ING Bank Śląski – opinie i recenzja

Nasza ocena

4.5/5

Ocena klientów

3.2/5

Siedziba firmy

ING Bank Śląski S.A.
ul. Sokolska 34
40-086 Katowice

Dane firmy

KRS: 0000005459
NIP: 634-013-54-75
REGON: 271514909

Chcesz poznać prawdziwe oblicze ING Banku Śląskiego, jednej z najbardziej rozpoznawalnych instytucji finansowych w Polsce? Zastanawiasz się, czy ich oferta jest tak atrakcyjna, jak sugerują reklamy? Zgłębimy dziś opinie klientów i dokładnie przeanalizujemy ofertę banku z pomarańczowym lwem w logotypie, aby odpowiedzieć na te i inne pytania.

ing bank śląski - opinie i recenzja

Kluczowe informacje

  • ING Bank Śląski został założony w 1988 roku jako wyodrębnienie z Narodowego Banku Polskiego. Aktualnie podmiotem zarządzającym jest holenderski ING Bank NV, który posiada 75% udziałów.
  • Bank oferuje różnorodne produkty finansowe, od kont osobistych, przez kredyty i pożyczki, aż po inwestycje i oszczędności. W ofercie znajdują się również produkty skierowane do różnych grup wiekowych oraz przedsiębiorców. 
  • Bank współpracuje z trzema dużymi towarzystwami ubezpieczeniowymi: Allianz, Nationale Nederlanden i PZU, oferując szeroki wachlarz produktów ubezpieczeniowych.
  • ING prowadzi działalność charytatywną przez swoje fundacje i oferuje produkty, które wspierają zrównoważony rozwój, jak np. Konto Future.

O banku ING

Założony w 1988 roku jako wyodrębnienie z Narodowego Banku Polskiego, Bank Śląski przeszedł długą drogę, by stać się dzisiejszym ING Bankiem Śląskim. Pierwsze lata funkcjonował jako bank państwowy, by w 1991 stać się spółką akcyjną i w 1994 zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych. Kluczowe zmiany przyniósł rok 1996, gdy holenderska ING Groep (skrót ING wywodzi się od Internationale Nederlanden Groep) nabyła większość udziałów. Fuzja w 2001 z ING Bank N.V. Oddział w Warszawie tylko zacementowała te zmiany i sprawiła, że powstał bank, który działa do dzisiaj, nosząc też funkcjonującą od tamtego czasu nową, oficjalną nazwę – ING Bank Śląski.

Siedziba banku ING w Warszawie
Siedziba banku ING – Warszawa ul. Puławska. Źródło: https://media.ing.pl/mediateka 2

Dziś ING Bank Śląski to duży bank komercyjny o uniwersalnym profilu. Swoje usługi kieruje zarówno do klientów detalicznych, czyli osób prywatnych, jak i przedsiębiorców, przedstawicieli dużych instytucji, a także osób szukających usług z gatunku tzw. Private Banking.

Jaka jest nasza opinia o ING Banku Śląskim?

ING Bank Śląski to nie tylko światowa potęga finansowa, ale również instytucja, która zyskała duże zaufanie na polskim rynku. Choć nie można mu odmówić efektywnej strategii marketingowej (któż nie kojarzy reklam ING z doskonałym Markiem Konradem?), to jednak prawdziwą wartość dla klienta tworzy głęboko przemyślana oferta produktowa. W przypadku ING, nie jest ona korzystna dla wszystkich. Z oferty kredytu hipotecznego nie skorzystają, chociażby ci, którzy liczyli na rządowe dopłaty w ramach programu Bezpieczny Kredyt 2% czy też ci, którym nie udało się zebrać 20% wkładu własnego. 

cytat-Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego cytowany przez ISBnews, zapytany o udział Banku ING w programie Bezpieczny Kredyt

Mamy bardzo dużo pytań i wątpliwości. Dla nas pryncypium jest przejrzystość i świadomość klientów konsekwencji podejmowanych przez nich decyzji. Nie wiemy, czy jesteśmy w stanie skonstruować tego typu mechanizm, który sprawi, że konsumenci zrozumieją konsekwencje tego produktu. Nie podjęliśmy jeszcze decyzji (co do uczestnictwa w programie), czekamy na ostateczny kształt 1.

Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego cytowany przez ISBnews, zapytany o udział Banku ING w programie Bezpieczny Kredyt

Warto z kolei zwrócić uwagę na intuicyjną i estetycznie zaprojektowaną stronę internetową banku, która nie tylko przyciąga wzrok, ale również ułatwia zrozumienie złożonych produktów finansowych. Nie mogę również pominąć aplikacji mobilnej, która w mojej opinii, stanowi znaczącą konkurencję dla innych banków o ugruntowanej pozycji, takich jak: mBank czy Bank Millennium.

ING Bank Śląski to instytucja, którą warto mieć na radarze niezależnie od tego, czy jesteś indywidualnym klientem, przedsiębiorcą czy reprezentujesz większą organizację. Szeroka i elastyczna oferta produktowa sprawia, że jest to bank, który można śmiało rozważyć zarówno w kontekście kredytów, jak i kont osobistych czy lokat oszczędnościowych. Na uwagę zasługuje również zdanie klientów ING. Opinie na temat banku są w większości pozytywne, szczególnie w kontekście obsługi klienta. 

To nasze zdanie o ING Banku Śląskim, a co o nim myślą nasi użytkownicy? Zajrzyj do sekcji z komentarzami, na końcu strony!

Jakie produkty bankowe znajdziemy w ofercie ING Bank Śląski?

ING oferta dla klientów indywidualnych

W dzisiejszych czasach wybór odpowiedniego banku, w którym będziemy mogli nie tylko przechowywać środki, ale również je pomnażać, czy korzystać z produktów kredytowych, to nie jest proste zadanie. Dlaczego? Od instytucji finansowej oczekujemy już nie tylko dobrej oferty, ale również możliwości korzystania z rabatów czy innych przywilejów. ING Bank Śląski oferuje swoim aktualnym i przyszłym klientom, szeroką gamę produktów bankowych dostosowanych do różnorodnych potrzeb. Oto większość z nich.

Konta osobiste

Konta bankowe to podstawowe produkty finansowe dostępne w każdym banku. Czym w takim razie wyróżniają się te, które stanowią ofertę ING? Jak możemy przeczytać na stronie internetowej, ING oferuje rachunek bez dodatkowych opłat. To oznacza, że klient nie ponosi kosztów za wydanie i użytkowanie karty, krajowe przelewy online w złotówkach (oprócz opcji Express ELIXIR, BlueCash, SORBNET) oraz wypłatę środków z bankomatów ING i Planet Cash.

ING konto – przegląd ofert:

  • Konto Direct – tradycyjny rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy;
  • Konto Mobi dla Młodych 13-17 lat – produkt dla młodzieży, właścicielami konta są jednak rodzice;
  • Konto Mobi dla Młodych 18-26 lat – oferta, z której mogą skorzystać studenci lub młodzież, stawiająca pierwsze kroki na rynku pracy;
  • Konto Future – użytkownicy tego konta mogą w łatwy sposób wspierać zrównoważony rozwój;
  • Konto Komfort – polecane jako konto wspólne;
  • Konto Active – dla osób, które często podróżują;
  • Konto walutowe – dostępne w 3 walutach EUR, USD lub GBP,
  • Konto PRP – Podstawowy Rachunek Płatniczy, zgodny z ustawą o usługach płatniczych – mogą go założyć tylko osoby, które nie mają żadnego, innego konta płatniczego.
  • Konto dla uchodźców – konto pomocowe, które zostaje założone na maksymalnie 12 miesięcy. Posiadacz może w prostszy sposób zaspokajać podstawowe potrzeby życiowe i korzystać z pomocy finansowej skierowanej do uchodźców.

Kredyty i pożyczki

W ofercie ING Banku Śląskiego znajdziesz wachlarz produktów kredytowych, zaprojektowanych z myślą o różnych potrzebach i możliwościach klientów. Od kredytów hipotecznych, przez pożyczki gotówkowe, aż po karty kredytowe.

