Nest Bank – opinie i recenzja

Nasza ocena

5.0/5

Ocena klientów

3.2/5

Dostępne produkty

Siedziba firmy

Nest Bank SA
ul. Wołoska 24
02-675 Warszawa

Dane firmy

KRS: 0000030330
NIP: 5261021021
REGON: 010928125

Czym może zaskoczyć użytkowników konto w Nest Banku? To instytucja zwracająca się zarówno do klientów firmowych, jak i indywidualnych. Sprawdzam, jakie pozostałe produkty ma w swojej ofercie i komu bardziej opłaca się skorzystać z jej usług.

nest bank recenzja i opinie

Kluczowe informacje

  • Nest Bank (dawniej FM Bank PBP, do której należały marki BIZ Bank i Bank Smart) należy do brytyjskiego funduszu inwestycyjnego AnaCap Financial;
  • Insytucja kieruje swoje usługi przede wszystkim do przedsiębiorców i klientów biznesowych, i pod te grupy skrojona jest głównie jej oferta;
  • W Nest Banku nie odnajdziesz kredytów i pożyczek dla klientów indywidualnych. Za to do dyspozycji masz darmowe konto osobiste, w tym dobrze oprocentowane rachunki oszczędnościowe;
  • Ze swojej strony polecamy Nest Bank szczególnie przedsiębiorcom. Do wyboru mają preferencyjne kredyty firmowe, wysoko oprocentowane lokaty i konta oszczędnościowe oraz liczne promocje i oferty specjalne.

Nasza opinia o Nest Banku

Można odnieść wrażenie, że Nest Bank – szczególnie po rebrandingu – nie cieszy się taką rozpoznawalnością w Polsce, jak konkurencyjne, największe instytucje finansowe. Próbuje to natomiast nadrabiać atrakcyjną ofertą. Deklaruje nastawienie na klientów firmowych i indywidualnych, ale moim zdaniem ta pierwsza grupa ma w tym przypadku zdecydowaną przewagę. Pierwszym dowodem na to jest fakt, że po wejściu na jego stronę internetową automatycznie znajdujemy się w zakładce Klienci firmowi, a nie – jak w większości banków – w wariantach konta osobistego. Co więcej, klienci indywidualni nie mogą liczyć tam na otrzymanie kredytu gotówkowego, co według mnie jest już dużym minusem.

Nest Bank oferuje ciekawe rozwiązania dla przedsiębiorców. Atutem jest bez wątpienia szereg bezwarunkowych usług za darmo. U konkurencji zwykle są one bezpłatne dopiero po spełnieniu określonych warunków. Cenniki można zresztą porównać na wygodnym kalkulatorze. Na szczególną uwagę zasługują warianty oszczędnościowe. Ich oprocentowanie jest naprawdę korzystne – jedno z najlepszych na rynku. Gdy jednak zgłębimy ich warunki, okazuje się, że wysoki procent obowiązuje tylko przez ograniczony czas i względem określonej wysokości kapitału.

Konto osobiste również pozytywnie zaskakuje szeregiem darmowych opcji bez konieczności spełniania wymyślnych wymagań. Do naszej dyspozycji są w nim ciekawe opcje inwestycyjne. Ponownie jednak warto uważnie przyglądać się rozwiązaniom oszczędnościowym. Fakt, że część produktów oferuje jedno z najwyższych oprocentowań na rynku. W niektórych przypadkach znów dotyczy to dość niewielkiego kapitału lub krótkiego czasu oszczędzania. Ponadto wysoki procent obowiązuje tylko przez określony czas. Moim zdaniem poszukiwanie i wybieranie najkorzystniejszej opcji może być przez te wszystkie komplikacje dość czasochłonne i męczące.

Najważniejsze informacje o Nest Bank

Nest Bank w obecnej formie działa w Polsce stosunkowo od niedawna. Jest to bank uniwersalny, który pierwotnie został założony w 1995 roku jako Westdeutsche Landesbank Polska SA. Dopiero w 2016 roku przeszedł zmianę, po której dwie marki (Bank Smart i BIZ Bank) zostały zastąpione jedną – Nest Bank. W 2022 roku ponownie przeprowadził rebranding, skupiając się na klientach indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstwach.

