Bank Pocztowy – opinie i recenzja

Siedziba banku

Bank Pocztowy S.A.

ul. Jagiellońska 17

85-959 Bydgoszcz

Dane banku

KRS: 0000010821

NIP: 5540314271

REGON: 002482470

Z pozoru większość instytucji tworzących sektor bankowych świadczy praktycznie takie same usługi. Kredyty, konta osobiste czy lokaty, o które wnioskować można przez internet lub stacjonarnie. To, co czyni je konkurencyjnymi, to odpowiednie dobieranie parametrów jak np. prowizje czy koszty prowadzenia konta. Istnieją jednak i takie banki, które z tego schematu się wyłamują, prowadząc działalność w zupełnie nieszablonowy sposób. Dziś opisujemy jeden z nich – Bank Pocztowy.

Każdy bank działający w sektorze finansowym szuka sposobów na to, żeby się wyróżnić, jednak niektóre z nich idą o wiele dalej niż tylko oryginalne kampanie reklamowe czy kreatywne nazwy oferowanych produktów finansowych. Dobrym przykładem jest Bank Pocztowy, który zgodnie ze swoją nazwą za główny obszar działania obrał stacjonarne placówki pocztowe, łącząc to jednak czasem także z usługami bankowości elektronicznej. W ten sposób kształtuje się nietypowa, nowoczesno-tradycyjna mieszanka skierowana do szerokiego grona konsumentów. Sprawdźmy, czym się wyróżnia oferta tego banku.

Bank Pocztowy – historia i podstawowe informacje

Bank Pocztowy to jedna z nielicznych instytucji sektora bankowego, która działa w tym samym kształcie od początku powstania i nie miała na koncie ani fuzji, rebrandingów czy innych zawirowań. Za tą marką stoi spółka akcyjna o takiej samej nazwie, którą zarejestrowano w 1990 roku. Także w tej materii Bank Pocztowy łamie utarte schematy, bowiem inaczej niż większość konkurencyjnych placówek – jego siedziba od momentu założenia nie znajduje się w Warszawie, lecz w Bydgoszczy. Co prawda bank posiada też swoje duże biuro w polskiej stolicy, jednak centrala przez 30 lat działalności tradycyjnie ulokowana jest na Kujawach.

Bank Pocztowy charakteryzuje się komercyjnym i nieprofilowanym charakterem działalności. Co za tym idzie, jego usługi są kierowane zarówno do klientów prywatnych, jak i przedsiębiorców i przedstawicieli dużych instytucji. Nie zawsze było to oczywiste – w pierwszych latach działalności Bank Pocztowy zajmował się głównie obsługą rozliczeń samorządów i przedsiębiorstw. W miarę dalszego rozwoju jednak jego zasięg sukcesywnie rósł, a wraz z nim grono i kategoria klientów. Ci detaliczni pojawili się na przełomie lat 90. i początku XXI wieku, stając się z czasem motorem napędowym rozwoju Banku Pocztowego jako jednego z prężniej rozwijających się banków w Polsce. Na przestrzeni 30 lat działalności, stabilnie ugruntował swoją pozycję rynkową, wyróżniając się nieszablonowym modelem działania.

Specjalnością Banku Pocztowego jest bowiem oferta oparta o współpracę z jego głównym akcjonariuszem – Pocztą Polską. Choć Bank Pocztowy sukcesywnie rozwija swoją sieć niezależnych placówek, to jednak nadal podstawową formą zaznaczania obecności jest działanie w ramach placówek pocztowych. W zależności od miejsca bank może oferować usługi w okrojonym zakresie, prezentując tylko wybrane opcje, a może też przewidywać wszystkie dostępne produkty. Łącznie, Bank Pocztowy obecny jest nawet w 8 tysiącach placówek w Polsce – włączając oczywiście usługi „okrojone”. Bez nich, jest to 4 tysiące obiektów, co wciąż plasuje go jako absolutnego lidera w Polsce. Oferta Banku Pocztowego to propozycja głównie dla osób preferujących korzystanie z usług finansowych stacjonarnie, choć sukcesywnie rozwijana jest też bankowość internetowa.