  • Superpożyczka – oferta dla osób, które nie korzystały jeszcze z finansowania w ING;
  • Oferta specjalna pożyczki – pożyczka gotówkowa ze stałym oprocentowaniem;
  • Pożyczka na lepsze – idealna na większe potrzeby (pożyczka udzielana jest na kwotę powyżej 15 000 zł). Co ciekawe – za okazanie faktury zakupów możesz otrzymać dodatkowe 500 zł nagrody);
  • Pożyczka gotówkowa w Moim ING – stałe oprocentowanie na 3 lata;
  • Pożyczka z konsolidacją – umożliwia spłatę aż do 7 zobowiązań, a dodatkowo stałe oprocentowanie dla pożyczek z okresem spłaty powyżej 3 lat;
  • Kredyt hipoteczny – na zakup lub budowę nieruchomości, potrzebny wkład własny wynosi min. 20%;
  • Kredyt hipoteczny na budowę domu energooszczędnego – kredyt na budowę lub zakup domu, który ma udokumentowane niskie zużycie energii;
  • Pożyczka hipoteczna – umożliwia uzyskanie dodatkowej gotówki na dowolny cel, pod warunkiem ustanowienia zabezpieczenia kredytu na nieruchomości;
  • Karty kredytowe Visa i Mastercard z limitami do nawet 200 000 zł (limit zadłużenia premium dostępny dla platynowej karty Mastercard z negocjowanym limitem);
  • Limit zadłużenia w koncie – max. może wynosić 50 000 zł (do 6 krotności Twoich dochodów);
  • Pensja na już – limit zadłużenia na koncie do 15 dni, do 3 500 zł.

Inwestycje i oszczędności

ING Bank Śląski umożliwia swoim klientom korzystanie z produktów, które mogą pomóc im w pomnażaniu środków. W ofercie banku znajdują się m.in.:

  • produkty typowo inwestycyjne (lokata z funduszem, inwestycyjna lokata terminowa, konto funduszowe, konto maklerskie, obligacje skarbowe itd.);
  • inwestycje dla klientów premium (propozycja przeznaczona dla klientów, którzy zgromadzili w banku ponad 200 tys. złotych lub zainwestowali 100 tys.).
  • produkty emerytalne (IKE, IKZE, Fundusze Goldman Sachs);
  • oszczędności (Otwarte Konto Oszczędnościowe dla dorosłych i dzieci, Smart Saver);
  • inwestycje dla klientów private banking (dla klientów, którzy zgromadzili w ING ponad 1 mln złotych lub zainwestowali min. 500 tys. złotych).

Karty i płatności

ING Bank Śląski oferuje szeroką gamę kart i metod płatności, które ułatwiają zarządzanie finansami. Klienci indywidualni mogą wybrać:

  • Karty dla konta i karty przedpłacone (karta do konta Visa, karta do konta w euro, karta wirtualna, czy karta przedpłacona dla dziecka);
  • Karty kredytowe (Visa, Mastercard, Złota karta, Platynowa karta);
  • Płatności telefonem i zegarkiem (Visa Mobile, Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, BLIK);
  • Przelewy (w złotówkach i walutach obcych z podziałem na ekspresowe, standardowe, stałe zlecenie, czy płatności mobilne kodem BLIK).

Ubezpieczenia

ING Bank Śląski współpracuje z trzema dużymi graczami na rynku towarzystw ubezpieczeniowych, a mianowicie z: Allianz, Nationale Nederlanden i PZU. Dzięki temu może zaproponować szeroki katalog produktów ubezpieczeniowych, w tym:

  • polisę na życie i ubezpieczenie produktów bankowych,
  • ubezpieczenie turystyczne,
  • ubezpieczenie samochodu.

Produkty dla firm i przedsiębiorców

Analizując ofertę produktów w ING Banku Śląskim, nie sposób nie przyjrzeć się bliżej także i rozwiązaniom skrojonym na miarę potrzeb klientów biznesowych. Przedsiębiorcy i firmy mogą liczyć na dedykowane kredyty, leasingi, lokaty i wreszcie – konta. Podobnie zresztą jak i indywidualni, mają prawo korzystać też z bankowości internetowej i szeregu dodatkowych produktów.

Czym wyróżnia się ING Bank Śląski?

ING Bank Śląski z powodzeniem stworzył platformę, która nie tylko umożliwia mu rozbudowę bazy klientów, ale także pozwala na wybijanie się spośród konkurencyjnych instytucji. Choć banki często oferują podobne produkty i korzystają z tych samych narzędzi finansowych, różnice między nimi mogą być znaczące. Oto kluczowe elementy, które pozwalają ING Bankowi Śląskiemu rywalizować z innymi graczami na rynku.

