Credit Agricole – opinie klientów i recenzja

Nasza ocena

4.5/5

Ocena klientów

3.4/5

Siedziba firmy

Credit Agricole Bank Polska S.A.
ul. Legnicka 48 bud. C-D
54-202 Wrocław

Dane firmy

KRS: 0000039887
NIP: 6570082274
REGON: 290513140

Co Polkom i Polakom do zaoferowania ma Credit Agricole Bank Polska S.A., a więc potentat z francuskiej grupy bankowej? Zapraszam do mojej krótkiej recenzji.

credit agricole - opinie i recenzja

Kluczowe informacje

  • Credit Agricole powstał w zastępstwie za markę Lukas w 2011 r.;
  • W swojej ofercie posiada konta osobiste, firmowe, kredyty gotówkowe, kredyty hipoteczne, w tym ekologiczne oraz produkty inwestycyjne i oszczędnościowe;
  • Choć posiada standardową ofertę produktową dla konsumentów i przedsiębiorców, to na tle konkurencji wyróżnia się dedykowanymi kredytami i rachunkami dla rolników;
  • W naszej ocenie Credit Agricole to dobry bank. Jednak jego usługi najbardziej przypadną do gustu przedsiębiorcom oraz rolnikom.

Przedstawiam recenzję znanego dobrze banku Credit Agricole, w której analizuję dokładnie całą jego ofertę, skierowaną zarówno do klientów indywidualnych, jak i firm oraz rolników. Co godnego uwagi w niej znajdziemy? Czym wyróżnia się ten bank na tle konkurencji? Na te pytania odpowiadam w niniejszym artykule, wystawiając Credit Agricole opinię subiektywną, ale jak najbardziej szczerą.

Nasza opinia o Credit Agricole

Credit Agricole powinni zainteresować się głównie rolnicy, bo to ta część oferty zasługuje na moją największą uwagę, zachęca m.in. licznymi kredytami na preferencyjnych warunkach. Warto wspomnieć też o kredytach ratalnych, przy których udzieleniu instytucja ta współpracuje z tysiącami sklepów stacjonarnych i internetowych w całej Polsce. Rozwiązanie to było już wielokrotnie nagradzane, a mimo to niezmiennie trzyma wysoki poziom.

Konkurencyjne w ofercie są dodatkowo warunki limitu odnawialnego w koncie oraz kredytu gotówkowego, który stanął zresztą na podium w rankingu Czerwonej Skarbonki. Moje oczy bardziej przykuły natomiast zielone kredyty, czyli wyodrębniony kredyt samochodowy oraz kredyt pod wpływy z terminali płatniczych. Bardzo na plus jest zakładka „Dla Rodziny”, w której bank zebrał wszystkie przydatne dla rodzin usługi i wnioski. Ciekawym jest także kredyt na dom ekologiczny oraz nieczęsto spotykana możliwość długoterminowego wynajmu pojazdów.

Negatywnie oceniam wygórowane warunki uzyskania darmowego, podstawowego konta osobistego. Wysokie jest również bazowe RRSO kart kredytowych, które można jednak obniżyć do akceptowalnego poziomu, dzięki planom ratalnym. Słabo oprocentowane w banku są niestety lokaty oraz konta oszczędnościowe i dosyć skąpa jest oferta inwestycyjna. Nie polecam tej instytucji więc do tego typu celów.

Boli również brak wsparcia przy uzyskaniu dofinansowania z programów przy kredycie na fotowoltaikę i OZE (ciekawe jest to, że wsparcie takie jest przez bank okazywane, ale tylko przy kredytach związanych z programem Czyste Powietrze). W internetowych opiniach najczęściej natomiast negatywnie oceniana jest infolinia. Nieprzychylne komentarze pojawiają się w tym zakresie od wielu lat.

To jednak tylko nasze zdanie o Credit Agricole. Zapraszamy do lektury sekcji komentarzy na końcu strony, aby dowiedzieć się, co o tym banku sądzą nasi użytkownicy!

Credit Agricole Bank Polska S.A. — najważniejsze informacje

Credit Agricole Bank Polska to uniwersalny bank, który na polskim rynku działa od ponad 20 lat i który należy do jednej z największych na świecie grup bankowych: Grupy Crédit Agricole. Jest to francuska grupa, która do Polski weszła w 2001 roku, przejmując 75% akcji Lukas Bank. Właśnie pod tą nazwą przez 10 lat mogliśmy znać tę instytucję. Dopiero w 2011 r. przeprowadzony został rebranding i zmiana marki na Credit Agricole Bank Polska S.A.

Dziś bank kieruje się mottem: Codziennie działamy na rzecz naszych klientów oraz społeczeństwa, świadcząc swoje usługi dla klientów indywidualnych, przedsiębiorców oraz rolników.

Co oferuje bank Credit Agricole?

