PKO BP – opinie i recenzja

Siedziba banku

Adres:

Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA

ul. Puławska 15

02-515 Warszawa

Dane banku

KRS:0000026438
NIP:5250007738
REGON:016298263
Produkty

Praktycznie każdy kraj doczekał się instytucji bankowej posiadającej pozycję narodowego banku, będącego skarbem dla lokalnej gospodarki. Nie inaczej jest w Polsce, gdzie takim mianem cieszy się PKO BP. Jest to największy i najpopularniejszy bank w Polsce, cieszący się zaufaniem milionów polskich konsumentów. Przyjrzyjmy się z bliska jego ofercie skierowanej do osób prywatnych oraz przedsiębiorców.

PKO BP to jeden z tych banków, których nie trzeba przedstawiać polskim konsumentom. Szczycący się ponad 100-letnią historią, od lat nieprzerwanie dzierży pozycję największego i najpopularniejszego banku w Polsce. Bezsprzecznie, PKO to dzisiaj niekwestionowany lider, zarówno pod kątem łącznej liczby obsługiwanych klientów jak i rachunków bankowych. Sprawdzamy dzisiaj, co ma do zaoferowania opisywany bank i czy warto dołączyć do milionowego grona klientów instytucji.

Sprawdź najnowsze promocje bankowe

W PKO BP ruszyła 3 edycja Programu Poleceń. Osoby polecające konta PKO BP mogą otrzymać po 100 zł za każde skuteczne polecenie, łącznie maksymalnie 1000 zł (limit 10 poleceń). 

Nowi Klienci, którzy zdecydują się otworzyć konta z użyciem kodu polecenia, mogą otrzymać:

– 100 zł za otwarcie i spełnienie warunków dla PKO Konto za Zero,

– 150 zł za otwarcie i spełnienie warunków dla PKO Konto bez Granic.

Załóż Konto bez Granic w PKO BP

PKO BP – historia i podstawowe informacje

Historia banku PKO rozpoczyna się w lutym 1919 roku, kiedy to ówczesna głowa niepodległej już Polski, Józef Piłsudski – wydał dekret o utworzeniu państwowego banku pod nazwą Pocztowa Kasa Oszczędności. Tuż po utworzeniu siedziby w Warszawie, prędko powstały pierwsze oddziały lokalne w innych dużych polskich miastach. Jednym z początkowych priorytetów PKO stało się wprowadzenie do powszechnego obiegu polskiej złotówki zamiast dotychczas stosowanej marki polskiej. Całość sfinalizowano w 1924 roku. Gdy przyszła II Wojna Światowa, na wznowienie działalności banku PKO trzeba było czekać do 1945 roku.

Pierwszy przełomowy moment nastąpił w 1948 roku, kiedy to dekretem Rady Ministrów zdecydowano o likwidacji dotychczasowej Pocztowej Kasy Oszczędności i przemianowaniu jej na Powszechną Kasę Oszczędności. Po zmianie nazwy, PKO funkcjonowało pod tym szyldem obsługując różne grona klientów. Było tak aż do 1975 roku, kiedy nastąpiła kolejna ważna zmiana. Bank został wcielony w struktury NBP, pozostając w nich przez kolejne 12 lat, do 1987 roku. Wtedy to PKO BP ponownie stał się samodzielnym bankiem.

Jako niezależna instytucja bankowa, PKO BP gruntował swoją pozycję także w postkomunistycznej rzeczywistości. Kolejny ważny przełom nastąpił w kwietniu 2000 roku. Wtedy to przekształcono go w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa, w której dzisiaj posiada ona niecałe 30% udziałów. Jaki jest PKO BP obecnie? To bank uniwersalny, którego tworzy spółka akcyjna Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski zarejestrowana w Warszawie. Koncentruje się on na obsłudze zróżnicowanego grona klientów detalicznych i nie tylko.