  • ING zdobył 1. miejsce w kategorii „Bankowość mobilna” w konkursie Mobile Trends Awards 2022 za rozwój aplikacji mobilnej.
  • Do banku ING należą dwie fundacje – Fundacja ING Dzieciom oraz Fundacja Sztuki Polskiej ING.
  • Na stronie internetowej banku ING można znaleźć zakładkę Społeczność ING, która przekierowuje do sekcji pozwalającej na poszerzanie wiedzy o bankowości i zadawanie pytań za pomocą forum.
  • ING Banku Śląskiego należy także ING Commercial Finance, które zajmuje się szeroko pojętymi usługami faktoringu. Sprawdź: ING Faktoring opinie
  • W grudniu 2019 roku ING Bank Śląski S.A. został wyróżniony tytułem „Bank doceniony przez klientów” w ramach badania „Monitor satysfakcji klientów detalicznych banków” przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.
  • W ramach zorganizowanej w 2020 roku akcji charytatywnej we współpracy z Fundacją ING Dzieciom zebrano ponad 330 tysięcy złotych. Środki te przeznaczono na polskie szpitale i ośrodki medyczne.
  • W grudniu 2018 roku ING Bank Śląski został wyróżniony nagrodą „Lider elektromobilności” za zaangażowanie w rozwój rynku samochodów elektrycznych w Polsce. Tytuł nadało Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych.
  • Długoletnią twarzą kampanii reklamowej ING Banku Śląskiego jest słynny polski aktor Marek Kondrat. Choć artysta wycofał się już ze sceny teatralnej, wciąż można oglądać go w reklamach banku.

Wady i zalety ING Banku Śląskiego

Decyzja o wyborze banku jest zawsze indywidualną kwestią i zależy od wielu czynników, takich jak potrzeby finansowe, oczekiwania wobec obsługi klienta czy preferencje związane z dostępnością różnych produktów i usług. ING Bank Śląski oferuje szeroką gamę produktów finansowych i nowoczesnych rozwiązań bankowych, co sprawia, że jest godnym rozważenia wyborem dla potencjalnych klientów.

Aby pomóc Ci w znalezieniu odpowiedzi na pytanie, czy warto planować swoją finansową przyszłość z ING, przedstawiamy największe zalety i wady tej instytucji. 

Zalety:

  • liczne oddziały (klienci mogą korzystać z ponad 200 placówek bankowych);
  • możliwość złożenia wniosku o kredyt gotówkowy i hipoteczny zdalnie, bez wychodzenia z domu;
  • bezwarunkowo darmowe konto bankowe;
  • konta walutowe i fundusze inwestycyjne, 
  • przejrzysta i funkcjonalna aplikacja mobilna, 
  • możliwość skorzystania z usług robota inwestycyjnego; 
  • społeczność ING – forum, które służy do wymiany wiedzy pomiędzy klientami a pracownikami banku; 
  • profesjonalna i pomocna obsługa klienta. 

Wady

  • kredyty hipoteczne udzielane są tylko tym osobom, które posiadają min. 20% wkładu własnego, 
  • ING Bank Śląski nie podpisał umowy z BGK o współpracy w zakresie Bezpiecznego Kredytu 2%. 

FAQ: Najczęściej zadawane pytania

Czy bank ING jest dobry?

ING Bank Śląski cieszy się dużym uznaniem klientów. Potwierdzić to mogą kolejne zdobywane wyróżnienia np. jako Najwyżej Oceniany Bank w Polsce. ING został laureatem tytułu „Organizacja Roku” w ośmiu różnych kategoriach, w tym: doskonała obsługa klienta w oddziale banku i na odległość.

Czy ING upada?

Na chwilę obecną nic nie wskazuje na to, że ING Bank Śląski byłby zagrożony bankructwem. Wręcz przeciwnie – instytucja radzi sobie całkiem nieźle. W drugim kwartale 2023 roku grupa ING Banku Śląskiego odnotowała wzrost zysku netto do 1,099 mld zł, przekraczając tym samym prognozy ekspertów. Wynik odsetkowy okazał się szczególnie imponujący, osiągając wartość ponad 2 mld zł.

Czy warto założyć konto w ING?

Konto osobiste Direct w ING Banku Śląskim wydaje się być atrakcyjną opcją dla osób, które szukają rozbudowanej oferty bankowej. Rachunek ten jest nie tylko bezpłatny, ale też oferuje dostęp do licznych dodatkowych produktów i usług. Możesz również korzystać z karty wielowalutowej i pakietów bezpłatnych wypłat ze wszystkich bankomatów na świecie.

Ile się płaci za konto w ING?

Podstawowe konto Direct jest bezpłatne. To oznacza, że nie musisz nic płacić za jego prowadzenie. Darmowe są również wypłaty środków (tylko bankomaty ING i Planet Cash) oraz używanie karty zbliżeniowej Visa (pod warunkiem wykonania transakcji na min. 300 zł).

Czy bank ING jest bankiem polskim?