Konta bankowe

Credit Agricole do zaproponowania ma następujące konta bankowe:

  • Konto dla Ciebie – bez opłaty za prowadzenie konta i kartę wielowalutową (* pod warunkiem spełniania określonej aktywności, która na tle konkurencji jest dość wygórowana);
  • Konto Dla Ciebie GO! – konto osobiste dla nastolatków bez opłat i prowizji (* z darmową kartą wielowalutową oraz kartą z możliwym do wybrania za darmo wizerunkiem);
  • Konto dla Ciebie MOVE! – konto dla młodych (* darmowe przy zaledwie jednej w miesiącu płatności kartą);
  • Konto dla Ciebie VIP – konto osobiste dla wymagających klientów (* trzeba jednak powiedzieć, że poza darmowymi przelewami ekspresowymi oraz przelewami europejskimi w systemie SEPA konto to wcale nie zapewnia wielu ponadprzeciętnych funkcji);
  • Podstawowy Rachunek Płatniczy i Podstawowy Rachunek Płatniczy dla Młodych – przeznaczone są dla osób nieposiadających w Polsce żadnego innego rachunku płatniczego w polskiej walucie. Są to jednak rachunki mocno okrojone, pozwalające dokonywać jedynie podstawowych transakcji (* ale w pełni darmowe, a więc bez jakichkolwiek opłat i prowizji).

Limit odnawialny w koncie

Credit Agricole do kont osobistych, proponuje swoim klientom limit odnawialny. To dodatkowe, możliwe do wykorzystania środki na koncie. RRSO jest tutaj konkurencyjne, choć są banki, w których można znaleźć niższe.

Kredyt odnawialny: jak działa i na czym polega? Zobacz

Karty kredytowe

Karty kredytowe oferowane przez Credit Agricole to:

  • Karta kredytowa Silver – podstawowa karta kredytowa dostępna od 1400 zł dochodu netto;
  • Karta kredytowa Classic – karta z najwyższym (w mojej opinii już naprawdę nieakceptowalnym) bazowym RRSO, ale dostępna od zaledwie 500 zł dochodu netto;
  • Karta kredytowa Gold – czyli karta z najwyższym limitem.

W odniesieniu do kart kredytowych Credit Agricole trzeba powiedzieć, że nie zachwyca tu specjalnie proponowane bazowe RRSO, ale na plus są plany ratalne – przy których RRSO może być zbite do w miarę konkurencyjnego poziomu.

Kredyt gotówkowy

Możliwy do załatwienia bez wychodzenia z domu z decyzją kredytową nawet w 10 minut. Okres spłacania do 120 rat, konkurencyjne RRSO i oferta powitalna dla nowych kredytobiorców czynią ten produkt bardzo atrakcyjnym.

Potwierdzeniem moich słów niech będzie to, że w naszym rankingu kredytów gotówkowych, Credit Agricole często staje na podium.

Kredyt konsolidacyjny

Nieco gorzej, choć cały czas konkurencyjnie, wypada natomiast kredyt konsolidacyjny, który można wziąć aż na 250 000 zł.

Kredyt samochodowy

Kredyt samochodowy to coś, co w ofercie największych polskich banków wcale często się nie zdarza. Na plus należy tu wskazać przede wszystkim współpracę z licznymi salonami samochodowymi (w tym m.in. Hondy), brak konieczności uiszczania wpłaty własnej, minimum formalności oraz bardzo szybką decyzję kredytową (* wg informacji na stronie do otrzymania już nawet w 15 minut). Co ważne, kredyt ten możliwy jest do wzięcia nie tylko na samochody nowe, ale także używane (do 5 lat).

Kredyt ratalny

Kredyt ratalny to kredyt, który przeznaczyć można na sfinansowanie różnego rodzaju zakupów, w tym:

  • zakupu towarów i usług;
  • oraz zakupu ubezpieczenia OC/AC.

Credit Agricole w zakresie kredytu ratalnego współpracuje z tysiącami sklepów stacjonarnych i internetowych w całej Polsce, a także szeregiem agentów ubezpieczeniowych.

Wielokrotnie też za produkt ten bank był nagradzany. Mimo to widać, że nie osiadł na laurach, bo wciąż ma bardzo korzystne dla konsumentów warunki (w tym niewielkie RRSO, sięgający nawet 96 rat okres spłaty oraz łatwy sposób otrzymania).

Kredyt na fotowoltaikę i OZE

Bank Credit Agricole w swojej ofercie posiada również „zielony” kredyt na fotowoltaikę oraz odnawialne źródła energii, przy którym skorzystać można z aktualnie działających programów wspierających ekologiczne rozwiązania. W tym „Mój Prąd”, „Czyste Powietrze”, „Podatkowa ulga termomodernizacyjna”.