Załóż Konto za Zero w PKO BP

PKO BP opinie

W dobie prężnie rozwijających się usług internetowych, standardem są przejrzyste i poręczne strony internetowe, a także powiązane z tym aplikacje mobilne. W odpowiedzi na to, takie porównywarki jak Czerwona Skarbonka oferują szybkie i wygodne usługi z zakresu porównywania ofert bankowych i firm pożyczkowych. To jednak nie wszystko – wielu konsumentów interesują też opinie dotychczasowych klientów danego instytucji finansowej.

W tym celu, pomocne okazuje się hasło: „PKO BP opinie„. Dzięki niemu możemy dowiedzieć się, że konsumenci cenią tę instytucję za rozbudowaną ofertę kredytów, kart i kont osobistych zarówno wobec osób prywatnych, jak i przedsiębiorców oraz klientów korporacyjnych. Uznanie zyskują również lokaty oszczędnościowe.

Z krytycznymi głosami spotyka się natomiast aplikacja mobilna, a także czas transmisji niektórych przelewów międzybankowych.

Z czego składa się oferta tego banku?

Bank PKO specjalizuje się w świadczeniu rozbudowanych usług z myślą o wielu różnych grupach konsumentów. Na jakich podstawowych filarach opiera się oferta Banku i na jakie produkty finansowe? Przyjrzyjmy się temu.

  1. Kredyty gotówkowe.
  2. Konta osobiste.
  3. Lokaty oszczędnościowe.
  4. Ubezpieczenia.
  5. Pożyczki gotówkowe.
  6. Kredyty hipoteczne.
  7. Dom maklerski.
  8. Usługi walutowe.
  9. Fundusze inwestycyjne.
  10. Karty debetowe.
  11. Kredyty konsolidacyjne.
  12. Limity odnawialne.
  13. Ubezpieczenia samochodowe.
  14. Kredyty samochodowe.
  15. Konta oszczędnościowe.
  16. Usługi urzędowe.

Czy jesteś zadowolony/a z usług PKO BP?

Zobacz wyniki

PKO BP wygląd strony internetowej

Przegląd świadczonych usług – klienci indywidualni

PKO BP oferuje kompleksowe usługi skrojone pod określone grupy konsumentów. W pierwszej kolejności przyglądamy się wszystkim rozwiązaniom, jakie uzyskać można jako klient indywidualny. W tym celu posiłkujemy się aktualnymi informacjami znajdującymi się na stronie internetowej banku PKO.

  1. Konta.
    – Osobiste.
    – Walutowe.
    – Oszczędnościowe.
    – Płatności i przesyłanie pieniędzy.
  2. Karty.
    – Kredytowe.
    – Walutowe.
    – Debetowe.
    – Bankomatowe.
    – Obciążeniowe.
    – PKO Junior.
    – Do konta z funkcją miejską.
  3. Pożyczki.
    – Gotówkowa.
    – Konsolidacyjna.
    – EkoPożyczka PKO.
  4. Ubezpieczenia.
    – Samochodu.
    – Podróżne.
    – Mieszkania.
    – Na życie.
    – Zdrowotne.
    – ROR.
    – Kredytów i pożyczek.
    – Kart bankowych.
  5. Kredyty hipoteczne.
    – Kredyty mieszkaniowe hipoteczno-budowlane.
    – Ubezpieczenia kredytów.
  6. Oszczędności.
    – Lokaty.
    – Konta oszczędnościowe.
  7. Inwestycje.
    – Program Inwestycyjny.
    – Fundusze Inwestycyjne.
    – Produkty strukturyzowane.
  8. Bankowość osobista.
    Konta osobiste.
    – Aplikacja mobilna.
  9. e-Urząd.
    – E-Pit.
    – Podpis kwalifikowany.
    – E-Tożsamość.
    – Profil zaufany.
    – 500+.
    Program Dobry Start.
    – Załóż firmę.
    – PUE ZUS.
    – Internetowe Konto Pacjenta.
    – Program Mój Prąd.

Przegląd świadczonych usług – pozostali klienci

Po przedstawieniu rozwiązań finansowych, na które mogą liczyć konsumenci, warto nakreślić też najważniejsze informacje na temat usług, jakie uzyskać mogą inne grupy klientów banku PKO. Przedstawiamy je niżej na podstawie informacji zawartych na stronie internetowej Banku.

