Rezerwacja przejazdu autokarem linii Flixbus często odbywa się z dużym wyprzedzeniem, przez co trudno przewidzieć niektóre niespodziewane okoliczności krzyżujące nasze plany. Zwrot biletu Flixbus nie musi być jednak kłopotliwy – tłumaczymy, jak zrobić to szybko i bez komplikacji.
- Jak zwrócić bilet Flixbus?
- Do kiedy można anulować swoją rezerwację?
- Czy anulowanie rezerwacji Flixbus coś kosztuje?
- Anulowanie rezerwacji – co dalej?
- Anulowanie biletu ze względu na COVID-19
- Zmiana treści na bilecie – co warto wiedzieć?
- Czy zmiana treści biletu Flixbus coś kosztuje?
- Czy zwrot lub zmiana treści biletu odbywa się tylko online?
Sieć połączeń autokarowych Flixbus cieszy się dużą popularnością zarówno w skali polskiej, lokalnej, jak i w szerszym ujęciu międzynarodowym. Jedną z kluczowych zalet jest możliwość dokonania szybkiej rezerwacji biletu na określoną trasę online zarówno za pośrednictwem komputera, jak i smartfona. Równie szybko można również jednak dokonać jego zwrotu.
Jak zwrócić bilet Flixbus?
Flixbus nie stosuje takiego określenia jak zwrot biletu – firma określa bowiem wykupienie miejsca w autobusie na przejazd daną trasą w określonym czasie “rezerwacją”. Rezygnując zatem z niej, dokonujemy tzw. anulowania rezerwacji, której dokonać możemy wygodnie za pomocą strony internetowej.
- Wejdź na stronę flixbus.pl.
- Wybierz zakładkę “Usługi”, a następnie “Zarządzaj moją rezerwacją”.
- Następnie, kliknij zielony przycisk “Anuluj moją rezerwację”.
- Aby sfinalizować ten etap, należy podać dostępny na bilecie numer rezerwacji, a następnie imię i nazwisku lub adres poczty e-mail, na którą dokonaliśmy rezerwacji.


Do kiedy można anulować swoją rezerwację?
Flixbus zastrzega, że niezależnie od godziny oraz państwa, w którym realizowany ma zostać zarezerwowany przejazd, klient zawsze ma prawo anulować rezerwację do 15 minut przed planowanym odjazdem autobusu z miejsca docelowego.
Czy anulowanie rezerwacji Flixbus coś kosztuje?
W przypadku procedury anulowania biletu na przejazd autobusem linii Flixbus, firma stosuje w swojej polityce dwie zasady.
- Jeżeli rezerwacja zostanie anulowana nie później niż na 30 dni przed datą odjazdu autobusu, czynność ta jest całkowicie bezpłatna, a pełna kwota za przejazd zostaje zwrócona na konto bankowe klienta.
- Jeśli anulowanie rezerwacji odbyło się później niż 30 dni do daty odjazdu autokaru, Flixbus zastrzega sobie prawo do naliczenia tzw. opłaty za anulowanie rezerwacji. Co ciekawe, zaglądając do tabeli na stronie producenta możemy się dowiedzieć, że w przypadku rezerwacji biletu w złotówkach – anulowanie jest zawsze bezpłatne! W przypadku innych walut, opłaty mogą zostać naliczone proporcjonalnie do tego, jak późno dokonano odwołania.


Anulowanie rezerwacji – co dalej?
Flixbus informuje na swojej stronie internetowej, że w przypadku odwołania rezerwacji generowany jest voucher na kolejny przejazd.
- Można go wykorzystać w ciągu najbliższych 12 miesięcy (1 roku).
- Jego wartość równa jest cenie odwołanej rezerwacji.
- Jeżeli naliczona została opłata za anulowanie rezerwacji, wartość vouchera jest o nią pomniejszona.
Anulowanie biletu ze względu na COVID-19
Flixbus zastrzega też na swojej stronie internetowej, że jeżeli do odwołania przejazdu doszło ze względu na następstwa pandemii koronawirusa, to firma zwraca pełnen koszt niezrealizowanego przejazdu. Zwrot zapewniany jest w formie vouchera na kwotę niewykorzystanego biletu.
Zmiana treści na bilecie – co warto wiedzieć?
Jeżeli na zakupionym już bilecie na przejazd autobusem Flixbus wprowadzone zostały informacje, które chcielibyśmy zmienić – jest to możliwe w trzech poniższych przypadkach.
- Godzina lub kierunek podróży.
- Imię i nazwisko pasażera na bilecie.
- Numer telefonu wskazany na bilecie.
Podobnie jak w przypadku anulowania biletu na przejazd, odwołania można dokonać maksymalnie 15 minut przed odjazdem autokaru Flixbus z wyznaczonego miejsca.
Ważne! Chcąc zmienić godzinę lub kierunek podróż, należy anulować dotychczasową rezerwację. Wygeneruje się voucher, który następnie należy wykorzystać do wybrania nowej godziny lub trasy przejazdu.
Czy zmiana treści biletu Flixbus coś kosztuje?
Flixbus nie pobiera żadnych opłat za dokonanie zmian w bilecie pod kątem informacji kontaktowych. Jeżeli jednak zmiana nazwiska dokonana została w czasie, w którym cena biletu wzrosła od czasu dokonania rezerwacji, to klient zostanie obciążony różnicą w cenie.
Czy zwrot lub zmiana treści biletu odbywa się tylko online?
Anulowanie rezerwacji lub zmiana informacji w bilecie na przejazd autokarem Flixbus nie musi odbywać się tylko za pośrednictwem strony internetowej. Swoim klientom firma umożliwia też bardziej tradycyjne metody dokonania tego stacjonarnie. Możliwe jest to w następujących placówkach.
- W sklepach FLIXSHOP.
- U autoryzowanych sprzedawców biletów Flixbus.
Źródło:
- https://www.flixbus.pl/uslugi/anulowanie-zmiana
Ad
01.11.2020, 22:03
Od teraz będę unikał flix busa miałem rezerwacje na 2 osoby do Zakopanego i z powrotem na 19 .11i 22.11 jeszcze nie ma żadnych obostrzeń a rezerwacje zostały odwołane zaproponowano inne godziny wyjazdu . Zaakceptowałem inne godziny tych rezerwacji i zarezerwowałem wszystko od nowa . W piątek przyszło że wyjazdów wogòle nie będzie i oddają pieniądze ale tylko 133 zł choć tego nie rozumiem bo zapłaciłem 266 zł za wszystko. Oczywiście zwrot pieniędzy ma potrwać kilka tygodni . Teraz muszę zapychać na dworzec autobusowy do przedstawiciela flixbus żeby się dowiedzieć czemu chcą mnie na kasę orżnąć . Ale na pewno takiego złodziejstwa nie daruje
Becia
02.08.2021, 15:00
Witam 31.07.2021 zrezygnowałam z trasy koszalin ustronie morskie z powodu dużego opóźnienia autobusu. Tego samego dnia napisałam prośbę o zwrot gotówki. Kiedy mogę się jej spodziewac
Jacek
14.10.2020, 13:17
Witam, a co w przypadku, gdy płatność się udała, a bilet nie został wystawiony? Odzyskanie środków od Flixbusa, to droga przez mękę. Obsługa Flixbusa najpierw żąda potwierdzenia zrealizowania płatności, potem żąda nr transakcji, a następnie numeru karty, która płatność wykonano: “Aby umożliwić nam jak najszybsze rozpatrzenie Twojej sprawy, chcielibyśmy poprosić Cię o przekazanie następujących informacji: Faktura karty kredytowej: kwota, stosunek do FlixBus + 6 pierwszych i 4 ostatnie cyfry karty / Przykład: „FlixBus Berlin 4,99 EUR „+ 123456 **** 1234.”
Faktura karty kredytowej – co to w ogóle jest?
Stosunek do Flixbusa – to już jakieś absolutne kuriozum! Pewnie wynika to, że obsługa nie jest polskojęzyczna, tylko korzysta z automatycznych tłumaczeń!
Wszystkie poszczególne żądania wysyłane są mailowo w odstępach kilkudniowych. Pewne przyśpieszenie reakcji nastąpiło, gdy zgłosiłem kwestię na czacie fanpage Flixbusa na FB, ale to tylko przez chwilę.
Bank z kolei wysłał zapytanie do Flixbusa, aby ten potwierdził lub odrzucił transakcję. Bank może wykonać CashBack, ale okazuje się, że usługodawca musi zareagować, a oczywiście Flixbus nie reaguje. Zatem Flixbus już od bez mała miesiąca obraca nieswoimi środkami i w żaden sposób nie reaguje na przedsądowe wezwanie do zapłaty, ani na moje maile.
Ale najlepsze na koniec, pod numerem infolinii można uzyskać informacje, ale najpierw trzeba wpisać nr rezerwacji, aby nastąpiło połączenie z doradcą. Numer ten uzyskuje się jeśli bilet jest wystawiony, a jeśli biletu nie ma, tylko pobrane są środki, to i nie ma tego numeru rezerwacji. Myliłby się też ktoś, kto by pomyślał, że za pomocą formularza można złożyć reklamację; tam też jest potrzebny numer rezerwacji, którego de facto nie ma.
Marek Kulczyński
18.08.2022, 08:58
Za te ich vouchery trzeba ich podać do uokik . Jeżeli zamawiam bilet ale nie skorzystam to powinienem dostać zwrot pełnych środków jeżeli zrezygnowałem 24 godziny przed odjazdem. Co mi z ich vouchera jak korzystam z autobusu raz na 5 lat. Czyli wniosek taki że pieniądze przepadają. Doczytam ich regulamin i jeżeli jest jak rozumiem w tej chwili to składam wniosek do uokik.
Barbara
07.11.2022, 14:07
Mam podobny problem,podejrzewam ,że wiele osób tak ma,tylko czy dwie skargi do urzędu coś dadzą?
Artur
11.05.2023, 10:37
W marcu tego roku byłem w miasteczku Kissimmee koło Orlando na Florydzie. Ostatniego dnia pobytu w sobotę 11 marca musiałem być w Miami wieczorem, bo miałem lot do Warszawy. Odległość stamtąd autostradą do Miami to ponad 400km, a ich bilet autobusowy był w atrakcyjnej cenie bo zapłaciłem za rezerwację w Polsce 3 tygodnie wcześniej z karty kredytowej w sumie 47 euro. Dzień przed wyjazdem w emailu od Flixbus podano mi -jak się potem okazało -zły adres przystanku. Byłem we wskazanym miejscu 45 minut przed odjazdem, wyglądało dziwnie bo nie było żadnej wiaty ani rozkładu jazdy, ale czekał tam inny poinformowany w ten sam sposób potencjalny pasażer do Miami na autobus o tej samej godzinie. Mam rachunek i trasę z godzinami przejazdu taksówki podobnej do Ubera firmy Lyft. Wszystko wydawało się być pod kontrolą, czekaliśmy ponad godzinę, ale autobus nie nadjechał. Jak potem stwierdził Flixbus ten autobus rzekomo odjechał punktualnie z przystanku -prawdopodobnie zlokalizowanego kilkaset metrów dalej. Mój niedoszły towarzysz podróży miał na szczęście niedaleko swoje stare auto no i za 100 dolarów zaoferował transport- udało się mi w ten sposób dojechać do Miami na czas. Taksówki firm Uber lub Lyft na lotnisko MIA z tego miejsca kosztowały po ok. 260 dolarów. Złożyłem na niemieckiej stronie Flixbusa 4 kolejne reklamacje ze screenami emaili i rachunkami, a oni każdorazowo bezczelnie odpowiadają, że wysłanie z ich strony na moje konto fałszywej informacji o rzekomym przystanku to nie ich wina….Zastanawiam się nad pozwaniem ich do trybunału europejskiego ETS lub przynajmniej zawiadomienie rzecznika praw konsumenta w EU, bo to firma niemiecka. Kwota euro za mój niewykorzystany bilet nie jest jakaś duża, ale bezczelność tych oszustów niewiarygodna! W celu poznania innych niż tu w PL opinii polecam stronę tripadvisor.com i komentarze na temat ich busów w USA-nie ma tam ani jednego pozytywnego są same złe i bardzo złe. Typowe jest częste odwoływanie kursów bez poinformowania pasażerów i niezabieranie pasażerów z przystanków….Niestety, dowiedziałem się o tym dopiero po powrocie. Jedno wiem z pewnością -nigdy więcej podróży z Flixbus!
Krystyna
07.11.2022, 11:44
Mój bilet stracił ważność wczoraj, dlatego że w ostatniej chwili kupiłam następny na wcześniejszy autobus. Pierwszego nie zdążyłam anulować gdyż kończyła mi się żywotność baterii w telefonie. Kurs Łódż Fabryczna- Warszawa Zachodnia, nr rezerwacji 304 065 4468.
Lejla
06.09.2022, 22:58
Ile czasu się czeka na zwrot kasy za bilet ? Bilet został anulowany a kasa nie ma ?
Edward Walski
08.05.2022, 11:44
Odwołano przejazd ,w jaki sposób otrzymam zwrot od firmy Fliksbus . Jak sprawdzić voucher?
Artur
29.05.2021, 07:18
Z uwagi na brak testu na covid nie mogłem zrealizować podróży. Jak mam odzyskać pieniądze za bilet?
Igor
10.02.2022, 03:29
Dzień dobry gdzie Pan jechał?oraz kiedy?
AGNIESZKA
12.09.2020, 09:50
A jeśli zgubiłem voucher, gdzie mogę poprosić o niego?