Santander Consumer Bank – opinie i recenzja

Nasza ocena
4.0

Siedziba banku

Santander Consumer Bank S.A.

ul. Legnicka 48 B

54-202 Wrocław

Dane banku

KRS: 0000040562

NIP: 527-20-46-102

REGON: 012736938

Wypracowanie silnej pozycji na rynku bankowym daje istotne przywileje. To nie tylko rozpoznawalność, regularny napływ klientów i zaufanie wielu osób długotrwale korzystających z usług, ale i możliwość umacniania się przez tworzenie więcej niż jednej marki. Nie jest w końcu tajemnicą, że niektóre grupy finansowe lubią dzielić swoje usługi w zależności od grupy docelowej. W ten sposób jeżeli szukamy obszernej oferty kredytowej, dobrym rozwiązaniem są usługi Santander Consumer Bank.

Jeden wyraz w nazwie może stanowić istotną różnicę, choć pozory mogą sugerować co innego – sprawdza się to w przypadku Santander Consumer Bank, którego wielu polskich konsumentów zapewne myli z instytucją o podobnej nazwie działającej od września 2018 roku. Ba, wielu pewnie nie ma świadomości, że „zwykły” Santander Bank i Santander Consumer Bank to dwie, niezależnie od siebie działające instytucje prowadzące równolegle działalność. Kierują ją jednak do różnych grup konsumentów, mających inne oczekiwania i potrzeby. I to właśnie ta kwestia wyróżnia Santander Consumer Bank. Dzisiaj przyglądamy się bliżej jego ofercie, obszernie charakteryzując wszystkie niezbędne informacje na ten temat.

Santander Consumer Bank – historia i podstawowe informacje

Pod nazwą Santander Consumer Bank kryje się marka należąca do spółki akcyjnej o takiej samej nazwie, która została zarejestrowana we Wrocławiu w 2006 roku. To także tam swoją siedzibę posiada ta instytucja po dziś dzień, inaczej niż wiele konkurencyjnych banków, silnie akcentując ten fakt np. w reklamach. Skąd taka troska o to, aby konsumenci zapamiętali miasto, w którym Santander Consumer Bank jest zarejestrowany? Otóż ma to na celu zaznaczyć, że marka ta nie jest tym samym, co Santander Bank Polska. Ta druga marka pojawiła się na polskim rynku znacznie później, bo dopiero we wrześniu 2018 roku, zastępując Bank Zachodni WBK. Koncentruje się ona na uniwersalnych usługach bankowych, obejmując zarówno udzielanie kredytów, jak i sprzedaż lokat, kart kredytowych czy kont osobistych.

Tymczasem Santander Consumer Bank działa nieprzerwanie pod tą nazwą marki od 2006 roku jako odrębna, samodzielna instytucja skupiona przede wszystkim na oferowaniu zróżnicowanych kredytów bankowych dla obszernego grona konsumentów. O pomoc finansową na zróżnicowane potrzeby mogą tutaj występować zarówno konsumenci prywatni, jak i przedsiębiorcy prowadzący małe, średnie i większe firmy. Santander Consumer Bank nie oferuje np. kont osobistych czy kredytów hipotecznych – jego działalność jest zawężona do udzielania pozostałych form wsparcia finansowego, a ponadto także lokat i ubezpieczeń.

Historia opisywanego banku pod obecną marką rozpoczęła się co prawda, jak wspomniano wcześniej, w 2006 we Wrocławiu, jednak jej dzieje są znacznie dłuższe – sięgają 2002 roku. Wtedy to hiszpańska grupa finansowa Santander rozpoczęła proces zakupu Bank of America Polska SA, który sfinalizowała rok później. Siedzibę przeniesiono z Warszawy do Poznania, marka banku została zmieniona na CC-Bank SA, a w początkowych latach bank koncentrował się na obsłudze podmiotów gospodarczych. Zmieniło się to w 2004 roku wraz z wykupieniem Polskiego Towarzystwa Finansowego, kiedy to poszerzono działalność o sprzedaż uniwersalnych kredytów, a nazwę zmieniono na PTF Bank SA. Dwa lata później, hiszpański właściciel zdecydował się dobrać bardziej charakterystyczną nazwę – i tak powstał Santander Consumer Bank. Czym wyróżnia się „bank od kredytów”? Sprawdzamy to w dalszych częściach tekstu.