Kredyty Czyste Powietrze

Instytucja oferuje dwa rodzaje kredytów związanych z dotacjami z rządowego programu „Czyste Powietrze”. Są to:

  • dostępny w placówkach banku kredyt – do 100 000 zł i do 108 rat oraz
  • kredyt ratalny dostępny u partnerów banku Credit Agricole (* nieco wyższe RRSO, ale aż 120 000 zł możliwych do uzyskania środków i nawet 120 rat).

W przypadku tych kredytów na duży plus zasługuje zaangażowanie banku (oraz jego partnerów) w pomoc w uzyskaniu przez klientów finansowania z programu „Czyste Powietrze”.

Kredyty hipoteczne

  • Kredyt na mieszkanie lub dom – czyli wyglądający naprawdę korzystnie kredyt hipoteczny, który wymaga jedynie 10% wkładu własnego i posiada bardzo konkurencyjne RRSO;
  • Kredyt na budowę i zakup domu;
  • Kredyt na zakup działki budowlanej;
  • Kredyt na remont mieszkania i domu;
  • Kredyt hipoteczny Zielony DOM – preferencyjny kredyt na dom ekologiczny;
  • Refinansowanie kredytu hipotecznego (* czyli przeniesienie swojego obecnego kredytu mieszkaniowego z innego banku do Credit Agricole).

Ogólnie rzecz biorąc, przyznać muszę, że kredyty hipoteczne w banku Credit Agricole wyglądają naprawdę konkurencyjnie. Na plus na pewno zapisać należy niewielki wymagany wkład własny przy podstawowym kredycie hipotecznym (jedynie 10% inwestycji!) oraz interesujący kredyt na dom ekologiczny. Na minus natomiast zapisuję brak w ofercie banku Bezpiecznego kredytu 2%.

Sprawdź ofertę kredytów hipotecznych w pozostałych bankach (*zestawienie na bieżąco aktualizowane):

Marża
2,09 %
Kwota
50 000 - 3 mln zł
? dostępne są kwoty kredytu aż do 3 mln zł
Prowizja
1%
RRSO
8,29 %
? 8,29% oprocentowanie okresowo stałe przez pierwsze 60 miesięcy, później oprocentowanie zmienne: 8,25%

333 osób

wybrało ofertę
Sprawdź
Marża
2 %
Kwota
100 000 - 3 mln zł
Prowizja
0 %
? za wcześniejszą spłatę lub nadpłatę kredytu
RRSO
8,12 %

263 osób

wybrało ofertę
Sprawdź
Marża
1,79 %
? 1,79% w ofercie eko kredyty mieszkaniowe
Kwota
10 000 - 2.52 mln zł
Prowizja
0 %
? bez prowizji
RRSO
8,43 %

312 osób

wybrało ofertę
Sprawdź

Ubezpieczenia

Poza usługami typowo bankowymi Credit Agricole udostępnia ubezpieczenia. Co możemy ubezpieczyć?

  • Siebie oraz swoich bliskich;
  • Dom;
  • Majątek;
  • Podróż;
  • Produkty bankowe.

Oferta jest zatem stosunkowo szeroka.

Lokaty

Oprócz bardzo atrakcyjnej lokaty powitalnej odnajdziemy tutaj:

  • lokatę na nowe pieniądze;
  • lokaty terminowe od 1 miesiąca do 3 lat;
  • lokaty terminowe w walutach obcych.

Przy lokatach muszę jednak zaznaczyć, że nie licząc limitowanej lokaty powitalnej, ich warunki są po prostu przeciętne. Ze stałej oferty zasługuje tu tak naprawdę tylko lokata na nowe pieniądze (której oprocentowanie i tak, spoglądając na konkurencję na kolana nie powala).

Konto oszczędnościowe

Rachunek oszczędnościowy w banku Credit Agricole, podobnie jak lokaty – nie zasługuje w mojej opinii na specjalną uwagę. Oprocentowany jest mizernie. Nadrabia jedynie (choć nieznacznie) ofertą „Lojalni zyskują” (czyli dodatkowym oprocenowaniem w skali roku dla spełniających warunki) oraz rozwiązaniem o nazwie CAsaver.

Włączenie tej drugiej usługi pozwala systematycznie oszczędzać dzięki automatycznym zaokrągleniom, wydawanych podczas zakupów, kwot pieniędzy. Wiem, że tego typu rozwiązania cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów, więc jego obecność w ofercie Credit Agricole zapisuję jako plus.

Czy autooszczędzanie się opłaca? Zobacz

Inwestycje w Credit Agricole

Oferta inwestycyjna nie jest akurat przesadnie rozwinięta. Właściwie mamy tu tylko 4 produkty:

  • fundusze Inwestycyjne (i to zaledwie 3 do wyboru);
  • Indywidualne Konto Emerytalne;
  • Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego;
  • ubezpieczenie z elementem inwestycyjnym.

Credit Agricole pomimo tak skąpej oferty, dodaje do niej usługi doradcy inwestycyjnego, co należy docenić.

W co inwestować? Poradnik Zobacz

„Dla Rodziny”

Coś, na co w ofercie banku na pewno zwrócić uwagę muszą wszystkie osoby posiadające swoje własne rodziny, to zakładka „Dla Rodziny”. Bank w bardzo przejrzysty sposób w jednym miejscu zebrał wszystkie usługi i wnioski, którymi zainteresowani mogą być tego rodzaju klienci.

Poza wyciągnięciem przed nawias opisywanego już konta dla nastolatków, czy oferowanych ubezpieczeń, znajdziemy tu:

  • wniosek o przystąpienie do programu Rodzina 500+ (* w tym również z informacją po ukraińsku);
  • wniosek o przystąpienie do Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego;
  • wniosek o dofinansowanie pobytu w żłobku;
  • wniosek o dołączenie do programu Dobry Start.

Za przejrzystość i sam pomysł na zebranie takich przydatnych dla rodzin rozwiązań w jednym miejscu, należy się duża pochwała.

Konta firmowe

Credit Agricole opinie przedsiębiorców zdobywa głównie poprzez trzy rodzaje oferowanych firmowych kont:

  • Konto Solista Biznes – konto dla początkujących przedsiębiorców, które przy spełnieniu podstawowych warunków jest całkowicie darmowe;
  • Konto Sonata Biznes – dla pracodawców;
  • Konto Symfonia Biznes – dla małych, ale szybko rosnących firm.

Terminale płatnicze

Poza klasycznym terminalem POS (oferowanym za 0 zł przez cały rok w programie Polska Bezgotówkowa) odnajdziemy tutaj terminal SoftPos, czyli terminal w telefonie lub tablecie.

Kredyty i pożyczki dla małych i średnich firm

  • Kredyt w rachunku bieżącym;
  • Kredyt pod wpływy z terminali płatniczych (bardzo ciekawe rozwiązanie, które zastosować można już od pierwszego dnia prowadzenia swojego biznesu);
  • Pożyczka Biznes;
  • Kredyt inwestycyjny – finansowanie do nawet 10 (!) milionów złotych na inwestycje firmowe (w tym również budowę i zakup nieruchomości);
  • Zielony kredyt – kredyt na zakup i montaż odnawialnych źródeł energii.

Lokaty oraz rachunek oszczędnościowy dla firm

Na małych i średnich przedsiębiorców w banku Credit Agricole czekają:

  • lokaty terminowe ze stałym oprocentowaniem na 1, 2, 3, 6, 9, 12, 24 lub 36 miesięcy;
  • lokaty terminowe ze stałym oprocentowaniem w walutach obcych.

Dla firm w ramach Konta Biznes, dostępny jest również darmowy rachunek oszczędnościowy.

Produkty te, podobnie jak w standardowej ofercie kierowanej do klientów indywidualnych, nie zachwycają, a ich oprocentowanie jest na poziomie gorszym niż u części konkurencyjnych banków.
Lokaty dla fiirm – oferty i wskazówki Zobacz

Inne usługi dedykowane małym i średnim firmom

  • Faktoring (ale tylko do 95% wartości faktury);
  • Leasing;
  • Wynajem długoterminowy samochodów – czyli coś, co nie jest często oferowane przez banki, a może być alternatywą dla kupna auta czy leasingu.

Kompleksowa obsługa finansowa przedsiębiorstw

Credit Agricole proponuje Obszar Bankowości Korporacyjnej, który w sposób indywidualny podchodzi do firm większych.

Produkty Credit Agricole dla rolników

Okazuje się, że bank ma specjalnie przygotowaną zakładkę, w której zbiera wszystkie produkty dla osób prowadzących swoje własne gospodarstwo.

Na uwagę zasługuje tu przede wszystkim Konto AGRO – czyli konto dla rolnika (z mobilnym doradcą!), które jest darmowe dla wszystkich rolników, mających czynną umowę kredytu na działalność rolniczą lub zapewnią miesięczne wpływy na konto w wysokości nie mniejszej niż 1000 zł.

Oprócz konta na rolników czekają również lokaty i rachunek oszczędnościowy oraz liczne preferencyjne kredyty. Obok tych ostatnich nie można przejść obojętnie. Do wyboru jest tu naprawdę sporo możliwości. Wymienię kilka z nich:

  • kredyty na inwestycje w gospodarstwo rolne;
  • kredyty na zakup użytków rolnych;
  • kredyty na inwestycje w przetwórstwie produktów rolnych czy zakup udziałów i akcji;
  • kredyty na zakup ziemi rolnej przez młodych rolników;
  • kredyty na uregulowanie zobowiązań finansowych i utrzymanie płynności finansowej.