Bank Pocztowy opinie

Wraz ze wzrostem znaczenia internetu w zakresie bankowości, coraz popularniejsze jest też traktowanie go jako źródła wiedzy na temat nurtujących nas kwestii. Niektórych interesują szczegóły na temat ofert kredytów, inni chcą porównać dostępne konta osobiste, a jeszcze inni – oprocentowanie lokat oszczędnościowych. Te ostatnie można sprawdzić w naszym rankingu lokat. Wiele osób interesują też informacje na temat odczuć dotychczasowych klientów danego banku, wyszukując konkretnej frazy. W tym przypadku jest to „Bank Pocztowy opinie„.

W ten sposób możemy się dowiedzieć, że klienci Banku Pocztowego cenią go za możliwość skorzystania z usług w szerokiej sieci placówek stacjonarnych, a także bogatą ofertę kredytów. Pochwalne głosy zbiera też oferta ubezpieczeń, a także pożyczki gotówkowej konkurującej z usługami sektora pozabankowego. Z drugiej strony, krytyczne głosy dotyczą np. szwankującego systemu przelewów na rachunek odbiorcy w innym banku.

Z czego składa się oferta tego banku?

Bank Pocztowy to instytucja finansowa o uniwersalnym i nieprofilowanym charakterze działalności, czyli – jak już wspominaliśmy – kierująca swoją ofertę do niezwykle zróżnicowanego grona konsumentów. Co za tym idzie, wśród produktów tego banku znajdziemy rozwiązania zarówno dla klientów prywatnych, jak i przedsiębiorstw i dużych instytucji. Przyjrzyjmy się pobieżnie czego można się tu spodziewać z punktu widzenia potencjalnego klienta.

  1. Konta osobiste.
  2. Pożyczki gotówkowe.
  3. Karty płatnicze.
  4. Karty kredytowe.
  5. Ubezpieczenie pocztowe.
  6. Ubezpieczenie od utraty pracy i zdrowotne.
  7. Rachunki podstawowe.
  8. Lokaty oszczędnościowe.
  9. Ubezpieczenie bankowe.
  10. Kredyty hipoteczne.
  11. Pożyczki hipoteczne.
  12. Fundusze inwestycyjne.
  13. Lokaty terminowe.
  14. Kredyty konsolidacyjne.
  15. Kredyty w koncie.
  16. Płatności mobilne.
Bank Pocztowy

Przegląd świadczonych usług

Po pobieżnym przejrzeniu podstawowych elementów oferty Banku Pocztowego, pora wreszcie bliżej przyjrzeć się jej zapisom i scharakteryzować ją szczegółowo. Posiłkując się aktualnymi informacjami zaciągniętymi prosto ze strony internetowej banku, przedstawiamy obszernie wszystkie usługi, jakie świadczy Bank Pocztowy wobec wszystkich klientów.

  1. Bankowość codzienna.
    – Konto podstawowe (Bliskie Konto Pocztowe, Konto bez Ograniczeń, Konto Aktywny Nestor, Rachunek Podstawowy).
    – Karty płatnicze.
    – Ubezpieczenia.
    – Płatności mobilne.
    – Usługi pocztowe.
    – Ubezpieczenia.
    – Bankowość elektroniczna.
    – MoneyGram.
    – Mikrorachunek podatkowy.
    – Oferta dla Ukraińców.
  2. Kredyty i pożyczki.
    – Kredyt pocztowy.
    – Pożyczka hipoteczna.
    – Kredyt w koncie.
    – Kredyt konsolidacyjny.
    – Gotówkowy kredyt.
    – Kredyt hipoteczny.
    – Kredyt hipoteczny konsolidacyjny.
  3. Oszczędności i inwestycje.
    – Konto oszczędnościowe.
    – Konto 500+.
    – Lokaty terminowe.
    – Fundusze inwestycyjne.