Obecnie Nest Bank pochwalić się może kilkudziesięcioma placówkami, działającymi w dotychczasowych oddziałach Smart Banku i nie tylko, ulokowanymi w różnych częściach Polski. Jego właścicielem jest brytyjski fundusz private equity AnaCap Financial Partners LLP, dysponujący 100% udziałów. Rolę prezesa zarządu pełni Piotr Kowynia. Na koniec 2022 roku Nest Bank pochwalił się obsługiwaniem ponad 418 tys. klientów. Przez ten rok firma wypracowała rekordowy zysk w wysokości 47,1 mln zł.

Oferta Nest Banku

Spis wszystkich produktów dostępny jest w zakładkach na stronie główniej banku. Co zawsze podkreślam, oferty konkretnych produktów zmieniają się dynamicznie zarówno w kwestii dostępności, jak i ich warunków. Dlatego, zanim zdecydujesz się na jakiś wybór, zajrzyj do aktualnej zakładki Nest.

Obecna oferta Nest Banku podzielona jest na trzy główne kategorie:

  • dla klientów firmowych,
  • dla klientów indywidualnych,
  • dla przedsiębiorstw.

Poniżej zbiorczo omówiłem poszczególne produkty i usługi. Część z nich dostępna jest tylko dla konkretnego typu użytkowników, a inne są powtarzalne. W zależności od profilu klienta mogą natomiast różnić się warunkami (np. wysokością opłat i prowizji).

Konta

Podobnie jak większość banków, Nest Bank umożliwia założenie kilku rodzajów rachunków. Każde z nich ma swoje własne warunki i funkcjonalności. Do wyboru mamy:

  • konto osobiste,
  • konto firmowe,
  • konto walutowe,
  • konto dla młodzieży,
  • Podstawowy Rachunek Płatniczy.

W przeciwieństwie do konkurencji, nie ma tu zbyt dużego wyboru dedykowanych rozwiązań. Wszystkie dają dostęp do podstawowych funkcji i narzędzi, niezbędnych do obsługi własnych finansów. Czyli np. wpłaty i wypłaty z bankomatów, karty bankowe oraz dostęp do bankowości internetowej czy aplikacji mobilnej. Warunki korzystania z nich wypisane są w tabeli opłat i prowizji, dostępnej na stronie banku. Największą zaletą tych podstawowych usług jest ich bezpłatne prowadzenie.

Konto firmowe Nest Bank: opinie i szczegóły Zobacz

Założyć konto osobiste w Nest Banku, możesz na kilka sposobów:

  • w aplikacji, zakładając tzw. konto na selfie,
  • online z weryfikacją tożsamości podczas rozmowy wideo,
  • online z weryfikacją tożsamości poprzez przelew,
  • online z podpisaniem umowy w oddziale banku,
  • lub w pełni stacjonarnie w oddziale banku.

Kredyty

Zakładka dotycząca zwykłych konsumentów nie zawiera niestety wariantu kredytowego. Znajdziemy go wyłącznie w sektorach dla klientów firmowych i przedsiębiorstw. W ich przypadku muszę przyznać, że wybór jest naprawdę duży. Do dyspozycji użytkowników oddane zostały m.in.:

Ich warunki są zróżnicowane, co oczywiście działa na korzyść klientów biznesowych.

Sprawdź oferty kredytów dla firm w pozostałych instytucjach (*zestawienie aktualizowane na bieżąco):

Oszczędności

Z kolei rozwiązania związane z oszczędnościami dostępne są i dla klientów indywidualnych, i firmowych. Różnią się natomiast od siebie warunkami. Niezależnie od profilu użytkownika, mamy do wyboru:

  • konto oszczędnościowe,
  • kilka rodzajów lokat,
  • fundusz inwestycyjny otwarty,
  • opcja odkładania pieniędzy na koncie na konkretne cele (dla klientów indywidualnych).