Nie. Podmiotem zarządzającym jest ING Bank NV, który posiada 75% udziałów. Mimo że identyfikacja wizualna banku wyraźnie odwołuje się do jego holenderskiego właściciela, zachowano element polskości, reprezentowany przez nazwę „Bank Śląski”.

Informacje na temat spółki

ING Bank Śląski

 

ING Bank

Śląski SA

Rodzaj:
Bank komercyjny
Charakter działalności:
Bank uniwersalny
Utworzony:
1988
Numer REGON:
271514909
Numer KRS:
0000005459
Numer NIP:
6340135475
Adres siedziby:
ul. Sokolska 34, 40-086 Katowice

 

Zastrzeżenie: Informacje o ofercie banku i jej elementach przedstawiają stan aktualny w momencie powstawania tekstu, tzn. 13 października 2023 roku.

Naszym celem jest dostarczanie użytkownikom wartościowych i wiarygodnych treści, które pomogą im podejmować świadome decyzje finansowe. Wszystkie artykuły publikowane na naszym portalu opierają się na sprawdzonych źródłach i są redagowane przez specjalistów z dziedziny finansów.

1 TVN24 Biznes

https://tvn24.pl/biznes/pieniadze/bezpieczny-kredyt-2-procent-ing-bank-slaski-ma-watpliwosci-prezes-brunon-bartkiewicz-wyjasnia-7114702

2 Media ING

https://media.ing.pl/mediateka

Jak podobała Ci się treść?
5 - ciekawa, 1 - nieciekawa
3.2/5 - (22 votes)
Komentarze (39)

Odpowiadasz na komentarz:

Komentarz zostanie opublikowany pod tą nazwą

Adres e-mail nie zostanie nigdzie opublikowany

Treści, które udostępniasz w serwisie są weryfikowane

  • K
    K

    Klientka

    31.01.2022, 09:43

    Wyróżniający się komentarz

    Przeklinam dzień, w którym założyłam konto w ING. Pomijając milion innych utrudnień, które serwowali mi dotychczas bardzo często, tym razem doprowadzili mnie na skraj załamania, mam tylko nadzieję, że jeśli doprowadzicie skutecznie do tragedii to ktoś w tym „banku” za to odpowie!! Kilka przykładów: tankujecie w środku nocy samochód, nauczeni przygodami upewniacie sie, że na koncie macie środki by zapłacić. Przy płatności jednak transakcja jest odrzucana, raz drugi trzeci. Przelewacie więc na szybko, już w sporym stresie, pieniądze do swojego drugiego banku. Przelew zatwierdzony okazuje się przelewem widmo- po prostu jakby NIGDY nie był wykonany.. Naciągając cudem zaufanie pracownika stacji lecisz do bankomatu- transakcja odrzucona. Logujesz się do banku kolejny raz- nic się nie zmienia, saldo ok ale brak jakikolwiek ruchów. Dzwonienie na infolinię, po kilkunastu minutach oczekiwania czujesz się już całkiem bezsilnie. Nadal absolutnie żadnego komunikatu ze strony”banku”… Cały weekend czat nie działa, więc dzwonisz płacąc kupę kasy za niezrealizowane połączenia. W weekend musisz wytłumaczyć rodzinie, by zbyt dużo nikt nie jadł bo nie możesz zrobić żadnych zakupów. nadchodzi jednak oczekiwany dzień roboczy i udaje się porozmawiać z konsultantem na czacie- rozwiązanie sprawy? Odpowiedz, że konto zostało zablokowane. Dlaczego?? Tego niestety nie jest w stanie dla ciebie sprawdzić ale chętnie napisze zgłoszenie. Bank ma ci odpowiedzieć w przeciągu MIESIĄCA!!! Do tego czasu (conajmniej) zarówno bieżące saldo jak i wszystkie wpływy są ZABLOKOWANE!!! Zero jakiegokolwiek komunikatu z „banku”!!! Może ktoś z ING ma jakąś wskazówkę, jak wytłumaczyć dzieciakom że na obiad poczekają (conajmniej) miesiąc??? Czy to jest standardowe traktowanie klientów??? Mam nadzieję na jakiekolwiek wyjaśnienia a później dołożę wszelkich starań by nie mieć już z nimi już nic wspólnego. I zawzięcie będę przestrzegać przed nimi tyle osób ile tylko zdołam. To kpina, BANDYCI!!

    • V
      V

      Vateusz

      07.06.2022, 21:08

      Wyróżniający się komentarz

      Konto blokuje Ci komornik, ZUS, US, Prokuratura itd. Bank tylko wykonuje polecenia, miej więc problem do tych instytucji.