  1. Bankowość prywatna.
    – Bankowość codzienna.
    – Bezpieczne oszczędności.
    – Inwestycje.
    – Finansowanie.
    – Prestiżowe karty.
    – Ubezpieczenia.
  2. Firmy.
    – Załóż firmę.
    – Konta.
    – Usługi dla firm.
    – Karty.
    – Oszczędności.
    – Kredyty.
    – Leasing.
    – Wspólnoty i spółdzielnie.
    – Deweloperzy.
  3. Przedsiębiorstwa.
    – Konta.
    – Karty.
    – Bankowość internetowa.
    – Depozyty.
    – Finansowanie działalności.
    – Produkty skarbowe.
    – Operacje zagraniczne.
  4. Korporacje i samorządy.
    – Bankowość transakcyjna.
    – Finansowanie.
    – Finansowanie handlu.
    – Produkty skarbowe.
    – Usługi maklerskie.
  5. International banking.

Jak pobrać wyciąg z konta PKO BP?

Jako użytkownik konta bankowego PKO BP, otrzymujemy szeroki pakiet możliwości, z których możemy korzystać z domowego zacisza. Za pomocą strony internetowej można szybko pobrać choćby wyciąg ostatnich transakcji na rachunku bankowym.

Znajdując się na stronie głównej banku, należy wybrać umieszczone w górnym prawym rogu rozwinięcie „Zaloguj się”.

wyciąg PKO BP konto

Teraz pora wskazać jakim typem konta bankowego posługujemy się i z którego chcemy pobrać tym samym wyciąg.

wyciąg PKO BP

Po zalogowaniu się do serwisu transakcyjnego PKO BP, konieczne będzie wybranie zakładki „Rachunki”. Z niej trzeba wskazać konto, którego wyciąg chcemy uzyskać.

wyciąg PKO BP operacji na rachunku

Teraz pozostaje już tylko wybrać zakładkę „Wyciągi”, po czym PKO BP umożliwi nam pobranie jednego z 12 rozliczeń z ostatniego roku na swój dysk.

PKO BP – czym się wyróżnia?

Na przestrzeni 100-letniej działalności, PKO BP zdążył zbudować najsilniejszą pozycję w polskim sektorze bankowym. Instytucja ta jednak nie tylko pod kątem posiadanych klientów czy notowanych zysków, wyróżnia się na tle innych banków w Polsce. Warto przytoczyć także te bardziej mniej oczywiste zagadnienia, które opisywany w ciekawy sposób wyróżniają markę.

  • Bank PKO jako spółka akcyjna kontrolowany jest przez Skarb Państwa, który posiada w nim niecałe 30% akcji.
  • Do spółki PKO BP należy aż 15 różnych podmiotów zależnych, specjalizujących się m.in. w ubezpieczeniach, funduszach emerytalnych czy funduszach inwestycyjnych.
  • Magazyn Forbes w 2018 roku uznał PKO BP za jedno z 2000 największych przedsiębiorstw na świecie.
  • Największy zysk netto w historii PKO BP zanotował w 2011 roku – 3,807 mld zł. Do takiej wartości udało się ponownie zbliżyć w 2018 roku, z 3,741 mld zł zysku.
  • Do powstania banku PKO bezpośrednio przyczynił się Józef Piłsudski, który dekretem z 7 lutego 1919 roku utworzył Pocztową Kasę Oszczędności.
  • Słynny symbol w logo PKO BP symbolizuje monetę wrzucaną do skarbonki. Został on zaprojektowany w 1968 roku przez wybitnego polskiego artystę grafika, Karola Śliwę. Początkowo nie zdobył on uznania władz banku.
  • PKO BP posiada także internetowy serwis bankowy w języku ukraińskim.
  • Oprócz bieżącej działalności bankowej, Bank PKO specjalizuje się także w sprzedaży nieruchomości, rekrutacji startupów, Fintechów czy sprzedaży sztuki.
  • Poczynając od 2002 roku, łączna wysokość aktywów PKO liczona w miliardach złotych z roku na rok stale rośnie. Startując z poziomu 82 mln zł, w 2018 wyniosła 324,3 mld zł.
  • PKO BP oferuje także obsługę w języku migowym.
  • W luty 2020 roku PKO BP razem z Narodowym Centrum Rozwoju rozpoczął pracę nad projektem pt. System uwierzytelniania i dostarczania cyfrowej tożsamości w banku PKO BP.
PKO BP notowania, kursy

