ok. 70 proc. udziałów w spółce.

W jakich bankomatach można wpłacać pieniądze mBank?

mBank deklaruje na swojej stronie internetowej dysponowanie największą siecią wpłatomatów w Polsce. W jej ramach klienci korzystać mogą z maszyn mBanku, Cashline czy Planet Cash.

Co daje konto w mBanku?

eKonto osobiste możemy otworzyć i prowadzić za darmo. Pozwala na bezpłatne wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce od 100 zł i korzystanie z bankomatów za granicą. Oferuje aplikację mobilną i serwis internetowy, a także kartę debetową czy dostęp do różnorodnych lokat.

Kiedy mBank blokuje konto?

mBank może zablokować użytkownikowi dostęp do konta w serwisie transakcyjnym. Wynika to z wdrożenia protokołu bezpieczeństwa. Dzieje się tak, gdy trzykrotnie zostanie wpisane błędne hasło do konta.
Naszym celem jest dostarczanie użytkownikom wartościowych i wiarygodnych treści, które pomogą im podejmować świadome decyzje finansowe. Wszystkie artykuły publikowane na naszym portalu opierają się na sprawdzonych źródłach i są redagowane przez specjalistów z dziedziny finansów.
3/5 - (40 votes)
Jak podobała Ci się treść?
5 - ciekawa, 1 - nieciekawa
3/5 - (40 votes)
Komentarze (34)

Odpowiadasz na komentarz:

Komentarz zostanie opublikowany pod tą nazwą

Adres e-mail nie będzie widoczny publicznie

Treści, które udostępniasz w serwisie są weryfikowane

  • P
    P

    Pani Jola z mLnii

    30.05.2022, 19:53

    Wyróżniający się komentarz

    Uciekać jak najdalej! Po prawie 15 latach czas zwijać się z tego banku. A tak chwaliłam… Odkryłam, że ktoś, TAJEMNICZY KTOŚ, odwleka moje przelewy za media do innych banków. Odkryłam to po 2 latach: ciągle jakieś niedopłaty . Reklamacje – 5, odbijane się od ściany, robienie w jajo. jakieś kłamiące panienki na mLinii. Obawiam się, że robią tak innych w trąbę: wysyłasz przelew 4., a NAGLE dostajesz na maila, że poszedł on dopiero 27. dnia miesiąca. COŚ TU MOCNO ŚMIERDZI. To kto w tym czasie obraca moimi pieniędzmi, a ja płace odsetki dla PGE, hę, drogi banku oszuście?

  • W
    W

    Wykorzystany klient

    11.04.2022, 12:49

    Wyróżniający się komentarz

    Nie polecam!!! Bezwzględne działania na…
    …korzyść tylko i wyłącznie banku. Żadnej współpracy w razie problemów nawet hipotetycznych. Omijać !!! Uciekać !!! Działania „za plecami” klienta.

  • I
    I

    Irena

    30.03.2022, 11:54

    Wyróżniający się komentarz

    brak kompetencji, opieszałość – najgorszy bank – brak decyzyjności kierowniczki oddziału .
    kilkakrotnie domagają się dokumentów notarialnych , które zostały już 2-krotnie zeskanowane .
    – wkład z konta z powodu dziedziczenia , nie został dokonany od sierpnia ubiegłego roku.
    infolinia – takimi problemami się nie zajmuje. SKANDAL

  • b
    b

    barn

    24.03.2022, 10:53

    Wyróżniający się komentarz

    Kredyt na drobny zakup: Co kilka miesięcy podwyższają ratę. W związku z tym, że nie informują o wysokości nowej trzeba to robić cyklicznie samemu! Pierwszy i ostatni raz cokolwiek z tym bankiem mam wspólnego!!!

  • b
    b

    byly klient 2

    29.01.2022, 13:39

    Wyróżniający się komentarz

    Jako przedsięrbiorca absolutnie nie polceam współpracy z mBank.

    Niestety, byłem obsługiwany przez niekompetenty personel – mianowicie Justyna Kowalik, Doradca Klienta ds. dużych przedsiębiorstw w mBank S.A.

    Absolutny brak wiedzy, problem z uzyskaniem informacji. Nie polecam.

  • z
    z

    zalosne

    18.01.2022, 17:01

    Wyróżniający się komentarz

    Mam zablokowane konto (prywatne i firmowe założone 6 lat wcześniej) od 28 grudnia przez dział bezpieczeństwa, 5 wizyt w placówce, 3 różne wnioski, weryfikacja dokumentów, reklamacja i wciąż od 3 tygodni nie mam dostępu do swojego prywatnego i firmowego konta. Żałosny i niepoważny bank.

  • O
    O

    Okradziona 12.2021

    11.12.2021, 16:13

    Wyróżniający się komentarz

    Konto okradzione 07.12.2021 na kwotę ponad tysiąc PLN przez ogólnie znanego przestępcę. W internecie numer potwierdzony wielokrotnie jako oszust, który podstępem przez portal niby banku wyłudza dane, zmienia detale urządzenia do obsługi transakcji mobilnych i kradnie. A MLinia zapewniała że aplikacja mobilna to takie bezpieczne….. Po fakcie pracownicy MLinii zwalają na Ciebie winę i nawet nie wspominają o konieczności uruchomienia procesu reklamacyjnego, bo po co im kolejny problem ….

  • O
    O

    Okradziona 12.2021

    09.12.2021, 15:07

    Wyróżniający się komentarz

    Szok!!! Moje konto okradzione 07.12.2021 na kwotę ponad tysiąc PLN przez ogólnie znanego przestępcę. W GOOGLE numer potwierdzony wielokrotnie jako oszust, który podstępem przez portal niby banku wyłudza dane, zmienia detale urządzenia do obsługi transakcji mobilnych i kradnie. A MLinia zapewniała że aplikacja mobilna to takie bezpieczne ☹ Po fakcie pracownicy MLinii zwalają na Ciebie winę i nawet nie wspominają o konieczności uruchomienia procesu reklamacyjnego, bo po co im kolejny problem …. Zrobiłam zgłoszenie REK164052438 i zobaczymy jak ta farsa się zakończy. Poinformowana Policja przyjęła zgłoszenie i rozłożyła ręce właściwie na wstępie. Jak na razie wygląda na to że bezkarnie można rąbać Klientów MBank na kasę ……. Ręce opadają.

  • E
    E

    Eleonora

    06.12.2021, 13:59

    Wyróżniający się komentarz

    Dno dna.
    Chamska obsługa, która dodatkowo w niczym nie potrafi pomóc. Kłamią, nie wiedzą sami, co robią. Blokują konta bezpodstawnie, wiecznie nie działa aplikacja. Człowiek nie może korzystać z własnych środków a co za tym idzie, normalnie żyć.
    Żenujący poziom, nawet ciężko to opisać.

  • A
    A

    Angi

    10.10.2021, 09:48

    Wyróżniający się komentarz

    Straszny Servis

Polecane artykuły

Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie