W sferze bankowej można wyróżnić dwa sposoby na kształtowanie tożsamości danej instytucji bankowej. Jedni wybierają chwytliwe nazwy własne, inni wolą skrótowce. Do tego drugiego grona należy Bank Pekao, od niemal 100 lat mający przed sobą trudne zadanie pokazania, że nie ma nic wspólnego z konkurencyjnym bankiem o identycznej w wymowie nazwie. Sprawdzamy, czym wyróżnia się oferta Pekao i jakie usługi można tu uzyskać.
Nazwa ma znaczenie – także, a raczej szczególnie w sferze bankowej, która musi zwrócić uwagę konsumenta w możliwie najbardziej skuteczny sposób dzięki reklamom i atrakcyjnym ofertom. Chwytliwość to jednak nie wszystko – szczególnie, gdy niemal identyczną nazwę nosi konkurent. Bank Pekao od dziesięcioleci dzielnie buduje swoją odrębną tożsamość, starając się zwrócić uwagę klientów zarówno kredytami, jak i lokatami oraz kontami osobistymi. Sprawdźmy szczegóły oferty tego banku i określmy, czym się on wyróżnia.
Sprawdź najlepsze promocje bankowe
Bank Pekao – historia i podstawowe informacje
Pod nazwą Pekao kryje się polski bank uniwersalny o nieprofilowanym charakterze działalności, prezentujący usługi zarówno dla klientów prywatnych, jak i przedsiębiorców, i klientów biznesowych. Bank Pekao powstał w marcu 1929 roku w Warszawie i to w tym mieście posiada swoją siedzibę po dziś dzień. Nazwa tej instytucji powstała na bazie skrótu, którego rozwinięcie jest jednocześnie zawarte w oficjalnej nazwie Banku Pekao pod postacią spółki akcyjnej – Polska Kasa Opieki SA. Jest to jeden z najstarszych banków w Polsce, wyróżniający się dużym doświadczeniem w sferze finansów i bardzo bogatą historią.
W pierwszych latach działalności, Bank Pekao funkcjonował jako państwowy bank komercyjny pod postacią spółki akcyjnej. Już od samego początku stawiał on na działalność międzynarodową, otwierając placówki w odległych zakątkach świata, głównie biorąc jednak pod uwagę kierunki migracji Polaków. Okres dynamicznych zmian w kierunku formy, w jakiej Bank Pekao znamy dzisiaj, zaczął się po zakończeniu epoki PRL. W latach 90. instytucja ta wydała pierwszą kartę kredytową w Polsce, a w 1998 roku rozpoczął się proces prywatyzacji. Zakończył się on rok później, w 1999 roku, a w jego ramach przez kolejne 19 lat Pekao było częścią włoskiej grupy UniCredit.
W międzyczasie, w 2007 roku, nastąpiła częściowa fuzja z Bankiem BPH – Bank Pekao przejął jego klientów korporacyjnych, wprowadzając istotne zmiany w systemie teleinformatycznym. Z kolei w czerwcu 2012 roku klasyczne logo Pekao zostało zastąpione nowym, inspirowanym włoskim właścicielem. Pod koniec 2016 roku Bank Pekao został kupiony przez PZU SA i Polski Fundusz Rozwoju, zyskując po niemal dwóch dekadach ponownie polskich właścicieli. W 2017 roku powrócono do klasycznego logo z żubrem. Jak widać – omawiany bank ma niezwykle barwną i bogatą historię. Jak jednak prezentuje się jego oferta z punktu widzenia konsumenta? Sprawdzamy to w kolejnych akapitach.
Załóż konto osobiste w Pekao SA i zyskaj nawet 200 złotychBank Pekao opinie
Duży wybór daje większe szanse na znalezienie optymalnej i spersonalizowanej oferty, ale i wymaga od konsumenta wygospodarowania dużej ilości czasu. Warto jednak znaleźć chwilę, zwłaszcza że zapoznanie się z sytuacją na rynku bankowym jest dziś niezwykle proste – wszystko można sprawdzić w internecie, bez wychodzenia z domu, za pomocą swojego laptopa lub smartfona. Wielu konsumentów interesuje nie tylko oferta i np. parametry kredytów, ale także obszerne informacje na temat odczuć dotychczasowych klientów. Pomaga w tym przypadku fraza „Bank Pekao opinie”, którą można wstukać do wyszukiwarki.
Dzięki niej możemy się dowiedzieć, że konsumenci cenią Bank Pekao za obszerną ofertę kart kredytowych, jak i pożyczek gotówkowych i kont osobistych. Z pochwałą spotyka się też oferta produktów hipotecznych i szeroko pojętych ubezpieczeń. Z drugiej strony krytyczne głosy Bank Pekao zbiera głównie za formę funkcjonowania stacjonarnych placówek, gdzie narzeka się np. na kolejki i komunikację z konsultantami. Jak zróżnicowany jest profil działalności tego banku – tak i zróżnicowane są opinie jego klientów.

Z czego składa się oferta Banku Pekao?
Bank Pekao to jeden z najpopularniejszych przykładów banku uniwersalnego o charakterze pozbawionym specyficznego profilu. Co za tym idzie, jego usługi są kierowane do bardzo szerokiego grona osób, z uwzględnieniem zarówno klientów prywatnych, jak i konsumentów z kręgu biznesowego. Jego oferta jest zróżnicowana, zawierając takie produkty, jak:
- Kredyty gotówkowe w Pekao SA.
- Konta osobiste.
- Ubezpieczenia kart kredytowych i kredytów.
- Karty kredytowe.
- Kredyty hipoteczne.
- Lokaty oszczędnościowe.
- Pożyczki gotówkowe.
- Usługi pomagające w opłacaniu rachunków.
- Kredyty studenckie.
- Kredyty konsolidacyjne.
- Pożyczki remontowe.
- Wymiany walut.
- Inwestowanie.

Przegląd świadczonych usług
W powyższym akapicie pobieżnie scharakteryzowaliśmy podstawowy zakres usług, na jakie mogą liczyć klienci w Banku Pekao. Teraz, z pomocą strony internetowej tej instytucji, pora obszernie przedstawić wszystkie usługi, na jakie można w nim liczyć. Skierowane są one do różnego grona konsumentów i co za tym idzie – bardzo zróżnicowanych potrzeb.
- Codzienne bankowanie.
– Konto osobiste (Konto przekorzystne).
– Konto dla młodych (Konto przekorzystne dla młodych).
– Przelewaj wynagrodzenie na konto.
– Eurokonto walutowe.
– Rachunek podstawowy.
– Przeniesienie rachunku z innego banku.
– Pożyczka w koncie. - Pożyczanie gotówki.
– Pożyczka na dowolny cel.
– Kredyt konsolidacyjny.
– Kredyt remontowy.
– Ekopożyczka.
– Kredyt studencki. - Własne mieszkanie lub dom.
– Na kupno nieruchomości.
– Na budowę nieruchomości.
– Na remont. - Oszczędzam i inwestuję.
– Konto oszczędnościowe.
– Konto inwestycyjne.
– E-lokata.
– Oszczędności emerytalne.
– Oszczędności dla dziecka. - Ubezpieczenia.
– Ubezpieczenia PZU.
– Online ubezpieczenia.
– Ubezpieczenie kart kredytowych.
– Ubezpieczenie kredytów. - Świat Premium.
– Konto świat Premium.
– Wymiany walut.
– Karty kredytowe.
– Konto oszczędnościowe Premium.
– Oferta lokat.
– Inwestycje Premium. - Bankowość elektroniczna.
– Aplikacje bankowe.
– Płatności w internecie.
– Produkty na klik.
– Usługi na plus.
– Wymiana walut 24/7.
– Bezpieczeństwo.
Jak pobrać wyciąg z konta w Bank Pekao?
Klient indywidualny w Banku Pekao może dzisiaj w szybki i wygodny sposób pobrać wyciąg z transakcji za pośrednictwem swojego konta do bankowości elektronicznej. Działa to w następujący, niżej scharakteryzowany sposób.
Z poziomu strony głównej Banku Pekao, należy wybrać opcję „zaloguj się” widoczną na po prawej stronie czerwonego paska umieszczonego na samej górze.

Następnie wskazać do jakiego typu profilu chcemy się zalogować – jako klient indywidualny należy oczywiście wskazać „Pekao24”.

Przekierowani zostajemy do panelu logowania, gdzie niezbędne będzie wpisanie numeru klienta, a także hasła użytkownika do uzyskania bezpiecznego dostępu do profilu w 100% online.

Mając przed sobą panel bankowości elektronicznej, musimy wybrać zakładkę „historia”. Następnie, należy wybrać opcję „historia rachunku” i odnaleźć „wyciągi”.

Wybierając interesujący nas okres rozliczeniowy, należy już tylko pobrać z niego wyciąg, który zostanie zapisany na naszym dysku.
Bank Pekao – czym się wyróżnia?
Bank Pekao to instytucja finansowa o bardzo bogatej i barwnej historii. Co za tym idzie, w ciągu niemal 90 lat aktywności zdążyła ona wystarczająco ugruntować swoją pozycję w sektorze bankowym i dorobić się wielu ciekawych osiągnięć oraz zaoferować swoim klientom różne godne uwagi funkcjonalności. Przedstawiamy wybrane, ciekawe osiągnięcia Banku Pekao, z których wiele może być nieznanych w opinii publicznej.
- Bank Pekao jest jednym z nielicznych polskich banków, który posiada infolinię działającą w języku ukraińskim.
- W 2015 roku Bank Pekao uzyskał nagrodę serwisów The Banker i Global Finance za najlepsze usługi z zakresu Private Banking.
- Bank Pekao jest liderem wśród dużych banków w Polsce pod kątem ogólnej wypłacalności i zarazem jednym z najsilniejszych banków w Europie.
- Od 1998 roku spółka Banku Pekao jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
- W 2014 roku Bank Pekao został uznany przez Komisję Nadzoru Finansowego za najlepiej skapitalizowany bank w Polsce.
- W 2007 roku w ramach częściowej fuzji, klienci korporacyjni Banku BPH zostali w całości przejęci przez Bank Pekao.

Bank Pekao – nasza opinia
Bank Pekao to jeden z najbardziej doświadczonych i najdłużej działających banków w Polsce. Tak samo, jak niezwykle barwna i bogata jest jego ponad 90-letnia historia, tak i godna uwagi dla przeciętnego konsumenta jest jego oferta. Choć swoimi rozmiarami nie wyróżnia się ona szczególnie na tle konkurencji, tak nie da się ukryć, że zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy powinni z zaciekawieniem zagłębić się w interesujące ich oferty produktów finansowych. Warto docenić przejrzystą i czytelną stronę internetową, a także jasno rozplanowany wykaz poszczególnych usług, jakie za pomocą Baku Pekao jako klienci możemy uzyskać.
Godnym uwagi udogodnieniem jest też uruchomienie infolinii w języku ukraińskim, która pozwala niemałemu gronu potencjalnych klientów posługujących się tym językiem na uzyskanie profesjonalnej usługi bez barier językowych i wiążących się z tym potencjalnych niedopowiedzeń. Grono aktualnych i przyszłych klientów jest zatem bardzo szerokie, a biorąc pod uwagę staż rynkowy i doświadczenie – nic dziwnego, że Bank Pekao jest w gruncie rzeczy instytucją finansową, której warto zaufać. Określając swoje priorytety, warto zagłębić się w to, co omawiany bank ma do zaproponowania – być może pokryje się to z indywidualnymi oczekiwaniami.
Dane kontaktowe dla klientów
Infolinia dla klientów indywidualnych:
- 801 365 365
- +48 (22) 59 12 232
Infolinia dla klientów biznesowych i przedsiębiorców:
- +48 (22) 59 12 323
- 801 666 555
Infolinia dla klientów korzystających z oferty Premium:
- +48 (22) 59 12 351
- 801 351 351
Infolinia dla klientów Biura Maklerskiego:
- +48 (22) 591 22 00
- 800 105 800
Infolinia dla klientów mówiących w języku ukraińskim:
- +48 (22) 591 22 20
Zastrzeżenie – infolinia działa tylko w dni powszednie od 8:00 do 20:00.
Informacje na temat spółki
![]() |
Bank Polska Kasa Opieki SA |
Zastrzeżenie: Informacje o ofercie banku i jej elementach przedstawiają stan aktualny w momencie powstawania tekstu, tzn. 30 marca 2020 roku.
Agnieszka
24.11.2021, 19:23
Bank okrada klientów byłego Idea Bank. Produkty, które zostały przeniesione są blokowane, nie można z nich korzystać. Nie zgadzają się środki na kontach. Pracownicy na infolinii nie mogą pomóc, bo trzeba iść do oddziału. Lista oddziałów, która jest dostępna na stronach nie jest aktualna w większości. Pracownik infolinii śmieje się i rozłącza. Zero profesjonalizmu!!!!
Tylko jedna Pani bardzo sympatyczna i starająca się pomóc.
Zalety
Brak
Wady
Złodzieje i brak kompetencji i profesjonalnej obsługi
Dariusz
22.11.2021, 09:39
Pekao SA ukradło mi wszystkie pieniądze z IdeBank który przejęli – zarówno na koncie osobistym jak i koncie firmowym.
Nikt nie może pomóc, telefony nie są odbierane.
Jakieś rady, co mam zrobić?
Małgorzata
19.03.2021, 06:02
Polecam oddział banku w Bytomiu przy ulicy Dworcowej. Sympatyczna i kompetentna obsługa. Komleksowa pomoc przy wyszukaniu najlepszego produktu finansowego. Szybkie załatwianie formalności. Znakomici pracownicy. Jestem klientką tego banku od 25 lat i polecam wszystkim.
Tim
07.03.2023, 14:50
Dzień dobry,
Przestrzegam przed bankiem Pekao S.A.
Podczas rozmowy telefoncznej wprowadzają w błąd na temat opłaty za wcześniejszą spłatę kredytu hipotecznego.
Mnie poinformowano że opłaty nie będzei tylko nie dodano że powinnienm założyc kartę kredytową.
Dyspozycja spłaty całkowitej nie powiodła się. Konsultant wyjasnił że to taki błąd systemu i trzeba spłacić wraz z 2% prowizją o potem złożyć reklamację i prowizję bank zwraca.
Kiedy zwróciłem się o zwrot po spłacie wtedy dowiedziałem się że warunkiem spłaty było założenie karty.
Pomimo spełnienia tego warunku reklamacja została rozpatrzona negatywnie po 2 miesiacach gdzie konsultant nawet specjalnie nie czytał zapisów z mojej umowy.
Nie spodziewałem sie że instytucja zaufania publicznego jaką jest bank może w ten sposób wprowadzać w błąd i wyłudzać prowizję która zgodnie z umową się nie należała.
Szczrze odradzam, je rezygnuje z usług tego banku.
Z poważaniem
Krzysztof
29.11.2022, 14:21
UWAGA NA OSZÓSTÓW Z PKO SA. Oferują wysokie oprocentowanie oszczędności natomiast po założenia konta i wpłacie oszczędności nie dotrzymują słowa. Obsługa klienta nie istnieje – udają że nie są w stanie sprawdzić na jakim oprocentowaniu są oszczędnośći. Każą wysłać wiadomość na którą nikt nie odpisuje! Następnie wysyłają maila informującego o limitach na konto założonym na selfie jak by sie chciało od nich uciec – max 3000zl/dzień można przesłąć czyli przy kwocie 200k ponad 2 miesiące!
maria
15.11.2022, 12:57
Najgorsza obsługa klienta, którą tylko można sobie wyobrazić.
Potrzebujesz czegoś więcej niż przepłacony kredyt? To zapnij pasy! Bank zabierze Cię na przygodę życia. :D
Zaczniesz od rollercoster’a pomiędzy infolinią a placówką, bo nikt w całym banku nie będzie w stanie wytłumaczyć Ci jak wyglądają ich własne procedury. Terminy, w zależnośći od tego z kim się kontaktujesz, będą się różnić się od 1 tygodnia to całego kwartału.
Następnym przystankiem będzie standartowa odpowiedź pracownika, czyli „nie wiem”. Na Twoją próbę dowiedzieć się kto będzie wiedział, dostaniesz bonusowe burczanie pracownika pod nosem.
Kolejnie, bank zaprosi Cię do wielokrotnego składania reklamacji na stronie czy aplikacji, po czym będzie się bawił w „chowanego” z Twoimi wnioskami.
W odpowiedźi na Twoje podziękowanie pracownikowi banku za cierpliwość i poświęcony czas dostaniesz chamskie „nie mamy tutaj już nic do gadania”.
Masz za dużo czasu i brakuje Ci codziennego wkurwienia? Ten bank jest dla Ciebie! :D
Justyna
22.09.2022, 12:34
Zdecydowanie ODRADZAM !!!
Każda, nawet najprostsza reklamacja jest z automatu przedłużana metodą kopiuj-wklej !!!
Obsługa klienta SKANDALICZNA !!!
UKRADZIONO MI PIENIĄDZE I NATYCHMIASTOWY KONTAKT Z NIMI SPOWODOWAŁ BRAK JAKICHKOLWIEK DZIAŁAŃ!!!
KAZANO NAPISAĆ… REKLAMACJĘ
piotr
02.11.2022, 21:14
A potem, po terminie rozpatrywana jest ona negatywnie.
Piotr
26.08.2022, 21:13
Nie polecam. Widać, że pozwalniali ludzi i teraz cokolwiek załatwić to jest cud. Godziny otwarcia, infolinia, załatwianie spraw on line – cofnęło się to o dekadę wstecz.
Piotr
05.09.2022, 21:37
Zgadzam się. Na infolini brak osób kompetentnych poza jednym panem.Czas oczekiwania na odpowiedź stanowczo za długa, kilka dni.Komunikacja pomiędzy działami zerowa.Osoby w obsłudze bez doświadczenia. Upominam się o swoje pieniądze od tygodnia.Nie polecam. Pod względem posprzedazowym po Bhp jeden z gorszych banków.
Hania
24.08.2022, 10:14
Dramat, ten bank to żart, obsługa klienta na poziomie pani Krysi z mięsnego w PRL-u, albo jeszcze gorzej, najlepiej trzymać się jak najdalej od nich
Elżbieta
13.06.2022, 13:23
Niekompetencja, rozgardiasz i lekceważące podejście, do tego prowizje z kosmosu. Nic nie da się w nim załatwić jak należy, nie mają szacunku do klienta. Ten Bank to totalne dno.