Muszę przyznać, że tak szeroka oferta robi wrażenie i wybija się ponad to, co w tym segmencie proponuje konkurencja.

Czym wyróżnia się Credit Agricole od innych banków?

Credit Agricole Bank Polska to bank z wyrobioną renomą na polskim rynku. Wielokrotnie nagradzany bankowymi nagrodami, m.in. Konsumenckiego Lidera Jakości. Oprócz tego zdecydowanie od konkurencji wyróżnia się szeroką ofertą dla rolników, a także proponowaną możliwością wynajmu długoterminowego samochodów.

Moje oczy przyciągnął również raczej nieczęsto wyodrębniony – osobny kredyt samochodowy, w tym kredyt pod wpływy z terminali płatniczych. Niespotykana, a godna aprobaty jest też idea zakładki internetowej „Dla Rodziny”, w której bank w jednym miejscu zebrał wszystkie usługi i wnioski możliwe do wykorzystania dla rodzin.

Zalety i wady Banku Credit Agricole

Zalety:

  • Aplikacja do bankowości elektronicznej CA24 Mobile z licznymi rabatami do sklepów partnerskich banku;
  • Konto osobiste z darmową kartą wielowalutową oraz z możliwym do wybrania za darmo wizerunkiem (co zakładam, że dla nastolatków może być naprawdę dużym plusem);
  • Plany ratalne kart kredytowych, które skutecznie mogą zbić RRSO do akceptowalnego poziomu;
  • Atrakcyjny kredyt gotówkowy;
  • Wyodrębniony kredyt samochodowy (* również na samochody używane);
  • Bardzo atrakcyjny i wielokrotnie nagradzany kredyt ratalny;
  • Bogata oferta kredytów ekologicznych;
  • Pomoc banku oraz jego partnerów w uzyskaniu dotacji z programu „Czyste Powietrze”;
  • Konkurencyjne warunki klasycznego kredytu hipotecznego (tylko 10% wymaganego wkładu własnego) oraz ciekawy kredyt na dom ekologiczny;
  • Dosyć szeroka oferta ubezpieczeń;
  • Zakładka „Dla Rodziny”;
  • Terminale płatnicze możliwe do wzięcia za darmo w programie Polska Bezgotówkowa;
  • Kredyt pod wpływy z terminali płatniczych;
  • Wynajem długoterminowy samochodów;
  • Bardzo szeroka oferta dla rolników (szczególnie preferencyjne kredyty i konto z mobilnym doradcą).

Wady:

  • Dość wygórowane warunki darmowości podstawowego konta osobistego;
  • Konto dla Ciebie VIP – wcale nie takie VIP (mało dodatkowych funkcji);
  • Wysokie bazowe RRSO kart kredytowych;
  • Brak szerszego wsparcia banku przy wnioskowaniu o dofinansowanie inwestycji z rządowych programów (co ciekawe wsparcie takie bank oferuje przy Kredytach Czyste Powietrze);
  • Średnio atrakcyjne lokaty będące w stałej ofercie banku;
  • Słabe oprocentowanie konta oszczędnościowego;
  • Skąpa oferta inwestycyjna;
  • W internetowych opiniach często pojawiające się narzekania na infolinię, na którą zdaniem użytkowników, ciężko się dodzwonić.

FAQ: najczęściej zadawane pytania

Czy bank Credit Agricole jest bankiem polskim?

Credit Agricole to bank działający w Polsce od ponad 20 lat, należący do francuskiej grupy Crédit Agricole.

Czy warto założyć konto w Credit Agricole?

To czy warto założyć konto w Credit Agricole to kwestia bardzo subiektywna, którą każdy indywidualnie powinien ocenić po zapoznaniu się z całą ofertą tego banku. Na pewno jednak założeniem konta w Credit Agricole powinni zainteresować się rolnicy, na których czeka tu bardzo wiele możliwości.

Ile kosztuje prowadzenie konta w Credit Agricole?

Jeżeli chodzi o podstawowe konto dla klientów indywidualnych, a więc Konto dla Ciebie to jest ono zupełnie darmowe, ale tylko wtedy, gdy spełnisz warunki aktywności na rachunku.

Z jakim bankiem połączył się Credit Agricole?

Grupa Credit Agricole na polskim rynku funkcjonuje od 2001 roku, kiedy to przejęła 75% akcji w Lukas Banku. Dopiero 10 lat później Lukas Bank zmienił nazwę na Credit Agricole.

Czy bank Credit Agricole ma BLIK?

Tak. W Credit Agricole funkcjonuje usługa Blika.

Czy kartą Credit Agricole mogę płacić za granicą?

Tak, najlepiej wykorzystać do tego, oferowaną przez bank kartę wielowalutową.
Naszym celem jest dostarczanie użytkownikom wartościowych i wiarygodnych treści, które pomogą im podejmować świadome decyzje finansowe. Wszystkie artykuły publikowane na naszym portalu opierają się na sprawdzonych źródłach i są redagowane przez specjalistów z dziedziny finansów.
Jak podobała Ci się treść?
5 - ciekawa, 1 - nieciekawa
3.4/5 - (24 votes)
Opinie o Credit Agricole (24)

Odpowiadasz na komentarz:

Komentarz zostanie opublikowany pod tą nazwą

Adres e-mail nie zostanie nigdzie opublikowany

Treści, które udostępniasz w serwisie są weryfikowane

  • K
    K

    Kammac

    07.04.2022, 18:01

    Wyróżniający się komentarz

    Okropny bank, na połączenie z konsultantem czekałem ponad godzinę. Złożyłem dyspozycję w placówce na zlikwidowania starej karty kredytowej i cofnięcie zgód na przetwarzanie danych osobowych. Dyspozycja złożona 22.02.2022, poinformowano mnie że do 30 dni usuną rachunek. )07.04.2022 dzwoniłem z pytaniem dlaczego jeszcze nie usunięto rachunku, pani stwierdziła że mają 30 dni na rozpatrzenie potem od najbliższego okresu rozliczeniowego kolejne 5 dni na uprawomocnienie itp… W sumie może 17 maja wykonają zlecenie. Robią klientowi pod górkę. W PKO podobna procedura została wykonana z dnia na dzień. Odradzam jakąkolwiek współpracę z tym bankiem.

  • A
    A

    Arek

    21.03.2022, 16:31

    Wyróżniający się komentarz

    Najgorszy bank z jakim się spotkałem… przy logowaniu na stronie/apce lub też na infolinii musimy pamiętać: identyfikator, telekod jednorazowy, hasło, hasło mobilne, pin mobilny, nazwisko rodowe matki, odpowiedź na pytanie weryfikujące, nr. pesel. Oprócz tego są jeszcze hasła jednorazowe, które przychodzą na telefon. To jest jakieś nieporozumienie. W umowie gdzie są wszystkie nasze dane odpowiedź do naszego pytania weryfikującego jest zagwiazdkowana! a np. pesel i inne wrażliwe dane już nie. Trzymać się z daleka od tego bałaganu.

    • T
      T

      Tadeusz

      14.06.2022, 11:20

      Wyróżniający się komentarz

      Tragiczna obsługa, jesteś ok klientem kiedy widzą w Tobie potencjał na współpracę po wypowiedzeniu umowy rachunku i karty kredytowej – jesteś wart zero. Często się mówi, że poznaje się po tym jak ktoś kończy współpracę. Tutaj poczucie zadbania jest równe zero. Dodatkowo oczekiwanie na wypełnienie obowiązków banku, które wg prawodawstwa powinny być spełnione w maksymalnym terminie 14 dni bank załatwia w dwa miesiące. Wymyślając sobie „swoje wewnętrzne prawo” które nie ma żadnej podstawy prawnej. Największa przyjemność we współpracy to zakończenie tej patologicznej relacji. W zasadzie temat nadaje się do Uokik – naruszając zbiorowe interesy konsumentów.

    • L
      L

      Lolipoop

      20.08.2022, 06:04

      Wyróżniający się komentarz

      Hasła jak wszedzie, miałam konto w każdym z bankow, zakładam dla premi. Wszędzie sa Has LO a autoryzacyjne ? Od lat i to normalna rzecz, co się dziwi gościu ? Nie pamiętasz identyfikatora, no stary to podstawa życiowa, żeby pamiętac, wiedzieć gdzie go szukać , podstawowy element bycia ogarniętym człowiekiem. Jak ty masz pretensje do banku że nie wiesz co to identyfikator i nie znasz hasła i dostajesz smsy autoryzacyjne , no to stary , nie mam już słów i nie skomentuje . Najlepiej jakby za każdym razem pracownik wyrzutnią rakietową się pojawiał h cb w domu i wszystko robił za ciebie, bo wpisanie dwóch elementów jak widać jest dla ciebie wyczynem niczym wejście na mont everest.chwalisx się głupota! Nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę .

    • S
      S

      SONIa

      23.10.2022, 21:06

      Wyróżniający się komentarz

      Nie podoba mi się,że za każdym razem jak przelewam pieniądze z konta oszczędzam na moje konto muszę płacić 8zł,to jest oszustwo,przecież to sà moje pieniądze z zaokrągleń 😡

  • R
    R

    RYSZARD

    20.01.2023, 13:20

    Wyróżniający się komentarz

    Witam wczoraj byłem w waszym oddziale w 58-100 Świdnicy i spotkała mnie bardzo miła obsługa !!!! przez Panią która mnie obsługiwał to jest Pani Agnieszka Raj -mówiąc krótko korzystam z banków i nigdy nie doświadczyłem takiej miłej i profesjonalnej obsługi przez tą Panią życzę bankowi żeby wszystkie obsługi w tym banku były na takim poziomie jak Pani Agnieszki
    pozdrawiam Ryszard K ze Świdnicy

  • D
    D

    Daria

    29.04.2024, 14:58

    Wyróżniający się komentarz

    Totalna pomyłka. Bank rodem z komuny gdzie o wszystko trzeba się prosić 50 razy. Tydzień temu robiłam dyspozycje blokady karty do konta i wydania nowej.30 minut na telefonie. Po tygodniu okazuje się że karta nadal nie wysłana i nie ma śladu że w ogóle dyspozycja była wydawana. To samo z aktualizacją danych osobowych. Bank grozi że zablokuje dostęp jeśli dane nie zostana uaktualnione- 2 razy uaktualnialam w placówkach i za każdym razem nie ma śladu. Totalna pomyłka.

  • Ż
    Ż

    Żabojady

    23.12.2023, 14:52

    Wyróżniający się komentarz

    Żabojady promują płatność kartami. Minimum 5 transakcji aby nie zapłacić haraczu. Zmieniam bank.

  • J
    J

    J.J.

    16.10.2023, 17:45

    Wyróżniający się komentarz

    Chwala sie opcja odroczenia splat kredytu, po wyslaniu ogromnego wypracowania i probie odroczenia o doslownie 2 miesiace dostalem po 2 tygodniach odpowiedz iz nie wypelnilem dokladnie formularza, i mam to zrobic ponownie. PONOWNIE CZEKAC 2 TYGODNIE NA TAKA SAMA ODPOWIEDZ MIMO ZE DOSLOWNIE KAZDY SZCZEGOL BYL WYPELNIONY. Generalnie taki syf ze gorzej sie nie da. Nawet nikt z tego banku nie zechcial zadzwonic tylko dostalem smsa z powodem odrzucenia wniosku mimo terminowych splat od prawie 2 lat. Trzymac sie z dala i nie brac tam zadnych kredytow ani nie zakladac kont. Tylko zachwalają w reklamach jaki to jest cudowny itd. a przyjdzie co do czego to sie okazuje jaka jest prawda. Pozdrawiam.

  • K
    K

    Karolina

    12.04.2023, 12:34

    Wyróżniający się komentarz

    Gorąco nie polecam tego banku. Jako osoba posiadająca konta w wielu bankach, CA to nieśmieszny żart.

    Na otwarcie konta skusiłam się z mężem przez atrakcyjne oprocentowanie lokaty. Aby ją otworzyć konieczne było otwarcie konta.
    Otwarlismy 2 konta pod 2 promocyjne lokaty.

    Pierwszy problem – zapytaliśmy sie, czy jest możliwość niezamawiania karty do konta, w celu uniknięcia opłat. Wiedzieliśmy że nie będziemy nimi płacić. Pani w oddziale powiedziała nam, że nie ma takiej możliwości – co jest nieprawdą. Karty dezaktywowaliśmy kilka miesięcy później.

    W trakcie rozmowy, pani udzieliła nam BŁĘDNYCH informacji o warunkach darmowego konta i karty. Cały czas była mowa o 2 transakcjach per karta żeby trzymać darmowe konto oraz przelewu na 1000 zł per konto, żeby uniknąć opłaty 9 zł za jego prowadzenie. W oddziale zadaliśmy wyraźnie (!!!) pani pytanie czy przelewy mogą być między kontami CA, z jednego konta na 2. Pani odpowiedziała, że tak! Robimy tak w innych bankach i nie było z tym problemu.

    Konta założone w październiku.
    W listopadzie pierwsze niespodziewane pobrania – 6 zł. Grudzień to samo. Po wizycie w innym oddziale pani udzieliła nam informacji, że to opłata za SMS, na które świadomie nie udzielaliśmy zgody 🤡 W trakcie mojej wizyty udało mi się dezaktywować SMS dla mojego konta, ale dla pelnomicnitwa nie – pani nie potrafiła tego zrobić, bo ,,teoretycznie może pani dezaktywować powiadomienia jako pełnomocnik, ale w systemie nie widze teraz takiej opcji. Musiałby przyjść mąż bezpośrednio”. Co to w ogóle za informacja i co mówi o banku!? Mąż następnego dnia szedł dodatkowo sam.

    To nie koniec przygód 🤡
    W następnym miesiącu ponownie pobrane 2 razy po 6 zł, mimo dezaktywowania.
    W listopadzie i grudniu robiliśmy przelewy i transakcje według wytycznych. W styczniu przyszło pierwsze pobranie 3 razy po 9 zl – za użytkowanie w grudniu 2 kart i 1 konta. Mimo spełnienia warunków.
    Luty i marzec to samo.