Inteligo – marka prowadzona przez PKO BP

Co ciekawe, od 2002 roku PKO BP jest właścicielem Inteligo, czyli małego banku czy też internetowej platformy, która przez lata wyznaczała trendy w polskim bankowaniu online. W tym momencie klienci Inteligo mogą skorzystać głównie z kont osobistych oraz firmowych. Co je wyróżnia? Niskie opłaty oraz obsługa, która w całości rozgrywa się wirtualnie – choć gdy ma się konto w Inteligo, bez przeszkód można bezpłatnie wypłacić pieniądze w bankomatach PKO BP oraz Santander Bank Polska. Na co jeszcze warto zwrócić uwagę w kontekście tej marki?

  • W ramach usług Inteligo można otrzymać kredyt w postaci debetu na koncie (do 2 000 złotych).
  • Klienci Inteligo mają dostęp lokat, funduszy oraz konta maklerskiego PKO BP.

PKO BP – nasza opinia

Bank PKO to jeden z tych banków, który zamiast wysokich ambicji i aspiracji, zajmuje pozycję lidera. Co więcej, bank ten stanowi dobry punkt odniesienia dla wielu konkurencyjnych instytucji. Nie da się ukryć, że podczas 100 lat działalności i gospodarczych zawirowań, PKO z powodzeniem ugruntowało swoją pozycję wśród konsumentów.

Oferta PKO jest obszerna, a do tego w atrakcyjny sposób różnicuje produkty finansowe z uwzględnieniem różnych grup klientów. Co więcej, na uznanie zasługuje jednakowo wykonana strona internetowa, ale także wachlarz rozwiązań dla klientów, przedsiębiorców, czy przedstawicieli samorządów.

Po pierwsze, PKO BP oferuje zarówno godną uwagi gamę kredytów, jak i kart kredytowych, kont osobistych i lokat oszczędnościowych. Polecamy przyjrzeć się ofercie nie tylko dla tych którzy potrzebują wsparcia finansowego, ale i wobec tych, którym zależy np. na bezpiecznym zdeponowaniu posiadanych oszczędności lub ich systematycznym pomnażaniu.

Dane kontaktowe dla klientów

Infolinia dla klientów indywidualnych:

  • 800 302 302 
  • +48 81 535 60 60

Infolinia dla firm przedsiębiorstw:

  • +48 81 535 66 60
  • +48 61 855 94 94

Infolinia dla klientów korporacyjnych:

  • 801 36 36 36
  • +48 61 855 94 94

Infolinia dla klientów korporacyjnych – biura regionalne:

  • 61 855 94 99 (Biuro w Poznaniu)
  • + 48 563 18 99 (Biuro w Warszawie)
  • 58 343 85 99 (Biuro w Gdyni)

Informacje na temat spółki

PKO BP

 

Powszechna Kasa Oszczędności

 Bank Polski SA

Rodzaj:
Bank komercyjny
Charakter działalności:
Bank uniwersalny
Utworzony:
1919
Numer REGON:
016298263
Numer KRS:
0000026438
Numer NIP:
5250007738
Adres siedziby:
ul. Puławska 15, 02-515 Warszawa

 

Zastrzeżenie: Informacje o ofercie banku i jej elementach przedstawiają stan aktualny w momencie powstawania tekstu, tzn. 16 kwietnia 2020 roku.

Komentarze (12)
Dodaj komentarz

Sortuj wg
  • Z
    Z
    Zosia
    20.10.2021, 23:41

    Nie polecam tego Banku, zamordyzm maseczkowy, nieuprzejmi. Wyrzucono mnie z placówki za brak maseczki

    • A
      A
      Adam
      05.11.2021, 12:50

      Zrobiono to co należało , nie ma Pani racji !!!!!