Santander Consumer Bank opinie

W dobie intensywnego rozwoju internetu, pozyskanie szybkiej i kompleksowej wiedzy na temat świadczonych usług przez instytucje bankowe jest niezwykle proste. Wystarczy urządzenie mobilne z dostępem do sieci i włączona wyszukiwarka, aby wyszukać informacje o ofercie danego banku, jakie chcemy pozyskać. Niektórych zadowala porównanie ze sobą określonych ofert i pozyskanie informacji o parametrach określonych produktów finansowych. Inni wolą swój wybór oprzeć na napotkanych recenzjach dotychczasowych klientów danych banków, wyszukując frazę – w tym przypadku – brzmiącą jako „Santander Consumer Bank opinie„.

W ten sposób możemy się dowiedzieć, że dotychczasowi klienci tego banku cenią go za obszerną i rozbudowaną ofertę kredytów, które dostosowane są do potrzeb zarówno osób prywatnych, jak i przedsiębiorców. Ta druga grupa docenia, że może otrzymać zarówno finansowanie na bieżącą działalność, jak i np. zakup samochodu lub maszyn specjalistycznych. Z drugiej strony można spotkać się z krytycznymi głosami związanymi głównie z funkcjonowaniem bankowej infolinii oraz kontaktem z obsługą w stacjonarnych placówkach.

Z czego składa się oferta tego banku?

Jak wspomnieliśmy już wyżej, Santander Consumer Bank koncentruje się na oferowaniu zróżnicowanych kredytów. Nie jest to jednak wszystko, co ma do zaoferowania swoim potencjalnym klientom ta instytucja. Przyjrzyjmy się pobieżnie produktom finansowym, jakie można uzyskać w przedstawianym banku.

  1. Kredyty gotówkowe.
  2. Limity kredytowe.
  3. Karty kredytowe.
  4. Kredyty samochodowe.
  5. Lokaty.
  6. Kredyty konsolidacyjne.
  7. Oferta ratalna.
  8. Ubezpieczenia medyczne.
  9. Ubezpieczenia kart kredytowych i kredytów.
  10. Kredyty dla dealerów.
Santander Consumer Bank

Przegląd świadczonych usług

Pora bliżej przyjrzeć się wszystkim usługom, jakie świadczone są przez Santander Consumer Bank. Posiłkując się informacjami zawartymi na stronie internetowej banku, przedstawiamy wszystkie produkty finansowe i rozwiązania, jakie można uzyskać, zwracając się do omawianego banku o uzyskanie profesjonalnej i kompleksowej obsługi.

  1. Kredyty gotówkowe.
    – Kredyt bez wychodzenia z domu (RRSO 23,53%).
    – Mistrzowski kredyt gotówkowy (RRSO 10,36%).
    – Kredyt gotówkowy (RRSO 23,14%).
    – Kredyt konsolidacyjny (RRSO 20,79%).
  2. Kredyty samochodowe.
    – Na samochód używany.
    – Na nowy samochód.
    – Motocyklowy.
  3. Karty kredytowe.
    – Vista TurboKarta (RRSO 12,26%).
    – Karta Visa Comfort (RRSO 23,33%).
    – Visa Comfort Plus (RRSO 25,96%).
    – Visa Media Markt (RRSO 11,04%).
    – Karta Visa Castorama (RRSO 11,81%).
    – Karta bez wychodzenia z domu (RRSO 12,16%).
  4. Lokaty.
    – Przez internet.
    – Przez telefon.
    – W oddziale.
    – Dla firm.
  5. Zakupy na raty.
    – Raty w sklepie tradycyjnym.
    – Raty w sklepie internetowym.
    – Dla przedsiębiorców.
  6. Ubezpieczenia.
    – Medyczne.
    – Dla seniorów.
    – Na wypadek nieoczekiwanego zdarenia.
    – Ubezpieczenie kredytów samochodowych.
    – Ubezpieczenie kart kredytowych.
    – Mój pakiet.
    – Ubezpieczenie kredytów gotówkowych.
    – Ubezpieczenie kredytów kredytów ratalnych.
  7. Bankowość elektroniczna.
    – Internetowa.
    – Mobilna.
  8. Internetowy odnawialny limit kredytowy.
    – Limit odnawialny w sklepach grupy Morele.net.

Santander Consumer Bank – reprezentatywny przykład kredytu

Pora bliżej scharakteryzować jeden z kluczowych elementów oferty Santander Consumer Bank. Jak przystało na instytucję reklamującą się jako bank od kredytów, jest to rzecz jasna klasyczny kredyt gotówkowy. Pod kątem reprezentatywnych parametrów, zdecydowaliśmy się bliżej scharakteryzować ofertę tzw. mistrzowskiego kredytu gotówkowego dla nowych klientów. Niżej przedstawione informacje mające na celu orientacyjnie naświetlić kluczowe koszty kredytu, a ich wysokość jest aktualna w momencie tworzenia tego tekstu.

  • Produkt bankowy: Mistrzowski kredyt gotówkowy.
  • Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO): 10,36%.
  • Oprocentowanie stałe: 8,00%.
  • Całkowita kwota kredytu: 15 000 zł.
  • Prowizja: 542,83 zł.
  • Odsetki: 2672,50 zł.
  • Opłata za wypłatę gotówki w kasie oddziału banku: 10,99 zł.
  • Całkowity koszt kredytu: 3226,32 zł.
  • Całkowita kwota do zapłaty: 18 226,32 zł.
  • Liczba rat: 48.
  • Wysokość raty: 379,71 zł oraz ostatnia rata 379,95 zł.

Jak pobrać wyciąg z konta Santander Consumer Bank?

Posiadając konto w Santander Consumer Bank, klient tego banku może szybko pobrać wyciąg z dowolnego okresu rozliczeniowego jego rachunku. Dokonać tego można w 100% online.

Na początku należy skierować się do owalnego, czerwonego przycisku logowania, który umieszczony został w prawym górnym rogu strony głównej banku.

wyciąg santander konsumem bank

Następnie konieczne jest już tylko wprowadzenie numeru identyfikacyjnego klienta oraz hasła użytkownika, co skieruje nas prosto do strony głównej.

wyciąg santander konsumem bank

Znajdując się na pulpicie bankowości elektronicznej, należy wybrać zakładkę „Twoje produkty”, a następnie „Wszystkie produkty”.

wyciąg santander konsumem bank

Ostatnim krokiem będzie rozwinięcie opcji „Więcej”, wybierając następnie „eWyciąg” w celu wybrania interesującego nas okresu rozliczeniowego. Warto pamiętać o konieczności wybrania odpowiedniego formatu pliku.

Santander Consumer Bank w liczbach

  • 520 000 000 – tyle złotych wynosi kapitał zakładowy spółki akcyjnej Santander Consumer Bank.
  • 31 000 000 – ponad tyle kredytów udzielił już w Polsce Santander Consumer Bank.
  • 2006 – od tego roku Santander Consumer Bank działa w Polsce pod tą nazwą.
  • 2004 – w tym roku PTF Bank SA, poprzednik Santander Consumer Bank, rozpoczął oferowanie kredytów także dla konsumentów.
  • 2002 – w tym roku hiszpańska grupa Santander przejęła polski oddział Bank of America, tworząc fundamenty pod opisywaną dziś instytucję.
  • 99,92 – za tyle procent akcji spółka omawianego banku kupiła w czerwcu 2010 roku AIG Bank Polska.
  • 3 – tyle razy opisywany bank należący do grupy Santander zmieniał nazwę od 2002 roku.

Czym wyróżnia się Santander Consumer Bank?

Porównując do innych dużych komercyjnych banków działających na polskim rynku, nie ulega wątpliwości, że Santander Consumer Bank potrafi się wyróżnić pod różnymi względami. Przyjrzyjmy się teraz bliżej pewnym, niekoniecznie szablonowym zagadnieniom, które warto przytoczyć w kontekście opisywanego banku. W wielu przypadkach jest to wiedza nieoczywista – ale warta przyswojenia!

  • Santander Consumer Bank należy do hiszpańskiej grupy Banco Santander – do tej samej, której podlega Santander Bank Polska. Są to jednak autonomiczne instytucje.
  • Od maja 2009 roku Santander Consumer Bank nie udziela kredytów hipotecznych. Taką decyzję motywowano argumentem, że nie jest to wystarczająco opłacalny produkt finansowy.
  • Od marca 2011 roku stacjonarne placówki Santander Consumer Bank pochodzą od przejętego w tym czasie AIG Bank Polska.
  • Santander Consumer Bank działa w Polsce pod tą nazwą aż 12 lat dłużej od bratniego Santander Bank Polska, który wkroczył z tą nazwą na polski rynek we wrześniu 2018 roku.
  • Omawiany bank nigdy nie zajmował się obsługą rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych dla osób fizycznych lub przedsiębiorstw.
  • Od września 2019 roku Santander Consumer Bank reklamuje znany polski mim i komik, Ireneusz Krosny.
Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank – nasza opinia

Analizując obszernie ofertę Santander Consumer Bank, widać dobrze, że mamy do czynienia z instytucją o dużym doświadczeniu na rynku bankowym i dobrym rozeznaniu potrzeb docelowego grona klientów. Choć usługi tego banku zostały stosunkowo w dużym stopniu okrojone, koncentrując się na kredytach, lokatach i ubezpieczeniach, to nie brakuje w Polsce konsumentów, którzy właśnie tego oczekują od banku – i nic więcej im do szczęścia nie potrzeba.

Santander Consumer Bank to nowoczesna instytucja, która oferuje bardzo dobrze zaprojektowaną stronę internetową. W czytelny, przejrzysty i intuicyjny sposób przekazuje ona wszystkie najważniejsze informacje na temat usług świadczonych przez omawiany bank. Co prawda trudno mówić tutaj mówić o wizualnej atrakcyjności – pod tym kątem Santander Consumer Bank prezentuje się dość przeciętnie.

Opisywany bank powinien z powodzeniem spełnić oczekiwania przede wszystkim tych konsumentów, którzy potrzebują elastycznej oferty zróżnicowanych kredytów – niezależnie od tego, czy są osobami prywatnymi, czy też przedsiębiorcami. Zwracając się w celu uzyskania takich usług, nie powinni być rozczarowani. Kto oczekuje na więcej – ten niech zwróci się do siostrzanego Santander Bank Polska!

Dane kontaktowe dla klientów

Infolinia dla klientów indywidualnych:

  • 195 00
  • +48 71 358 9909 (dzwoniący z tel. kom. i spoza Polski)

Zastrzeganie kart:

  • 71 358 22 20
  • 828 828 828

Informacje na temat spółki

Santander Consumer Bank

Santander Consumer

Bank SA

Rodzaj:
Bank komercyjny
Charakter działalności:
Bank kredytowy
Utworzony:
2006
Numer REGON:
012736938
Numer KRS:
0000040562
Numer NIP:
5272046102
Adres siedziby:
ul. Legnicka 48B, 54-202 Wrocław

 

Zastrzeżenie: Informacje o ofercie banku i jej elementach przedstawiają stan aktualny w momencie powstawania tekstu, tzn. 8 kwietnia 2020 roku.

Komentarze (1)
Dodaj komentarz

Sortuj wg
  • Komentarz od Ryszard Karkowski
    Ryszard Karkowski
    30.06.2020, 01:49

    Serdecznie odradzam jakichkolwiek kontaktów z tym bankiem. Pracownicy nie mają możliwości albo co gorsza kompetencji, a w najgorszym wypadku po prostu chęci pomóc. Jako że mieszkam przy granicy Polsko-Czeskiej to pracowałem w Czechach. Z powodu pandemii zamknięto granice, więc by pobrać pensje bez prowizji założyłem aplikację Revolut. Przelałem na nią wypłatę, przewalutowałem ją na PLN i chciałem wysłać przelewem na konto brata, gdyż własnego konta w Polsce nie posiadam (nigdy do niczego nie było mi potrzebne). Brat posiada konto od niedawna, gdyż niedawno osiągnął pełnoletność. Byłem pierwszą osobą, której musiał podać nr. konta i niestety zaowocowało to błędem. Zalogował się na swoje konto internetowe i podał numer który tam zobaczył, jednak nie był to jego numer konta, tylko numer konta fundacji należącej do banku santander. Przelew został wykonany 16.04.2020. Jak tylko się zorientowaliśmy o błędzie, który nastąpił udaliśmy się do oddziału banku, celem uzyskania jakiejś pomocy. W banku poinformowano nas, że ze zwrotem nie powinno być problemu, szczególnie że był jako odbiorca wpisany byłem ja, a nie fundacja. Kazano mi jednak kontaktować się z infolinią. Na infolinii dowiedziałem się że muszę zgłosić tą sprawę w moim banku (w tym przypadku jest to aplikacja Revolut) i oni muszą wystosować wniosek o zwrot. W dniu 22 kwietnia 2020 skontaktowałem się z działem pomocy Revolut, gdzie konsultantka przyjęła sprawę i wystosowała prośbę do santandera o zwrot przelewu. Ponieważ santander dosyć długo w żaden sposób nie odpowiadał na wystosowaną prośbę, postanowiłem podjąć samodzielną próbę kontaktu. Zadzwoniłem na infolinię, przedstawiłem sprawę i konsultant powiedział, że on nic nie może w takiej sprawie i polecił napisanie maila. Tak więc wysłałem maila, gdzie naświetliłem sprawę oraz moją trudną sytuację, gdyż końcem kwietnia utraciłem pracę, a utracony przelew stanowił całą wypłatę. W odpowiedzi dostałem jedynie informację, że skoro mój bank wystosował zapytanie to mam czekać, więc czekałem. Jednak po upływie miesiąca, konsultantka Revolut nie mogła już wysyłać dalszych zapytań do santandera, więc podesłała mi plik pdf, zawierający samą prośbę o zwrot, jak i wszystkie późniejsze wiadomości, które wysyłała do santandera przez kanał swift. W skutek tego napisałem kolejnego maila, gdzie ponownie opisałem całą sprawę oraz załączyłem powyższy plik pdf. W odpowiedzi dowiedziałem się, że dział mailowy nie może tu pomóc, gdyż maile nie są szyfrowane i nie mogą przez to pozyskać ode mnie niezbędnych danych. Polecono mi kontaktować się z infolinią. Tak więc zadzwoniłem ponownie na infolinie, przedstawiłem sprawę i konsultantka stwierdziła, że przyjmie ode mnie reklamację na brak odpowiedzi w sprawie zwrotu. Poinformowała mnie, że rozpatrzenie może zająć do miesiąca, ale uspakajała, że zaznaczyła w reklamacji, że jest sprawą pilną i powinno być szybciej. Miesiąc został wykorzystany przez bank prawie w całości i 29.06.2020 otrzymałem list z odpowiedzią. W liście tym santander informuje , że muszę zgłosić sprawę w swoim bank i mój bank musi wystosować prośbę o zwrot. Tyle tylko że mój bank zrobił to dawno temu, a ja w tej reklamacji nie reklamowałem przelewu, tylko ich brak reakcji na zapytania ze strony mojego banku. Do którego działu by człowiek się nie zwrócił to jedynie albo zostanie skierowany do kontaktu z innym działem, albo w teorii uzyska pomoc, a tak naprawdę to jedynie pracownicy kupują sobie chwile spokoju, pustymi zapewnieniami, gdyż nikt tam nie chce, nie może lub nie umie pomóc.

    0