Alektum świadczy usługi związane z odzyskiwaniem zaległych należności. Firma powstała w 1992 roku jako przedsiębiorstwo windykacyjne, a dziś działa na 18 rynkach i osiąga obrót wynoszący ponad 1,2 miliona koron szwedzkich. W 2018 roku 28 małych firm połączyło się w Grupę Alektum, dzięki czemu jest ona obecnie w stanie wspierać swoich klientów na każdym etapie postępowania finansowego.
Gdy szukamy informacji o Alektum, możemy przeczytać, że proces windykacji prowadzi od początku do samego końca, starając się jednocześnie ograniczyć związane z tym straty pieniężne. Przyszłym klientom Alektum pomaga także uzyskać lepsze przepływy pieniężne, zminimalizować straty kredytowe i zachować dobre relacje biznesowe z dotychczasowymi kontrahentami.
Jeśli otrzymałeś pismo od Alektum, a wiesz, że z różnych względów nie jesteś obecnie w stanie spłacić swojego zadłużenia, skontaktuj się w tej sprawie z opiekunem klienta. Jego dane znajdziesz na wezwaniu do zapłaty, dlatego też otrzymane pismo warto naprawdę uważnie przestudiować. Ponadto, to z niego dowiesz się m.in. tego, ile wynosi Twoje aktualne zadłużenie i jaka jest podstawa prawna jego powstania. Powinieneś znaleźć w nim również dane pierwotnego wierzyciela, tj. osoby lub podmiotu, na rzecz którego firma windykacyjna dochodzi spłaty roszczenia.
Alternatywą dla kontaktu z opiekunem klienta jest wypełnienie formularza kontaktowego znajdującego się na stronie internetowej. Ze względów bezpieczeństwa nie należy podawać w nim żadnych wrażliwych danych, poza tym numer sprawy na tym etapie powinien w zupełności wystarczyć.
A może spłata w ratach?
Gdy nie możesz uregulować swojego zadłużenia w całości (to zawsze najlepsza droga do tego, by uwolnić się od firmy windykacyjnej), przeanalizuj swój budżet, biorąc pod uwagę osiągane dochody i ponoszone wydatki i zaproponuj kwotę, którą możesz uiszczać co miesiąc na rzecz spłaty powstałej wcześniej zaległości. Jeśli nie wiesz, jak opracować plan spłaty zadłużenia lub masz pytania związane np. z otrzymanym wezwaniem, również skontaktuj się ze swoim opiekunem klienta lub z centralną telefoniczną.
Z firmą Alektum możesz nawiązać kontakt również wtedy, gdy nie jesteś zadowolony z tego, jak prowadzą Twoją sprawę. Pierwszym, co warto zrobić jest kontakt z osobą, która jest Twoim opiekunem klienta. Taka droga postępowania sprawdzi się np. wtedy, gdy spłaciliśmy już swoje długi, a firma windykacyjna dalej domaga się ich uregulowania.
Składając skargę w konkretnym przypadku, postaraj się opisać wszystko tak dokładnie i rzeczowo, jak to tylko możliwe. Koniecznie podaj takie informacje jak: dane osobowe – tj. imię, nazwisko, telefon kontaktowy i adres mailowy oraz numer sprawy – znajdziesz go na wezwaniu do zapłaty. Poza tym umieść tam również przyczynę złożenia skargi – tj. np. niekorzystne warunki spłaty, domaganie się uiszczenia nieistniejącego roszczenia, opisz po prostu to, jaki błąd Twoim zdaniem ktoś popełnił. Ponadto, napisz też kiedy doszło do zdarzenia i jakie kroki już podjęto – np. kontakt telefoniczny, smsowy etc.
Jak obiecuje Alektum skargi rozpatrywane są w obiektywny i rzeczowy sposób.
Skargę na działania tej firmy możemy wnieść bezpośrednio do Komisji Etyki Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce. W celu zgłoszenia skargi należy przesłać wniosek z prośbą o zbadanie zgłoszonego naruszenia.
Wyslalam juz trzy meile i przychodzi wiadomosc non stop ze meil nie jest dostarczony a mam telefon zepsuty nie mam jak sie skontaktowac.
P
P
Paulina
27.08.2022, 06:48
Dzień dobry miała w super grosz kredyt 8800 1800 spłaciłam potem 2 lub 3 rat nie spłaciłam super grosz sprzedał do alektum i alektum zażądało keotyv22 tys gdzie to jest prawie 300procent od rozmawiałam z adwokatem że strasznie dużo teraz mam spłacić proszę o poradę w tej sprawie
A
A
ADI
18.07.2022, 20:39
SZOK NAJPIERW NALICZAJA KOSZTY SADOWE DLUZNIK SPŁACA A POZNIEJ DOPIERO JEST WYROK O ODRZUCENIE KOSZTOW SADOWYCH PISANIE DZWONIENIE NIE POMAGA CHYBA TRZEBA UDAC SIE DO SADU O ZWROT
Strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie.
Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że akceptujesz ich użycie zgodnie z
polityką prywatności
.
Wyslalam juz trzy meile i przychodzi wiadomosc non stop ze meil nie jest dostarczony a mam telefon zepsuty nie mam jak sie skontaktowac.