    • S
      S
      Sebastian
      12.04.2022, 10:48

      Prawidłowe podejście banku.

    • A
      A
      Anna
      31.07.2022, 14:39

      29.07.2022 umówiona byłam w oddziale PKO Bp na ulicy Głębockiej po odbiór dokumentów.Wizytę ta zapamiętam na dłużej,ponieważ rzadko zdarza się aby w taki miły sposób być obsłużony w jakimkolwiek urzędzie.Osoba która mnie obsługiwała to Dyrektor Oddziału Pani Jadwiga Zagajewska,bardzo przesympatyczna ,ciepła i miła osoba a najbardziej pozytywnie zaskoczyła mnie rozmowa Pani Dyrektor z pracownikiem,takiego szacunku do swojego pracownika nie widziałam od dawna,.Brawo dla firmy za taka osobę

  • j
    j
    joanna
    06.05.2022, 18:45

    Najgorszy bank w Europie

  • Z
    Z
    Zawiedziony
    28.04.2022, 14:47

    Najgorsza obsługa klienta jaką widziałem.
    1. Bank zablokował normalną tranzakcje blikiem.
    2. Godzinę później zablokowany został dostęp do aplikacji mobilnej oraz konta iPKO
    3. Od 5 dni nie mogę się doprosić odblokowania iPKO. Mimo 2 wizyt w placówce banku i kilku telefonów na infolinię, wciąż jestem zbywany hasłami „dziś już się nie da, ale jutro panu odblokujemy konto”.

    To jest skandal!
    Nie polecam. Można zostać odciętym od własnego konta, bez podania jakiegokolwiek powodu!

  • R
    R
    Rewal
    22.06.2022, 13:13

    Szkoda gadać, ich wpłatomat ukradł mi 1 200 zł. wpłaciłem 4 000 zł. wystąpił błąd wpłatomatu i zwrócił mi on kwotę o 1 200 zł. mniej. Zgłosiłem reklamację, gdzie byłem zapewniony, że szybko zostanie rozpatrzona a pieniążki zwrócone na konto. Po 10 dniach zadzwoniłem na ich infolinię i dowiedziałem się, że sprawa nie została jeszcze nawet przypisana do pracownika. Jeszcze żebym nie był ich klientem, ale mam konto w ich banku, tak więc jako ich klienta powiem jedno PORAŻKA.

  • m
    m
    mix
    15.04.2022, 10:27

    Omijać szerokim łukiem. Konto zablokowane z powodu niekatualnego kilkuletniego wpisu komorniczego. Dostali papiery, że wszystko jest załatwione lata temu a nie potrafią nic załatwić już drugi tydzień.
    CYRK!

  • k
    k
    kolo
    09.04.2022, 13:56

    Bank agresywnie promuje limit odnawialny, który jest kosmicznie drogi. W każdym bądź razie droższy, niż u innych. A zmiana limitu w dół to koszt 50 zł za aneks. A niby z jakiej okazji? Nie dajcie się złapać. Można za parę złotych rocznie debetu zapłacić jak u lichwiarza. Oferta dla takich, którzy cały rok wiszą na debecie. W innym przypadku, dla utrzymania bufora płatniczego totalna porażka. Zmieniam na 2 tys. limitu. Niżej też się nie opłaca, gdyż opłata jest nie niższa, niż 60 zł. Skandal.

  • e
    e
    ewa
    14.11.2021, 10:54

    Banki zachowują się tak, jakby zależało im na tym, żeby okradano polskich klientów. U2F jest 100 bezpieczniejszy niż inne metody logowania. Dlaczego nie chcą tego wprowadzić?

    • M
      M
      Maciej
      14.02.2022, 15:39

      Nie polecam tego Banku. Jeden wielki bałagan. Ciągle zepsuty wplatowat. Tak samo urządzenie do rejestracji klientów.

    • H
      H
      Halina
      02.06.2022, 18:49

      Wierzę panu, mogą zrobić wszystko!!!

Podobne artykuły
Sprawdź ofertę!