Część z tych produktów oszczędnościowych oferuje bardzo atrakcyjne warunki, jak np. wysokie oprocentowanie, które trudno znaleźć w innym banku. Warto natomiast dokładnie sprawdzić warunki jego przyznawania, a szczególnie wysokość akceptowanego kapitału i okres trwania. No i co kluczowe, oferty oszczędnościowe w bankach zwykle dość dynamicznie się zmieniają. Dlatego nie obędzie się bez ich regularnego sprawdzania, szczególnie jeśli zechcesz podpisać z Nest Bankiem, np. umowę na konkretną lokkatę.

Inwestycje

Zakładka Inwestycje związana jest z podstroną promującą konto osobiste. Znajduje się w propozycjach dla klientów indywidualnych i jest dość rozbudowana. Oferuje m.in.:

  • ubezpieczenie na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym,
  • Celowy Plan Inwestycyjny (opisywany jako alternatywa dla polis ubezpieczeniowych),
  • Plan Systematycznego Oszczędzania,
  • fundusze inwestycyjne otwarte.

Ponadto Nest Bank SA proponuje klientom dostęp do archiwalnych ofert inwestycyjnych. To dobra okazja do zebrania informacji przydatnych przy podejmowaniu potencjalnych decyzji związanych ze skutecznym zarządzaniem finansami.

W co inwestować? Poradnik Zobacz

Usługi

Otwarcie konta osobistego i firmowego pozwala na korzystanie z szeregu usług i opcji dodatkowych, jak:

  • dostęp do bankowości internetowej i mobilnej,
  • szeroki wybór płatności bezgotówkowych (m.in. Visa Mobile, BLIK, Google Pay, Apple Pay),
  • możliwość obsługi świadczeń rodzinnych,
  • obsługa faktur i faktoria (w przypadku kont firmowych),
  • aplikacja umożliwiająca przyjmowanie płatności kartą od klientów za pomocą smartfona (w przypadku kont firmowych),
  • i wiele innych.

Czym wyróżnia się Nest Bank od konkurencji?

Pozytywne opinie o Nest Banku dotyczą przede wszystkim dwóch kwestii:

  • wysokiego oprocentowania lokat i kont oszczędnościowych,
  • bezwarunkowo darmowych usług podstawowych.

Ten komplet rzeczywiście wyróżnia instytucję na tle pozostałych i może przyciągnąć do niej klientów. Pozwala na spore oszczędności, jednocześnie umożliwiając pomnażanie kapitału. Moim zdaniem to największa zaleta Nest, dzięki której założenie rachunku może być dla nas opłacalne.

Z drugiej strony nie brak tutaj kwestii, które „wyróżniają” bank, ale w niezbyt pozytywny sposób. Chodzi mi głównie na skupieniu się na klientach firmowych kosztem prywatnych, w tym brak dla tej drugiej grupy oferty kredytów i pożyczek. W przypadku wielu użytkowników może być to argument działający na szkodę Nest i motywujący do poszukiwania konkurencyjnych ofert.

Zalety i wady Nest Bank

Zalety Nest Bank:

  • bezpłatne prowadzenie konta i wszystkie przelewy krajowe Elixir,
  • bezpłatne wpłaty i wypłaty Blikiem z bankomatów,
  • bezpłatne wpłaty i wypłaty z bankomatów Euronet w Polsce,
  • bezpłatna pierwsza karta debetowa i internetowe przelewy europejskie SEPA,
  • wysokie oprocentowanie części kont oszczędnościowych i lokat,
  • duża różnorodność produktów oszczędnościowych,
  • liczne promocje i oferty specjalne,
  • rozbudowana oferta dla różnego rodzaju firm i przedsiębiorstw,
  • wiele metod płatności mobilnych i internetowych,
  • pięć metod na otwarcie konta bankowego.

Wady Nest Bank:

  • oferta mocniej skoncentrowana na firmach i przedsiębiorcach,
  • brak kredytów i pożyczek dla klientów indywidualnych,
  • najlepiej oprocentowane lokaty i konta oszczędnościowe objęte dość surowymi ograniczeniami dotyczącymi lokowanego na nich kapitału i okresu trwania,
  • niezbyt liczne placówki stacjonarne w Polsce,
  • brak własnych bankomatów.

FAQ: najczęściej zadawane pytania

Czy Nest Bank jest bezpieczny?

Tak, Nest Bank jest bezpieczny, a przechowywane w nim środki są objęte gwarancją BFG. Ponadto instytucja zapewnia swoim klientom wszystkie standardowe zabezpieczenia rachunków i transakcji.

Z jakiego kraju jest Nest Bank?

Właścicielem Nest Banku jest fundusz private equity AnaCap Financial Partners LLP, pochodzący z Wielkiej Brytanii.

Czy Nest Bank ma gwarancję Skarbu Państwa?

Tak, Nest Bank ma gwarancję Skarbu Państwa. Środki zgromadzone na rachunkach tego banku są gwarantowane przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny.

Czy w Nest Banku jest BLIK?

Tak, Nest Bank umożliwia swoim klientom korzystanie z płatności online BLIK.

Ile idzie przelew z Nest Banku?

Przelewy zlecone w Nest Banku do godziny 14:30 są realizowane w tym samym dniu roboczym. Zlecenia wystawione po tej godzinie są wysyłane w następnym dniu roboczym.

Z jakich bankomatów korzysta Nest Bank?

Nest Bank umożliwia swoim klientom bezpłatne korzystanie z bankomatów sieci Euronet.
Naszym celem jest dostarczanie użytkownikom wartościowych i wiarygodnych treści, które pomogą im podejmować świadome decyzje finansowe. Wszystkie artykuły publikowane na naszym portalu opierają się na sprawdzonych źródłach i są redagowane przez specjalistów z dziedziny finansów.
Jak podobała Ci się treść?
5 - ciekawa, 1 - nieciekawa
3.2/5 - (33 votes)
Komentarze (37)

Odpowiadasz na komentarz:

Komentarz zostanie opublikowany pod tą nazwą

Adres e-mail nie zostanie nigdzie opublikowany

Treści, które udostępniasz w serwisie są weryfikowane

  • B
    B

    Barbara

    18.07.2020, 03:00

    Wyróżniający się komentarz

    ja mam przykre doświadczenie z Nest Bankiem od 2.07.2020 r próbuję zamknąć kartę kredytową i na dzień dzisiejszy nic się nie dzieje w mojej sprawie, tylko każą mi płacić. Nie ma informacji internetowej o mojej karcie, jednak przedstawiciele Banku mają do niej wgląd a ja nie. Dzwonię na infolinię zawsze zgłasza mi się inny konsultant, piszę pisma do Warszawy odpowiedź otrzymuję z Gdańska. Jestem zmuszona zgłosić tę sprawę do Prokratury.

    • F
      F

      Frank S

      10.08.2020, 09:47

      Wyróżniający się komentarz

      Pani Barbaro, czy próbowała się Pani kontaktować z arbitrem bankowym w tej sprawie?

  • J
    J

    Janina

    10.07.2021, 12:10

    Wyróżniający się komentarz

    Nest bank – nie dla starych ludzi
    Jestem 70-letnią wdową, mieszkanką terenów wiejskich. Jak to bywa w tym wieku, niedowidzę, niedosłyszę, mam problemy z poruszaniem się. Od kilku lat posiadam konto osobiste w Nest banku. Ponieważ emerytura przychodzi na konto, a do najbliżeszgo bankomatu mam kilknaście kilometrów korzystam głównie z płatności mobilnych. Wiadomo – literki w telefonie malutkie, a palce już nie te. Zablokowałam dostęp mobilny do konta. Zadzwoniłam na infolinię Nest Banku z prośbą o pomoc i tutaj zaczął się koszmar. Najpierw oczekiwanie na odebranie telefonu: melodyjka, komunikat, melodyjka , komunikat i tak w kólko… Gdy w końcu ktoś odebrał, pracownica infolinii zarządała ode mnie wyłączenia trybu głośnomówiącego (mam 70 lat, to dla mnie normalny sposób rozmowy). Przestałam ją słyszeć całkowicie. Pracownica przeprowadziła pełną weryfikację : Imię, nazwisko, nazwisko rodowe matki, pesel, rodzaj posiadanych przeze mnie produktów bankowych i w końcu treść smsa którego mi przesłała. Moja tożsamość została potwierdzona poczym pracownica odmówiła mi pomocy „ponieważ słyszy głosy w tle”. Byłam we własnym domu, z własnym synem, usiłując uzyskać pomoc, natomiast „panienka z telefonu” ubezwłasnowoliła mnie , odcięła od moich pieniędzy bo „słyszy głosy”. Zaproponowała mi przyjazd do oddziału banku, ponieważ ona w tej sytuacji ma mnie(…). Do najbliżeszego oddziału mam kilkadziesiąt kilometrów. Schorowanej 70-latce, w dobie pandemii, pracownica Nest Bank proponuje kilkugodzinną wyprawę, przynajmniej 3 autobusami (przy dobrych wiatrach)…bo słyszy glosy… Nest Bank – nie dla starych ludzi….

  • D
    D

    Daniel

    21.10.2020, 10:41

    Wyróżniający się komentarz

    Bardzo słaby bank , nawet nie udało mi się założyć konta .
    A więc tak , mówię sobie założę konto w w tym banku bo konto darmowe to super , ale już na tym etapie pojawiają się problemy . Przy zakładaniu konta są 3 opcje jego założenia , przelew autoryzacyjny ale tylko z kilku banków ja mam konto w PKO BP i nie mogę zrobić przelewu bo nie ma mojego banku na liście . Ok , opcja wideorozmowy , próbowałem się połączyć kilkanaście jak nie kilkadziesiąt razy i brak odpowiedzi w kolejce przeskakiwałem z 1 miejsca na 5 lub na 3 :) jak w końcu się łączyłem do druga strona się rozłączała .
    Połączyłem się więc w końcu przez telefon i wtedy dowiedziałem się , że przez telefon się nie da zweryfikować dowodu osobistego :) Pani poinformowała mnie żebym spróbował przez inną przeglądarkę na laptopie i się udało . JA używałem Opery a połączyłem przez Edga . Na stronie zero info o tym że przez telefon nie można albo ,że są rekomendowane jakieś przeglądarki .
    Podczas weryfikacji trzeba pokazać dowód do kamery , przód i tył , trzeba też się pokazać do kamery w celu porównania zdjęcia z dowodu ze stanem obecnym , niestety w moim przypadku się to nie udało i weryfikacja nie została ukończona więc konto nie zostało utworzone .
    Jeszcze dodam , że godziny w których można dzwonić tam są różne , chyba zależą od humoru banku w danym dniu . Było jeszcze kilka innych rzeczy ale już mi się miejsce kończy .
    NIE POLECAM .

    • M
      M

      MB

      08.01.2021, 18:25

      Wyróżniający się komentarz

      Sugeruję mail do Komisji Nadzoru Finansowego z powiadomieniem o nieprawidłowości działania banku.

    • B
      B

      Bargłów

      03.03.2022, 20:14

      Wyróżniający się komentarz

      Jestem zadowolony z działania banku. Mam w nim konto od momentu kiedy nazywał się jeszcze Smart Bank. Bankowość internetowa i mobilna na wysokim poziomie. Niesamowite jak dużą metamorfozę przeszedł Bank.

      Niestety dużo do życzenia zostawia kompetencja pracowników w oddziałach banku, polecam kontaktować się raczej z infolinię. Infolinia najlepsza ze wszystkich banków w Polsce – pracownicy kompetentni i od razu znają odpowiedź nawet na najbardziej nietypowe pytanie.
      Czasami występują problemy techniczne ale na pewno nie tak duże i częste jak np w Pekao.

    • X
      X

      Xeol

      21.03.2022, 15:55

      Wyróżniający się komentarz

      Hanna ja założyłem konto w 5 min a za potwierdzenie służył przelew z innego banku. Mega proste.

  • A
    A

    Alaala

    24.05.2023, 14:40

    Wyróżniający się komentarz

    Bardzo mi przykro po raz kolejny bank nie reaguje na zgłoszenia. Coś się stało przy zwrocie płatności Blikiem w Payu. Zwrot dużej kwoty, który powinien trwać 2 dni bank nie księguje już 22 dni. Konsultant nic nie może powiedzieć prócz przyjęcia kolejnego zgłoszenia. Dział techniczny ma to wyjaśnić. Nikt nie odpowiada, nie oddzwania, nie informuje. Payu pisze, żeby zgłaszać się z tymi problemami do Banku. Odbijam się od ściany a pieniędzy na koncie nie ma. Sprawa robi się mało bezpieczna skoro bank tak nonszalancko podchodzi do swoich klientów. Jakiś czas temu czekałam na zaświadczenie z tego banku i czekałam 3 tygodnie, bo nikomu nie chciało się przystemplować trzech zdań. Ogólnie przy problemach lub potrzebach klienta bank i dział techniczny to totalna porażka. Ponaglenia powodują odwlekanie załatwienia sprawy do granic możliwości. Przy wyborze takiego banku radzę wziąć pod uwagę nie przyjazność działu technicznego. Traktują cię jak intruza.

  • J
    J

    Janusz

    08.05.2023, 20:28

    Wyróżniający się komentarz

    Serdecznie nie polecam .Reklama darmowego konta to nie wszystko . Więcej wydałem na infolinię . Ta instytucja to jakiś stragan złodziejski . Wszystko jest robione na złość żeby klienta wykończyć nerwowo i blokować jego pieniądze . Infolinia zatrudnia osoby które nie znają prawa ani przepisów . Ostrzegam wszystkich obecnych klientów . Pobierajcie wyciągi wszystkich transakcji . Po zamknięciu konta bank nie chce wydawać wyciągów co jest niezgodne z prawem ( w innych bankach do 5 lat nikt nie robi łaski ) . Pewnie chcą zatuszować swoje niekompetencje . Sprawa jest już u prawnika . NIE POLECAM !

  • o
    o

    onyx

    25.04.2023, 17:58

    Wyróżniający się komentarz

    Lichwa patrz prowizje – 200 zł za zajęcie na koncie itp. itd.

  • A
    A

    Anna

    23.03.2023, 19:41

    Wyróżniający się komentarz

    Złożyłam wniosek przez aplikację w banku o wydanie zaświadczenia, czekam ponad tydzień bez odzewu.
    Takie rzeczy nawet skarbówka od ręki załatwia. Nie polecam. Opieszałość i niedbałość o klienta.

  • B
    B

    Blubera

    09.06.2022, 18:24

    Wyróżniający się komentarz

    Straszny bank i straszny oddzial w Poznaniu, caly personel beznadziejny, ostatni oddzial w miescie, bo reszta juz sie pozamykala. Obsluga w ostatnim ostalym jest paskudna, niepomocna i calkowicie nieprofesjonalna.

  • Z
    Z

    Zawiedziona

    03.03.2022, 20:51

    Wyróżniający się komentarz

    Bardzo zawiodłam się na banku. Za takie „doradztwo” to ja dziękuję. Już nikomu nie polecam tego banku, tym bardziej że zamykają swoje placówki złodzieje

  • G
    G

    Gosia

    01.03.2022, 16:11

    Wyróżniający się komentarz

    Najgorszy bank, nieuczciwe zapisy w umowach, uważajcie. Reklamację nie są uwzględniane. A psudo motta to tylko slogany. Ja mimo, że nie wzięłam kredytu, to za współpracę z tym pseudo bankiem. Straciłam wszystko poczucie bezpieczeństwa i poniżenie. Jak wszedł mi komornik na wynagrodzenie i emeryturę /chociaż mam niskie/ niedługo stracę mieszkanie, garaż i co najwajwazniejsze straciłam oszczędnoścci życia, które włożyłam w otwarcie placówki. Uważajcie. Sprawa w Sądzie. Ale to trwa a czas ucieka. Bank nie kwapi się z ugodą.

Polecane artykuły

Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie