Zwrot biletu Flixbus – jak to zrobić?

zwrot biletu flixbus

Rezerwacja przejazdu autokarem linii Flixbus często odbywa się z dużym wyprzedzeniem, przez co trudno przewidzieć niektóre niespodziewane okoliczności krzyżujące nasze plany. Zwrot biletu Flixbus nie musi być jednak kłopotliwy – tłumaczymy, jak zrobić to szybko i bez komplikacji.

Sieć połączeń autokarowych Flixbus cieszy się dużą popularnością zarówno w skali polskiej, lokalnej, jak i w szerszym ujęciu międzynarodowym. Jedną z kluczowych zalet jest możliwość dokonania szybkiej rezerwacji biletu na określoną trasę online zarówno za pośrednictwem komputera, jak i smartfona. Równie szybko można również jednak dokonać jego zwrotu.

Jak zwrócić bilet Flixbus?

Flixbus nie stosuje takiego określenia jak zwrot biletu – firma określa bowiem wykupienie miejsca w autobusie na przejazd daną trasą w określonym czasie „rezerwacją”. Rezygnując zatem z niej, dokonujemy tzw. anulowania rezerwacji, której dokonać możemy wygodnie za pomocą strony internetowej.

  1. Wejdź na stronę flixbus.pl.
  2. Wybierz zakładkę „Usługi”, a następnie „Zarządzaj moją rezerwacją”.
  3. Następnie, kliknij zielony przycisk „Anuluj moją rezerwację”.
  4. Aby sfinalizować ten etap, należy podać dostępny na bilecie numer rezerwacji, a następnie imię i nazwisku lub adres poczty e-mail, na którą dokonaliśmy rezerwacji.
zwrot biletu flixbus
zwrot biletu flixbus

Do kiedy można anulować swoją rezerwację?

Flixbus zastrzega, że niezależnie od godziny oraz państwa, w którym realizowany ma zostać zarezerwowany przejazd, klient zawsze ma prawo anulować rezerwację do 15 minut przed planowanym odjazdem autobusu z miejsca docelowego.

Czy anulowanie rezerwacji Flixbus coś kosztuje?

W przypadku procedury anulowania biletu na przejazd autobusem linii Flixbus, firma stosuje w swojej polityce dwie zasady.

  1. Jeżeli rezerwacja zostanie anulowana nie później niż na 30 dni przed datą odjazdu autobusu, czynność ta jest całkowicie bezpłatna, a pełna kwota za przejazd zostaje zwrócona na konto bankowe klienta.
  2. Jeśli anulowanie rezerwacji odbyło się później niż 30 dni do daty odjazdu autokaru, Flixbus zastrzega sobie prawo do naliczenia tzw. opłaty za anulowanie rezerwacji. Co ciekawe, zaglądając do tabeli na stronie producenta możemy się dowiedzieć, że w przypadku rezerwacji biletu w złotówkach – anulowanie jest zawsze bezpłatne! W przypadku innych walut, opłaty mogą zostać naliczone proporcjonalnie do tego, jak późno dokonano odwołania.
opłata za anulowanie rezerwacji
opłata za anulowanie rezerwacji

Anulowanie rezerwacji – co dalej?

Flixbus informuje na swojej stronie internetowej, że w przypadku odwołania rezerwacji generowany jest voucher na kolejny przejazd.

  • Można go wykorzystać w ciągu najbliższych 12 miesięcy (1 roku).
  • Jego wartość równa jest cenie odwołanej rezerwacji.
  • Jeżeli naliczona została opłata za anulowanie rezerwacji, wartość vouchera jest o nią pomniejszona.

Anulowanie biletu ze względu na COVID-19

Flixbus zastrzega też na swojej stronie internetowej, że jeżeli do odwołania przejazdu doszło ze względu na następstwa pandemii koronawirusa, to firma zwraca pełnen koszt niezrealizowanego przejazdu. Zwrot zapewniany jest w formie vouchera na kwotę niewykorzystanego biletu.

Zmiana treści na bilecie – co warto wiedzieć?

Jeżeli na zakupionym już bilecie na przejazd autobusem Flixbus wprowadzone zostały informacje, które chcielibyśmy zmienić – jest to możliwe w trzech poniższych przypadkach.

  1. Godzina lub kierunek podróży.
  2. Imię i nazwisko pasażera na bilecie.
  3. Numer telefonu wskazany na bilecie.

Podobnie jak w przypadku anulowania biletu na przejazd, odwołania można dokonać maksymalnie 15 minut przed odjazdem autokaru Flixbus z wyznaczonego miejsca.

Ważne! Chcąc zmienić godzinę lub kierunek podróż, należy anulować dotychczasową rezerwację. Wygeneruje się voucher, który następnie należy wykorzystać do wybrania nowej godziny lub trasy przejazdu.

Czy zmiana treści biletu Flixbus coś kosztuje?

Flixbus nie pobiera żadnych opłat za dokonanie zmian w bilecie pod kątem informacji kontaktowych. Jeżeli jednak zmiana nazwiska dokonana została w czasie, w którym cena biletu wzrosła od czasu dokonania rezerwacji, to klient zostanie obciążony różnicą w cenie.

Czy zwrot lub zmiana treści biletu odbywa się tylko online?

Anulowanie rezerwacji lub zmiana informacji w bilecie na przejazd autokarem Flixbus nie musi odbywać się tylko za pośrednictwem strony internetowej. Swoim klientom firma umożliwia też bardziej tradycyjne metody dokonania tego stacjonarnie. Możliwe jest to w następujących placówkach.

  • W sklepach FLIXSHOP.
  • U autoryzowanych sprzedawców biletów Flixbus.

Źródło:

  1. https://www.flixbus.pl/uslugi/anulowanie-zmiana
Komentarze (2)
Dodaj komentarz

Sortuj wg
  • Komentarz od Jacek
    Jacek
    14.10.2020, 13:17

    Witam, a co w przypadku, gdy płatność się udała, a bilet nie został wystawiony? Odzyskanie środków od Flixbusa, to droga przez mękę. Obsługa Flixbusa najpierw żąda potwierdzenia zrealizowania płatności, potem żąda nr transakcji, a następnie numeru karty, która płatność wykonano: „Aby umożliwić nam jak najszybsze rozpatrzenie Twojej sprawy, chcielibyśmy poprosić Cię o przekazanie następujących informacji: Faktura karty kredytowej: kwota, stosunek do FlixBus + 6 pierwszych i 4 ostatnie cyfry karty / Przykład: „FlixBus Berlin 4,99 EUR „+ 123456 **** 1234.”
    Faktura karty kredytowej – co to w ogóle jest?
    Stosunek do Flixbusa – to już jakieś absolutne kuriozum! Pewnie wynika to, że obsługa nie jest polskojęzyczna, tylko korzysta z automatycznych tłumaczeń!

    Wszystkie poszczególne żądania wysyłane są mailowo w odstępach kilkudniowych. Pewne przyśpieszenie reakcji nastąpiło, gdy zgłosiłem kwestię na czacie fanpage Flixbusa na FB, ale to tylko przez chwilę.
    Bank z kolei wysłał zapytanie do Flixbusa, aby ten potwierdził lub odrzucił transakcję. Bank może wykonać CashBack, ale okazuje się, że usługodawca musi zareagować, a oczywiście Flixbus nie reaguje. Zatem Flixbus już od bez mała miesiąca obraca nieswoimi środkami i w żaden sposób nie reaguje na przedsądowe wezwanie do zapłaty, ani na moje maile.
    Ale najlepsze na koniec, pod numerem infolinii można uzyskać informacje, ale najpierw trzeba wpisać nr rezerwacji, aby nastąpiło połączenie z doradcą. Numer ten uzyskuje się jeśli bilet jest wystawiony, a jeśli biletu nie ma, tylko pobrane są środki, to i nie ma tego numeru rezerwacji. Myliłby się też ktoś, kto by pomyślał, że za pomocą formularza można złożyć reklamację; tam też jest potrzebny numer rezerwacji, którego de facto nie ma.

    0
  • Komentarz od AGNIESZKA
    AGNIESZKA
    12.09.2020, 09:50

    A jeśli zgubiłem voucher, gdzie mogę poprosić o niego?

    0
Podobne artykuły