    • S
      S

      Spokojny77

      02.04.2023, 09:33

      Wyróżniający się komentarz

      Odniosę się do przelewu oznaczonego jako zrealizowany. Jeśli wysyłasz przelew do innego banku w weekend, pieniądze na koncie w tym banku pojawią się najprawdopodobniej do południa w poniedziałek. Tak jest wszędzie. Każdy z banków ma okienka czasowe wysyłanych i odbieranych przelewów. To, że ING oznaczyło przelew jako zrealizowany do dla mnie plus. Mogę bezpośrednio po zleceniu przelewu wydrukować sobie potwierdzenie, co nie jest możliwe w niektórych bankach. Jeśli zleciło się przelew to pieniądze zostaną ściągnięte z salda i nie będzie można pobrać tej kasy z bankomatu. Rozumiem stres, bo miałem kiedyś podobną sytuację, ale tak to w systemie bankowym w Polsce działa.

  • B
    B

    Bart

    24.01.2022, 00:07

    Wyróżniający się komentarz

    Bylem klientem banku ING 10lat. Mieszkam na stale za granica. Bank skasowal mi konto ze wszystkimi oszczednosciami pod pozorem nieuzupelnienia danych osobowych. Podobno informacje o likwidacji mojego konta ze wszystkimi pieniedzmi wyslali listem zwyklym, ktorego nigdy nie dostalem. Zamiescili rowniez 2 wiadomosci na koncie internetowym bankowym abym uzupelnil dane ale nic nie pisali o likwidacji konta. Logowalem sie na to konto rzadko bo to bylo oszczednosciowe i nie mialem sposobnosci przeczytac wiadomosci. Osoba, ktora miala upowaznienie do konta stracila je z chwila jego likwidacji. Nie moge przyjechac do Polski z powodu restrykcji covidowych a mialem bardzo wazne platnosci do wykonania. Nie moge wybrac pieniedzy ani przelac na inne konto nie bedac w kraju. Zlozylem skarge w ING ale nikt sie do mnie nie odezwal. Na infolinii obwiniaja mnie za usuniecie konta i nie moga mi pomoc. Nie zycze nikomu tego co mnie spotkalo i takiego traktowania klienta. Pozdrawiam

    • p
      p

      poszkodowana

      28.06.2022, 10:28

      Wyróżniający się komentarz

      Mnie spotkało podobna sytuacja, jestem rozczarowana a zarazem poszkodowana przez SYSTEM JAKI TAM ZAPANOWAŁ. Na takie traktowanie uczciwych , wieloletnich klientów banku którego nazwę na długo zapamiętam, ale z gorzką nutą z braku szacunku i wyrozumienia.
      Pracownicy nie kompetentni a infolinia mało skuteczna w razie potrzeby, przy pandemii tylko tak można było załatwić sprawy. Zgroza nie życze nikomu tego co mnie spotkało. Muszę wszystkie konta zmieniać , karty itp.

  • k
    k

    klientka ing

    28.06.2022, 12:50

    Wyróżniający się komentarz

    Jako klientka banku ING od 11lat., rzetelna i lojalna przestrzegam , przed nieuczciwymi praktykami , gdyz wypowiedziano mi umowy rachunku za brak oświadczenia o pochodzeniu moich dochodów. Pomimo wielokrotnego wysyłania informacji do banku, składanych oświadczeń bank nadal domagał się wyjaśnień,probowałam to wyjasniać na poprzez infolinię , składałam reklamacje i w końcu osobiście udało mi się spotkać z pracownikiem banku który definitywnie zakończył sprawę co mnie uspokoiło a i tak po czasie wypowiedziano mi umowę. Mam pretensje do pracowników banku , którzy zajmowali się moją sprawa mało skutecznie, gdyż dopiero ostatniego dnia trwania umowy, Pani wyjasniłą mi , że widocznie chodziło o opisanie każdego większego przelewu ok. 1000zł przychodzącego i wychodzącego z mojego konta. Myślałąm , że na tylo dobrze były opisane moje przelewy , ze wystarczyło wysłąć mi konkretne zapytanie czego dotyczy np. przelew z dnia tego i tego bo opis jest mało czytelny lub niewiarygodny żeby uznać go jako wiarygodny itd. Proste i jasne polecenie dla klienta. A podejrzewanie mnie , że moje dochody z pracy ponad 35 lat są nielegalne to przykre. Na wiadomosci na koncie internetowym bankowym również odpowiadałam , ale coś nie były skuteczne. Można było zablokować konto do wyjaśnienia wytypowanych,, podejżanych przelewów,, a nie od razu wypowiadać umowę. Zostałam za swoją uczciwość ukarana. Muszę teraz zmieniać konta w urzędach w pracy, w instytucjach gdzie wykonywałam regularne przelewy co miesiąc. Widocznie tak się traktuje UCZCIWYCH KLIENTÓW BANKU ,, ing,,. Czuję się potraktowana nieuczciwie, a nawet jako poszkodowana i narażone na dodatkowe koszty . . Nie zycze nikomu tego co mnie spotkalo i takiego traktowania klienta.

  • M
    M

    Mario

    18.02.2024, 22:26

    Wyróżniający się komentarz

    Kłamcy i oszuści a nie bank. Naciągają na prowizję za konto EUR i uniemożliwiają zamknięcie. Nie można przez apkę, infolinia kłamie, że od 2 miesięcy błąd informatyczny. Tylko w placówce a tam trzeba się umawiać z kilkudniowym wyprzedzeniem. Jakbym nie miał co robić. Mamy 21 wiek jakbyście zapomnieli. Otwarcie konta trwało 1 minutę!!!

  • v
    v

    vovkylaka

    30.01.2024, 10:14

    Wyróżniający się komentarz

    Potwierdzam wcześniejsze opinie. Bank zajmuje siu biurokracja i interesuje go tylko skąd pochodzą pieniądze. Co chwile prośby żeby im wysłać jakieś dokumenty podpisane z informacją. Opracowanie takich dokumentów trwa miesiące, czyli w tym czasie jesteś zablokowany i nie możesz korzystać z bankowości.
    Obsługą klienta jest fatalna.
    Nie polecam już tego banku!!! Mam dość przysyłanych pism o treści Potrzebujemy kilku informacji.

  • P
    P

    Przemek

    26.11.2023, 12:36

    Wyróżniający się komentarz

    Okropny bank (artykuł wprowadza w błąd co do jakości banku, a nie jest oznaczony jako sponsorowany). Aplikacja porażka, obsługa nie istnieje (jedynie czat boty), placówki pozamykane po cichu, zmiany wprowadzane po cichu. I jeszcze ta inwigilacja. Konto używane tylko opłacania subskrypcji kilku serwisów streamingowych (może 100zł/mc wydatków) a oni chcą całego wywiadu gdzie zarabiasz, ile członkowie rodziny zarabiają, gdzie, na jakich zasadach, prześlij umowy itd. Za daleko. Mój główny bank ani razu o takich informacji nie żądał (tak, ING żąda) a tam są kilkusetkrotnie wyższe obroty.

    • R
      R

      Redakcja Czerwona-Skarbonka

      28.11.2023, 12:40

      Wyróżniający się komentarz

      Panie Przemysławie, recenzja ING nie jest artykułem sponsorowanym. Gdyby takim był, to na pewno zostałoby to przez nas wspomniane. Tekst ma za zadanie przybliżyć czytelnikowi produkty i usługi, jakie dostępne są w ofercie ING, z dodatkowym wyróżnieniem jego zalet i wad. Żaden bank nie może wprowadzać opłat czy zmian po cichu, jak to Pan napisał, bo obowiązują go odpowiednie regulacje i nadzory. Dlatego warto dokładnie zagłębiać się w warunki prowadzenia konta, które na przestrzeni lat mogą ulec zmianie + zaglądać regularnie do Tabeli opłat i prowizji, bo te również się zmieniają. Banki mają swoje własne procedury bezpieczeństwa, dlatego najlepiej zaistniałą sytuację bezpośrednio wyjaśnić z instytucją.

  • W
    W

    Wojciech

    21.10.2023, 01:20

    Wyróżniający się komentarz

    Trzeba być informatykiem ,żeby zapłacić kartą w telefonie za ogłoszenie olx lub sprzedajemy.pl na kwotę 17,00 złotych po co karta jak się trzeba logować na konto. ABSURT

  • K
    K

    Klientka banku - była

    12.07.2023, 10:42

    Wyróżniający się komentarz

    Bank ten, kiedyś zablokował mi z dnia na dzień konto firmowe, bo upłynął termin ważności mojego dowodu osobistego. Byłam chora, był ostatni dzień płatności składek do ZUS i oczywiście nie mogłam wykonać przelewu do ZUS. Wówczas bez zapłaconej składki nie mogłabym skorzystać z porady lekarskiej na NFZ, zostałam więc bez pieniędzy i bez możliwości wykonania przelewu. To wszystko bank zrobił pod hasłem walki z przestępczością, z dnia na dzień stałam się dla banku „przestępcą” (ciekawe, który przestępca składa przelewy do ZUS??) i bank wręcz „zmusił” mnie do tego, abym chora wstała z łóżka pojechała odebrać DO w urzędzie i wprowadziła nowe dane do systemu bankowego. Wówczas dopiero mogłam zrobić przelew do ZUS i ewentualnie skorzystać z porody lekarskiej na NFZ.
    Nie przeszkadzało to wszystko bankowi, aby opłaty za konto pobierać, nawet od tak groźnego „przestępcy” (za którego mnie uznał bank) jak ja.
    Dodam, że jestem maluczkim przedsiębiorcą, który obraca małymi kwotami pozyskanymi uczciwą i ciężką pracą.
    Tak kończy się nasza wolność, mamy wykonywać polecenia banku i to w ustalonym przez niego terminie, niezależnie od innych okoliczności, w przeciwnym razie zablokują nam dostęp do naszych finansów.
    W jakim kierunku to wszystko zmierza?
    Nie polecam tego banku, ale każdy ma jeszcze jako taki względny wybór.

  • e
    e

    emil

    17.03.2023, 16:59

    Wyróżniający się komentarz

    Omijać bank ING szerokim łukiem. Blokują kąta bez powodu. Zaznaczam że nie mam żadnej egzekucji ani nie przeprowadzam upadłości. Bank zablokował mi konta bez żadnego powodu i w żaden sposób mnie o tym nie poinformował. Konta mam zablokowane od dwóch tygodni. W oddziale banku nic nie wiedzą każą dzwonić na infolinię a na infolini to samo. Tylko każą składać reklamacje i na tym się kończy.

    Więc radzę omijać szerokim łukiem ING.

  • K
    K

    Kinga

    24.02.2023, 22:09

    Wyróżniający się komentarz

    Bank ING, niestety okradać własnych klientów. Pomaga oszustom podkradać pieniądze z kont klientów. Bank nie sprawdza i nie analizuje ani nie zadaje sobie trudu, żeby sprawdzać czy ktoś nielegalnie dokonuje płatności z kont. Logowanie się do konta Google jest bezpieczniejsze i bardziej pilnowane.
    Z mojego konta zniknęły pieniądze, płatność kartą i blikiem w sklepie czy usługach, który w Sandomierzu nie istnieje. Bank w odpowiedzi na reklamację przypisał płatnościom tylko kategorię, którą sama widziałam w aplikacji. Kilkakrotnie prosiłam aby wszystkie płatności zostały ze sobą porównane. W jednej odpowiedzi od banku napisano mi, że zaakceptowałam płatność do tego samego sklepu blikiem, a zaznaczam, że ta płatność blikiem była zgłoszona jako oszustwo. Ludzie do których trafiają reklamacje wgl nie czytają treści, tylko automatycznie odrzucają wszystko po kolei. Jestem zawiedziona postawą tego banku wobec poważnego problemu. W banku moje pieniądze powinny być bezpieczne, a nie znikać w nieznanych okolicznościach. Z opinii można wywnioskować, że moja sytuacja nie jest pierwszą. W roku 2019 z banku wyciekły dane klientów i od tej pory oszuści wykonują transakcje na kwoty zbliżone do tych, które sami wykonujemy, żebyśmy nie zauważyli dużej zmiany na koncie. A Bank od 4 lat na to pozwala. Wg mnie już dawno powinni zwiększyć zabezpieczenia i najlepiej poinformować klientów o zagrożeniu, ale czegoś takiego nie robią. Z odzyskaniem skradzionych pieniędzy jest bardzo duży problem, chociaż powinnam dostać zwrot za te nielegalne transakcje najpóźniej następnego dnia roboczego. Moja sprawa ciągnie się już ponad miesiąc, a bank nie zamierza zwrócić skradzionych pieniędzy. Sprawa oczywiście została zgłoszona na policję. Bank próbuje mi wmówić, że to są transakcje, które robiłam i o których zapomniałam. Regularnie sprawdzałam wydatki na swoim koncie i jeżeli wszystko byłoby w porządku nie ubiegalabym się o zwrot skradzionych środków.

Polecane artykuły

Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie
ING Bank Śląski
Sprawdź ofertę