Bank Pocztowy – reprezentatywny przykład kredytu

Pora przyjrzeć się szczegółowym informacjom na temat jednego z najpopularniejszych produktów finansowych oferowanych przez Bank Pocztowy. Jest to specyficzna forma przystępnego kredytu gotówkowego oferowanego jako np. Kredyt Niechwilówka. Niżej scharakteryzowane parametry mają na celu w informacyjny sposób nakreślić przykładową wysokość oprocentowania czy RRSO i są one aktualne w momencie ich przygotowania (31 marca 2020 roku).

  • Produkt bankowy: Kredyt Niechwilówka.
  • Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO): 9,30%.
  • Oprocentowanie stałe: 8,90%.
  • Całkowita kwota kredytu: 1300 zł.
  • Prowizja: 0 zł.
  • Odsetki: 71,22 zł.
  • Całkowity koszt kredytu: 71,22 zł.
  • Całkowita kwota do zapłaty: 1371,22 zł.
  • Liczba rat: 12.
  • Wysokość raty: 114,27 zł i ostatnia rata 114,25 zł.

Jak pobrać wyciąg z konta Bank Pocztowy?

Klient indywidualny posiadający konto w Banku Pocztowym może szybko pozyskać internetowy wyciąg ze swojego rachunku pamiętając o kilku prostych krokach.

Znajdując się na stronie głównej, należy skierować się wprost do okna logowania, do którego przekieruje nas przycisk znajdujący się w górnym prawym rogu.

wyciąg bank pocztowy

Następnie należy wskazać, z jakiego rodzaju konta korzystamy – w zależności od tego, czy jesteśmy klientem posiadającym rachunek od 16.12.2019 (Envelo Bank Online) czy do tego dnia (Pocztowy 24).

wyciąg bank pocztowy

Za pośrednictwem numeru klienta, a następnie hasła użytkownika należy zalogować się już wprost do panelu bankowości internetowej.

wyciąg bank pocztowy

Z poziomu bankowości online, należy już tylko wybrać zakładkę „historia”, w której znajduje się odnośnik do historii wyciągów. Wybierając dany okres rozliczeniowy, wystarczy tylko już go pobrać na swój dysk.

Bank Pocztowy w liczbach

  • 439 600 000 – tyle złotych kapitału własnego posiada spółka akcyjna Bank Pocztowy.
  • 43 600 000 – tyle złotych zysku w wymiarze netto odnotował Bank Pocztowy w 2014 roku.
  • 863 000 – tyle rachunków osobistych klientów posiadał Bank Pocztowy w drugim kwartale 2016 roku.
  • 1 000 000 – tyle klientów obsługiwał Bank Pocztowy już w 2011 roku.
  • 4700 – ponad tyle placówek stacjonarnych posiada Bank Pocztowy na obszarze całej Polski.
  • 1990 – od tego roku na naszym rynku finansowym działa Bank Pocztowy.
  • 75% – tyle akcji w Banku Pocztowym posiada Poczta Polska.
  • 25% – taki udział w akcjach Banku Pocztowego ma PKO BP.

Czym się wyróżnia się Bank Pocztowy?

Już pobieżne zapoznanie się z profilem działalności Banku Pocztowego kształtuje obraz nietypowej i nieszablonowej instytucji, która pod wieloma względami wyraźnie odróżnia się od konkurencji. Przyjrzyjmy się teraz bliżej najciekawszym aspektom, pod których względem Bank Pocztowy szczególnie się wyróżnia – i o których wiedza raczej nie jest powszechna.