    Przez ten czas nie śledziliśmy dokładnie aktywności na koncie, co było błędem – bo nagle po wejściu mieliśmy debet kilkudziesięciu złotych 🤡

    Wybraliśmy się do oddziału żeby wyjaśnić i zażądać zwrotu. Pani w oddziale sprawdziła i sama POTWIERDZIŁA że nie było podstaw do pobrania środków. I żebyśmy napisali reklamację przez stronę internetową. To także zrobiliśmy.

    Pierwsza odpowiedź – postanowiony zwrot ,,w trosce o dobrą przyszłą współpracę” w wysokości 18 zł.

    Co jest chore – 4 wizyty w oddzialach, stanie po 30 minut w kolejkach i najlepsze – suma kosztów (nieświadomych po naszej stronie!!) 117 zł 🤡

    W zeszłym miesiącu byliśmy dezaktywować karty do konta. Wtedy zadaliśmy pani w oddziale pytanie czy w takim razie wystarczy już tylko przelew na konta, nie trzeba już żadnych transakcji. Pani na to – TAK. W kwietniu pobrane 2 razy 9 zł, bo mimo zamkniętych kart nie wykonaliśmy transakcji bezgotówkowej. Uczciwie mówiac, błedem było niedoręczenie w tabeli opłat, ale ślepe posłuchanie DORADCY W ODDZIALE. W zasadzie 4 różnych, z których żaden nie był w stanie udzielić nam jednoznacznych wytycznych.

    Z reklamacji dowiedzieliśmy się tylko NARESZCIE że opłaty za konto były naliczane, bo przelew nie może być WEWNĘTRZNY (pozdrowienia dla pań w oddziale) :(

    Po zwrocie jednorazowym 18 zł, ponowna reklamacja z opisami powyższych sytuacji, pobrań z kont.
    Odpowiedź: Przeprowadziliśmy postępowanie wyjaśniające. Analiza nie wykazała aby pracownik postępował w sposób nieodpowiedni. Doradca wyraził chęć pomocy i wyjaśnienia opłat naliczanych za prowadzenie konta oraz użytkowanie karty.
    Kwestię sporną precyzuje Tabela opłat i prowizji.
    Jeżeli doszło do nieporozumienia – serdecznie przepraszamy.
    Postanowiliśmy o zwrocie pobranej opłaty za prowadzenie konta z dnia 05-03-2023 r. Kwotę 9 PLN udostępnimy na Pani rachunku do 2023-04-19.

    Bilans: Credit Agricole + 117 zł
    Zwrot z laską o powodzenie przyszłej współpracy łącznie 18 + 9 zł = 27 zł.

    Na rzecz Credit Agricole stracone bezpodstawnie 90 zł. 2 długie reklamacje, 2 kontakty z infolinią i 4 półgodzinne wizyty w oddziałach.

    Płakać mi się chce jak to podsumowywuję.
    Ale serdecznie dziękuję za zwrot całych 27 zł i przeprosiny ze strony banku :)

    Nie polecamy i każdemu z czystym sercem będziemy odradzać, trzymanie fajnych lokat nie jest warte tych wszystkich nerwów.

  • P
    P

    Peru

    17.02.2023, 17:25

    Wyróżniający się komentarz

    Zapłaciłem jedna ratę przez pomyłkę o 0,02 PLN mniej I już podali mnie do BIK żadnego wcześniej kontaktu Wszystkie wczesniejsze raty w terminie Nie polecam tego banku

  • M
    M

    Milena

    16.12.2022, 14:35

    Wyróżniający się komentarz

    Tragedia z obsluga

  • k
    k

    katarzyna

    03.10.2022, 09:40

    Wyróżniający się komentarz

    Zdecydowanie najgorszy bank na świecie! Pobierają horendalne opłaty za prowadzenie konta, posiadanie karty, robienie przelewów, wybieranie pieniędzy, łącznie miesięcznie płacę im ok. 50 zł, jeśli wyłączę wszelkie dodatkowe usługi (sms). Dodatkowo blokują kartę tak sobie bez powodu. Nie można jej odblokować przez aplikację ani telefonicznie, tylko stacjonarnie (!) w placówce, co oznacza, że trzeba zrezygnować z dnia pracy i zarabiania pieniędzy, bo mniej więcej kilka godzin trwa załatwienie czegokolwiek w placówce. Podsumowując trzeba zamówić, to znaczy kupić u nich nową kartę i tak … co miesiąc (w ramach tej ich akcji mniej plastiku). Kiedy tylko przychodzi nowa karta, można się nią nacieszyć kilka dni do czasu, kiedy … znowu ją blokują.

Polecane artykuły

Zobacz wszystkie
Zobacz wszystkie
Credit Agricole
Sprawdź ofertę
Porównywarka ofert
Porównaj ()