  • Bank Pocztowy jako pierwszy zaoferował w 2010 roku swoim klientom możliwość darmowego korzystania z kont osobistych.
  • Bank Pocztowy umożliwia korzystanie ze swoich usług w ograniczonym lub pełnym zakresie nawet w 8 tysiącach pocztowych placówek w Polsce, będąc instytucją z najszerszą siecią bankowych punktów usługowych w kraju.
  • Omawiana instytucja sukcesywnie rozwija także sieć placówek niezależnych względem punktów pocztowych. Docelowo w Polsce ma pojawić się ponad 1000 placówek Banku Pocztowego.
  • Jako jeden z nielicznych w Polsce, Bank Pocztowy nie posiada swojej głównej siedziby w stołecznej Warszawie, lecz w Bydgoszczy.
  • W 2017 roku Bank Pocztowy uruchomił swoją internetową markę Envelo Bank pozwalającą na korzystanie z obszernych usług z zakresu bankowości cyfrowej.
  • Bank Pocztowy oferuje infolinię obsługującą klientów mówiących w języku ukraińskim, działającą w innych godzinach niż pozostałe.
Bank Pocztowy

Bank Pocztowy – nasza opinia

Dokonując wnikliwej analizy oferty Banku Pocztowego, można zauważyć, że widoczna w wielu aspektach jego wyjątkowość i nietypowość może dla wielu potencjalnych klientów okazać się istotnym atutem. Choć sektor bankowy w ostatnich latach wydaje się koncentrować na podobnych działaniach, sprawiając wrażenie, że poszczególne banki niczym się od siebie nie różnią, to takie instytucje jak Bank Pocztowy skutecznie wyprowadzają nas z tego błędnego przekonania. Jego oferta zawiera wiele ciekawych i godnych uwagi produktów finansowych, które mogą okazać się atrakcyjne zarówno dla klientów prywatnych, jak i przedsiębiorców i przedstawicieli dużych instytucji.

W dobie stawiania na bankowość internetową, warto docenić też przywiązanie Banku Pocztowego do tradycyjnego sposobu prowadzenia usług – za pomocą fizycznych, stacjonarnych placówek. W połączeniu z imponującą, liczoną w tysiącach siecią oddziałów rozsianych po większych i mniejszych polskich miastach, można stwierdzić, że usługi tego banku to dobre rozwiązanie choćby w przypadku osób, które z różnych względów preferują kontakt z konsultantem na miejscu – jak choćby emeryci czy osoby sceptycznie podchodzące do bankowości internetowej.

Bank Pocztowy to ciekawa alternatywa dla usług wielu konkurencyjnych, komercyjnych banków. Choć nie oferuje ona ani najnowocześniejszej strony internetowej czy wyjątkowo innowacyjnych rozwiązań, to wiele elementów widocznych w ofercie, jak choćby pożyczka gotówkowa na niewielkie kwoty, może okazać się ciekawą alternatywą wobec pożyczek pozabankowych. Bank Pocztowy to zatem propozycja elastyczna, która powinna zwrócić uwagę szerokiego grona klientów.

Dane kontaktowe dla klientów

Infolinia dla klientów indywidualnych:

Infolinia kredytowa:

Zastrzeganie kart płatniczych:

Infolinia dla klientów mówiących w języku ukraińskim:

Zastrzeżenie – infolinia działa tylko w dni powszednie od 9:00 do 17:00.

Informacje na temat spółki

Bank Pocztowy

Bank Pocztowy

SA

Rodzaj:
Bank komercyjny
Charakter działalności:
Bank uniwersalny
Utworzony:
1990
Numer REGON:
002482470
Numer KRS:
0000010821
Numer NIP:
5540314271
Adres siedziby:
ul. Jagiellońska 17, 85-097 Bydgoszcz

 

Zastrzeżenie: Informacje o ofercie banku i jej elementach przedstawiają stan aktualny w momencie powstawania tekstu, tzn. 31 marca 2020 roku.

Komentarze (0)
Dodaj komentarz